X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ר' מלשכת ראש הממשלה מסרבת להתלונן, לא מעוניינת בחדירה לפרטיותה וסנגוריה מנסים להגן עליה ועל שמה הטוב. עמדתה מובנת אך לא מקובלת. על-פי הדין הקיים, היא חייבת להתייצב למתן עדות ולמסור גרסה מה המסר שעובר למזכירות או לנשים אחרות המוטרדות מילולית, מינית או החוות חדירה לאינטימיות? האם עליהן לשתוק ולשמור על פרטיותן או להילחם על שמן הטוב?
▪  ▪  ▪
ר'. מעדיפה לשמור על פרטיותה [צילום: מן הטלוויזיה]
ר' מבקשת: "אל תכפו עלי להעיד"
איציק וולף, עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה יקיים דיון בהשתתפות פרקליט המדינה לדור ועורכי הדין שי ניצן ורז נזרי * יקבעו האם החשדות להטרדת ר' מצד ראש לשכת ראש הממשלה יועברו לבדיקה משטרתית או שמא תימשך הבדיקה בנציבות שירות המדינה * יכריעו האם על אשל להשעות עצמו עד לתום הבדיקה
לרשימה המלאה

ר' כועסת על התנהגות אשל אך אסירת תודה על העזרה שנתן לה
איציק וולף
למרות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה כי תחויב להעיד בנציבות שירות המדינה נגד ראש לשכת ראש הממשלה עומדת ר' בסירובה * בין השניים קיימת מערכת יחסים קרובה ואמון רב * פרקליטיה של ר': הניסיון לכפות עליה להתייצב למתן עדות מהווה פגיעה מצערת ומיותרת בפרטיותה
לרשימה המלאה

עובדת משרד ראש הממשלה, ר', זרקה אבן, שברה חלון - וכשזה התנפץ בתקשורת, היא מסרבת לשתף פעולה ומנסה להתחמק מהמהומה. אפשר להבין אותה, אך אסור לנו לקבל את העמדה הזו. ברגע שהיא פנתה לד"ר יועז הנדל, עובד בכיר בלשכה, תוך מסירת הסיפור/הגרסה, בדבר היחסים שלה עם ראש הלשכה נתן אשל, כנראה מתוך מצוקה אישית, הסיפור יצא משליטתה ועבר לתחום יחסי עבודה, התנהגות נורמטיבית-מוסרית בלשכה הכי רגישה במדינה.
אם ר' הייתה פונה לד"ר הנדל ומשביעה אותו לא להעביר הסיפור הלאה ולהשאיר אותו ביניהם, הייתה גורמת להנדל ייסורי מצפון ואולי היה שותק. אך משנמסר הסיפור והגיע לשליטת בכירים ביותר בלשכה, משם הדרך ליועץ המשפטי הייתה קצרה וברורה.
זכות הציבור לדעת
זהו מקרה קלאסי בו הציבור חייב לקבל מידע על פקיד בכיר, בלשכה הכי חשובה במדינה, בתקופה רגישה, ובמיוחד בפריימריז בליכוד, בהם בנימין נתניהו מתמודד. הציבור צריך לדעת, האם ראש הלשכה מתנהג ומתנהל בצורה נורמטיבית, כנדרש מפקיד ציבור במעמדו ובתפקידו.
האם ר' חייבת למסור עדות? על-פי הדין והתקשיר של נציבות שירות המדינה, שם מתבררת החקירה, לאמור: שירות המדינה - היא חייבת להתייצב למסירת עדות וחייבת למסור גרסה, במיוחד כאשר יש עדויות שמיעה ועדויות שבאו ישירות ממנה ולכן כעדה, לא מתלוננת, היא צריכה למסור גרסה.
המזכירה יכולה לא להתלונן, אך גרסתה חייבת להינתן. בגרסתה היא יכולה לאשר את הסיפור, השמועות, העובדות, או להודיע כי לא קרה כלום, אין לה טענות, היחס היה תקין והסיפור יצא מפרופורציות.
האם יש עשן ללא אש?
יכול להיות, כבר היו דברים מעולם. האם היה עשן עם אש? גם זה נכון, וגם במקרים אלה היו דברים מעולם. הפקידה/החיילת שהתנשקה עם השר חיים רמון, גם לא רצתה להתלונן, אבל לחצו עליה, לחצו אותה ולבסוף התלוננה. ר' לא רוצה לחץ, רוצה שקט תעשייתי, אך כפי שאמרתי, החתול ברח מהשק ועכשיו מאוחר מדי להתחרט.
האם יש לשירות המדינה יכולת חקירה? התשובה: בהחלט כן. יש מנגנון עצמאי נפרד ומנוסה, שכבר טיפל בעבר בפרשיות סבוכות ומפולפלות יותר בהצלחה רבה. גם בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה, כבר ראה ושמע פרשיות מהסוג הזה, ועשרות פסקי דין נכתבו בנושא זה משך השנים.
לשכת נתניהו, כמעיין לא שקט ומבעבע בפרשיות מהסוג הלא נעים והתקשורתי בתקופה הסוערת יחסית של שלטון נתניהו, בשתי הקדנציות, הייתה מלאה בסיפורי לשכה, בסיפורי שרה, שלרוב נופחו על-ידי התקשורת, אבל סיפקו סיפורים עסיסיים, שהיו מיותרים לגמרי עבור ביבי. מה לא אמרו על שרה, שהיא שולטת בלשכה, ממנה ומפטרת, ובעיקר עוקבת ומקבלת דיווחי אמת און-ליין מהנעשה בלשכה. זה מזכיר את הכתבה על אשת אובמה עם אותן אשמות, מעניין. גם אם הרוב לא נכון, הספיחים לא מוסיפים כבוד לא לנתניהו ולא ללשכה ולניהולה.
נתניהו עלול להסתבך פוליטית
הסכנה שבדבר היא שנתניהו עלול להסתבך פוליטית. לא בשל החלטות מדיניות, חברתיות, כלכליות, אלא דווקא בבחירת העוזרים האישיים, בעלי משרות האמון שסובבים אותו.
מתוך ניסיון אישי כראש לשכה של אלוף בצה"ל, אני יכול להעיד שראש לשכה הצמוד לבוס שלו חייב שהלשכה תופעל ותפעל ביעילות, במהירות, ביציבות, בנאמנות ובאמון מלא בין כל מרכיביה. סכסוכים, אגו, התחנפות לבוס, רצון להתבלט ולהתקדם, צבירת כוח ושכרון כוח או גדלות - הם מתכונת להרס הלשכה עם השלכות על הבוס, במקרה הספציפי ביבי נתניהו.
פרשת אשל לא מוסיפה ללשכת נתניהו את השקט והיציבות הנדרשים, והפרשה המעניינת רחוקה מסיום. אבל עד אז יש לתת עדיפות ל"חזקת החפות", ולאפשר לגורמים המתאימים לחקור ולטפל בפרשה, במהירות וביעילות, בהתחשב בלשכה כה רגישה.
והערה לסיום: כל אישה מוטרדת, בכל תפקיד, מעוניינת בשקט, בפרטיות שלה ובביטחון משרתה. אבל האומץ לא נובע מלברוח מהמעשה אלא להילחם על המעמד, הכבוד, גם אם יש פגיעה בפרטיות ובעבודה. אחרת - אנה נגיע?

