X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה קורה שבונים רשת ענקית ולא ממנפים את הגודל שלה ליתרון תחרותי? תסתכלו על אייס ותבינו
▪  ▪  ▪
סניף אייס. הגודל לא נוצל ליתרון

הרבה יזמים שואפים להקים עסקים בקנה מידה גדול עם פריסת חנויות ארצית מתוך מחשבה שככל שנהיה יותר גדולים ככה נרוויח יותר, אבל מה קורה שבונים רשת ענקית ולא ממנפים את הגודל שלה ליתרון תחרותי? תסתכלו על אייס ותבינו.
רשת החנויות אייס אשר החלה ברשת עשה זאת בעצמך מונה מספר לא מבוטל של סניפים בפריסה ארצית אשר מציעים מגוון רחב של מוצרים בתחום העיצוב ותחזוקת הבית נמצאת היום בסיטואציה שמעטות החברות שהצליחו להיחלץ מהן ולצמוח, הקפאת הליכים.
ברב המקרים חברות שנכנסות להליך הזה מסיימות את דרכן בחלקים, כל אחד רוכש חלק אחר מהפעילות של החברה ומעטים המקרים שהפעילות נרכשת בכללותה, ואז יש צורך בהשקעה רבה בשביל לשקם את תדמית המותג שניזוקה מכל התהליך.
האם אייס הגיעה להקפאת הליכים בזכות או בחסד?
ממבט חטוף בדוחות הכספיים של החברה הם מציגים הפסד של 30 מיליון שקל, סכום גדול שמתווסף לחובות החברה לספקים ולבנקים אבל מבט מעמיק יותר בהתנהלות החברה מראה כי שורת המלאי של החברה זינקה ביותר מ-30 מיליון שקל, בהשוואה לרבעונים קודמים, מה שגורם לחשוב שאילולא נוהל המלאי בצורה זו יכול להיות כי החברה הייתה יכולה להמשיך לפעול בצורה רגילה ולא מגיעה לכל תהליך הקפאת ההליכים.
אם מניחים בצד את הדוחות והמספרים, עושה הרושם שאייס בניגוד למתחרה הגדולה שלה הום סנטר, איבדה את הדרך ולא פעלה באסטרטגיה מובהקת בתחום העשה זאת בעצמך או בתחום העיצוב, לעומתה הום סנטר פעלה בהרבה דרכים ונכנסה לנישות נוספות שתרמו לפעילות שלה כדוגמת תחום המטבחים ויצירה של אזורי תצוגה בחלק מחנויות הרשת בהם הלקוחות יכולים לראות חדרים שלמים מאובזרים ולבחור מה הם מעוניינים לקנות, אלמנטים שאייס לא השכילה לבצע.
תחום נוסף שלא זכה להתייחסות ראויה בחברה הוא תחום העשה זאת בעצמך, אומנם הרשת מוכרת כלי עבודה וציוד נלווה ואפילו מוכרת לוחות לפי מידה לבניית רהיטים, אך במחירים אשר לפעמים גבוהים בעשרות אם לא מאות אחוזים מהמחיר אשר היה מקבל לקוח אם היה פונה לנגר ורוכש ממנו את הלוח.
ולמעט מספר מצומצם של מוצרים בתחום זה, החברה בעצם לא מציעה באמת פתרון לתחום העשה זאת בעצמך למשפץ הקטן, אשר יכול למצוא מוצרים תחליפיים ולפעמים את אותם המוצרים בהפרשי מחיר של עשרות אחוזים, כמעט בכל מוצר שהרשת מוכרת.
מה העתיד צופן?
בתקווה שהחברה תצא מהמצב אליו נקלעה ו-1,250 העובדים ברשת לא יזדקקו לחפש עבודה חדשה, הייתי מציע לרוכשים החדשים של החברה לבדוק איך החבה הצליחה ליצור עודף מלאי של יותר מ 30 מיליון ש"ח.
אחרי שהיו מוצאים את הסיבה לכך הייתי פועל לבנות אסטרטגיה חדשה לרשת שתמצב ותמתג אותה כמובילה בתחום העשה זאת בעצמך, אם אתה מוכר כלי עבודה, תמכור להם גם שימוש, הרי "עשה זאת בעצמך" לא מתבסס על רכישת של לוחות עץ לבניית רהיטים או צביעה של חדר שינה בלבד ורב האנשים משקיעים כסף בכלי עבודה לא בכדי שישבו במחסן או בבוידם וקיים צורך להרבה אנשים לפתרונות זמינים לתחום.
ולבסוף, הייתי בודק איך רשת עם פריסה כל כך גדולה, מותג פרטי ומגוון גדול של מוצרים, לא מצליחה להשתמש ביתרון הגודל המוחלט שלה אל מול שחקנים קטנים בשוק בכדי לתת ללקוחות פתרונות איכותיים וזולים יותר מכל השחקנים הקטנים בשוק.

הכותב הינו בעל משרד לייעוץ וליווי עסקי בתחומי הניהול, שיווק, אסטרטגיה ואינטרנט.
תאריך:  24/02/2012   |   עודכן:  24/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הום סנטר בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייס - הגודל לא קובע
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עודפי המלאי
הנמל  |  24/02/12 19:18
 
- לאו דווקא
רונס  |  25/02/12 18:54
2
NOBODY
me22  |  24/02/12 20:19
3
אם יש להם מלאי גדול מהחובות...
גליה  |  27/02/12 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברנע
רטרופרספקטיבה היסטורית לקראת ביקור ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה"ב בנושא הגרעין האירני
איתן קלינסקי
כדי למצוא מסילות לליבם של הצעירים, שרואים בו גורם עוין, החליט רון חולדאי לפוצץ בלון ושמו תחבורה חופשית בשבת רק כדי למצוא חן בעיני אלה שחנו סר
אברהם (פריצי) פריד
משיב הרוח ומוריד הטל: מי יסובב את כנפי הטחנה ומי יסביר לכם למה צריך לתת להשתמט    מהו התיאטרון הכי טוב בעיר ודברי פרידה מגברת חשובה
אריה אבנרי
האיש הענק הזה, בעל שיגעון הגדלות, שהתברג לאחרונה בצמרת המורשעים של מפלגת קדימה, נהג ועדיין נוהג כמלך ישראל    הכל על שלומי לחיאני: היחסים עם יאיר לפיד, ציפי לבני והשופט דנציגר; הפלת אמנון לוי בשבי "קסמו"; השכר הגבוה לאשתו; הסחבת התמוהה בהגשת כתב האישום נגדו והאיומים על אומ"ץ
ראובן לייב
זהו הפתרון המוצע ליציאה מהסבך שאליו נקלע צה"ל בעקבות ביטולו של חוק טל. יש בו כדי לשנות, מהר ככל האפשר, את הנתונים המדאיגים על מצב השירות הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il