X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעילותו של הברון רוטשילד היא הוכחה שניתן להצליח בעסקים גם בדרך של יושרה, הגינות, צדק ונדיבות
▪  ▪  ▪
הברון אדמונד דה רוטשילד. עסקים עם ערכים [צילום: הסוכנות היהודית]

לא רבים, ובכלל זה גם לא התקשורת, שמו דעתם לכך שהפגנת ההמונים, אשר טלטלה את המדינה שלנו, אך לפני זמן לא רב, בדרישה הצודקת כשלעצמה למען צדק חברתי, התחילה דווקא ברחוב שקרוי ע"ש הברון אדמונד דה רוטשילד, הוא שדרות רוטשילד.
הברון אדמונד דה רוטשילד, "הנדיב הידוע", נחשב ל" אבי" היישוב היהודי המתחדש בארץ ישראל בימי העלייה הראשונה. בשנות ה-80 של המאה ה-19 החלה פעולתו למען המושבות הצעירות בארץ ישראל, כאשר הן נקלעו למשבר כלכלי חמור שאיים על המשך קיומן. רוטשילד הקים מושבות חדשות, וסייע למושבות קיימות על-ידי מתן מענקים ועל-ידי בניית משק חקלאי מתקדם. בזכות תרומתו זו זכה לכינוי "הנדיב הידוע".
בעצרת האבל לזכרו אמר נחום סוקולוב, נשיא ההסתדרות הציונית, כי הברון היה אבינו, אבי הישוב , והוא היה גם, בבחינה ידועה מלכנו. מלך בלי עטרה. לא מלך שהעם משלם לו מס, כי אם מלך המשלם מס לעם.
שמה הטוב בעסקים ובכלל של משפחת רוטשילד, יצא לה לתהילה בקרב הציבור הרחב ובפרט בקרב קהילות ישראל בזכות ערכיה המקודשים בעסקים. ערכים של יושרה , תום לב , חריצות , הגינות ונדיבות , אשר הביאו לכך שרבים נתנו בה את אמונם ושמו אצלה את כספם, וכן כמובן גם בגין מעשי הצדקה והחסד , אשר היא נהגה לעשות ביד רחבה.
הן הארמונות והן הבנקים שלהם ברחבי העולם , נעשו כתובות קבועות למתן עזרה וסיוע למוסדות וליחידים. יהודים בכל מקום הפליגו בשבחה ובגדולתה של משפחת רוטשילד והתייחסו אליה כאל בית-מלכות.
אך לפני זמן לא רב, נשאלתי ע"י חבר טוב את השאלה שאותה אני כך מאמין שאלתם גם אתם את עצמכם ו/או את הסובבים אתכם לפחות פעם אחת והיא:
האם כדי להצליח בעסקים, חייבים להיות רעים וחסרי ערכים, כאלה שלא יהססו לנצל את כוחם הכספי ואת מעמדם כדי לפעול בחוסר צדק ולנסות לפגוע בבני אדם הנחשבים לחלשים מהם על-מנת להגדיל ו/או לשמור על ממונם ועל עושרם? - או שלחלופין, ניתן להצליח בעסקים גם אם אינכם כאלה, אלא, בני אדם עם ערכים ולב טוב, אשר העקרונות שמנחים אתכם בעסקים ובכלל הם עקרונות של צדק, יושרה, הגינות, חמלה ונדיבות, בני אדם אשר נוהגים לכבד את הזולת ואשר לא יעזו לעולם לנצל את כוחם הכספי ואת מעמדם כדי לפעול בחוסר צדק ולנסות לפגוע חלילה בכאלה שנחשבים לחלשים מהם על-מנת להגדיל ו/או לשמור על ממונם ועל עושרם ?
הקשבתי לשאלה ולאחר מכן השבתי לו כך :
אכן, למרבה הצער, המציאות מוכיחה, ולעיתים גם מפתיעה מחדש, שישנם לא מעט כאלה שכדי להצליח בעסקיהם נוהגים כלפי הזולת בחוסר תום לב, ברוע לב ובחוסר ערכים, אלה גם לא מהססים וגם לא יהססו לנצל בשעת כושר את כוחם הכספי ואת מעמדם, כדי לפעול בחוסר צדק על-מנת לנסות ולפגוע בבני אדם הנחשבים בעינם לחלשים יותר, על-מנת להגדיל ו/או לשמור על ממונם ועל עושרם.
