X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ דב חנין היה הראשון שתקף את ההסדר שיצר מצד אחד מנגנון, המתמרץ כריית מלח ועקב כך הסבת יותר נזקים לאזור ים המלח. מצד שני לא הקימו קרן לשיקום ופיתוח ומסרבים להתחייב לפיתוח האזור בעקבות הגדל התמלוגים
▪  ▪  ▪
ים המלח. מכה אנושה מהון נואף [צילום: פלאש 90]
מכת מוות
אני מקווה שלא ניתן לפנינת הטבע הזו לקבל מכה אנושה מהון נואף, שבשלב הזה, ניאופו וזימתו פועלים על-פי חוק ועל-פי דין, שמשרד האוצר חותם עליהם

לפני למעלה מששים שנה נעורי נשאו את רגלי לים המלח מספר רב של פעמים. היה זה הים של טרם כימיקלים לישראל. היה זה הים של טרם שוד ברשות החוק,שפוגע בפנינת הטבע היקרה. טרם התנכלות של כוחות בשליטת האדם, לצד התנכלות של כוחות שאינם בשליטת האדם.
בימים אלה נחתם הסכם מוזר בין משרד האוצר ובין חברת כימיקלים לישראל. הסכם המאפשר לחברה להמשיך לכרות כמויות מלח מוזהב מרופדות במיליארדי שקלים של רווחים נקיים תוך התנערות מאחריות למפגעי סביבה, ותוך התנערות ממחויבות להשתתפות בהוצאות של פיתוח.
הראשון שעמד על חומרת ההסכם המביש בין האוצר ובין חברת כימיקלים לישראל היה חבר כנסת פעיל בנושאי סביבה וחברה, דב חנין מסיעת חד"ש. מסתבר, שהניתוח המעמיק, שנעשה על-ידי דב חנין מחד"ש בעקבות ההסכם, הניע שרים וגם את יושב-ראש וועדת הכספים להצטרף למחאתו.
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב תבע בדיון בוועדת הכספים "להקים קרן של מיליארד שקלים מרווחי כריית האשלג". בעוד חבר הכנסת שי חרמש מקדימה נקט עמדה תמוהה בתומכו בהסכם הפוטר את חברת כימיקלים לשאת בעול הפיתוח. תמיכה תמוהה במיוחד שבתשעת החודשים של שנת 2011 היא רשמה רווח של 4 מיליארד שקל.
שר התיירות מצא עצמו יחד עם דב חנין מחד"ש בדרישה: "בלי הזרמה של מיליארד שקלים מרווחי כימיקלים לישראל לפיתוח תיירות - ייסתם הגולל על האזור".
גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מצא עצמו מאמץ חלקים משמעותיים ממלחמתו של דב חנין בתוקפו את ההסכם בין האוצר וחברת כימיקלים . השר גלעד ארדן ציין: "החלטת הממשלה הייתה מוטעית,לא הביאה בחשבון את אינטרסים תירותיים וסביבתיים ולא דאגה להגדיל את חלקו של הציבור מכריית האשלג". השר גלעד ארדן הודיע שיקרא לממשלה לפתוח מחדש את הדיון בסוגיית המיסוי על חברת כימיקלים.
מול החשבת הכללית של האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שהגנה על ההסכם התייצב יושב-ראש וועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני מ"יהדות התורה" באומרו: מכרו את נכסי המדינה במחירים מצחיקים, ועתה יש לוודא פיצוי הולם לציבור ולמדינה".
מסתבר, ששרים וחברי כנסת רבים הצטרפו לביקורת של דב חנין שהיה הראשון לומר: "מפקירים פעמיים את אחד ממשאבי הטבע יוצאי הדופן שלנו פעם אחת סביבתית ופעם שנייה כלכלית".
דב חנין היה הראשון שתקף את ההסדר שיצר מצד אחד מנגנון, המתמרץ כריית מלח ועקב כך הסבת יותר נזקים לאזור ים המלח. מצד שני לא הקימו קרן לשיקום ופיתוח ומסרבים להתחייב לפיתוח האזור בעקבות הגדל התמלוגים.
נותר רק לברך על כך, שלמאבקו הנחשוני של דב חנין הצטרפו שרים וחברי כנסת כדוגמת משה גפני, יושב-ראש וועדת הכספים. יש לציין גם את הצטרפותו, אומנם המאוחרת, של חבר הכנסת משה מטלון מ"ישראל ביתנו" בדורשו שייקבע חוק לשיקום ים המלח.
במערכה הזו קשה להבין את העמדה התמוהה של מפלגה, הנושאת משום מה את השם קדימה, שלתומי, הבנתי שחותרת גם לקידמה. עמדתה, כפי שבאה לידי ביטוי על-ידי נציגה שי חרמש, מסתכמת בהתרפסות ובליקוק במקומות הכי מצחינים של חברת כימיקלים לישראל.
ואני , כמי שנעורי פסעו פעמים רבות לאורכו של ים המלח, מקווה שלא ניתן לפנינת הטבע הזו לקבל מכה אנושה מהון נואף, שבשלב הזה, ניאופו וזימתו פועלים על-פי חוק ועל-פי דין, שמשרד האוצר חותם עליהם.