תאריך:  02/02/2012   |   עודכן:  02/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתחה "תיבת פנדורה" - ומסרבת לחשוף
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
טיפשות שבטיפשות ל"ת
זקן  |  2/02/12 17:38
2
ואולי אין כאן אפילו עשן? אז מה
עם כבודו הרמוס של  |  2/02/12 21:00
3
ר'יקרה,אל תתני לערפדים מרושעים
קורןנאוה טבריה  |  3/02/12 06:04
4
אפשר להבין ואי אפשר להבין
אחי בנימין  |  3/02/12 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ד"ר בני לאו
קריאה שונה בפרשיית המים המרים שהומתקו בעזרת העץ שהושלך אליהם, מלמדת לקח מוסרי הנכון גם לימינו: המרירות הנובעת מפחד ותסכול מתחלפת בהבנה מחודשת של התחדשות
רוני מזרחי
סיכום שנת 2011 בנדל"ן    הצפי ל-2012: חולון היא הבירה הנדל"נית החדשה של ישראל כאשר רמת הביקוש של חולון, בעיקר בקרב משפרי דיור ואוכלוסיה חזקה, היא הגבוהה בישראל
דויד קאפח
השיטה הטבעית למניעת הריונות אינה חפה מפספוסים, אך בכל מקרה הזרעים מסייעים גם במקרים של עודף גזים ושלשולים
אפרים אסכולאי
בעוד שלעת עתה המערב נתון להגבלות מכוחן של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, הכוללות תביעה שאינה משתמעת לשתי פנים להשעיית פעילויות כלשהן להעשרת אורניום ולייצור פלוטוניום, האיחוד האירופי עשוי להשעות את הסנקציות החדשות המתוכננות ליולי 2012
יצחק מאיר
לומר שירה, לראות את המציאות החדשה כמציאות של הזהות היהודית בת החורין ולומר שירה, הוא נס. עבדים, נוגשיהם רודפים אחריהם תמיד, גם לאחר שנגאלו. עבדים ושפחות לא מסוגלים לראות "אֶת מִצְרַיִם מֵת עַל שְׂפַת הַיָּם" גם לאחר "וַיּוֹשַׁע ה' בַּיּוֹם הַהוּא אֶת יִשְׂרָאֵל מִיַּד מִצְרָיִם"    וינייטה לפרשת וישלח התשע"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il