X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במלחמה עם היצר. האם יעמוד בה? [צילום: פלאש 90]
מעשה ביצר וכיבושו
שני אברכים עומדים בפני בית דין של מעלה. אחד התגבר על יצרו לנשים והשני גם כן, אבל בדרך של נקיון המרחב שסביבו מנוכחות נשית מי מהשניים נשרף חי?
אברך א':
"גם אם מתעורר בי יצר, הרי זהו מבחנו של הקב"ה, המבקש לראות אם אוכל להתגבר על יצרי ולכבוש אותו, וכך מצאתי עצמי נהנה ושמח לראות בעולם דברים שעוררו בי היצר, מיד ידעתי שאלוהים התפנה אלי לבחנני ושוב עמלתי בכל מאודי לעמוד במבחנו"

אברך ב':
"דרשתי מכל הנשים לגלח את שערותיהן ולהסתיר את קצותיהן בסמרטוט, אסרתי עליהן להשמיע קול שירה, או לתת עצות, או לחשוף כל חלקת בשר של עורן, אסרתי להן לסוב בחוצות העיר, בניתי להן מחנות ושבילים, ומסתורים בהם ישכונו הרחק ממני ומיצרי"

שני אברכים נפטרו מצרות העולם ובאו ועלו לפני בית דין של מעלה. ישב על כיסא מלכותו הרם הקדוש ברוך הוא, והם נופלים על ברכיהם מפני אורו הרב. שאל אותם הקב"ה: "השמרתם את חוקותיי ומצוותיי? ההייתם גיבורים וכבשתם את יצרכם?" ענו לו: "בוודאי, בחרדה ובקנאות שמרנו על טוהר המחנה והצניעות".
שאל אותם: "ומה מאמץ וגבורה השקעתם בכיבוש היצר?" ענה לו הראשון: "אני למדתי להביט בנשים ולחשוב שהן נבראו בצלמך הקב"ה, שיופיין עלי אדמות הוא רסיס מאורו שנפל לעולם. כך בכל פעם שהבטתי ביופייה וחמדתה של אישה חשבתי כמה אדיר הוא יופיו של הבורא, כמה נשגבת בריאתו.
"ועוד הוספתי ונהגתי להביט בעיניהן של הנשים פנימה, ולהקשיב לקולן ולראות בהן ברואות בצלם, שנפשן ומהותן ראויות לחקירה, שינון ולמידה, משום שיש בהן בנשים בשר מבשר הקב"ה וסודותיו".
עוד אמר אותו אברך: "שיננתי השכם והערב כי גם אם מתעורר בי יצר, הרי זהו מבחנו של הקב"ה, המבקש לראות אם אוכל להתגבר על יצרי ולכבוש אותו, וכך מצאתי עצמי נהנה ושמח לראות בעולם דברים שעוררו בי היצר, מיד ידעתי שאלוהים התפנה אלי לבחנני ושוב עמלתי בכל מאודי לעמוד במבחנו ולהיות ראוי להיקרא לפני כבודו גיבור שכבש יצריו.
"התבוננתי אל עצמי פנימה וייסרתי עצמי בשאלות על טוב ורע, אמת ושקר, אור וחושך. הסתפקות במועט. למדתי כי הדיבר לא תחמוד את אשר לרעך, משמעו שגם אם יצרי רוצה בדבר שאינו שלי, עלי לשמוח בחוויה זו שקידוש השם יש בה - לבחור בטוב דווקא כשזו הבחירה היותר קשה. כך למדתי כי דווקא המאבק הבלתי כלה ביצריי, מביאני לפנות בנפשי מקום של קבע לנוכחות הבורא, ומצאתי כי תשובותיו מצויות כבר בתוכי, ויקל לי.
"אט-אט גדלו הן אהבת הבריות והן האמונה בקב"ה, וידעתי כי בוחן הוא נפש ברואיו ויודע לבדו מי צדיק וטוב לבב, מי חייל בצבא האור ומי נלחם בחושך - ושמתי מבטחי בו כי ידע לשפוט את כולם בבוא יומם, ונרגעתי - השבתי לידיו את חרבו שנטלתיה ללא רשות וחדלתי להילחם ולשפוט במקומו את ברואיו, שכן גדול סודו של אלוקים ומי ידע נסתרותיו?"
סופו של אברך שלא התגבר על יצרו
"ואתה מה פעלת לשמירת חוקותי, הכבשת את היצר ונלחמת למען האור, הטוהר והתום?" רעם קולו של הקדוש ברוך לעברו של האברך השני. ורעדה וחיל עברו בינות שרפיו העומדים מזה ומזה ועוצרים נשימתם.
ענה לו זה בחיוך: "אני עליתי על חברי עשרות מונים בגבורתי. אני ניקיתי את כל המרחב פנימה וחוצה מנוכחות נשים כך שלא הייתי צריך כלל להתאמץ לכבוש את היצר - פשוט מנעתי מהיצר פיתויים.
"דרשתי מכל הנשים לגלח את שערותיהן ולהסתיר את קצותיהן בסמרטוט, אסרתי עליהן להשמיע קול שירה, או לתת עצות, או לחשוף כל חלקת בשר של עורן, אסרתי להן לסוב בחוצות העיר, בניתי להן מחנות ושבילים, ומסתורים בהם ישכונו הרחק ממני ומיצרי - כך למעשה כלל לא הייתי צריך לכבוש ולהילחם ביצר, הצלחתי מאוד במשימתי", התגאה האברך.
והנה, נרעדו אמות הסיפים, וזעו הרקיעים ונרעדה רצפתו של בית דין של מעלה, ברקים ורעמים, ואש גדולה יצאה ושרפה את האברך ורעם הקב"ה בקול ריבוא כוכביו ונרעדו העולמות: "בצלמי בראתי אתכם ושמתי בכם מחצית נשמתי ויופי ותכונותיי הנשיות, ואתם כך על דעת עצמכם מחקתם חצי מאלוהיכם? מי שמכם לגלח את שערותיי, להשתיק את שירתי? לנדותי ולהסתירני? מי בידכם נתן לבוז ליופי בריאתי ולכערו? ולשם מה? לשם יקל עליכם המאמץ ולא תיאלצו לכבוש את יצרכם? אנוכי אדוני אלוהיכם עולם בראתי לכם וחציו אישה ואתם נקלים, מאסתם בעולמי ובראתם לכם עולם חדש ללא נשים וללא צורך בכיבוש יצרים?"
כך יצאה בת קרן אור של הקב"ה ושרפה חי את האברך הצדקן, ובאו מלאכי שמיים ואספו-עטפו אל חיקם את האברך הגיבור, זה אשר ראה את אלוהים כפי שהיא והביט בעיניה באהבה וביראה, בתום ובטוהר.

תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעשה ביצר וכיבושו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איזה בורות ביהדות ל"ת
האמת  |  27/12/11 01:37
2
מאמר של אנטישמית מטורפת!
אהוד פרלסמן  |  27/12/11 09:29
3
גברת עו"ד, לא נראה לך יומרני
הפסיכיאטר המחוזי  |  27/12/11 13:02
4
האברך הצדקן
המר"נ  |  27/12/11 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
ישראל ביתנו בהנהגת ליברמן הבטיחה לבוחרים שלה "שבלי נאמנות אין אזרחות", אבל הם שכחו שנאמנות של מקבלי ההחלטות למדינה נשפטת גם בפעולה המשפרת את המצב המדיני, ולא רק כמה היא פופוליסטית. ליברמן ומפלגתו הבטיחו נאמנות כדי לחזק את המצב המדיני של ישראל בפועל מדיניותם החלישה ובודדה את ישראל. נשאלת השאלה האם ליברמן ומפלגתו הם סמל "לנאמנות"?
איתן קלינסקי
שרח נחרתה בספרות המדרש כדמות אלמותית חכמה, החובקת בחובה כוח עוצמתי רוחני , שעם ישראל נשא אליה את פניו, תמיד שאב מקולה ומשירתה עוז ותעצומות נפש בעתות משבר
ירון כהן
ייעוץ פנסיוני מקצועי יאפשר לך בחירת אפיקים נכונים ומתאימים, כדי להבטיח הנאתך מביטוח פנסיוני בגיל הפנסיה
יוסי ריבלין
אני לא מרחם רק עליו, אלא גם על הנשים שעברו חוויה משפילה. מרחם עליו כי נפל לתהום עמוקה מאוד ממעמד כה רם. לא צריך לסלוח או לוותר לו, אבל לכל הפחות לרחם, כי זה אנושי
עמוס עמירן
יש אולי מקום אחד בו ניתן להשפיע. נכון, זה לא הרבה אך זה הרבה יותר טוב מכלום והרבה יותר טוב מכל החלופות האחרות. מקום זה נקרא "המפלגות". מסתבר כי חברי מפלגה בכל זאת משפיעים והמנהיגים הרוצים להיבחר ולצורך כך זקוקים לכל קול של חברי המפלגה בעת בחירות מוקדמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il