X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבוד האדם וחירותו נרמסים כשזה נוגע לדתיים ולחרדים "עוז והדר לבושה" הדרת נשים - חפשו בחלונות הראווה אני, החרדית, לא יורקת על-אף אחד
▪  ▪  ▪
צניעותן - כבודן [צילום: AP]

הפולמוס הציבורי המתלהם בראשות נשים צדקניות כציפי לבני וכמיס אמריקה הילרי קלינטון ועוד טרמפיסטים שמחים ונהנים, מעורר תהיות לגבי כבוד האדם וחירותו לנהוג לפי גדרי חינוכו ודתו.
עניין הלכאורה אפליית נשים במגזר הדתי מעליב כל אישה דתית וכל גבר דתי, המקיימים את מצוות הדת מבחירה, אותם המעוניינים לשמור ולהקפיד בהלכות אלה מרצונם החופשי.
זהו זלזול מביך באינטליגנציה של הנשים מן המגזר הדתי הבוחרות ושמחות לנצל את ההגדרות האלה ולהשתמש בקווי מהדרין למשל. קווי המהדרין השומרים על הפרדה.
זהו זלזול ברגשות הגבר הדתי שגדל על איסור שמיעה של שירת נשים ומעוניין לנהוג על-פי השקפתו הדתית מבחירה. ללא כפייה להאזין למה שמתועב בעיניו.
כפייה חילונית
כל התערבות והתנגדות בשם "הדרת נשים", כביכול, אין בהן שום נאורות, פתיחות, או כאילו דאגה למגזר מדוכא וכדומה. זוהי פשוט פגיעה בוטה וגסה בזכותנו להפרדה ולכבוד כלפי ההלכות הטובות לנו. הלכות אותן בחרנו מרצוננו החופשי לנהוג על פיהן. ללא כפייה!
כל אמירה אחרת, כאילו מדירים אותנו מזכות כלשהי, היא ביטוי לזלזול המגזר החילוני היודע כל, בבחירות אישיות של שומרי מצוות; של בני אדם בוגרים המסוגלים להחליט בעצמם מה טוב ומה נכון להם. אז די לכפייה החילונית הזאת!
כשציבור גדול מקרב שומרי המצוות מעוניין באוטובוסים עם הפרדה, כשציבור גדול נמנע משירת נשים - אין לכפות עליהם את מה שמנוגד לאורח חייהם, לחינוכם ולאמונתם.
הדר נשי
הדרת נשים, כמה מפתיע, היא מול "עוז והדר" עליהם אנו קוראים ב"אשת חיל": "עוז והדר לבושה, ותשחק ליום אחרון, פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה" - זהו ההדר האמיתי של האישה.
והדרת נשים? חפשו את זה במקומות אחרים. אולי בתמונות המביכות והחושפניות המציגות את האישה כחפץ ראווה לעיני כל.
לא יורקת על-אף אחד!
אני לא נוהגת לירוק על ילדות ולא משנה מה הן עושות וכיצד הן נוהגות או מתלבשות. ובכלל, יריקה היא אקט דוחה ביותר הרחוק מאוד מאנשים בוגרים רבים. עם זאת, מאז היריקה המפורסמת אני שומעת נשים באוטובוס המהודר בו אני נוסעת - עם ההפרדה – גברים קדימה, נשים מאחור, מבררות ומתפתלות בינן לבין עצמן: איך מתנצלים על היריקה הזאת?!
אז חרדים יקרים, אתם יכולים להירגע ולהפסיק להתפתל מחוסר נוחות ונחת על כיסא הנאשמים שעליו הושבתם, זה לא אתם. זה איש אחד המכונה חרדי. ולא אשמה כל העדה.
אבל אולי כדאי שילמדו החילונים מהחרדים ויעשו חשבון נפש בכל פעם שנער חילוני, איש חילוני, עושה מעשה נפשע ויבדקו בעצמם?

תאריך:  02/01/2012   |   עודכן:  02/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל וולט
שוב, באופן מתוזמן, קיימת מתקפה רבתי על היהודים החרדים. כאילו שבין החילונים אין אנשים שלא משרתים בצבא ואין אנשים שחיים על חשבון הכלל. קיים חוסר הבנה של חשיבות החרדים באוכלוסיה, כגרעין שמשמר את העם היהודי לאורך הדורות, וחבל
אורי ברנע
בסוגייה האם יש לשים את ההלכה מעל חוקי המדינה ופקודות הצבא, למצער המציאות מכריחה אותנו, יראי השמיים, להיות אזרחים שומרי חוק, משלמי מיסים וכו' לעתים על חשבון ההלכה. אבל עלינו להיות מוכוונים לעתיד אחר, בו המדינה תשודרג למעמד של ממלכה
משה ניסנבוים
ההפגנה בכיכר השבת, בה נכחו ילדים עם ידיים מורמות בכניעה כשטלאי צהוב תלוי על בגדם, לא גורמת רק לזילות חמורה בפשע השואה שאירע לפני 70 שנה, אלא מהווה חציית קו אדום
יואב לוי
אז נכון שעל פניו נראה שיש שיפור בהסכם עם כיל והמדינה תקבל יותר כסף. זה משול להודעות הדרמטיות כאשר בשנה מסוימת ישנה ירידה במספר התאונות הקטלניות בדרכים. האם זה הופך את התוצאה לטובה יותר? מה עם חיי אדם והנזק הסביבתי?
שלום בן דור
ליקויי למידה מתחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: דיסלקציה (ליקויי קריאה), דיסגרפיה (ליקויי כתיבה), דיסקלקוליה (ליקויי חשבון). ישנם ליקויי למידה נוספים. יש לבחון באיזה תחום נמצא הקושי ולטפל בכך בהתאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il