X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גבריאל אביטל יו"ר, המדען הראשי לשעבר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אילנה דיין לא חוייבה להתנצל, אבל ממי שמעל אלוקים, אולי בכל זאת, איזה קמצוץ של הרהור או קורטוב של התנצלות על יהירות, שחצנות, מעידה בלשון, משהו? הלו?
▪  ▪  ▪
דורית בייניש. בחרה לבחוש בקדירה [צילום: פלאש 90]

אחד המדרשים הנפלאים של חכמי ישראל מתאר את אלוקים כאשר הוא מתעצב אל ליבו. זה קורה אחרי שאפילו בני האלוקים משחיתים דרכם והוא נאלץ להביא את המבול. הנה-כי-כן, לו היו שואלים את אלוקים האם אינך מצטער על פסיקה, בריאה או משהו אחר? בוודאי, היה עונה, "גם לי מותר לטעות, לא ידעתי שהם כאלה רעים." כידוע לכולם, שופטי בית המשפט העליון מכונים על-ידי כמה חסידים שוטים כמלאכי עליון. מתברר שהם לא כל-כך שוטים. נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש המסיימת, שבח לאל, את תפקידה לא הייתה מסוגלת למצוא בהיסטוריה המשפטית אפילו לא פגם אחד. אכן, כליל השלמות.
מסיבות הפרידה כבר החלו וזה הזמן להאיר כמה מתחנות חייה של הנשיאה הפורשת. למען הסדר הטוב, גאוותו של מוסד נקבעת בדרך כלל על-פי מידת שביעות הרצון של הציבור הרחב, לאו-דווקא זה הנאור. והנה, בתחילת שנות ה-90 במאה הקודמת, מעמדו של ביהמ"ש העליון היה גבוה כמעט כמו מעמד הצבא, זה הנושק למאה אחוזי תמיכה. כיום, אחוז התמיכה ירד מתחת לחמישים. מנהל בנק או מפעל במצב דומה היה נשלח אחר כבוד לביתו.
בשנת 1992 כאשר הובא דבר מינוייה אל מאיר שמגר השופט העליון, הלה דחה את המינוי בין השאר מפאת היותה המוכשרת פחות משאר המועמדים. שנתיים לאחר מכן, הפלא ופלא, דבר המינוי עבר הסכמה מלאה של תשעה בוחרים, אהרן ברק היה הנשיא. שאלת תם עלתה לחלל האוויר כשעוד ניתן היה לשאול ולבקר: מה השתנה לפתע ברמתך כחלוף שנתיים? אולי האג'נדה הנכונה.
מלאכי העליון
ביניש למדה מהר את חוקת האליטה המשפטית של ברק: הכל שפיט, מלוא כל הארץ כבודנו, יחי האקטביזם. יחד עם חברתה השופטת דורנר פסקו כנגד ההיגיון ולאחר שכבר הושגה פשרה, להתיר תפילת נשים בכותל. יחד עם המורה הרוחני שלהן, אהרן ברק, התנגדו למועמודתה של פרופ' נילי כהן ללא שום הסבר מתקבל על הדעת, ולעמת זאת, בחרו בהסבר מעניין מאוד מדוע לדחות את מועמדותה של פרופ' רות גביזון: יש לה אג'נדה. יפה מאוד, שהרי לשופטים עליונים אין אג'נדות, הם כידוע, מלאכי עליון.
"ביקורת עלי מותרת רק אם היא מוצדקת", אמר ירום הודו, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. [הארץ 12.6.98]. מפלאי הבריאה היא שעוד בטרם ניתכה הביקורת, אסורה היא. והנה, דווקא בביטאון הבית שלה עיתון 'הארץ' מופיעה ביקרות שלא הייתה מביישת את אלקין או לוין: "אם נקלעתם לעימות עם רשות שלטונית, הגשתם עתירה לבג"ץ, ובדיון מתברר לכם שהפרקליט המייצג את המדינה נגדכם הוא בעצמו בנו של שופטת עליונה. את ההתמחות שלו הוא עשה אצל שופט עליון אחר. והשופט באולם הוא חבר טוב של אמא שלו. מבולבלים? מתוסכלים? במשך שנים טענה המערכת המשפטית שאין כאן בעיה ואין כאן ניגוד עניינים, זה רק נדמה לכם. עכשיו מתברר שאולי בעצם צדקתם."
חממה את הקדירה שלא לצורך
כך מרגישים, תושבים רבים ובתוכם תושבי יהודה ושומרון היהודיים כאשר מונחת סוגיה על שולחנכם ואשר נוגעת לזכויות היסוד שלהם כבני אדם. ואולם בהתערבותה השיטתית ובאופן בוטה עד מאוד, גרמה לכך שתינוקות עם אימותיהם, נשים וטף וגברים אחדים, מתעוררים באישון לילה לרעש דחפורים הבאים להרוס ולאבד את מה שבנו באישורם של מוסדות המדינה. ביניש קבעה בזדון לב כי אדמותיהם שייכות לערבים עלומים שיום אחד יבואו וידרשו אותן. אין לזה הצדקה מוסרית, אנושית ובטח לא לפי מידת הדין. ביניש בחרה לבחוש בקדירה קרירה, ולחממה ללא צורך. אומנם היא דרשה, בצדק, ראיות לבעלות על האדמות, אולם אלה לא נמצאו, הבעלים המדומים משכו עתירתם, והופס, גזר הדין של ההריסה נותר על-כנו.
אילנה דיין לא חוייבה להתנצל, אבל ממי שמעל אלוקים, אולי בכל זאת, איזה קמצוץ של הרהור או קורטוב של התנצלות על יהירות, שחצנות, מעידה בלשון, משהו? הלו?

