X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תערוכה אינטראקטיבית בבית התפוצות, בשיתוף ערוץ לוגי ובנק הפועלים. התערוכה משתרעת על פני שטח של 500 מ' ומזמינה ילדים והורים, סבים ודודים לחקור, לגלות, לשאול שאלות ולהשתעשע. התערוכה צבעונית, עשירה, מלאת המצאות, בעלת איורים משעשעים ו"טריקים"
▪  ▪  ▪
רימה אוסמנווב. מנהלת הגלריה [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]
יהודה בן-אליעזר [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]

איור איתי ריכרט [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]

מה משותף למילים: 'חוצפה', 'דווקא', 'כשר' ? ומהי המילה הנפוצה ביותר בעולם? - את התשובות לשאלות אלה ואחרות (הנוגעות לשפה העברית) ניתן למצוא בתערוכת חווייתית מיוחדת במינה המוצגת בבית התפוצות בגלריה החדשה למשפחה: א-ב-גע-דע: יוצאים להרפתקה בארץ המילים.
אבל כדי שתירגעו - ניתן לכם כאן רמז: אלו מילים שהשפה העברית והאידיש תרמו לשפות העולם האחרות, ביניהן גם המילים "הללויה", "אמן", "שבת" ועוד.
זוהי תערוכה אינטראקטיבית, בשיתוף ערוץ לוגי ובחסות "תקרא תצליח" - בנק הפועלים. התערוכה משתרעת על פני שטח של 500 מ' ומזמינה ילדים והורים, סבים ודודים לחקור, לגלות, להתנסות, לשאול שאלות ולהשתעשע. התערוכה צבעונית, עשירה, מלאת המצאות, בעלת איורים משעשעים ו"טריקים" המזמינים למשחק, תוך כדי תהליך למידה.
בתערוכה 22 מיצגים המשלבים אמצעי מולטימדיה אינטראקטיביים עם מרחבי פעילות פיזית. ילדים ומבוגרים כאחד מוזמנים למשחק חופשי וחוויה רב חושית כחלק מתהליך למידה והקניית ערכים. אתם מוזמנים לטפס על "לוח גזר", להמציא מילים חדשות באמצעות "מכונת המילים", לבנות את מגדל בבל, ללמוד שפות חלופיות לצד השפה המדוברת, כמו שפת הסימנים , "פנטומימה", כתב ברייל, ועוד.
כמחדש השפה העברית ניתן כאן מקום של כבוד לאליעזר בן יהודה והמבקרים מוזמנים לזהות מילים שחידש, ואף ליצור מילים משל עצמם. מי יודע, אולי ייכנסו לאוצר השפה? ראוי לציין את האיורים ההומוריסטיים המרהיבים של המאייר איתי רייכרט.
לאיזה גיל מתאימה התערוכה?
רימה אוסמנוב, מנהלת הגלריה: "לילדים מגיל 3 עד 12 והלאה, למבוגרים...משחקים רבים מבוססים על משחקי מחשב, מה שמוכיח את השליטה של המחשב בחיי היומיום של ילדים ונוער. לצעירים יותר מיועדים משחקים יותר "פיזיים" שגם הם מפעילים את הדמיון וכישורי השפה. ילדים יכולים להתוודע לכתב ברייל, לכתב הסימנים בו משתמשים חרשים אילמים. אחרים יכולים לבדוק את כושר הנאום שלהם על-ידי הופעה ונאום מעל במה המצלמת אותם".
מעניין שהרבה ילדים בוחרים דווקא להתיישב בפינת הקריאה, לקחת את הספר המסורתי ולעלעל בו, למרות הגירויים ה"מתקדמים" מסביבם. אולי זו הוכחה בצורך החשוב בספריות, בעיקר בפריפריה . נזכור שרק לאחרונה נסגרה (ונפתחה לסירוגין) הספרייה בקריית שמונה.
לדברי המארגנים התערוכה מבקשת לעודד ילדים לעבודת צוות, למובילות, לסובלנות, לכבוד לאחר. התערוכה עוסקת בתרבות שבתוכה מתפתחת השפה, ובתרבות שבה אנו חיים; בהעצמת יכולת החדשנות והיצירתיות ובהכרה בכוחה האדיר של שפה ביצירת תקשורת. היא מרחיבה את הבנת מקומה של השפה והתקשורת בהקשר היומיומי והתרבותי, מנקודת מבט הרואה את השפה והלשון כחוויה שהיא חלק משעשוע החיים. גן שעשועים של ידע.
יוזמות ואוצרות התערוכה הן אפרת אדיב ותמר הדר, מייסדות עמותת מוזיאון הילדים של תל אביב. לדבריהן "בתהליך יצירת התערוכה למדנו רבות על משמעות השפה העברית, מקורותיה וחלקה המשמעותי ביצירת התרבות הישראלית העכשווית. אנחנו מרגישות הישג גדול בעצם העובדה שהקמנו תערוכה העומדת בקריטריונים מוזיאליים מחד, ומאידך מייצרת שפה חדשה ומקורית בעולם התערוכות הישראלי. תהליך היצירה כלל פיתוח משחקים מקוריים, באמצעות פרשנות לתכנים קיימים בצורה אינטראקטיבית. אנו רואות ייעוד בקירוב דור העתיד למקום בו הוא חי כמו גם למקום ממנו הוא בא. אנו שואפות להביא להגברת מעורבות ילדינו בקהילה ומאמינות כי מעורבות זו תבוא מתוך הנאה וחוויה"
התערוכה בשיתוף עמותת מוזיאון הילדים של תל אביב CMOTA , ערוץ לוגי, פרויקט "תקרא תצליח" של בנק הפועלים, קרן נדב וממשלת ישראל.
מנהלת הפרויקט: סמדר קרן
אוצר ראשי בית התפוצות: חגי שגב
מעצב: אליה שפירו
ייעוץ לשוני וטקסטים: רוביק רוזנטל
איורים: איתי רייכרט