תאריך:  12/01/2012   |   עודכן:  12/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שודדים לנו את ים המלח
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
טוב שיש דב חנין
ידידיה  |  12/01/12 13:06
2
מקבלים מתנה רשויות החוק
שודדים???  |  12/01/12 13:55
3
כשבייגה שוחט בדרקטריון של ....
שתיקתה של שלי  |  12/01/12 15:12
4
הנשדד הראשי דב חנין
אלטער קרקר  |  12/01/12 16:54
 
- אלטאר , הקאקר שלך מצחין .
לקאקר אלטאר  |  12/01/12 17:44
 
- קאקר , נשארת קאקר ל"ת
קוראת  |  14/01/12 11:15
5
הפרטה זה רע
צפורה בנאי  |  12/01/12 18:39
6
הממשלה עושה SALE למדינה
החלמאי  |  12/01/12 19:20
 
- הדיקרטור ב. שוחט זה יותר מסתם
יותר מסתם שחיתות  |  14/01/12 09:49
 
- הבמאי פליני הראה 2 בתי זונות
החלמאי  |  14/01/12 18:16
7
שודדים לנו את ים המלח!!!
ניצן אביב  |  14/01/12 08:51
8
נזקים בלתי הפיכים
ציונה.  |  15/01/12 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
יאיר לפיד כדוגמה - כביכול לא יכול להיות ראש ממשלה רק כי צנח משיא רייטינג ציבורי, לקלחת הציבורית הפוליטית. האומנם?    האם יש בכלל נוסחה להצלחה או לכישלון בתפקיד ציבורי רם ונישא בישראל, או שמא תמיד יהיה לתככים הפוליטיים את הכוח האולטימטיבי לקבוע גורלנו?!
איתמר לוין
11 שופטי העליון שדנו בחוק האזרחות, לא שאלו את עצמם מדוע הם עוסקים באיזון בין ערכים במקום להותיר זאת לדיון ציבורי. מי שרוצה לקבוע את ערכיה של המדינה, אינו יכול להמשיך ולטעון שאין הוא צריך לייצג את הציבור המרכיב אותה
מתי דוד
הויכוח הפומבי הסוער בין המחוקקים לבין נשיאת הבג"צ, דורית ביניש ותומכיה, בעקבות האשמותיה נגד הפוליטיקאים, מעוררים גם אצל אזרחים שומרי חוק כמוני, כמה תגובות ושאלות
איתמר לוין
פסק הדין בנושא חוק האזרחות מאפשר לבחון את עמדותיהם העקרונית של הנשיאה היוצאת ביניש, הנשיא הנכנס גרוניס והנשיאות נאור וחיות שיבואו בעקבותיו    בעוד גרוניס ונאור שמים את הדגש על הסיכונים המעשיים שבכניסת פלשתינים לישראל, ביניש וחיות מעדיפות את העקרונות החוקתיים
שולמית קיסרי
איך יתכן שבעיר כמו תל אביב, שבה חיים אלפי אנשים עשירים ומעושרים, עם עירייה מוצלחת שגובה ארנונה כבדה ומוצדקת מבעלי דירות במגדלים, חברות מסחריות ומשרדי ענק, מגרשים יושבי אוהלים חסרי כל, ממקום למקום כאילו היו שבט צוענים מנודה, בני בלי בית ובלי ארץ, מוכי הגורל של העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il