X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שנה ארוכה ומפרכת תעבור על רבני חבר העמים הבריטי עד שאחד מהם, או אולי מישהו מבחוץ, ייבחר לתפקיד היוקרתי של הרב הראשי. למרות השמועות, זה לא יהיה הרב מצגר
▪  ▪  ▪
רבה של בריטניה, יונתן זקס
בלוני ניסוי
בלוני ניסוי ובלוני שמועות מופרחים באוויר כבר כעת. לצד הרב מצגר הוזכרו עוד כמה רבנים "תוצרת חוץ", ביניהם רבה הראשי הצעיר והכריזמטי של דרום אפריקה ורבנים מרכזיים מארצות הברית

בתקשורת הישראלית פורסם שהרב הראשי לישראל יונה מצגר קיבל הצעה להיות רבה הראשי של אנגליה לאחר פרישתו של הרב הנוכחי יונתן זקס ב-2013. אלא שהצעה כזו, אם הייתה בכלל, לא הייתה רשמית. "שטויות", ענה גורם רשמי ב'איחוד בתי הכנסת' הבריטי שנשאל לאמיתות הידיעה. הוא הסביר שתהליך הבחירה רק התחיל וטרם נבחרו אפילו המועמדים, כך ש"אין כרגע אדם בעולם שיש לו סמכות להציע מועמד לתפקיד", וגם אם היה, לא היו מציעים את התפקיד לרב מצגר.
נשיא הארגון, סטיבן פֵּק, טרח להוציא הודעה רשמית שלפיה "מאמצים כבירים הושקעו ביצירת תהליך שקוף שיאתר את המגוון הטוב ביותר של מועמדים לתפקיד, שהוא בעל חשיבות עולמית. אף אחד מהמעורבים בתהליך לא יכול ולא יוכל להציע הצעה שכזו". ועדת האיתור התכנסה לראשונה ביום ראשון, וממסמך רשמי שהגיע לידינו עולה כי רק בתחילת שנת 2012, לאחר שיאשרו את הגדרת התפקיד וינסחו טופס מועמדות, יחל התהליך.
'איחוד בתי הכנסת' הוקם כגוף היהודי הרשמי בלונדון בשנת 1870, ואף הוגדר כך על-ידי הפרלמנט הבריטי. העומד בראש הארגון מוגדר משום כך כרב הראשי לבריטניה ולמדינות חבר העמים הבריטי, כגון אוסטרליה וקנדה. הנושא בתפקיד נעשה לָרוב אחד המנהיגים החזקים בעולם היהודי כולו, בפרט בקהילות דוברות האנגלית.
כשהוקם הארגון, 75 אחוז מיהודי בריטניה היו אורתודוקסים, ומשום כך הארגון הוא אורתודוקסי לחלוטין עד היום. אלא שכעת שיעור האורתודוקסים נמוך יותר, כמחצית, ורובם מבוגרים. זרמים יהודיים אחרים, כגון התנועות הליברליות ואפילו האורתודוקסים החרדים, אינם מוצאים את מקומם ב'איחוד בתי הכנסת', ואינם מכירים בעומד בראשו כמנהיגם הרוחני. את הפרלמנט הבריטי זה כנראה לא מעניין במיוחד, והרב זקס הוא הדובר הבלתי מעורער של יהדות בריטניה מאז בחירתו בשנת 1991. במהלך כהונתו אף הוכתר כלורד.
מעמדו זה של הרב הראשי גורם לנושא לעמוד במוקד התעניינותם של יהודי בריטניה מכל הזרמים, אף שכאמור הרב יכול להיות רק אורתודוקסי וכך גם אלה הבוחרים בו. העיתון היהודי הגדול 'ג'ואיש כרוניקל' ערך במהלך הקיץ קמפיין גלוי למען שיתוף כל הזרמים היהודיים בבחירת הרב, כדי שיהיה מקובל על כולם, וקרא ללמוד ממדינות אחרות כיצד בוחרים רב.
