X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כשכל הפלוגות סיימו יום אימונים והלכו לישון, החיילים שלו עוד היו באמצע תרגול. כשכולם יצאו הביתה, לפלוגה שלו המתינו עוד ארבע שעות בבסיס. אבל כשכל מפקדי הפלוגות יצאו לבתיהם, דגן ורטמן ז"ל יצא לסיבוב בין בתי חייליו, לקנות מזון למי שהמקרר שלו ריק ולהשיג מקרר למי שאין לו. "כשהוא נהרג ב'עופרת יצוקה', לא חשתי הפתעה", אומר סגנו, "הרגשתי שהשליחות שלו הסתיימה"
▪  ▪  ▪
דגן ורטמן. נותרה מורשת הגבורה

חיים ציון לוי הופתע כשלסניף הבנק שבו עבד נכנס חבר ילדות, דגן ורטמן. ורטמן ניגש אליו, ובפיו בקשה: להעביר מחשבונו 10,000 שקלים לחשבון אחר. הוא לא פירט מה יעד ההעברה ומה מטרתה.
מפעם לפעם שב ורטמן והופיע בבנק, וביקש להעביר סכומים של אלפי שקלים לחשבונות שונים. בסופו של דבר הבין לוי מה קורה כאן: ורטמן, מפקד פלוגה בגולני, תומך בכמה מחייליו שמשפחותיהם נקלעו לקשיים. "כשהייתי אומר לו 'יישר כוח', הוא היה מצטנף לתוך עצמו, מסתכל לצדדים שמא מישהו שומע, ואומר 'אה, שטויות'", מספר לוי. "פעם אחת הוא גם הוסיף בשקט: 'מה יש לי לעשות עם משכורת כל כך גבוהה?'"
בימי מבצע 'עופרת יצוקה', נהרג רב-סרן ורטמן ברצועת עזה מאש כוחותינו. "קצת לפני שנהרג, יצא לי לדבר עליו עם סמל מהפלוגה שלנו", מספר רועי זילברשטיין, ששימש סגנו בפלוגת הטירונים. "הוא אמר לי: 'דגן לא אמיתי. אין אנשים כאלה באמת'. הסכמתי איתו. אנחנו לא מכירים עוד אנשים שמתנהגים ככה, שמתנהלים כמוהו. אחרי שנהרג אמרנו שכנראה באמת היה בו משהו לא טבעי לעולם הזה. לא הכרתי עוד כמוהו ולא אכיר כאלה אף פעם. לא משנה כמה אספר עליו, ולא משנה כמה אנשים יגידו שהסיפורים נוגעים בהם ומרגשים אותם - תמיד אחשוב שהם לא ממש מבינים מי הוא היה".
"עד שלא פגשתי את דגן", אומר אחד מחבריו, "לא ידעתי שאפשר לחיות בעולם הזה את ספר 'מסילת ישרים'. בעבודת המידות שבמסילת ישרים אתה מוצא את עצמך בין המידה הראשונה לשנייה, אבל להתקדם בסולם ולטפס למדרגות גבוהות - נראה כמו דבר שאינו אפשרי בעולם הזה. ואז פגשתי את דגן וגיליתי שיש דבר כזה".

שירים מצונזרים

System.String[]

אות הצטיינות או הדחה

System.String[]

בקומה זקופה, מול האש

לירון דמארי, סגנו של ורטמן:
"כשהיינו במארב בתוך עזה, התחילו לטווח אותנו במרגמות. לא הייתה שום אפשרות לחתירה למגע, זה היה מצב של קיפול מארב. ואז דגן פשוט יצא מהרכב, ומשך אליו את האש כדי שנוכל לצאת. הוא והקשר שלו התחילו לרוץ לאורך הגדר, לימין ולשמאל, כדי למשוך אליהם את הירי"

System.String[]

חשבנו שהוא לא פגיע

דבי ורטמן:
"בחנוכה דגן אמר לנו שזה לא מוסרי שיורים ויורים על שדרות, ואנחנו לא עושים עם זה כלום. הכעיס אותו שמשאירים את תושבי הדרום ככה. הרי זה צבא הגנה לישראל. יש כאן התקפה, ואין הגנה. אני חושבת שבעופרת יצוקה הייתה בו הרגשה שהנה, הדברים נכנסים למקום המתאים להם"

System.String[]

כוח פנימי
הנשיא פרס בביקור תנחומים [מרק ניימן/לע"מ]

System.String[]

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  30/03/2012   |   עודכן:  30/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה  פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוח המפקד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים התרגשתי ונעצבתי מאוד ! ל"ת
1 העם  |  1/04/12 14:21
2
נצרתי את הכתבה. לא חדלתי לבכות ל"ת
עיניה  |  2/04/12 14:27
3
איזו אישיות-
נתנאל  |  3/04/12 00:29
4
התרגשתי ובכיתי ל"ת
אמיר ש  |  3/04/12 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סופיה רון-מוריה
עם סגירת הקלפיות ביום שלישי התברר ששאול מופז השיג את מבוקשו: הוא ניצח בפריימריז בהפרש שממחיש הכרעה ברורה, ומבטיח יציבות פנים-מפלגתית לתקופה הקרובה. אנשיה של לבני צפויים להישאר בתפקידיהם כדי לשמור על שלום בית, אך לבני עצמה - מעריכים בסביבתה - תפרוש לביתה
טובה ספרא
אחרי שמרקורי יתחיל לנוע קדימה, המחשבה שלנו תתבהר שוב, התקשורת תשתפר ויהיה קל יותר לעמוד במשימות בלי טעויות    תחזית אסטרולוגית לשבוע 6.4.12-30.3.12
צביקה קליין
רב ורבנית מובילי סטייל? דובי ואסתי שיינר, מייסדי קהילת 'סוהו' במנהטן נבחרו לרשימת 50 האנשים האופנתיים ביותר בניו-יורק    סוד ההצלחה: "היהדות יכולה להיראות מאוד טוב, צריך רק להשקיע"
אלעזר לוין
שלושה יזמים איחדו כוחות ורכשו מגרש ל-54 דירות ב-35.5 מיליון שקל    שניידר-פינקלר ישלמו 1.4 מיליון שקל לקרקע לדירה בגבעת עליה    כרגע אין הנחה למשרתי מילואים    העיניים הגדולות של "עמידר"
יהודה יפרח
הם מאמינים באל אחד ומקיימים מצוות, ואעפ"כ המדינה מסרבת לגיירם. האשמה במצב: ועדת חריגים במשרד רה"מ, שבניסיון למנוע ממהגרי עבודה לזכות באזרחות בדרך הקלה מעכבת גם את גיורם של גרי הצדק, שממשיכים בד"כ לחיות עם בני זוג יהודים. כדי לפתור את הבעיה הקים הרב ישראל רוזן בי"ד פרטי שיכיר ביהדות המתגיירים וימנע מבני זוגם לחיות בחטא. אך במשרד הדתות מאיימים לפגוע במשכורתם של הרבנים עובדי המדינה השותפים בו. הנימוק: הקמת בי"ד פרטי נוגדת את האינטרס הציבורי
רשימות נוספות
המועמד לתפקיד ראש מערך הגיור: הרב לוי  /  זאב קם
מתנה מהטבע  /  אבינדב ויתקון
הרצאות רבנים מנוצלות להסתה נגד ישראל  /  אסף גבור
צוללים, קדימה  /  סופיה רון-מוריה
שני אישים, שני מבחנים  /  אסף גולן
לא ירצו - לא יאכלו   /  יהודה יפרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il