X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק יושב-ראש ועדת חינוך, הנוהג בפרחחות כלפי יוזמה של מועצת תלמידים בכפר ערבי לפעולה אזרחית ביום פנוי מלימודים, יכול להישאר אדיש לכך שמורים המלמדים בתוכנית היל"ה לנוער שנשר מלימודים שובתים היום ב-15 מרכזי למידה
▪  ▪  ▪
מורי הקבלן. מחריפים את המאבק [צילום: פלאש 90]

הצלחת הטיפול בילדים, שנפלטו ממערכת החינוך, מותנה בקיומו של צוות חינוכי יציב, שיוכל לסייע להחזיר לחיקה של המערכת את אלו שנפלו בדרך.
למרבה הצער, דווקא המגזר הרגיש ביותר, שבהעדר יציבות של צוות חינוכי, לא יוכל להשיג את יעדיו, מאופיין בחילוף של בין שליש לבין מחצית מהעובדים בסיומה של כל שנת לימודים. את המערכת נוטשים רבים וטובים כל שנה, כי נקעה נפשם לעבוד במציאות של העדר ביטחון תעסוקתי.
הם אינם מוכנים להשלים עם מציאות, שמערכת החינוך בישראל מזלזלת בהם, דווקא באלו שמקדישים ימים ולילות לאתר תלמיד, שלא בא ללימודים, ובנוסף לכך גם לקבל שכר רק עבור שמונה חודשים בשנה.
לאלכס מילר סדר יום משלו
אלכס מילר, יושב-ראש וועדת החינוך של הכנסת אינו רואה כדחוף לדון בוועדה שבראשותו בתנאי העסקה של המורים, המלמדים בתוכנית היל"ה לנוער שנשר מבתי הספר.
התנהגות פרחחית של יושב-ראש וועדת החינוך, מר אלכס מילר, שלא מצא לנכון לגנות בישיבת וועדת החינוך התנהגות אלימה של עמיתה למפלגה, יש לו סדר יום משלו. והוא הקובע מה דחוף ובמה אין לו עניין לעסוק בו בשיטתיות וביעילות.
אני כותב שורות אלו מתוך כאב. למרבה הצער, אחוז גבוה של בני נוער, שנפלט ממערכת החינוך ומטופל על-ידי מורי היל"ה, הם יוצאי ארצות חבר העמים, שמר אלכס מילר וגברת אנסטסיה מיכאלי מתיימרים להיות פה למצוקותיהם.
כשהתנהגות פרחחית מנווטת את דיוני הוועדה, הרי בדחיפות רבה מעלים לדיון יציאה של שלושים תלמידי כתה י"ב בבית ספר ערבי ביום חופשי מלימודים להפגנה, שאורגנה ביוזמת האגודה לזכויות האזרח. ואותה וועדה לא ראתה בדחיפות עליונה להיכנס לעובי הקורה של מפגע חינוכי ממנו סובלים אלפי תלמידים, שנפלטו ממערכת החינוך ומאופן העסקה הפוגעני של מוריהם.
רק יושב-ראש וועדת חינוך, הנוהג בפרחחות כלפי יוזמה של מועצת תלמידים בכפר ערבי לפעולה אזרחית ביום פנוי מלימודים, יכול להישאר אדיש, שמורים המלמדים בתוכנית היל"ה לנוער שנשר מלימודים שובתים היום ב-15 מרכזי למידה.
להפסיק ההתעללות במורי היל"ה
יושב-ראש וועדת החינוך, מר אלכס מילר, לא ראה צורך לכנס את הוועדה לשמוע את מצוקת המורים בתוכנית היל"ה שהחליטו לשבות, ובעטיה של אותה שביתה אלפי תלמידים אינם לומדים היום. לדון בדחיפות באי קיום לימודים לנוער נושר אינו יכול לספק במה להתלהמות נגד חברי כנסת ערבי.
לדעתו, דיון במצוקת מורים, הדורשים ביטחון תעסוקתי זה באמת לא נושא חשוב. אז מה קרה, המורים שובתים, התלמידים מושבתים, וועדת החינוך בראשות אלכס מילר החליטה לקחת חופשה מדיוניה בנושא. נראה, שהסיבה לכך, כי אין מי שישפוך מים על חבר כנסת ערבי.
דרישת מורי היל"ה לקבל שכר כיתר המורים במערכת החינוך זה לא נראה כנושא שחשוב לדון בו ובמיוחד כשהמורים שובתים. זה לא מעניינה, שמורי היל"ה החליטו, שהם אינם מוכנים להיות מועסקים בעבודת הוראה מאומצת הדורשת כוחות נפשיים רבים ובתמורה לכך גם לא לקבל משכורת ארבעה חודשים בשנה.
כמורה שזכה לעבוד בתוכנית היל"ה בקריית שמונה לפני שנים רבות כחבר בצוות יציב, שהיה לו ביטחון תעסוקתי מלא, ושכרו היה כשכרם של כל המורים, אני מאחל למורי היל"ה הצלחה במאבקם.
ציבור המורים בישראל חייב לדרוש מארגוני המורים לתת ידם להצלחת מאבקם של מורי היל"ה העושים עבודת קודש והפכו למורים חורגים במערכת החינוך.
אני מברך את "כוח לעובדים", שהפך להיות פה לציבור של 1,500 מורים, המתמודדים עם אתגר חינוכי נעלה של הצלת ילדים מביבי שופכין של מצוקה חברתית, וזאת בתנאי העסקה משפילים. זו תעודת עניות לארגוני המורים והסתדרות העובדים הכללית שאינם מעיפים מבט לעברם של מורי היל"ה.
רק סולידריות של כלל ציבור המורים בישראל יבטיח את הפסקת ההתעללות במורי היל"ה, שכפו עליהם לעבוד בתנאים של מורי קבלן.

תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלכס מילר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורי קבלן זועקים וועדת החינוך יְשֵׁנָה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אינה בסדר יום של הפרחח א. מילר
בעית מורי היל"ה  |  26/01/12 16:58
2
אין משיגים יעדים חינוכיים.
ללא צוות יציב  |  26/01/12 17:16
3
הבהרה
איתן קלינסקי  |  26/01/12 19:57
4
הבעיה תיפתר אם מורי הילה יאבקו
איש עצוב  |  26/01/12 20:04
 
- לאיש עצוב
איתן..  |  28/01/12 16:45
 
- יש ציבורים הרבה יותר חלשים
איש עצוב  |  28/01/12 19:54
 
- תגובה
איתן.  |  28/01/12 21:48
 
- ישראל ערבים?
איש עצוב  |  28/01/12 22:29
5
תודה רבה ל"ת
,usv  |  27/01/12 09:51
6
מה מבין אלכס מילר בהוראה?
58  |  28/01/12 14:01
7
ועכשיו המורה לאלקטרוניקה יו"ר
58  |  28/01/12 22:17
8
לאדיוט שקוראים לו איש עצוב.
איתן אתה מלקק  |  29/01/12 11:20
 
- אני דוחה בשאט נפש את התגובה
איתן קלינסקי  |  29/01/12 22:05
9
ליברמן+אחוד לאומי+דנונים
זהירות  |  31/01/12 07:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
חזרו "הפורשים", ועכשיו תחת שם חדש - "נוער הגבעות". כמה אירוני המחזה שממשלת הליכוד, יורשת "הפורשים", רודפת כעת את הנוער הזה ומה שהיה "סזון" - היום הוא יס"מ, פגיעות גופניות, הוצאה תינוקות ממיטותיהם בלילות בקור מקפיא, הרס בתים ורכוש וטרור משפטי בצורת "צווי הרחקה"
חננאל ובר
מאז ועד היום עברו בדיוק 3324 שנים. מהו הלקח הנצחי מאותם אירועים במצרים? ראשית, כל העם למד אז שיש מלך אחד לעולם - הקב"ה. המלך חיי וקיים ופועל לפי חוק גדול אחד, החוק הוא שבכל מידותיו ובכל מעשיו ה' מכוון, מדריך ומפעיל את העולם ע"פ כלל הצדק - מידה כנגד מידה
גורי גרוסמן
במקרה של ברגותי ועמיתיו הרוצחים, יש לומר לתקשורת שאבדה כל רסן כי "זכות הציבור לא לדעת" וכמובן לא לראות את פרצופו המחייך והמקומם של ברגותי ודומיו
טל הריס
בעוד יומיים בדיוק יסתיימו שלושת החודשים להצגת עמדת ישראל והפלשתינים לקביעת גבולות וסידורי ביטחון. יתכן מאוד שאחרי אותם יומיים גם ייסגר סופית חלון ההדמנויות להגיע להסכם. האזהרות נשמעות כמו קלישאות אבל ייתכן שהפעם פנינו באמת מועדות להתנגשות
משה גביש
טוב היה לו חברי הכנסת היו מסיטים את מאמציהם מהצעות חוק כביטול חובת סימון מחירים, ומחייבים את החברות, בחוק, לדווח על הכספים הרדומים, לחפש את המפקידים, לאפשר לכל המעוניין למצוא את כספו בדרך קלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il