אלא שמנהיגי 'איחוד בתי הכנסת' לא שינו את דעתם - וגם מנהיגי הזרמים האחרים אינם נלהבים במיוחד מהרעיון להיות מעורבים בבחירת הרב. "אנו, וגם התנועה ליהדות ליברלית והתנועה המסורתית, מאמינים שזה עניין פנימי של 'איחוד בתי הכנסת'", אמר לנו השבוע מרטין דיק, דובר התנועה הרפורמית בבריטניה.
וכך, בוועדות האיתור חברים רק יהודים אורתודוקסים, אנשי 'איחוד בתי הכנסת'. היחידים שאינם חברי האיחוד שמורשים להשתתף בדיונים, בלי זכות הצבעה, הם משקיפים מטעם הפדרציה של בתי הכנסת והקהילות הספרדיות והפורטוגזיות. הוקמו שתי ועדות - ועדה מייעצת וקבוצת עבודה. בין חבריהן גם נשים וצעירים. קורות החיים של כל חברי הוועדות הועלו לאתר אינטרנט מיוחד העוקב אחר תהליך הבחירה כדי ליצור שקיפות ולסכל ניגודי אינטרסים.
שלב הגשת המועמדויות לתפקיד הרב הראשי יתחיל רק לאחר מסע פרסום שנועד להגיע לרבנים שאינם מקורבים לאיחוד. הוועדה תבחר תחילה את המועמדים הראויים לעלות לשלב הראיונות, ואז תקיים עד שלושה סבבים של ראיונות עם המועמדים - עד לבחירת המתאים ביותר, ולאישורו בידי הרב זקס ובית הדין בלונדון. צוות נוסף, ובו לפחות אישה אחת, ייפגש עם אשתו של המועמד המוביל לתפקיד הרב ויבדוק את התאמתה. אם גם היא תימצא מתאימה, יצטרך הרב לקבל את אישורם הסופי של כל חברי הוועדה הכללית, ויורשו של הרב זקס יוכרז סוף-סוף.
ובכל זאת, בלוני ניסוי ובלוני שמועות מופרחים באוויר כבר כעת. לצד הרב מצגר הוזכרו עוד כמה רבנים "תוצרת חוץ", ביניהם רבה הראשי הצעיר והכריזמטי של דרום אפריקה ורבנים מרכזיים מארצות הברית. נראה שבסופו של דבר הגאווה הבריטית תעשה את שלה, והמועמד המנצח יבוא משורות יהדות בריטניה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות הצבעה  יונה מצגר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שנת 2012 נפתחת בעיר הדרומית ברגל שמאל, אם לא בפרפורי גסיסה. בצפי שלה אין כדי לבשר טובות. היא ריקנית, נעדרת אטרקציות חדשות, מוזנחת ויקרה להחריד. אפילו בעונה המתה שלה מצליחות טאבה, עקבה ושארם, שמעבר לגבול, לנשוף חזק בעורפה
אורי שטרוזמן
בחינה משפטית טהורה של סוגיית המאחזים ביהודה ושומרון מעלה מסקנה ברורה: אין כל הצדקה להריסת הבתים, גם אם נבנו שלא כחוק. להפך - על היועץ המשפטי לממשלה לחייב את הממשלה לתת תוקף משפטי לכל המאחזים שהוקמו ברשות ובסמכות, כפי שקובע ברורות דוח טליה ששון
איתמר לוין
השופט יוסף אלרון מנהל בצורה מרשימה דיונים בתיקי רצח, תוך הקפדה על קוצו של יו"ד בנהלים, יעילות רבה ובעיקר - רוגע שאינו פוגע בשליטתו בנעשה באולם. לשיאו הוא מגיע בניהול דיון הוכחות רווי יצרים והתנגשויות בין התובעת לסניגור
צביקה קליין
סין הודיעה לראשונה על הקמת בסיס צבאי שלה מעבר לים, באיי סיישל. תגובות בינלאומיות נסערות, וגם מחלוקת פנימית, גרמו לה לחזור צעד אחד לאחור
צביקה קליין
במינכן בידי אלפיים צעירים שיכורים הפגינו במינכן לקראת החלת איסור שתיית אלכוהול ברכבת העירונית. חמישים קרונות הושחתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il