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביניש למעלה מאלֹiקים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
למה היא ? אלוקים בשמים.
אורי עמר   |  5/03/12 12:11
2
את ההוכחה לבעלות ביקשה מהערבים
אהרון101  |  5/03/12 13:22
3
כמה אי דיוקים: ברק דווקא תמך
בני בנקר  |  5/03/12 14:30
4
כשאתה מתהדר
בתואר:  |  5/03/12 17:10
5
נמאס כבר לשמוע על בייניש
אבי כהן  |  5/03/12 19:42
 
- אבי כהן היקר!
אניהי  |  6/03/12 11:51
6
אין אפשרות לחייב התנצלות
אמיר לירן, עו"ד  |  5/03/12 21:07
7
מדויק וחד כתער - יישר כוח
א מ רול  |  6/03/12 00:52
8
שהעא מעל אלוקים זה ידוע השאלה
אברהם מערב השומרו  |  6/03/12 11:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עמי עצמון
הנוהג לפיו עתירות אסירים נידונות במתקני השב"ס מול שופטי המחוזי המגיעים אל בתי הכלא אינו הולם מטעמים משפטיים וערכיים. לאחרונה קבעה ועדה כי יש לשנותו
מיכאל בן-ארי
חצי שנת עבודות שרות, זהו עונשו של מי שהנהיג קבוצת פורעים, לחלל בית עלמין יהודי. השני שנשפט קיבל 200 שעות עבודות לציבור, בזמנו הפנוי אם בכלל. שנתיים עברו, והאחרים עוד לא נשפטו. זו השיטה, גורלם של מבצעי הלינץ' בחיפה יהיה דומה. הם לא יואשמו בניסיון לרצח על-רקע לאומני, לכל היותר יוזכר משהו בסגנון של 'בריונות רחוב'
צביקה בן-שבת
שוב ושוב יש להתריע מהטמטום החוקתי הזה שהופך את השכרות לעילה להקל בעונשם של עבריינים. השכרות נתפסת כאילו הייתה איזו גזירת גורל, במעמד שווה לאי שפיות זמנית. הגיע הזמן לשנות את החוק ולקבוע כי אם נעשתה עבירה פלילית בזמן שהמבצע היה שתוי, יוכפל עונשו של העבריין
יורם אטינגר
כאשר נתניהו ייכנס אל הבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית עליו לזכור שדרכו של אובמה לכהונה שנייה רוויית מכשולים ולהדגיש את האיומים המידיים והברורים המשותפים לארה"ב ולישראל מאירן גרעינית, מהרחוב הערבי הסוער ומהטרור המוסלמי
איתמר לוין
אובמה הלך בין הטיפות בנושא האירני: לא לאיים במפורש במכה צבאית ולא לתת לאחמדינג'אד לחשוב שיוכל לשטות בעולם    דומה שהכף נטתה יותר לעבר הבנה אמריקנית - גם אם לא הסכמה - לכך שישראל אולי תיאלץ לפעול    וגם: רגעים של נחת לנתניהו וברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il