X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאף אחד מאנשים אלה, אין רקורד אישי, ניסון מעשי ומומחיות מקצועית בתחומי הפיננסים, הגיאולוגיה הימית והקידוחים. האם אנשים אלה הם רק קישוט יוקרתי לחברות לצורך גיוס משקיעים?
▪  ▪  ▪
גבי אשכנזי. יחפש נפט [צילום: פלאש 90]

לאחרונה נחשפה בציבור תופעה חדשה, לפיה בכירי צה"ל, המוסד והמשטרה, השתלבו בתפקידים הבכירים בחברות לחיפושי אנרגיה בים, מול חופי ישראל, ובחיפושי אורניום בנגב.
תוך הערכה והכרה ברקורד האישי והניסיון המקצועי של אנשים אלה שמילאו בתפקידיהם השונים, מתבקשות ועולות כמה שאלות ותמיהות המצפות לתשובות ולהסברים.
קישוט יוקרתי
מהו האינטרס והמניע של בעלי ומנהלי כל חברות חיפושי האנרגיה, למנות דווקא את הגנרלים של צה"ל והמפ"כלים של המשטרה לתפקידים הבכירים ביותר?. המדובר באלופי צה"ל, גבי אשכנזי, יואב גלנט וגיורא אילנד, ובמפ"כלים של משטרת ישראל, משה קראדי ודודי כהן.
לפי מה שידוע לאף אחד מאנשים אלה, אין רקורד אישי, ניסון מעשי ומומחיות מקצועית בתחומי הפיננסים, העסקים, הגיאולוגיה הימית והקידוחים. האם אנשים אלה הם רק קישוט יוקרתי לחברות לצורך גיוס משקיעים? האם לאנשים אלה יש יכולות של "פותחי דלתות" לפוליטיקאים ולרגולטורים? האם אנשים אלה זוכים לתפקידים אלה בזכות קשרים ומחויביות של בעלי החברות?
על-רקע המחלוקת הציבורית הנימשכת בעניין קשרי הון ושלטון, ניתן להרחיב נוסחה זו לבעיה רחבה הרבה יותר. כוונתי לקשרים בין הון, שלטון, ביטחון ועיתון.
בהקשר זה ראוי להזכיר שתי עובדות חשובות לא ידועות. בטורקיה ובמצרים פועלות חברות עיסקיות גדולות, במגוון תחומים, בבעלות ובניהול של המערכת הצבאית, ללא פיקוח של המדינה.

תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצמרת הביטחונית והמשטרתית מחפשת נפט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמו שאמרו הגשש החיוור:
אובד מדינה  |  12/02/12 15:28
2
שלחו לחמם על פני המים....
ירון זכאי 1  |  12/02/12 21:05
3
שכל של כתב לא חכם
אזרח אחד  |  13/02/12 07:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
"אירן - בכל מחיר!" טוען הדיפלומט לשעבר ומומחה לארה"ב - יורם אטינגר. שמענו גם ממומחי ביטחון שתקיפת אירן מאוחר יותר יהיה מאוחר מדי. מנהיגים שפויים יוצאים להתקפה רק כשמאמינים בניצחון, אבל, לא ניתן לנצח מבלי לשלוט בתורת לחימה המעודכנת להיום
שולמית קיסרי
180 מיליארד שקל (!) חייבים לבנקים ולפרטיים עשרה טייקונים ישראלים. זהו סכום ששווה שלוש פעמים ויותר עלות תקציב הביטחון של ישראל לשנת 2012, חוב שככל הנראה לעולם לא יוחזר במלואו ומועד פירעונו החלקי (אחרי תספורות) לא ממש ידוע
דן אלון
האדם נעלם והעולם מנומנם. השיר אומר שפעם היה כאן חלום נהדר, אבל כשבאנו לראות לא מצאנו שום דבר. יכול להיות שזה נגמר? בוקר סטנדרטי ושגרתי, מצביע בבהירות על כך שהעולם מנומנם, והאדם שבנו נעלם. סצנה בחדר השינה של המגזר הציבורי, ולאחריה סצנה דומה בחדר השינה של המגזר העסקי, ואז מהדורת חדשות קצרה מהמגזר הממלכתי. אין שום ספק - העם ישן. מפלגת ה"בום" הבאה תהיה "עמי-נם"
יוסי ברנע
מישהו חייב ללכת. ביקורת על ספרו של חיים סדובסקי: לתפור חף מפשע, מדוע אדם מודה ברצח שלא עשה?. אם ד"ר סדובסקי הוכיח בספרו שזדורוב הורשע בשל עבירות פליליות של חוקרים, הרי יש להעמידם לדין ולשחרר את זדורוב. אם הוא מוציא דיבתם רעה, חייבים להעמידו לדין. או או, אין שום אפשרות לוגית או מוסרית אחרת מלבד שתי אלו
אברהם בן-עזרא
אי-אפשר להתעלם מהעובדה כי זורם הרבה כסף-שווא בתעשיית המומחיות-לכאורה, המומחיות לשם מומחיות, המומחיות שאין מאחוריה שום דבר רציני והיא כולה מלים פורחות ברוח, מומחיות שכאשר היא מתקבלת ומוצאת ביטויה בפסק הדין - צד לדיון יוצא נבגד, מיואש, מרומה, וצד שני נהנה מההפקר ומההפקרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il