X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב היה לו חברי הכנסת היו מסיטים את מאמציהם מהצעות חוק כביטול חובת סימון מחירים, ומחייבים את החברות, בחוק, לדווח על הכספים הרדומים, לחפש את המפקידים, לאפשר לכל המעוניין למצוא את כספו בדרך קלה
▪  ▪  ▪
יוסי מימן. עדיין אינו סופר את המשקיעים [צילום: פלאש 90]

רב המשותף לאנשי העסקים יוסי מימן ובני שטיינמץ. שניהם עשו את הונם בעיקר בפעילויות במדינות שאינן מערביות, חסרות פיקוח ורגולציה של ממש, הנמצאות בתחתית סולם השחיתות הכלכלית בהשוואה בינלאומית. שניהם התעשרו עושר רב מאותן פעילויות.
שניהם ניסו לעשות עסקים בארץ, בה קשה כנראה יותר לפעול במחשכים, ושניהם כשלו בעיסקיהם כאן. חברת סקורפיו נדל"ן בשליטת שטיינמץ לא פרעה חובות לבעלי האג"ח, והגיעה להסדר תספורת של דחיית מאות מיליוני שקלים, וגם בייטמן אחזקה שבשליטתו הראתה ביצועים והחזרי חובות בלתי מחמיאים. אמפל בבעלותו של יוסי מימן הודיעה, תוך כדי משא-ומתן עם בעלי האג"ח שלה, שאין בדעתה להחזיר את קרן האג"ח שלוותה מרוכשי אגרות החוב, וגם ערוץ 10, בו מימן בעל מניות מהותי, אינו עומד בהתחיבויותיו.
אם לבעלי האג"ח סיבות טובות שלא להיות מרוצים, אין זה המצב לגבי שני מגייסי החוב האמורים, שאינם ששים להיפרד מנכסיהם לטובת בעלי החוב. מימן עדיין אינו סופר את המשקיעים, ואת הודעתו באמצעות אמפל שהחברה לא תשלם את תשלומי הקרן, העדיף לפרסם בבורסה דווקא בשפה האנגלית. לא זכור לנו שגיוס האג"ח התבצע בשפה זרה, בעיקר כשההודעה רלוונטית דווקא לשוק הישראלי בו גוייס האג"ח. ייתכן שמימן סבור שקשיי השפה יסתירו את כוונתו שלא לעמוד בהתחיבויותיו?
שטיינמץ מצידו ממשיך בגיוסים ובימים אלה התבשרנו כי הוא מתכנן הנפקה של מאות מיליוני שקלים בבורסה של הונג קונג. יש להניח שיעשה זאת באנגלית. טוב היה לו רשות ניירות ערך בישראל, או כול גוף אחר אשר ידבנו ליבו, יגלו את אוזנם של ראשי הבורסה בהונג קונג ושל המשקיעים הפוטנציאליים שם, כי יכולתו הגדולה של שטיינמץ מתבטאת בגיוס כספים, אך הוא חלש יותר בהחזרתם.
בחיבה היתירה לאי מתן גילוי הולם למשקיעים נדבק ככול הנראה גם נוחי דנקנר. אזהרת הרווח של חברת סלקום (שמשמעותה צפי לירידה חדה ברווחים) לא פורסמה במקום גלוי וזמין. החברה בחרה להסתיר את ההודעה בעמודים פנימיים בתוך מלל המסתיר ומדלל אותה, ושאין לו כול קשר אליה. לדעת החברה לא חלה עליה חובה חוקית לדווח, אך לאור המחאות בשוק ההון היא נאלצה להוציא הודעה חדשה ומובנת. נזכיר כי בעת שסלקום גייסה כספים, לא ראינו חסכון בדיווחים, עם חובה חוקית ובלעדיה.
בכל אלה עלינו להיזכר כשתגענה לפתחנו ההנפקות החדשות, ואלה אכן כבר הגיעו; סלקום הודיעה על כוונתה לבצע גיוס אג"ח חדש של מאות מיליוני שקלים, וזאת דווקא בהודעה סדורה וברורה.
מטעמי חוסר כדאיות
עניין אחר בו נמנעים גדולי המגייסים מלדווח לציבור, הינו סכומי הענק השוכבים כאבן שאין לה הופכין בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות.
על-פי הערכות ישנם בגופים אלה כספים רדומים של קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים בשווי מיליארדים רבים שאינם נדרשים על-ידי בעליהם, והחברות גובות עליהם מאות מיליוני שקלים בשנה כדמי ניהול. מדובר בנפטרים, משני כתובת, מחליפי מקומות עבודה וסתם כאלה ששכחו שהפקידו כספם בחברת הביטוח או בבית ההשקעות.
לחברות האלה יש בדרך כלל כול הנתונים שיאפשרו חידוש הקשר עם החוסכים; הם יכולים לאתר אותם באמצעות שם וכתובת, תעודת זהות, מעביד אחרון, ובמקרים אחרים יכולים לאפשר למי שמחפש את כספו לעשות כן על-ידי מתן אפשרות להכניס את נתוניו לאתר החברה ולקבל דיווח האם עומד שם כסף לזכותו. כל זאת לא נעשה, מטעמי חוסר כדאיות - מי החברה שתתנדב לוותר על הכנסה טובה וקלה כל כך? לכן רוב הכספים יישארו שם. מי שמנסה לחפש את כספו באמצעות חברות שעיסוקן בכך (ציידי הפיקדונות) משלם להן נתח נכבד מהמגיע לו, מה עוד שהחברות בהן מופקד הכסף אינן משתפות תמיד פעולה.
טוב היה לו חברי הכנסת היו מסיטים את מאמציהם מהצעות חוק כביטול חובת סימון מחירים, ומחייבים את החברות, בחוק, לדווח על הכספים הרדומים, לחפש את המפקידים, לאפשר לכל המעוניין למצוא את כספו בדרך קלה, ואולי להקים מערך משולב של כל הכספים האבודים שלנו. ספק אם יימצא הלוביסט שישכנעם לעשות כן.

תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדיווח מעיד על המהות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבל הבנקים חייבים לאתר את המפק
ארי123  |  26/01/12 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אבי רונצקי
אין שום תירוץ, הסבר או קביעה שיכולה להניח את הדעת ולהסביר מצב שבו חלק שלם מעם ישראל משתמט מחובה הלכתית, מוסרית ואזרחית של שירות צבאי    "חוק טל" הוא עיוות מוסרי בכל קנה מידה
איתמר לוין
בראש שתי התאחדויות הספורט החשובות ביותר בישראל עומדים מעתה חשודים בפלילים הנגועים בשיקולים זרים: אבי לוזון בכדורגל ואבנר קופל בכדורסל. אין פלא שהענפים הללו נראים כמו שכונה במקרה הטוב וכמו מאורת פשע במקרה הגרוע
רועי אורן
יהיה מעניין לראות האם באמת ההצהרות הבומבסטיות אשר יצאו לאוויר בבריסל יהפכו לבלון ניסוי או לחלופין יתאדו עם הרוח
משה לופיאנסקי
נשיא ארה"ב ברק אובמה חייב להיות מודע לכך, שהדרך האחת והיחידה באמצעותה יוכל להצילנו מסרטן ההתנחלויות, היא דרך הכפייה. ארה"ב חייבת לכפות על ישראל להחזיר את המתנחלים לישראל
איתן גנור
משרד האנרגיה יצא במבצע החלפת מקררים ישנים בחדשים בהנחה ניכרת, למקבלי הבטחת הכנסה. דרך יישום המבצע כללה הפרה של פרטיות האדם והפקרת מידע חסוי גלוי לכל העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il