X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו שה"שלום" של "בלזא" והסליחה על קבר הצדיק לא היו מסיבות של "שערי תשובה" אלא מתוך צרכים של "שקט פוליטי" וסגירת "חזית שנייה" בלוחמה הפוליטית בתוך היהדות החרדית, כך גם התמיכה של ח"כ אייכלר וחבריו במדינה ובצבא היא רק לעניין של "זכויות לחרדים"
▪  ▪  ▪
ישראל אייכלר. 'קורבן' של אפלייה שלא קיימת [צילום: פלאש 90]
טובים בלתת עצות
החוגים שאייכלר מייצג רואים את עצמם חלק מהצבא כשצריך לתת לצבא עצות כיצד להלחם וכשהצבא שומר עליהם אבל בשלב החובות - כשצריך להתגייס אליו, אזי, הם עסוקים ב"לימוד תורה".

לח"כ ישראל אייכלר מחסידות בלזא (ולאוו דווקא מ"יהדות התורה"...) יש כישרון פנומנלי ל"עבוד" על כולם כ"קורבן" של אפליה שאיננה קיימת ולהאשים בעוולה דווקא את הצד הלא נכון, תוך חיפוי על האשם והצגתו כ"מלאך", והכל על-פי אינטרסים מיני - סקטוריאליים שבינם לבין יהדות ותורה אין ולא דבר.
וכך זה היה גם הפעם, כשהוא הציג לכולם בפרלמנט הישראלי את "לחימתו" נגד "הדרת היהדות החרדית" מדיור הוגן ושווה. הצעקנות התיאטרלית שלו נגד ח"כ ציפי לבני - ובמיוחד הוצאתו ממליאת בית המחוקקים, היו ה"דובדבן" שב"קצפת" ה"לוחמה הפרלמנטרית" שלו.
נכון אומנם שדיור צודק והגון צריך להינתן במדינה מתוקנת על-פי מפתח של"שירות הצבאי" אין חשיבות לדירוג. אבל האם ח"כ אייכלר היה מגן על עיקרון דומה אם המילה "חרדים" הייתה מתחלפת ב"ערבים"? - נכון אומנם שבדיוק כמו שלשמאל מובן שערבי אינו בר גיוס לצבא הנלחם נגד בני עמו (ולכן יש לשחררו גם מקריטריון "צבאי" מפלה בתחומי הזכויות) כך צריך - להיות לאותו שמאל, מובן כי גם היהדות החרדית איננה יכולה להזדהות עם צבא כופר בעיקר .
אבל האם ח"כ אייכלר - ואלה שאותם הוא מייצג, שייכים לאותם יהודים חרדים הכופרים ב"אתחלתא דגאולה" או שהוא וחבריו שייכים ל"חרדים החדשים" והציונים הנותנים עצות לאהוד ברק כיצד לתקוף את עזה? ח"כ אייכלר מאשים את כל העולם החילוני באפליית החרדים בדיור אך משבח בעיתונו - ה"מחנה החרדי", את האיש שהביא את האפליה הזו נגד המגזר החרדי, לראשונה מזה למעלה מעשרה שרי שיכון שקדמו לו: שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס מש"ס.
אם המילה "חרדים" הייתה מתחלפת ב"ערבים"
ועכשיו בואו נעשה סדר בדברים. אם המילה "חרדים" הייתה מתחלפת ב"ערבים", אזי, ספק אם ח"כ אייכלר היה מציג הצגה כזו למען עיקרון ה"שיויון" ונגד "הדרת וקיפוח האחר". יש אומנם ביהדות החרדית רבים וטובים הרואים - אף יותר בקיצוניות מהערבים, את הצבא הישראלי כ"יהרג ובל יעבור" משום סיבות רוחניות אך אייכלר והחוגים שלו אינם נמנים על אלה.
החוגים שאייכלר מייצג רואים את עצמם חלק מהצבא כשצריך לתת לצבא עצות כיצד להלחם וכשהצבא שומר עליהם אבל בשלב החובות - כשצריך להתגייס אליו, אזי, הם עסוקים ב"לימוד תורה". אם הצבא הזה - של נשים, נוכרים ומהות פוקרת, אומנם "כשר", אזי, בעת מלחמה יש לקיים את ה"לינה בעומק ההלכה" ולהתגייס אליו. אז מה שנותר לומר לאייכלר הוא שמי ש"מקדש" את הצבא והמדינה אינו יכול לטעון - כערבי וכחרדי אמיתי, שיש לו "בעיה מצפונית" בשרות, ולכן מן ההגינות שח"כ לבני וכמותה צודקים.
מי שמשתתף ב"חוויה הישראלית" צריך גם לשלם עלייה, ואם לא שילם אז גם לא מנקדים נקודות בדיור. כמו שלאייכלר נוח לתקוף חילוניים כגב' לבני - שעל גבה הוא יזקוף נקודות הירואיות במגזר החרדי, כך לא נוח לו לתקוף את אטיאס וש"ס המהוים את התאום הסיאמי של חסידותו במאבקים הפנימיים בעולם החרדי (נגד הליטאים ונגד אגו"י) ומשמשים גם כ"משפך" כסף ו"כופתאות" לעת מצוא, ואף פועלים ייחודית בפרויקטים מגלגלי ממון לא מעטים כמו "הידברות" ,"צוהר" וכו'.
