X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה אכן קוסם לעשות שימוש במבחר כלים רב ולנסות לשלב את כל האינפורמציה הקיימת על-מנת לקבל החלטה להשקיע בניירות ערך, אולם עודף אינפורמציה רק גורע
▪  ▪  ▪
צריך לדלות את המידע הרלוונטי בלבד [צילום אילוסטרציה: לע"מ]

כמו בכל תחום אחר בחיים, העיסוק בהשקעות צריך להיות מבוסס ראשית כל על ניסיון. איש השקעות בעל ניסיון של שנים מצביע על שרידות גבוה בתחום שלא קל לשרוד בו. שרידות בתחום ההשקעות טומנת בחובה תהליכי גאות ושפל, אופוריה ודיפרסיה, ויכולות לזהות תהליכים שחסרי ניסיון לא יבינו לעולם.
לצד הניסיון רב-השנים יש צורך כמובן בכלים שיעזרו לקבל החלטות נבונות ומושכלות. הבעיה בתחום תכולת ארגז הכלים היא איכות וכמות הכלים. לא מעט משקיעים עושים שימוש במספר כלים רב מאוד לשם קבלת החלטה.
ישנו מספר מועט של שיטות השקעה ראויות המכילות מספר כלים רב מאוד לשימוש. האם יש צורך לעשות שימוש בכל הכלים? לא!
לדוגמה: ניתוח של דוחות פיננסים מלא בכלים הבוחנים כל סעיף וסעיף כאשר כל תשובה מובילה לבחינה נוספת של אותו סעיף וכן הלאה. לדוגמה: ניתוח טכני מכיל מספר רב של כלים סטטיסטיים המעניקים, לכאורה, ערך מוסף לקראת ביצוע השקעה נכונה. לדוגמה: קריאת עיתונות כלכלית מדי יום לצד פרשנויות שונות ומשונות של מומחים מטעם עצמם או מטעם המפרסם.
לסנן את האינפורמציה
העודף באינפורמציה, שאני קורא לו 'יתר אינפורמציה השקעתית', אינו תורם מאומה לתהליך ההשקעה וברוב המקרים עושה בדיוק את ההפך - מוריד ופוגע בתהליך הבדיקה ובבחינת ההשקעה ואינו מאפשר למשקיע להגיע לאינפורמציה הרלוונטית שתעזור לו להגיע להחלטה נכונה ומושכלת.
אם כך, מה הפתרון? הניסיון יוביל את המשקיע לדרך בה יהיה עליו לדעת לסנן את עודף האינפורמציה ולהגיע אל הנתונים הנחוצים לו ביותר. כאן כדאי לציין כי לכל משקיע נחוצים נתונים אחרים/נוספים. שכל משקיע יעשה חשבון אישי - אלו כלים ראויים להיות מונחים בארגז הכלים שלו - ובהם יעשה שימוש.
זה אכן קוסם לעשות שימוש במבחר כלים רב ולנסות לשלב את כל האינפורמציה הקיימת על-מנת לקבל החלטה להשקיע בניירות ערך, אולם עודף אינפורמציה רק גורע ולכן כדאי להתמקד בכלים הרלוונטיים. רוב הכלים בסיסיים ועליהם יש להוסיף את כלי ההשקעה המתאימים לכל אחד ולהסתפק בהם בלבד.

תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצה להשקיע? היזהר מעודף אינפורמציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
הסאגה בלשכת ראש הממשלה הקשורה בהאדרת שמו של נתניהו לא יכולה להימשך, הציבור אינו טיפש
אריה יואלי
מספר הסיפורים יוסי אלפי כותב על חג החנוכה בהקשר למציאות של היום, על דתיים וחילונים, על בני האור ובני החושך, ועל הרצל ובן-גוריון של בית שני    ומסכם: "היום אנחנו חוגגים את חג החנוכה וחוגגים את מלחמת האור על החושך כשהיוצרות מבולבלות לחלוטין"
דן אלון
ספסרי האמונה הם האחים הרוחניים של ספסרי הכלכלה והחומר. ספסרי האמונה הם הקפיטליסטים של רוח האדם וחופש היצירה, והם מקיימים מלחמת אמונות ודתות מתוך צורך לספק יצרים כתחליף ליצירה אלוהית. ספסרי האמונה, כמו ספסרי הכלכלה, נמצאים בשיאו של קרב ההישרדות שלהם. זהו סוף עידן הספסרות, ושובו של האָמָּן
יהודה דרורי
כל אויב גם שלא בגבולות המדינה, יצטרך לחשוב על פשיטות קומדו ישראליות בשיטחו ולפיכך להקציב כח אדם רב ומשאבים כספיים להגן על כל מטרה אפשרית בשיטחו
פרופ' ישראל קנוהל
יחזקאל קויפמן, חוקר המקרא הידוע, היה ציוני שחש הזדהות עמוקה עם העם היהודי וגורלו, ואת מחקרו המקיף הראשון הקדיש לשאלה כיצד שרד עם ישראל את שנות גלותו ולא נעלם כמו עמים עתיקים אחרים    כיצד עיסוקו של קויפמן בשאלה זו הוא שהביא אותו בסופו של דבר לחקור את אמונת ישראל בתקופת המקרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il