X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עצם נוכחות יהודית המונית בארץ ישראל היא הבעיה ושום פתרון טריטוריאלי לא יפתור אותה. העם היהודי תקוע לאיסלאם בארץ ישראל כמו עצם בגרון. אם ממשלת ישראל רוצה לצמצם את הטרור למינימום הנסבל, היא חייבת לחזק מאוד את כושר ההרתעה
▪  ▪  ▪
רק כוח ההרתעה יצמצם את הטרור [צילום: AP]

כדי לדעת מהו הפתרון לירי ולטרור על המדינה הן מצד החזבללה בצפון הארץ והן על דרום המדינה מצד החמאס וארגוני הטרור השונים, חובה לדעת מהו שורש הסכסוך עם המוסלמים, בכדי לתת פתרונות נכונים ויעילים ולצמצם את הפגיעה בחפים מפשע. כפי שרופא, למשל, חייב לזהות במדויק את המחלה כדי לתת את התרופה הנכונה, שאם לא כן התרופה לא תועיל במקרה הטוב, ובמקרה הרע התרופה הלא נכונה תגרום נזק לחולה, כך גם בנושא המדיני, ניתוח לא נכון של הבעיה גורם לפתרונות לא יעילים במקרה הטוב, ובמקרה הרע גורם להחמרת המצב.
כמי שעוסק עשרות שנים בחקר גולת היהודים בתימן, אני יכול לקבוע בודאות, כי כל עוד לא קמה מדינה יהודית בארץ ישראל היהודים היו אומנם נחותים בתימן אך חייהם בתימן היו נסבלים ולא היו פוגרומים ביהודים. מעדויות של אלפי זקני תימן חוזרת הטענה שוב ושוב כי הערבים בתימן שונים מערביי ארץ ישראל, ובדרך כלל היחסים בין הערבים ליהודים היו טובים, ורבים אף העידו כי היחסים היו מצויינים.
ואולם, מאז ההכרזה על הקמת המדינה, ההצקות ליהודים בתימן החריפו מאוד ואף ידועות הפרעות בחיי היהודים בעיר עדן, שבחסות הבריטית. כך אני למד על חיי היהודים בעירק, כאשר החיים היו נסבלים עד השלבים של הקמת המדינה. כידוע, מוחמד רצח הרבה יהודים במסגרת ההשתלטות שלו על ארצות האיסלאם במאה השביעית, ומאז ועד היום לא חיו יהודים בסעודיה. עובדה היא, כי באלף השנים האחרונות לא היה רצח עם של יהודים ע"י המוסלמים, לא פוגרומים ולא טרור, ולא גזירות המוניות קשות לא בתימן ולא בכל ארץ מוסלמית אחרת עד הקמת המדינה. זאת בשונה מאוד מהגזירות הקשות ועלילות הדם שהיו בארצות אירופה הנוצריות. עובדה נוספת היא, כי אף היום נשיא אירן מאיים להשמיד את מדינת ישראל אך לא פוגע ביהודים החיים בארצו.
הקמת מדינת ישראל - הגורם המרכזי לטרור
המסקנה המתבקשת היא כי עצם חזרה המונית של העם היהודי למולדתו והקמת מדינת ישראל הם הגורמים המרכזיים לטרור ולמלחמות כנגדינו. יהודים החיים בחוץ לארץ לא מטרידים במיוחד את המוסלמים ולכן אינם מזיקים להם במזיד בד"כ, והפרעות והטרור גוברים מאוד רק כאשר יהודים רבים חיים בארץ ישראל. כך ניתן להסביר את רצח הקהילה היהודית בעיר חברון בשנת תרפ"ט - 1929, ושיתוף הפעולה של מנהיג הכנופיות הערביות בארץ ישראל אלחוסייני עם השלטון הנאצי, מה שלא עשו המוסלמים לקהילות היהודיות שחיו בחסותם בתוך מדינות ערב.
