X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזינוק הגדול במחירי הדלק, הירידה התלולה במספר הנוסעים ופתיחת השמיים לתחרות מלאה כבר חרצו את גורלן של עשרות חברות-תעופה לשבט גם החברות הישראליות יתקשו להימלט מרוע הגזירה במשבר הגדול הפוקד אותן
▪  ▪  ▪
נאבקים על קיומם [צילום: יח"צ]

במרוצת השנים האחרונות פשטו למעלה מ-30 חברות-תעופה את הרגל ואחרות מתקשות להתאושש משברונן. בין היתר היה זה גורלן של "פאן אמריקן" - פעם חברת התעופה הגדולה בעולם; של "סוויסאייר" השווייצרית, של "בי.אי.איי" האנגלית, ועדיין אין זה סוף פסוק.
המשבר העולמי בענף התעופה רק מחריף ונותן את אותותיו גם בארץ. אחרי קריסתן האחרונה של ארבע חברות-תעופה מעבר לים, נאלצות גם שלוש החברות הישראליות -"אל על", "ארקיע" ו"ישראייר" - להיאבק על קיומן. כדי לשרוד הן מחפשות אלטרנטיבה הולמת לבריתות התעופה הבינלאומיות שהותירו אותן, בשל מצוקתן, מחוץ לתחומן. לצורך העניין מוכנות החברות הישראליות הפרטיות לבלוע אפילוצפרדע מן העבר, כאשר היו יריבות זו לזו.
אתמול אויבות והיום ידידות. אלה הן פניהן החדשות של "אל על" ו"ארקיע", המנהלות בימים אלה משא-ומתן כדי להתמזג. באותה שעה עושה "ישראייר", בודדה בשטח, שמיניות באוויר כדי להתפרס על כמה שיותר יעדים על הקרקע.
פתרון זמני
ואכן, "מיזוג" הוא שם המשחק. כך נהגו ונוהגות חברות-תעופה מעבר לים כדי להציל את עצמן מכיליון. בדרך זו מוזגו, למשל, "בריטיש אירווייס" הבריטית עם "איבריה" הספרדית; "יו.אס". עם יונייטד" בארה"ב; "אולימפיק" ו"איג'יאן" ביוון, ומעל כולן "לופטהנזה" הגרמנית, שפרסה את כנפיה על "סוויס" השווייצרית ןעל "אוסטריאן איירליינס" האוסטרית. לא סוד הוא ש"לופטהנזה" היא כיום חברת התעופה הרווחית היחידה, שיכולה, עדיין, להרשות לעצמה פריסה שכזו, בלא שתצא מופסדת. ויש, מסתבר, גם חברות שמצאו ביניהן פתרון של ברית משותפת, כמו "אלאיטליה", "אייר פרנס" ו"דלתא איירליינס", שאם לא כן היו נעלמות משמי העולם.
אלא שגם מיזוג וגם ברית הדדית אינן יותר מפתרון זמני. במוקדם או במאוחר עלולות חברות התעופה שבחרו בו לגלות שהן ניצבות בפני שוקת שבורה. הזינוק הגדול במחירי הדלק, הירידה התלולה במספר הנוסעים ופתיחת השמיים לתחרות מלאה ופרועה יהיו, קרוב לוודאי, בעוכריהן. במצב הנוכחי, קריסתן של חברות-תעופה נוספות היא רק שאלה של זמן. גורלן של חברות התעופה הישראליות לוט אף הוא בערפל ולא מן הנמנע שבמשבר הנוכחי עלול גם הוא להיחרץ לשבט.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעופה על עברי פי פחת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לטייסים אין מנטליות של אחריות
urixo  |  27/02/12 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין בוקסדורף
אדם המעתיק תמונה או טקסט השייכים למישהו אחר, יהיה חשוף לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, כאשר הדגש הוא ש"אין צורך בהוכחת נזק" - המצב הזה לא יכול להימשך!
ליאור מעיין
אני מזמין את השר כחלון, אנשי משרדו וכן לשרים והח"כים, לנטוש ליום את המשרדים בירושלים ולהגיע לגליל, כדי לראות מקרוב את פארק התעשיות משגב שדומים לו קיימים ברחבי הגליל והנגב, הפועל לקידום תעשיה מודרנית. התעשיות הקלאסיות המתקדמות אשר נמצאות בפריפריה הינן חלק משמעותי מהתל"ג בו מתהדר משרד האוצר מדי שנה. תרומתן גדולה יותר, במקרים רבים, מזו של ההיי -טק.
דוד מרחב
עומר אבו-ג'ריבאן לא עניין באמת את דויד גרוסמן. גם את עורכי גיליון יום שישי של הארץ, שהציבו את מאמרו של גרוסמן בכותרת הראשית, לא עניין העזתי האומלל. הסופר הידוע ניצל את ההזדמנות כדי לנגח את ישראל, לסחור שוב בסחורת ה"כיבוש" המשומשת של מחנה השמאל המידלדל
עו"ד אריאל דרור
על-פי החוק, כלל הרכוש לרבות יצירות אמנות שנקנו במהלך הנישואין - אמורות להתחלק באופן שווה במסגרת איזון המשאבים, בין אם על-ידי חלוקה של היצירות בפועל, או על-ידי קניה של מי מהצדדים את חלקו של השני ביצירות
שולמית קיסרי
האם זה נראה לכם נורמלי, שאדם שגר עם זוגתו בבנייני אקירוב יפריע, לפחות פעם ביום את מנוחת שכניו בסירנות מאיימות. למה כולם צריכים לדעת שהוא בכלל יוצא. למה שלא יצא בדסקרטיות הראויה לתפקידו הרם, למה למשוך תשומת לב מיותרת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il