"השלום" של "בלזא" נעשה לצרכים פוליטיים
בשבועות האחרונים אירע - בעולם החרדי, אירוע נדיר שב"פוקוס" החילוני לא נקלט בחשיבותו האמיתית. חסידותו של אייכלר - חסידות "בלזא", שלחה עשרה מורי הוראה לקיברו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל - הרב יואל טיטלבאום (בעיר מונרו שבארה"ב), והללו ביקשו סליחה מהנפטר על הכפשתו ע"י חסידות "בלזא" בשנות ה-80. המעשה היה לאחר שהוסכם על "שלום" בין חסידות "בלזא" לפלג שהוצא מירושת חסידות סאטמר ע"י האדמו"ר הקודם שלה - הרב משה טיטלבאום זצ"ל.
אם תשובתם של חסידי "בלזא" היא באמת שלימה ואמיתית ינהגו הם - וח"כ אייכלר בראשם, על-פי מה שהרבי מסאטמר הורה ועל כך הכפישוהו ה"בלזאים" עשרות שנים קודם לכן. לרב יואל טיטלבאום זצ"ל לא שינה מעמדו האישי אלא ההשקפה הטהורה. ואם ה"בלזאים" כל כך מתחרטים על מעשיהם בעבר שיקיימו את מה שהרבי המנוח הטיף ולא יבקשו ממנו "סליחה אישית".
הרבי מסאטמר הטיף והורה לא לקחת אגורה מכספי המדינה הציונית, לא להשתתף בצבאה אך גם לא לההנות מהמשכורות הציבוריות שלה כמו שרות ב"שרות הציבורי", במשטרה , בשב"כ או במוסד , לא לבחור ולא להיבחר לפרלמנט או לרשויות המוניציפליות ובמיוחד לא לקבל לכיסם תשלומי "ביטוח לאומי" או משכנתאות לדיור מ...משרד השיכון והבינוי. אבל את הצוואה הזו ב"בלזא" לא יקיימו כי לא לשם כך הושג ה"שלום" ולא לשם כך כרע מניין מורי ההוראה לסליחה.
וכמו שה"שלום" של "בלזא" והסליחה על קבר הצדיק לא היו מסיבות של "שערי תשובה" אלא מתוך צרכים של "שקט פוליטי" וסגירת "חזית שנייה" בלוחמה הפוליטית בתוך היהדות החרדית כך גם התמיכה של ח"כ אייכלר וחבריו במדינה ובצבא הם רק לעניין של "זכויות לחרדים".

תאריך:  07/02/2012   |   עודכן:  07/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טול קורה מבין עיניך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה בעד ההבהרות שקיבלנו
זעקי ארץ אהובה  |  8/02/12 11:56
2
אמן ואמן...
אחד העם  |  8/02/12 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
הרכבת לאילת לא תקום, לא תבנה ולא נראה אותה אלא בחלומותינו. לא סין ולא מדינה אחרת, לא תקציב המדינה ולא תקציב הביטחון, לא יהיה כסף ולא תהיה סיבה. אז בואו נתעלם מהפנטסיה הלא אמינה הזו
דניאל גיגי
נתניהו לא נתן לבעיות של מדינת ישראל להטריד אותו. כאשר המחאה החברתית, דוחות מבקר המדינה, השערוריות בלשכתו ואפילו הבידוד המדיני, לא ערערו את הביטחון שלו והוא משדר עסקים כרגיל. באופן לא מפתיעה היחיד שהצליח להוציא את ראש הממשלה משלוותו "המופתית" היה דווקא חבר מפלגתו משה פייגלין, שגרף רבע מקולות בוחרי הליכוד, וחשף את פניה האמתיים של מפלגת הליכוד
אריאל לוין
דיני האחריות ההורית הוסדרו באורח שוויוני ומודרני כבר בכל מקום בעולם. יש בעיה לפמיניסטיות הרדיקליות הנלחמות ברפורמה ובעד שימור חזקת הגיל הרך, השריד הארכאי מעולם פטריארכאלי שאינו קיים עוד: איך יכול להיות שמה שהתגלה כנכון ומתאים לכל הילדים בעולם, לא מתאים דווקא לילדים בישראל?
ד"ר הילה העליון
דווקא שיח המומחים שהתמקד בטלטול טוב היה לו להתמקד דווקא בנתון החשוב כי התאומים הם תוצר של טכנולוגיות רבייה חדישות, וישנם עדיין אזורי אי וודאות באשר ללקויות אפשרויות בקרב תינוקות אלו. אני חשה צורך עז להזכיר כי חייבת להיעשות התייחסות זהה לתוצרי הטיפולים ולהוריהם
ד"ר רון בריימן
דרוש: כינון ממשלה בלי חרדים ומחרידים, ובמלים אחרות: בלי אנטי-ציונים מכאן ומכאן. ממשלה כזו צריכה להתבסס על הכוחות הציוניים והמשרתים בלבד - והם הרוב הגדול בישראל, בינתיים - ועליה להתמקד בבעיה הבוערת: פירוק פצצת הזמן המתקתקת של אי-השוויון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il