X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפער הרעיוני בין רה"מ נתניהו לבין הנשיא אובמה בלתי-ניתן לגישור אבל תפישת העולם שהביע נתניהו בביקורו בוושינגטון משותפת לרוב תושבי ארה"ב ונציגיהם בבית הנבחרים ובסנאט
▪  ▪  ▪
האזרח האמריקני יותר קרוב לנתניהו בדעותיו [צילום: AP]

הפער הרעיוני בין רה"מ נתניהו לבין הנשיא אובמה בלתי-ניתן לגישור. אבל, תפישת העולם שהביע נתניהו בביקורו בוושינגטון משותפת לרוב תושבי ארה"ב ונציגיהם בבית הנבחרים ובסנאט.
לפי סקר "פיו" מ-12 לפברואר 2012 האמריקנים תומכים בפעולה צבאית נגד אירן ברוב של 58% מול 30%. 39% לעומת 5% קוראים לארה"ב לתמוך בפעולה צבאית ישראלית. 51% מעדיפים ניטראליות אמריקנית. רוב האמריקנים - 64% - סבורים שסנקציות חמורות יותר לא ירתיעו את אירן.
סקר של רשת NBC ו"וול סטריט ג'ורנל" מ-3 למרס תיעד 52% התומכים בפעולה צבאית נגד אירן. לפי סקר מה-2 בפברואר של עיתון הקונגרס THE HILL, המצביע האמריקני תומך בפעולה צבאית נגד אירן ברוב של 49% מול 31%. סקר "ראסמוסן" מ-19 בינואר מבהיר ש-63% מהמצביעים האמריקנים סבורים שסנקציות לא יבלמו את אירן. הסקרים הנ"ל מאשרים שארה"ב היא ארץ של המרכז וימינה.
נתניהו לא הצליח לשכנע את אובמה ש:
  • סנקציות - המופרות על-ידי רוסיה, סין, יפן, הודו וטורקיה - אינן יעילות כפי שהוכח ב-40 שנות סנקציות שנכשלו בבלימת התגרענות צפון קוריאה ו-33 שנות סנקציות שנכשלו בבלימת אירן.
  • ארה"ב היא המטרה העיקרית לנשק גרעיני אירני. אירן מפתחת סופר-יכולת (נשק גרעיני), כדי לקדם סופר-יעד (שליטה במפרץ) ולהתגבר על הסופר-מכשול (נוכחות צבאית אמריקנית). ישראל מהווה מטרה משנית עבור אירן.
  • אינטרסים אמריקנים חיוניים על כף המאזניים. אירן גרעינית תאיץ מרוץ חימוש גרעיני במזה"ת ובקרב משטרים אנטי-אמריקנים בעולם, תביא לקריסת משטרים פרו-אמריקנים במפרץ, תשבש את אספקת הנפט ותזניק את מחיר הדלק והיקף האבטלה בארה"ב, תוכל להעביר מערכות גרעיניות לוונצואלה, בוליביה, אקוודור ומקסיקו ותעניק רוח גבית לטרור המוסלמי העולמי ולתאי הטרור הרדומים בארה"ב ובקנדה.
  • מחיר אי-מניעת אירן גרעינית יגמד את מחיר פעולת המנע.
פסגת נתניהו-אובמה הדגישה את התהום הרעיונית בין השניים, שהייתה הבסיס לנאום נתניהו בוועידת איפא"ק.
לעומת אובמה, המאמין בהידברות ארוכת-טווח (דיפלומטיה וסנקציות) עם משטרים פורעי-חוק, נתניהו מאמין שהידברות ארוכת-טווח מתפרשת בעיני משטרים פורעי-חוק כהססנות וחולשה, ומתדלקת אלימות ואי-יציבות.
לעומת אובמה, המעדיף חילופי-משטר על פני פעולה צבאית, נתניהו סבור שפעולה צבאית - ללא כוחות קרקע וכיבוש - תהווה רוח גבית חיונית לחילופי משטר באירן.
לעומת אובמה, המזהה "אביב ערבי" העשוי לקדם חילופי-משטר באירן, נתניהו מזהה "חורף ערבי סוער" השופך שמן על מדורת המזה"ת.
לעומת אובמה, הרואה באו"ם ציר מרכזי של היחסים הבינלאומיים וטוען שאין טרור מוסלמי בינלאומי, נתניהו רואה באו"ם מגרש עוין לעולם החופשי ומכיר בגלובליזציה של הטרור המוסלמי הנהנה ממעורבות מסיבית של אירן.
לעומת אובמה, הרואה בעניין הפלשתיני את שורש זעזועי המזה"ת ובבת-עינם של הערבים, נתניהו יודע שהעניין הפלשתיני הוא נושא משני במדיניות הערבית.
כדי למנוע את התגרענות אירן יהיה על אובמה לשנות את תפישת עולמו. אחרת יהיה על נתניהו לאמץ את הנחישות וכושר-העמידה של בן-גוריון, אשכול, גולדה מאיר, בגין ושמיר שהקימו את המדינה והזניקו אותה להישגים דרמטיים מכיוון שקראו תיגר על התקינות-הפוליטית בארה"ב ובעולם כולו.

תאריך:  09/03/2012   |   עודכן:  09/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גולדה מאיר  וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תהום עמוקה בין נתניהו לאובמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה היא שהיועצים שלו
מסכימים לדרכו  |  11/03/12 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
השמאל הקיצוני, שניסה לפתות אותנו להיפטר מן הגולן לטובת הקצב מדמשק, בימים בהם חליפות אירופיות היו סמלו המסחרי, מודה סוף-סוף שהרודן האכזר הטובח בבני עמו אינו פרטנר לשלום ו/או למסירת הגולן, אך מציע דרך חדשה להיפטר מהגולן: לקלוט בגולן אזרחים סוריים    כך תמומש זכות השיבה של הסורים
אריה אבנרי
שלמה בניזרי מסיעת שס, ששוחרר לאחרונה מהכלא בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, טוען כי הוא חף מפשע. דרייפוס קטן עליו. הצבוע הזה חושב ששכחנו כי זמן קצר קודם לכן זחל על גחונו בפני חברי ועדת השחרורים, הודה על מעשיו הפליליים והתחנן על נפשו    בעל תשובה? ירא שמיים? נקי מכל רבב? לא בניזרי...
דן אלון
הטלפון צלצל, השפופרת הורמה, קול מעברו השני של הקו בישר את ההודעה. היא צרחה משמחה. כולנו נשמנו לרווחה. כך התחיל היום הכי שמח בתולדות המשפחה. אנחת רווחה, הקלה גדולה, ציפיות לעתיד שכולו טוב. היא הראשונה שעברה את המחסום והציבה את עצמה מעבר לקו, שאותו המשפחה שלנו מעולם לא חצתה עד כה
ציפי לידר
פרשת כי תישא: בין לוחות ראשונים ללוחות שנִיים והעגל שביניהם. וגם: על השבת וטעם של עוֹד... לא רק בדיחה - בסימן שושן פורים
נסים ישעיהו
המן ידע שֶׁעַם מרדכי רק מעמידים פנים של השתלבות במרחב, שברגע המבחן יתגלה שכולם יהודים שמתעבים את העבודה הזרה. שאפילו אם כרגע הם נסחפים, זה רק בחיצוניות, אבל בפנימיות הם יהודים במלוא הווייתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il