X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קיים סוג אבטחה שרחוק מאיתנו פיזית, מכיוון שאינו קיים פיזית, ורחוק מאיתנו רעיונית. המדובר באבטחת התנועה המקוונת - אבטחת מידע ברשת האינטרנט
▪  ▪  ▪
לאבטח כנדרש [צילום: פלאש 90]

כשמדברים עם ישראלים על אבטחה, הדבר הראשון שקופץ הוא אבטחה של קניון, אבטחת אישים, אבטחת ישובים, חברות אבטחה ועוד מיני סוגי אבטחה פיזיים מוכרים שקרובים אלינו מאוד ואנו רואים אותם מדי יום. ובכן, יש סוג אבטחה נוסף שרחוק מאיתנו פיזית, מכיוון שאינו קיים פיזית, ורחוק מאיתנו רעיונית. המדובר באבטחת התנועה המקוונת - אבטחת מידע ברשת האינטרנט.
בתקופה האחרונה עלה לכותרות כל נושא האבטחה לאור ה"מלחמה" האינטרנטית בין האקרים סעודים או אחרים המנסים ומצליחים לפרוץ לאתרי אינטרנט שונים ולפרסם מידע אישי עלינו הגולשים, כגון פרטים אישיים וכרטיסי אשראי, לבין האקרים פרו-ישראלים שעושים בדיוק את אותו הדבר לצד שמנגד.
חשיפה אינטרנטית בלתי-רצויה
תחום האבטחה ברשת האינטרנט - אבטחה מקוונת - אינו חדש. בכל העולם מתנהלת סוג של מלחמה אינטרנטית וניסיונות לבצע פשעים מקוונים תוך כדי גניבה, פריצה, פרסום וחיסול של אתרי אינטרנט שונים. כאשר מדובר על אתרי אינטרנט שאינם חשובים, הדבר אינו מעלה חששות. אך כאשר מדובר באתרי אינטרנט בהם מאוכסנים פרטים מהותיים, זה מתחיל להוות בעיה.
פרטים חסויים וחשובים על אודותינו נמצאים באתרי הבנקים המסחריים, באתרי חברות כרטיסי אשראי, באתרים של משרדים ממשלתיים, באתרים של חברות ביטחוניות, באתרי קניות ברשת האינטרנט, באתרי חברות ביטוח ובעוד אתרים שונים הנדרשים להחזיק מסד נתונים גדול הכולל פרטים אישיים ואחרים.
לכל אלה מנסים ה"פושעים האינטרנטיים" לחדור ולהסב נזק - אם בזדון ואם סתם כי זה מתאפשר להם. חשיפה של פרטים אישיים, חשיפה של מספרי כרטיסי אשראי וחשיפה של מידע סודי יכולות להוות בעיה לכל הגורמים המעורבים.
ההשקעות ו"המלחמה המקוונת"
את המידע על אודות "המלחמה המקוונת" ניתן לתרגם לשוק ההון וההשקעות, ולחפש חברות שתחום התמחותן הוא למנוע מאותם עבריינים להגיע אל המידע הרלוונטי. תפקידן של חברות אלו הוא לפתח, לשווק ולמכור תוכנות ואפליקציות שימנעו ויחסמו את אותם האקרים. ומכיוון שההאקרים אינם נחים לרגע ומוצאים פרצות בחומה בכל עת, נדרש מהחברות המגינות לבצע התאמות יומיומיות על-מנת למנוע ולחסום פרצות אלו.
אם נוסיף לכך את העובדה שהגלישה ברשת האינטרנט חודרת ביתר שאת גם לתחום הסלולר, אזי ניתן לזהות כי שוק אבטחת המידע המקוון רק הולך וגדל ולא הגיע לרוויה, שחלק מהמשקיעים חשבו שקיימת.
חברה ישראלית ותיקה ומובילה עולמית בתחום היא צ'ק פוינט CHKP הנסחרת כיום בוול סטריט (ארה"ב) בשווי של 12 מיליארד דולר. ישנן חברות רבות בתחום כגון ג'וניפר JNPR, חברת סימנטק SYMC, חברת פורטינט FTNT ועוד. גם בין החברות עצמן יש הבדלי גישה וביצוע, גודל החברה ותוצאותיה הפיננסיות - וכאן לטעמי צריך למצוא את הערך המוסף שבהשקעה במניות החברות מתחום זה.

תאריך:  19/02/2012   |   עודכן:  19/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבטחה מקוונת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך הרבה מילים, ובעצם לא
יובל888  |  19/02/12 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
בספר החדש שלה, "ראש עקום”, מישהו אחר, סודי, מצוי במחבוא    הילד הקטן הדחוי, תומאסו, שאוזנו כרויה לכל התזות שמשמיע לו הכומר על השטן וכוחות האופל יוצר לעצמו מכל אלה עולם דמיוני פנטסטי. עולם המבוסס על רחשים שהוא שומע מתוך הארובה בביתם
רפי מן
הצחנה האתית שעולה מהצהובונים הבריטיים הופכת בימים אלה לאסון אקולוגי: בניסיון להיחלץ מספיחי פרשת האזנות הסתר הסגיר רופרט מרדוק עיתונאים מה"סאן" ששילמו שוחד לשוטרים, ועורר סערה גדולה עוד יותר
חגית כהן
גויים יודעים לעופף בשמיים, אך לא רחוק כמו היהודי - שהעז לעופף אל הנקודה שקדמה לבריאת העולם
מיכאל טוכפלד
במשרד לביטחון הפנים הודפים את הטענות נגד פרויקט המצלמות, ומביאים כדוגמה את צרפת, שבה ירדו התאונות בשיעור חד לאחר הצפת הכבישים במצלמות. ד"ר משה בקר, מומחה תחבורה, מגבה את הביקורת הציבורית: "רק 5 אחוזים מהתאונות נגרמים בגלל מהירות, ומתוכן רק אחוז וחצי בגלל מהירות שמעבר להגבלה החוקית"
אבינדב ויתקון
בבחירות הפנימיות בליכוד זכה משה פייגלין ל-20 אחוזי תמיכה במגזר הדרוזי, 30 אחוזים בדלית אל-כרמל. יש שמסבירים את התוצאות בהצבעת מחאה ובמאבקי כוח פנימיים, אך יש הטוענים שמדובר בבחירה אידיאולוגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il