אולם דע וזכור תמיד המשכתי ואמרתי לאותו חבר, לעולם! אבל, לעולם אל תקנא בהם! ולעולם אל תתפתה לנהוג כמותם ולא יהיה חלקך בהם, כיהודי זכור תמיד כי יש אלוהים!. לאלה הנוהגים כך בחוסר צדק ורוע לב לא תהי תקוה, ולעולם לא חוסן, ולאחר לכתם מעולם זה, ייזכר שמם לשלילה. וכמו שנאמר: "אתה יכול לרמות את חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל לא את כל האנשים כל הזמן".
לעומתם של אלה, המשכתי והשבתי לאותו חבר, ישנם בעולמנו גם בני אדם לא מעטים, אשר הצליחו מאוד בעסקיהם וחלקם צברו גם ממון רב, כאשר נר לרגלם הערכים והעקרונות של יושרה, תום לב, חריצות, הגינות ונדיבות, של כיבוד האחר גם אם הוא נחשב לחלש בעינך, ולעולם לא העזו ולא יעזו לנצל את הכח ואת המעמד שיש להם כדי לפגוע בחלשים מהם על-מנת להגדיל ו/או לשמור על ממונם ועל עושרם ויפעלו תמיד לפי עקרונות של צדק.
ואם רצית את אחת הדוגמאות הטובות והמוכרות ביותר לסוג הזה של בני האדם , הרי היא כמובן הברון "הנדיב הידוע אדמונד דה רוטשילד ומשפחתו.
הברון אדמונד דה רוטשילד ז"ל , ייזכר אם כן תמיד בליבנו לטובה ושמו יינשא בפינו תמיד לברכה זאת גם היום כ-80 שנים לאחר לכתו אל בית עולמו, זאת אך ורק בהיותו בן אדם טוב לב, רחמן, נדיב, בעל יושרה וערכים ובנוסף כמובן ציוני אמיתי, שתרם רבות מכספו לבניין וליישוב ארץ ישראל ולמען בירתנו הקדושה והמאוחדת לעד ירושלים. וכפי שנאמר בספר קוהלת פרק א: "טוב שם משמן טוב..".

הכותב הוא עורך-דין ופובליציסט
תאריך:  27/03/2012   |   עודכן:  27/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלדד גפני
כמה פעמים חלפת על פני עובדי המשרד ושמת לב לתנועות מהירות ולחוצות? - לא, הם לא מתרגשים מעצם נוכחותך לידם, יש מצב שהם מנסים לסגור במהרה את הדפדפן עם הרשת החברתית בלי שתשים לב לכך
עמוס עמירן
גילינו שאבי דיכטר, אדם שלכאורה אמור להתנהל אחרת מהפוליטיקאים הסובבים אותו, אדם שעמד בראש ארגון כה חשוב - המוסד, אינו שונה כלל וכלל מאינספור פוליטיקאים שאמרו דבר אחד ועשו דבר שני, וזאת מבלי שום נקיפות מצפון
אפרים אסכולאי
ההנחה הרווחת היא, שלאירן כל הרכיבים הדרושים לייצור נשק גרעיני מסוג האימפלוזיה    יחד עם זאת, הסטאטוס של הרכבת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל - אינו ברור
דניאל גיגי
השבוע אנו צפויים לראות את סופה של מפלגת קדימה, כאשר ללא קשר למי ייבחר לעמוד בראש המפלגה עתידה העגום של המפלגה כבר נקבע. הקרעים שנוצרו בקדימה בשלוש השנים האחרונות בגלל חוסר היכולת לייצר אידיאולוגיית מרכז משותפת, הכריעו כבר מזמן את הכף ו"ספינת קדימה" נמצאת בתהליך מתקדם של שקיעה
קונסטנטין ליבשין
לאורך כל השנים עמדה ישראל מול כל הסכנות והוכיחה את זכות קיומה. האויבים מתנגדים לקיומה ולמפעל ההתיישבות. עלינו לזכור כי זאת המולדת שלנו ונמשיך להיות כאן לתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il