X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפיד ושליט הם לא הראשונים בשיווק-הח"כיוּת, וכבר הייתה לנו דוגמנית קוסמטיקה שהיו לה בשורות לעם ישראל. כוכבי השבוע שלנו הם תוצר הפוסט-דמוקרטיה, זו המיוחצנת, ה'ריאליטית', המאמינה כי החיים האמיתיים מתרחשים בתקשורת ועל המרקע
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. אביר הרייטניג רץ למיליון [צילום: פלאש 90]
בידי ה'עסקנים'
ה'אני מאמין' המנהיגותי שלי שואף להשאיר את לפיד-השליט בידי 'עסקנים', ובאזניי אין זו מילה גסה. כוונתי לעסקנים אשר התבשלו שנים ארוכות בצרכי ציבור באמונה, ובידם קבלות על תרומות משמעותיות לחיי הציבור, החברה, העם והמדינה

ח"כה לי בתקשורת
השבוע התבשרנו על ריצה לכנסת של שני אבירי-עתירי רייטינג; הלפיד והשליט. אולי בין כתיבת השורות לקריאתן יצטרפו עוד כמה גורים או שועלים. המירוץ למיליון נולד! הצד השווה שביניהם הוא שתרומתם לעם, לחברה ולמולדת מתבטאת בכך שכולם מכירים אותם. מכירים כביכול, כלומר מכירים רק איך הם נראים וזה נראה יפה, וזה הכל. למען האמת, הם לא ראשונים בשיווק-הח"כיוּת, וכבר הייתה לנו דוגמנית קוסמטיקה שהיו לה בשורות לעם ישראל.
אמת, היו ויש בין חברי הכנסת אנשי תקשורת לשעבר שיש/שהיה להם רקורד ציבורי או אג'נדה אשר בזכותה נבחרו. ביניהם למשל לפיד האב (טומי), תקשורתן פולמוסן ודעתן, שרץ ודהר על הסוס האנטי-דתי. אג'נדה זו הייתה חקוקה על דגל האבירים שלו ובגינה נבחר לכנסת. אכן, חשיפתו התקשורתית היא שהביאה לו את התמיכה המאסיבית שזכה בה כמפלגה 'אדמורית-כוכבית', ומן הסתם בלעדי הרקע התקשורתי היה זוכה ברבע הקולות. סופו ידוע; הסוס דהר אל התהום, והלוחמה שלו בחיבור שבין תורת ישראל למדינת ישראל התנפץ לרסיסים, והותיר מעט קצף על פני הגלים. כל זה לגיטימי, סביר וכשיר.
כיוצא בו הח"כית שלי יחימוביץ, שאף העפילה לראשות מפלגת העבודה, אף היא תוצר תקשורתי מובהק. כמוהו, גם היא קנתה את מקומה בפעילות חברתית משמעותית - סוציאליסטית והגנת-נשים - אשר הניפה ודחפה גם בעידן תקשורתה. אין זה סוד שאינני חסיד של ח"כים מתוקשרים אלו, אך ח"כיותם עוברת מסך, למרות היותם חביבי המסך. ויש עוד כאלו.
לא כן כוכבי השבוע. הם תוצר הפוסט-דמוקרטיה, זו המיוחצנת, ה'ריאליטי'ת, המאמינה כי החיים האמיתיים מתרחשים בתקשורת ועל המירקע. ירחם ה' עליהם ועלינו!
הטובים - לעסקנות ציבורית
ה'אני מאמין' המנהיגותי שלי שואף להשאיר את לפיד-השליט בידי 'עסקנים', ובאזניי אין זו מילה גסה. כוונתי לעסקנים אשר התבשלו שנים ארוכות בצרכי ציבור באמונה, ובידם קבלות על תרומות משמעותיות לחיי הציבור, החברה, העם והמדינה.
מנקודת מבט זו דומה עלי כי לא רק אנשי תקשורת, אלא גם אישי רוח שנבחרו לכהן כח"כים בשל מכובדותם, לא הצליחו יותר מדאי לכתוב פרקי זוהר בספר דברי הימים לכנסת ישראל. ובכללם רבנים ופרופסורים מתחום מדעי הרוח והחברה. הללו כיבדו את הרשימות השונות, מימין ומשמאל, חילוניים ודתיים, והוסיפו צבע ואבני-חן למושבי הפרלמנט. זה חשוב ומכובד וכנראה גם מסייע למשוך קולות. אך במבט רב-שנים לאחור חותמם דל, אם בכלל. מכל מקום, לפחות נכבדי העדה הללו מייצגים את עולם הרוח ולא את תרבות הרייטינג.
אגב, תנועת ש"ס הבינה מזמן כי רבנים חשובים וראשי ישיבות שכיהנו בכנסת מטעמם (הרבנים פרץ, מאיה, עזרן, גמליאל ועוד רבים) הם עול בלבד, ולעתים רבות אינם מהלכים בתלם המפלגתי הרצוי. הפתרון שהגו שם הוא גאוני; מזה שתים-שלש כנסות רשימתם מורכבת מעסקנים בלבד, אך לשם המכובדות כ-ו-ל-ם שודרגו לתואר 'הרב' מכח ח"כיותם (ואם שיבצו בטעות את הרב אמסלם, צאו וראו מה עולל להם).
