X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ההסתה נגד החרדים תגבר, אני מציע להם להקים קווים נפרדים, לדרוש את הסיבסוד הממשלתי שמגיע "על-פי ראש". נראה את "גיבורות" התקשורת החדשות עומדות מחכות לקו שלהם עד שיגיע - אחת לשעה. מקסימום יזמינו את ההורים שלהם לקחת אותם במכוניות פרטיות
▪  ▪  ▪
תא''ל יואב מרדכי. האויב החדש הם החרדים

רשימה זו אינה עוסקת בנסיעה הנפרדת באוטובוסים. אין לי עמדה בנושא. אני לא מקפיד על כך, אבל מכבד את אלה שרוצים בכך ולגבי דידי, אינני מתיישב ליד אשה חרדית גם אם אין כבר מקום. קצת כבוד הדדי לא יזיק לכולנו.
אם ההסתה נגד החרדים תגבר, אני מציע להם להקים קווים נפרדים, לדרוש את הסיבסוד הממשלתי שמגיע "פר ראש". נראה את "גיבורות" התקשורת החדשות עומדות מחכות לקו שלהם עד שיגיע - אחת לשעה. מקסימום יזמינו את ההורים שלהם לקחת אותם במכוניות פרטיות מה שאין לחרדים ומגדיל את כח הקניה שלהם בתחבורה הציבורית. ואם לא - שעודד בן עמי יבוא לקחת אותן או הנשיא. מה יש ערבות הדדית.
עד כאן בסוגיה זו.
מנגנוני צה"ל מעורבים בפוליטיקה עד צוואר
אני רוצה לעסוק בסוגיית התנהגות מספר קציני צה"ל כפי שחשפו היום בפרשת החיילת מפיקוד מרכז ומפרשיות אחרות -לאחרונה. למשל אלוף מזרחי ותא"ל פולי. יש לי חשש שעד שהגנרלים מזרחי (פקוד מרכז) ופולי מרדכי (דובר צה"ל) יגמרו את תפקידיהם הם ישאירו הרבה אדמה חרוכה במלחמות היהודים אותם הם מציתים / מעודדים.
השניים הפיקו היום עוד קופרודוקציה צה"לית במלחמות היהודים ושלחו את החיילת מטלון להתראיין לכל מיקרופון ומצלמה את הגיגיה על ה"מלחמה שהחרדים הכריזו" כלשונה.
מילא שעלתה לאוטובוס מהדרין והתעמתה עם הנוסעים עד שחמום מוח אחד קרא לה קריאות גנאי. מילא שמשטרת הבירה בפיקודו של ניצב ניסו שחם ("אני מכיר את החרדים, לשבור להם את הרגליים",כפר מימון 2006) עצרה את הבחור למשך הלילה עד להבאתו לפני שופט מחר.
אבל להנפיק לחיילת דורון מטלון היתר להתראיין במדי צה"ל נגד החרדים?. הגברת הצעירה הכריזה במדי צהל ש"הם", הכריזו מלחמה ויש להלחם בהם. חשבתם לרגע אולי בערבים? לא בערבים. האויב החדש הם החרדים.
מי שלח את הגברת הצעירה להתראיין בכל כלי התקשורת? - בדקתי, הראיונות היו באישור ובעידוד דובר צה"ל ומפקדים בפקוד מרכז. ואני חשבתי מימי בשירות בצה"ל שאסור לחייל במדים להתערב בנושאים פוליטיים ובוודאי שלא להתראיין עליהם. בוודאי שלא לדבר נגד ציבורים אחרים - גם אם הם חרדים.
אין זו כבר תופעה בודדת שמנגנוני צה"ל מעורבים בפוליטיקה עד צוואר. הרעה חולה היא של דוברי צה"ל שיותר משהם קשובים לצרכי צה"ל והחיילים, הם קשובים לאנשים איתם הם בקשר יום יומי-העתונאים.
אבל אט-אט, מעורבים במלחמות הפוליטיקה, גם בעלי תפקידי פקוד אחרים. למשל, הסיפור של מג"ד הצוערים שהעיף מהקורס חניכים דתיים שיצאו בעת שירת נשים. מעבר להיות המג"ד בן קיבוץ השומר הצעיר, הוא גם יידע איפה מרוחה הפרוסה. ואיך ייקבל גיבוי תקשורתי.
אחרי כן היה הספור עם המח"ט ש(לא) נפצע בחטיבת אפרים. שם עבדו דובר צהל ואלוף הפקוד שעות נוספות, נגד נוער העדבעות-כפי שהתברר בסוף.
