X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איש מכירות ממוקד מטרה בטווח הקצר ומקשיב ללקוח אך ורק כדי לממש עסקה, בעוד שנטוורקר עוסק בפיתוח קשרים עסקיים לטווח הארוך מיהו "נטוורקר" אמיתי?
▪  ▪  ▪
נטוורקרים. עסקים לטווח הארוך [אילוסטרציה]

אנשים נוטים לבלבל בין נטוורקינג למכירות ולערבב בין מושגים אלו, מבלי להבין את המשמעות האמיתית שלהם. בתהליך המכירה, המטרה באינטראקציה בין שני אנשים היא מכירת השירות או המוצר, כאשר בנטוורקינג המכירה איננה המטרה, אלא יצירת קשרים ובנייה של מערכת יחסים. בנטוורקינג, עסקי מכירה היא תוצאה אפשרית ממערכת יחסים הבנויה על כבוד הדדי ואמון.
כדי להבין שמכירות זה לא נטוורקינג, דמיינו לעצמכם את המצב הבא: איש מכירות של חברה המוכרת כיסאות-משרד, פוגש באירוע נטוורקינג מנהל בכיר בחברה גדולה.
בסיטואציה של מכירה: איש המכירות פועל בשיטה הקלאסית ומפעיל את קסמיו על המנהל הבכיר. הערב מסתמן בעיני איש המכירות כהצלחה גדולה והוא השיג את מבוקשו. המנהל קנה ממנו חמישה כיסאות.
בסיטואציה של נטוורקינג: איש המכירות הפועל בשיטת הרישות העסקי (נטוורקינג), מביע התעניינות במנהל הבכיר כאדם ובמהלך השיחה הוא לומד בין היתר כי המנהל חובב טיולי אתגרים ומחפש רכב מסוג ג'יפ מסוים. איש הנטוורקינג נזכר כי אחד מחבריו, איתם הוא משחק כדורסל, מחפש למכור את הג'יפ שלו וכבר למחרת המפגש הוא מקשר בין המנהל לבין חברו, שקונה כתוצאה מכך את הג'יפ מהחבר.
שלושה חודשים מאוחר יותר, מקבל איש הנטוורקינג טלפון מהמנהל הבכיר ובו הוא מזמין ממנו עשרה כיסאות מנהלים לחדר הישיבות וכן מפנה אותו לחבר החדש שהצטרף לקבוצת המטיילים האתגרית שבדיוק עבר למשרד חדש וצריך ריהוט מלא. בנוסף, מזמין אותו המנהל להצטרף לטיול הבא של הקבוצה ולהכיר את החברים בה. השנה של איש הנטוורקינג הולכת להיות מעניינת במיוחד!
מסקנה: לנטוורקינג חשובה יצירת כימיה ואמון, הקשבה פעילה לצד השני, עניין אישי באדם שמולך, איתור הצרכים ו/או ה"כאבים" העסקיים שלו וניסיון אמיתי לטיפול באותם "כאבים" - והכל ללא לחץ ובאווירה נעימה ונינוחה.
הנה מספר הבדלים בולטים בין איש מכירות קלאסי לבין "נטוורקר" אמיתי:
1.
איש מכירות ממוקד מטרה בטווח הקצר ומקשיב ללקוח אך ורק כדי לממש את העסקה, בעוד שנטוורקר עוסק בפיתוח קשרים עסקיים לטווח הארוך.
2. איש המכירות מנסה ללמוד איזה צורך יש לאדם מולו כרגע כדי לענות עליו באופן מיידי. הנטוורקר, לעומת זאת, יעסוק במתן מידע לצד השני שיכול לעניין אותו באופן כללי.
3. האינטרס של איש המכירות הוא לחתור לקשר עסקי כלשהו על-מנת להפיק רווח מיידי. מאידך-גיסא, בנטוורקינג נותנים מבלי לצפות לקבל בחזרה.
4. איש המכירות יתעניין בך רק אם אתה נתפש בעיניו כלקוח פוטנציאלי למכירה. הנטוורקר מתעניין באנשים באשר הם ללא כל הנחות מקדימות - מטרתו היא פיתוח קשרים עסקיים בכלל, שאחת מתוצאותיה יכולה להיות המכירה.
5. איש המכירות מנסה להעלות את נושא המוצר/שירות בכל שיחה. הנטוורקר ממליץ על שירותים או מוצרים של אחרים כשהוא חושב שהצד השני זקוק להם.

הכותבת היא מנכ"ל BNI ישראל - ארגון בינלאומי לפיתוח קשרים עסקיים ונטוורקינג.
תאריך:  16/04/2012   |   עודכן:  16/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גלוזמן
הלקוחות הגדולים של הנפט האירני, סין והודו, נוטשים בשקט את טהרן. אף אחד לא שינה את עורו, אלא שהמסחר עם אירן פשוט הפך ללא-כדאי. את מקומה תופסות מדינות המפרץ הפרסי. עיון באירועים האחרונים בזירה מצביע על שינוי דרמטי עם שורשים עמוקים
צילה שיר-אל
יופיטר כוכב השפע מגיע להתארח במזל שלכם אחת ל-12 שנים למשך שנה, הרי שעכשיו זו תקופת הפריחה שלכם. הזדמנויות חדשות עומדות לפניכם ואתם תוכלו לפתוח דף חדש בחייכם בנושאים שתרצו
שי אבו
עבור זוגות צעירים רבים, המילה משכנתה יכולה ממש לעורר חלחלה ופחד. זוהי מילה שנראית כמשהו מהעולם של הגדולים, משהו שאף פעם לא באמת צריך להגיע אליו. אבל כיום, לאור מציאות הדיור העגומה בארץ, זוגות צעירים נאלצים לבחור במסלול משכנתה ע"מ שתעמוד בפניהם האפשרות לרכוש בית משלהם
ראובן לייב
"כתית" התל אביבית היא, אומנם, מסעדת-גורמה יוקרתית ויקרה למדי, אבל גם כזו שמאפשרת לקהל הסועדים המגוון שלה ליהנות מארוחות עסקיות, המוצעות לעת צהריים, לאורך כל ימות השבוע, במחירים סבירים בהחלט
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
במוזיאון נחום גוטמן בתל אביב נפתחה תערוכה רטרוספקטיבית של המאיירת הוותיקה אורה איתן. אוצרת: טלי תמיר. איתן, מבכירות המאיירים בישראל, מסכמת 40 שנה של אמנות ויצירה ומציגה תערוכת איורים שגדלנו איתם ומלווים את ילדינו כיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il