מקרה השר
ישראל כ"ץ, כאשר בוחנים את עבודתו במשך שלשת השנים האחרונות, מבהיר לנו שאנשים מסוימים, (והוא ביניהם אבל לא רק הוא) חסרי כל כשרון בכל תחום, חסרי כשרון מנהיגות, ארגון, חשיבה, ביצוע, חסרי מעוף, ללא חזון, יש יאמרו חסרי אשכים, יבחרו בפוליטיקה (בעיקר עסקנות) למשלח ידם. רצוי בליכוד שהיא המפלגה הגדולה בישראל. זה מקצוע נהדר. להיות עסקן ליכוד כל פעם תפקיד אחר, אין הבנה אבל יש משכורת וכבוד.
כל שרי התחבורה במדינת ישראל, מאז נולדה, התייחסו לתפקיד כאל עונש. כיהנו בתפקיד זה כל המי ומי ושחיכו רק להחליף תפקיד. ביניהם
גולדה מאיר,
שמעון פרס, עזר ויצמן, אמנון ליפקין שחק, ועוד 24 שרי תחבורה, ששאפו לתפקידים "עליונים" ופשוט לא עשו דבר למען התחבורה בישראל. מה שנראה להם תפקיד נחות כאילו עסקו בניהול שיירות פרדים וחמורים. אין מי מאתנו שלא יודע ולא חש את העובדה הזו על בשרו יום יום בחיים בארץ.
תחבורת האוטובוסים היא מחדל של עשרות שנים. לאחרונה השקיעו 200 מיליון ש"ח בתכנון רפורמה בתחבורת אוטובוסים, שינו את הרפורמה הבלתי מוצלחת כבר שלוש פעמים, החזירו את כל המערך התחבורתי לתוכנית הקודמת והכול צולע. עדיין לא צלחו לכתוב על כל תחנה את מסלול הנסיעה שמשתנה כל כמה חדשים..... נסו להגיע מתל אביב לגבעתיים, מרחק של כמה קילומטרים תראו כמה זמן תחכו בתחנות וכמה זמן עד שתגיעו ליעד. הרכבת מפגרת בכול - מסוכנת, לא מתוחזקת, לא מנוהלת לא מתפקדת ומזולזלת. רמת תחבורה שלא ראויה למאה ה-21 למדינה שהעומד בראש מתהלל כי יש לה כלכלה מצוינת.
התיאוריה המנחה: "הישראלי אוהב את המכונית שלו"
רכבת תחתית בגוש דן? לא בבית ספרנו, מיליארדים בוזבזו על תוכניות לרכבת וחפירות רבות רושם ורבים גרפו קופונים לכיסם. יש רכבת תחתית בכל מטרופולין בעולם. לא אצלנו!!!!! אנחנו חכמים יותר. אנחנו "מסתדרים" עם אוטובוסים צולעים ומכוניות יקרות ומזהמות. "הישראלי אוהב את המכונית שלו" (רק מסכן, אין לו חניה ומשלם הון עבור דלק) הוא המוטו האידיולגי של שרי התחבורה לדורותיהם והשר הבלתי מוכשר כץ בראשם.
כ"ץ וההסכם החדש
ההסכם החדש עם עובדי הרכבת משאיר בעצם את הכול במקום היינו בימי הביניים. אין אנשי מקצוע לתחזוקת הרכבת ואין הדרכה למסגרים ומכונאים שמתחזקים את הקרונות, הפסים, הקטרים וכל מה שצריך להפוך גולם לרכבת. הנסיעה מסוכנת מכיוון שהמתחזקים עובדים בערך, לפי הבנתם וללא הדרכה של היצרנים או מדריכים. סכנת נפשות. מלבד ביטול השביתה, ההסכם החדש שדואג לקבוצת עובדי הרכבת שלא יפטרו אותם, שזה טוב, יעבדו עם כמה ממדריכי בומברדייה, כמה מהם שלר כמו החוזה המקורי שבוטל כדי להדריך את הצוות הישראלי, שעד עכשיו עבד בחוסר מקצועיות וערך תיקונים "בערך" וכך הייתה נראית הרכבת...
למה ויתר השר כ"ץ על שינויים מפליגים בתחבורת הרכבת ורמתה? כדי לעשות שלום בית ולא לריב עם מנהיגי הפועלים. שיהיה שקט שלא ישתפר העיקר שתהיה מראית עין של רכבת נוסעת. הכול נשאר אותו הדבר בתחומים שלא חשובים לאוהדי הליכוד והמפלגות הדתיות. הרכבת לא חשובה ל"גורמים" אלה, לא הייתה חשובה ולא תהיה חשובה.
הממשלה מעודדת קניית מכוניות פרטיות כי מקבלים הרבה כסף מהמיסים על קניית מכונית והדלק מזרים הרבה כסף לאוצר. שכולם ישלמו דלק, שיחפשו חנייה, שיסעו בסיכון, שיזהמו את האוויר. רכבת? זה טוב לצרפת,לאבו דאבי לגרמניה וליפן שהם ייסעו ברכבת לא אנחנו.
כישלונות ועיוותים
השר כ"ץ נכשל לא רק ברכבת ומחדליה, באוטובוסים, ברכבת תחתית שלא קיימת בגוש דן. שהיא מחדל כללי של שרות המדינה למען רווחת אזרחיה. השר "מצליח" בהצעה המגוחכת לסלול "בקרוב" מסילת ברזל לרכבת לאילת. רכבת לאילת בעדיפות עליונה? מה קרה? עשרות אלפי תיירים שוטפים אותנו? המסחר גואה? יש עודף כסף? כבר פתרת, אדוני השר את בעיות הרכבת ברחבי ישראל? שיפרת את האוטובוסים? - העיקר לעשות רושם "רכבת לאילת" ...
במקביל, לתוכניות ההזויות על רכבת לאילת, העלו ללא הפסק את מחירי כרטיסי האוטובוס תוך התעלמות מהעובדה שבאוטובוס נוסעים בדרך כלל זקנים החיים מקצבת זקנה, ילדים שהולכים לבית ספר, אנשים חסרי מכונית שלא יכולים לרכוש, שלא יכולים לנהוג מכול מיני סיבות. מחירי אוטובוסים צריכים להיות מסובסדים כי הם משרתים בעיקר אוכלוסיה חלשה. אבל לא אצלנו. אצלנו קורעים את החלשים. מעלים את מחיר הכרטיס כמה פעמים בשנה "להרוויח" מהעניים.
סיכום להסכם החדש ברכבת
ההסכם החדש אולי ימנע שביתות (הדגש על אולי) אבל ישאיר את ישראל מדינה מפגרת בתחום הזה. השר הלא מוכשר, כ"ץ, עושה דברו הנאמן של רה"מ נתניהו, ימשיך גם בעתיד לזכות בתפקידים חשובים. הוא בין חשובי הליכוד. בעתיד יהיה אולי שר הבריאות או החינוך או האוצר או הביטחון, כי הרי הוא מהליכוד וממש מהחברה הטובים שמסביב לראש הממשלה.
התחבורה שלנו תישאר בזבל.