השמה ח"כית
תוך כדי כתיבה עולה בדעתי תוכנית סטארט-אפ חדשנית; לפתוח משרד השמה למפורסמי תקשורת ולהציעם למפלגות השונות כידוענים עתירי שיווק. אלוף כדורגל בועט מצטלם טוב כשחקן חיזוק מוביל תחת הסיסמה 'מרץ' או קדימה. מנצחת בתחרות הבישול הביתית תוכל לייצג היטב את מלוא המשמעות של הכותרים 'ישראל ביתנו' או 'הבית היהודי'.
ואם כבר הזכרנו את 'הבית היהודי' צריך לצייין לשבח את ההחלטה הסופר-דמוקרטית שהתקבלה שם בשבוע שעבר; בחירת כל הנציגים לרשימה לכנסת בפריימריז פתוחים לכל המתפקדים. לטעמי החלטה זו יותר מדאי דמוקרטית ומי יודע מה יעלה הגורל בקלפי. בכל אופן זה עדיף מכוכבי-תקשורת.
אכן, אלמלא החלטה עקרונית זו הייתי מציע להם לשלב את הבחורה הדתית הצולחת את 'המירוץ למיליון'. היא תוכל להשתבץ גם בשיריון לנשים ולצעירים כאחת. אולי גם את אחד ההורים של הנער חובש הכיפה מתחרות כוכבי הזמר הנולדים (במשבצת ה'מזרחית'?) בהזדמנות זו אציע ל'שס' את כסויית הראש, בעלת התשובה, שזכתה להיכנס להיכל האח-הגדול. ואם יש שם מניח תפילין שמא יתאים ל'יהדות התורה'?
כבד פה = אנטי תקשורת
משה רבנו, המנהיג שלא קם כמותו בישראל, היה "כבד פה וכבד לשון" ו"ערל שפתיים", כמצוטט בראש המדור. וכבר אמרו קדמונים שדוקא משום כך נבחר, לבל יאמרו: מנהיג של רייטינג, מנהיג של ריטוריקה, מנהיג של יחצנות. אדרבה, בחירתו נובעת מהיותו אנטי-תקשורתי. הוא לא נבחר למרות כבדות הפה אלא דוקא בגללה, כמסר לדורות.

תאריך:  19/01/2012   |   עודכן:  22/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
אנו קרובים מאי פעם למלחמות בין יהודים ליהודים, שזה חורבן בית שלישי. פיצוץ כיפת הסלע, או רצח נער יהודי בידי פורעים ערבים כתגובה ל"תג מחיר", הם מעשים שיש בכוחם לשנות את ההיסטוריה. כאיש שב"כ חשש כרמי גילון וכולנו חייבים לחשוש שיקרה משהו שיצית במזרח התיכון תבערה נוראה
ישראל פרנק
אסור לפרוץ את מסגרת התקציב. את הכסף הדרוש חייבים לקחת מביטול תשלומי ביטוח לאומי ושירותים ממלכתיים אחרים למי שלא שרת בצבא או בשירות לאומי. אין לתת כסף לרשויות מקומיות שאינן גובות את מלוא המסים העירוניים. רוב הרשויות המקומיות המוסלמיות אינן גובות מסים מטעמים לאומניים. חייבים להעמיק את גביית מס ההכנסה והמע"מ
עדי אמסטרדם
"הפרוטוקולים של זקני ציון המלומדים" הם מן הטקסטים הפחות ידועים לקוראי העברית, וחבל, משום שאין מדובר, כפי שלעתים נדמה, באפיזודה חולפת מתחילת המאה העשרים, אלא באחד מרבי-המכר ברבות ממדינות ערב, ותוכנו מוצג כאמת היסטורית ומדעית
אפרים הלפרין
אחמד טיבי לא ייקרא יותר בשמו, אלא אחמד טיזי    אין לנו כל צורך בהבאתו את גיבוריו השאהידים עימו לכנסת. הגניקולוג הערבי מוזמן לשוב לקליניקה שלו
דן אלון
הבחירות בפתח, ואלי ישי מכה שוב. אחרי אירועי אסון הכרמל, ואחרי ראשי הרשויות המקומיות, הגיע תורם של מי שתורתם אומנותם. מש"ק הדת הצה"לי, מי שהיה בזמן מלחמת לבנון 2 חבר הקבינט, מספק לנו הסבר מאיר-עיניים על הסיבות לכשלים במלחמה ההיא. ברק, שפתח את הדלת עם חוק "טל", שהחל במהרה להמטיר עלינו גשם זלעפות של משתמטים המתחמקים מאוהל המחנה הצבאי לכיוונה של "אוהלה של תורה", מספק גרסה מודרנית לפסוק: "אל טל ואל מטר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il