ההסבר לכך הוא כי מדובר במאבק דתי ביסודו, כאשר העם היהודי נחות ונרדף, חי בגולה וללא מדינה, מחזק הדבר את האמונה הדתית שלהם כי האל עזב את העם היהודי ולכן הענישם בזה שהם מושפלים, מפוזרים ברחבי העולם וללא מדינה, ועל כן האל בחר בדת החדשה של האיסלאם, בדומה לאמונה של העולם הנוצרי. ואולם, עצם חזרה המונית של העם היהודי למולדתו, ועל אחת כמה וכמה הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל פוגעת באמונה זו, כיון שאם העם היהודי הצליח להתאושש מהגלות הארוכה, קרוב לאלפיים שנה, ואף להקים מחדש את מדינתו בפעם השלישית, מלמד הדבר כי האל לא עזב את העם היהודי ולכן ישנה פגיעה חמורה באמונתם, כי האל עזב את העם הנבחר, הוא העם היהודי ובחר בדת חדשה.
ממשלות ישראל לא הבינו את שורש הבעיה
מכאן, שכל הסכם שלום, ללא יוצא מן הכלל, וכל הויתורים על חלקי ארץ ישראל והעברת השלטון העצמי לידי ערביי יהודה ושומרון לא יפתור את הטרור. עובדות הן, כי למרות הרצון הטוב והותרנות הגדולה של ממשלות ישראל בימי רבין ושרון, אשר מסרו את רוב יהודה ושומרון וחבל עזה לשליטת הערבים, ולפי הפרסומים ברק כראש ממשלה ויתר על כל מזרח ירושלים, לא רק שלא היקלו את המצב הביטחוני בארץ אלא אף החמירה במיוחד את המצב. כך התפוצצו עשרות אוטובוסים והיו מעשי טרור רבים אשר גרמו ליותר מאלף נרצחים ואלפי פצועים לאחר הסכמי אוסלו האומללים, ולהחמרה בירי ולטילים על דרום הארץ לאחר גירוש וחורבן גוש קטיף בחבל עזה. מדוע הרצון הטוב של ממשלות אלו, חתימה על הסכם אוסלו ומסירת חבלי ארץ אלו לשלטון הערבים לא רק שלא היקלו על הטרור אלא אף החריפה את המצב?
התשובה היא, כי ממשלות אלו לא הבינו נכון את שורש הבעיה, ולכן הפתרונות שניתנו אינם מתאימים למרות הרצון הטוב, ולא עוד אלא שגורמי טרור אלו מפרשים לא נכון את צעדי הקירבה הללו, ופירשו צעדים אלו כחולשה של הצד הישראלי, ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה, ומכאן להחרפת המצב הביטחוני. לדעתי, גם מצב דמיוני והזוי לחלוטין של מסירת חצי מדינת ישראל בהסכם שלום, או מסירה וחילופי שטחים של ואדי עירון (ערה) וישובים ישראלים נוספים בו חיים ערבים (המשולש), לא רק שלא יקרב את הרגיעה הוא יחמיר מאוד את הטרור.
העם היהודי תקוע כמו עצם בגרון
לא שטח כזה או אחר יפתור את הבעיה, אלא עצם נוכחות יהודית המונית בארץ ישראל היא הבעיה. שום פתרון טריטוריאלי לא יפתור את הבעיה. העם היהודי תקוע לאיסלאם בארץ ישראל כמו עצם בגרון. זו אגב אחת הטענות של נטורי קרתא וחסידות סאטמר, שאסור להקים מדינה יהודית בארץ ישראל עד שיבוא המשיח. אלא שאני חלוק על השקפה זו, ואני מאמין כי אנו חיים בתקופה המכונה "אתחלתא דגאולתא", התחלת הגאולה, ולכן יש צורך לעודד ולחזק את מדינת ישראל ואת כל העוסקים בכך, ויחד עם זאת להתמודד נכון עם מדינות ערב וארגוני הטרור. מצד אחד להביא למצב של שקט יחסי ומצד שני לצמצם את הפגיעה בחפים מפשע.
הפתרון - חיזוק כושר ההרתעה
הפתרון הנכון למצב הוא חיזוק משמעותי ביותר של כושר ההרתעה של מדינת ישראל. עובדות נוספות הן, כי מאז מלחמת ששת הימים בשנת תשכ"ז- 1967 אין מלחמה עם ירדן, מאז מלחמת יום כפור בשנת תשל"ג - 1973 אין מלחמה עם מצרים וסוריה, והגבול הסורי הוא השקט ביותר. הסיבה המרכזית לשקט בגבולות אלו היא כושר ההרתעה החזק של ישראל. מאז מלחמת לבנון השנייה ועד היום, נסרללה, מנהיג החזבללה נמצא בבונקר מפחד והגבול הלבנוני הוא שקט, כתוצאה מכושר ההרתעה שיצרה ישראל בלבנון.