תאריך:  15/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הכל בגלל חזיר אחד, מחסלים, אויב הטוב, חצי משרה, נפעם ופה גדול
ירון כהן
עסקים חדשים ועסקים ותיקים נתקלים בקשיים בבואם לקבל אשראי לפרויקטים או קווי אשראי לצרכים תזרימיים    מה הן האפשרויות כיום?
שרון נריה בר-און
נועם שליט ויאיר לפיד הכריזו השבוע על כניסתם למערכת הסוערת של הפוליטיקה הישראלית. בעוד שהכרזתו של לפיד הייתה צפויה, זו של שליט היא בגדר הפתעה גמורה. לפניכם אבחון טארונומרולוגי של אישיותם שנועד לבדוק את סיכויי ההצלחה של השניים. ולקינוח: השוואה הקובעת מי יצליח יותר
יורם דורי
ניתן לסכם את ביקורת הפרשנים למיניהם במשפט אחד קצר: "הפועל לא משחקת כדורגל שמח". ומה עשה, על-פי העיתונות, אלי טביב? העיר למאמן כי שיטת המשחק אינה נראית לו ומבריחה את הקהל גם במשחקים בהם הקבוצה מנצחת. אכן חוצפה. מה שמותר לכל מושך בעט ודופק במקלדת, אסור למי שהשקיע מיליוני שקלים בקבוצה
עמוס דאי
הכלכלן הבכיר שלמה מעוז דיבר אמת. עונש פיטוריו מריח מסירחון של קשרים עסקיים בין בית ההשקעות-האוצר-בנק ישראל-בנק לאומי. לו הייתי נתניהו, הייתי חוטף אותו ומציע לו את תיק האוצר במקום שטייניץ, הדוקטור הפילוסוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il