את דובר צה"ל, פולי מרדכי, אנו מכירים מהתבטאויותיו ומסריו בהיותו ראש המנהל האזרחי. הוא כמו ניצן אלון, חיד גדול של הרש"פ. ממנו יוצאים תשבחות על שת"פ מוצלח איתם. הוא מוביל את הקו ועליו דורכים אלוף הפקוד הנוכחי מזרחי והבא אחריו ניצן אלון.
ביחד עם הפרסום על המינוי של ניצן אלון לאלוף הפקוד דרשו אנשי דו"צ באוזני הכתבים הצבאיים שזהו "מסר למתנחלים". השבוע הכחיש הרמט"ל את המסר ותוכנו, אבל מאורח מדי. בדקתי, האחידות של המסרים כמו פרסומם על-ידי הכתבים הצבאיים מעידה מהיכן היא יצאה. מבית מדרש של דובר צה"ל ולשכת שר הביטחון.
בקבר יוסף הם שפכו את דמו של בן יוסף לבנת הי"ד -פעמיים: פעם ראשונה שהם כשהזמינו את השוטרים הפלשתינים לשמור על הקבר ופעם שניה כשהדוברות הצה"לית הטיחו ביקורת בהרוג וחבריו..
אחרי כן הם שפכו את דמו של אשר פלמר הי"ד וטענו שנהרג עם בנו יונתן, בשל רשלנותו בנהיגה. עד שהתברר שמדובר בפגוע. כך לאט לאט בצל התחנה הצבאית הפוליטית של השמאל מתנהל יחדיה נוספת של השמאל הרדיקלי - דובר צה"ל.
בצד הדברים: לפני כמה ימים סמ"פ דתי קיבל שיחות טלפוניות מהורים של חייל חילוני בפלוגה - והקניטו אותו על היותו "דוס". לאחר שהדבר חזר על עצמו והמפקדים לא עצרו זאת ביקש הקצין - על-פי עצת בני ביתו - להגיש תלונה במשטרה.
מפקדיו אמרו לו שלא יכנס לנושאים שנויים במחלוקת ויעזוב זאת. כשאמר שיעלה זאת בחופשתו בתקשורת, איימו עליו בהפעלת חוקי מטכ"ל האוסרים להתראיין ללא רשות דובר צה"ל.
מעטפת תקשורתית סביב החיילית
בהבנתי התקשורתית, מעבר לדובר צה"ל ואלוף הפקוד נוצרה לחיילת מעטפת תקשורתית שדאגה לתקשר אותה ולהפיץ את תמונותיה. אומנם החיילת יזמה מאבק פרטי מתוקשר משלה, אולי התקנאה בההיא מאשדוד שעשתה קופה תקשורתית נאה .אבל ללא ספק חברו אליה דוברים עלומים שסייעו לה להתנהל מול התקשורת.
"אני מקווה שישימו לזה סוף כי זו מלחמה, ואנחנו צריכים להחזיר מלחמה" - כך מתארת החיילת טוראית דורון מטלון, שכונתה "פרוצה" ו"שיקסע", את האירוע החמור שהתרחש הבוקר באוטובוס בירושלים רק משום שסירבה לשבת בחלקו האחורי.
בריאיון מיוחד לחדשות 2 באינטרנט, מסבירה החיילת מדוע לא היא הסכימה לוותר וטוענת שצריך להמשיך לפעול נגד התופעה ולחוקק חוקים הרבה יותר נוקשים נגדה.
"זה דבר שמאיים על החיים במדינה", אמרה מטלון. "אני מניחה שלא אנסה להטיף להם מוסר כי אין להם, אני אנסה להגן על עצמי".
אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, שמטלון משרתת בלשכתו, שוחח בצהריים עם החיילת שסירבה להיענות לדרישת גבר חרדי בירושלים לעבור אל חלקו האחורי של האוטובוס - ובתגובה זכתה לכינוי "פרוצה". מזרחי שיבח את החיילת שעמדה בהתנגדותה והדגיש כי "מדובר במעשה פסול שעומד בניגוד לכללי החיים במדינה דמוקרטית".
עוד אמר האלוף מזרחי לחיילת, שתוקפהּ עוכב תחילה על-ידי פקח של "אגד" ואחר כך הועבר למעצר במשטרה, כי הוא "גאה בה על נחישותה" וכי גם היא "צריכה להיות גאה כאזרחית וכלובשת מדים". הוא הדגיש כי צה"ל לא יקבל אירועים מסוג זה.
"זו לא פעם ראשונה שזה קורה, הפעם פשוט קראתי לעזרה", היא סיפרה להארץ, "עליתי בבוקר על הקו, לא רציתי לשבת מאחורה, גם בגלל העיקרון וגם כי לא היה שם מקום. תמיד מחניק בירכתי האוטובוס. הכל עבר בסדר, כמעט הגעתי לתחנה שלי, ואז עלו הכרטיסנים. לי יש חוגר אז לא ביקשו ממני להראות כרטיס".

תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אגד  הארץ / Haaretz  מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל ומלחמותיו ביהודים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אין שום הסתה נגד חרדים
אלישמע  |  29/12/11 15:50
2
אדון אינדור מקומך באווטדור
רחב מיריחו  |  29/12/11 21:36
 
- על החיילת לשמור
ישראל עמיאל  |  29/12/11 22:58
3
יש כתובת אחת וקוראים לה ביבי ל"ת
ד"ש  |  29/12/11 23:32
4
צודק-ההסתה קיימת גם קיימת
א מ רול  |  30/12/11 20:42
 
- אתה חילוני כמו שאני צנצנת
אלישמע  |  31/12/11 14:22
 
- אז יצאת צינצנת ואני חילוני
לצנצנת  |  31/12/11 22:11
 
- צינצנת, זו לא יהדות.
צא ולמד קודם.  |  31/12/11 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי אלבוגן
רגע לפני שהסערה התקשורתית המהודרת מפנה את מקומה לאייטם החם המתוקשר הבא, בואו ננסה להדיר את עצמנו מהעץ הזה
איתן קלינסקי
קשה לקבל מעגלי ריקודים סוחפים, מחיאות כפיים קצובות וקריאות הקורעות את האוויר, כשממירים את המילה פלשתים בשיר בבטויי סלידה ושנאה כלפי פלשתינים
נתי פז
פסולת אלקטרונית מכילה לא מעט חומרים מסוכנים. הימצאותן של מתכות אלה בפסולת ואי טיפול ראוי בהן, גורמים לכך שבסופו של דבר הן מוטמנות באדמה וגורמות לזיהום סביבתי חמור, זיהום שתוצאתו ההרסנית כמעט ובלתי ניתנת לשינוי.
א"ב יהושע
על שרידי עיר דוד יוקם "מבנה מודרני נאה, מעין 'מקדש מעט' שלא יהיה נחות הרבה בקומתו מהר הבית"    המקום ישמש כמרכז פעילות רוחנית ולימודית על חשיבות ומשמעות האמונה בא-ל אחד    האזור יקבל מעמד מדיני שונה בחסות משותפת של שלוש הדתות הגדולות    א"ב יהושע שוטח את חזונו לגבי עתיד העיר העתיקה בירושלים
ד"ר רון בריימן
במדינת ישראל הנוכחית שר "הביטחון" מתנהג כפודל של יריב אופנהיימר. בנק לאומי (?) מבטל מפעל בגלל סחטנות של אותו אופנהיימר אנטי-לאומי, אבל מתוקשר וממומן. כניעתו של בנק לאומי (?) לסחטנות השמאל הקיצוני גורמת לרבים וטובים לנטוש בנק זה ולאותת שכך ייעשה לכל ארגון שייכנע לאופנהיימרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il