ביהודה ושומרון, כאשר הערבים פירשו כחולשה את התנהלות ישראל בהסכמי אוסלו למרות הכוונה הטובה, הטרור גבר מאוד, אך לאחר מבצע "חומת מגן", בו החזירה ישראל את השליטה על אזורים אלו צומצם מאוד הטרור, ואזור זה הוא שקט מאוד באופן יחסי. מאידך, אזור עזה לא נמצא בשליטה ישראלית, הגבול מעזה שוקק פעילות חבלנית עויינת, והחריף מאוד מאז שממשלת שרון גירשה והחריבה את הישובים היהודיים, וזו תוצאה כפי שהערבים וגורמי הטרור פירשו, כחולשה ישראלית.
המסקנה ההגיונית המתבקשת היא, כי אם ממשלת ישראל רוצה לצמצם את הטרור מגבול עזה למינימום הנסבל, היא חייבת לחזק מאוד את כושר ההרתעה, בדומה למצב בלבנון, בו מנהיגי המחבלים יפחדו על גופם ועל משפחתם, לא יהיו רגועים, לא יוכלו לישון במיטותיהם בלילות, אלא יאלצו לחיות בבונקרים ולישון כל לילה במקום אחר. הצעות מעשיות לכך יש לבקש מאנשי הביטחון השונים. זו הדרך וזה המסלול הנכון.

הכותב הוא מרצה במכללה האקדמית אשקלון, ראש המכון לחקר חכמי תימן, ומחבר הספרים: אנציקלופדיה לחכמי תימן (שני כרכים) ואנציקלופדיה לקהילות היהודיות בתימן (שני כרכים) ועוד, ולשעבר חבר מועצת הערים בני ברק וקרית אונו.
תאריך:  18/03/2012   |   עודכן:  18/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגורם המרכזי לסכסוך עם המוסלמים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הערה חשובה : הדברים נכונים, אך
שאול אבידור  |  18/03/12 14:15
2
מה? לא מספיק שאנו רוצים שלום? ל"ת
משה מיכאל  |  18/03/12 14:19
3
כל כך הרבה בורות
גילי 29  |  18/03/12 14:23
4
חבל שהקביעה של הכותב מופרכת
משה מיכאל  |  18/03/12 14:40
5
לא הייתה כל אידיליה עם הערבים.
מצטער מאוד  |  18/03/12 15:28
6
אמנם לא התרחש ארוע כמו השואה..
אבי געזונט  |  19/03/12 02:02
7
על גלות מוזע ב 1679 לא שמעת? ל"ת
טל87677  |  19/03/12 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל ויילר ישראל
מאמר ראשון בסדרה: דגים במרשתת
נרי אבנרי
ניתן להגדיר את נשיא המדינה כתופעה אנושית חד-פעמית. מנהיגים, מלכים ורוזנים דורשים את קרבתו. הוא פולט את המילה "שלום" כל-כך הרבה פעמים, שרק המילה "צנטריפוגות" נשמעת יותר. הסיטואציה לפיה מנהיג הטועים חוגג, היא עיוות. הלכתי לארכיון...    שחף פילוביץ', זה בשבילך
חניאל פרבר
אחת מן הסיבות לקריאת המגילה בפסח - חג האביב הוא מפני שעונת האביב מזכירה תיאורים רבים משיר השירים. סיבה נוספת היא שבמגילה מפורש עניין יציאת מצרים. לכן גם מטעם זה נהגו בקהילות שונות לקרוא את מגילת שיר השירים בשביעי של פסח או בתום ליל הסדר
גורי גרוסמן
ההחלטה של ראשי הרשויות בדרום שלא לחדש את הלימודים למרות החלטת פיקוד העורף - היא התקוממות אזרחית נגד השלטון המנוכר
איתן קלינסקי
אני מודאג לא רק מהקשר ההדוק של המתנחלים עם חוגי הימין האוונגליסטי הנוצרי, המרפדים אותם בסכומי ממון המרקיעים למיליוני דולרים. אני מודאג יותר מכך, שהאגף הזה הוא חביביו של בנימין נתניהו, שיחד הם משלבים ידיים כדי לאגֵף את אובמה עם כוחות מימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il