X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל מה שקשור באירוע "הסמח"ט המכה" התקשורת הישראלית לא עשתה מלאכתה המקצועית בדרך הולמת כתבי הטלוויזיה אומנם נשלחו לראיין את המפגין הנורדי הפגוע אבל איש לא שאל את השאלות המקצועיות הדרושות: איזה ארגון "שוחר שלום" מימן טיסתו לישראל? מי שילם בעבור שהותו כאן? על חשבון מי סופק מזונו ומה הייתה מטרת ביקורו האמיתית, פרובוקציה אלימה או הבעת דעה?
▪  ▪  ▪
אייזנר. הטעות: לא המעשה, אלא צילומו [צילום: פלאש 90]

סא"ל שלום אייזנר, סגן מפקד חטיבת הבקעה, שצולם בעדשת מצלמה פלשתינית שהוצבה במעין מארב תקשורתי, עשה שני מעשים שלא ייעשו. האחד: הוא נלכד בעין המצלמה כשהוא מכה אזרח שבא להפגין כנגד הכיבוש הישראלי ובעד הקמת מדינה פלשתינית. השני: הוא לא הפנים את העובדה שהייתה חייבת להיות ברורה מתוך ניסיון העבר הצה"לי והיא שיש מי שדואג לצלם אותו בעת מעשה. על שתי השגיאות החמורות האלה מגיע עונש לסא"ל אייזנר.
אבל עונש מגיע גם לתקשורת הישראלית שהעצימה כמעט עד בלי גבול את האירוע וחזרה ושידרה אותו, בכל ערוצי הטלוויזיה, עשרות פעמים, כאילו יש חידוש מיוחד בפרשת המכות האלה אחרי שכבר צפינו בהן די והותר.החט השני של התקשורת התרחש בשעה שעיתונאים שאמורים לחפש את האמת לא עשו את מלאכתם המקצועית בדרך הולמת. כתבי הטלוויזיה נשלחו אומנם לראיין את המפגין הפגוע ושאלו אותו אם עשה משהו שעורר את חמתו של סא"ל אייזנר, אבל איש מבין המראיינים לא שאל את השאלות המקצועיות הדרושות כדי לרדת לחקר האמת. למשל: איזה ארגון "שוחר שלום" מימן את טיסתו לישראל, את שהותו כאן, מי שילם בעבור מזונו, ומה הייתה מטרת ביקורו האמיתית - האם בא רק כדי להביע את דעתו נגד ישראל, או האם התכוון לעורר פרובוקציה ולהציב מארב מצולם וערוך באורח חד-צדדי, כדי שיובאש ריחם של לוחמי ישראל.
התקשורת שגתה בעוד היבט: מי שצילם את הסרט וערך אותו באופן שיצא מהקשרו האמיתי דאג להעביר את המידע המצולם לכל כלי התקשורת הישראלים. התקשורת קפצה על המציאה כמוצאת שלל רב מבלי לבדוק מראש אם קיימת גירסה צה"לית מצולמת לאירוע ומבלי לנסות ולהשיג את תגובת המעורבים בפרשה מן הצד הצה"לי וגם - מבלי לברר מי הוא זה שהעביר את הסרט לערוצי הטלוויזיה השונים ומה הייתה מטרתו.
אבל בכל המשגים האלה לא די. עונש הולם מגיע גם למי ששולח לוחמים המיומנים בקרבות מגע לבצע פעולות שיטור באוכלוסיה אזרחית, במקום להפעיל כנגד מתפרעים אלימים ופרובוקטיביים כוחות משטרה או יחידות מאומנות של משמר הגבול.
על-פי תגובת הרמטכ"ל בני גנץ שגינה את האירוע ש"אינו מתאים לערכים של צה"ל" ברור כי סא"ל אייזנר כבר הורשע עוד בטרם הסתיימה חקירת עובדות האירוע. וגם זו שגיאה. למרבה הצער נראה כי כל השגיאות האלה מצטרפות למסע של בית דין שדה המבקש לא רק להרשיע אלא גם לגזור את דינו של קצין צה"ל ישראלי שלא ניתנה לו הזדמנות הוגנת להציג כראוי את גרסתו.
תורת הענישה מלמדת אותנו כי עונש חייב להיות מידתי. אפילו בערב הסעודית האיסלאמית אין דין העונש על גניבה כדין העונש על רצח, למשל. את הגנב מענישים בקטיעת ידו ואילו את הרוצח מוציאים להורג בבחינת עין תחת עין. כך בערב הסעודית אבל לא כך בישראל. כאן מבקשים ממש "לחסל" את סא"ל אייזנר ואת הקריירה הצבאית שלו שכולה נרכשה במאבק רב שנים למען בטחונה של ישראל. ענישה חייבת להתאים לחומרת העבירה. והחומרה במקרה הנוכחי, בשעה שעדיין לא נתבררו כל העובדות, כולל העובדות הקשורות בפרובוקטור מארצות הצפון שפעל מרצונו החופשי בשליחות שונאי ישראל - איננה מצדיקה עונש לא מידתי חמור ובלתי ניתן לשינוי.
אם יסולק אייזנר משירות בצה"ל יוכלו הפרובוקטורים משמיצי ישראל לרשום על קת אקדחם, כמו במערב הפרוע, עוד חריץ של הצלחה כפולה: גם ייצא בעולם שם רע למי שקמים להגן על קיומה של ישראל וגם סא"ל קרבי ומנוסה לא יוכל לתרום עוד למען מדינתו.
אין מחלוקת שיש למצות את הבירור העובדתי ואולי אף להעניש את סא"ל אייזנר אבל לא יהיה זה ראוי להעניש אותו במידה החורגת מגבולות ההיגיון.

תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בני גנץ / Benny  Gantz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת מכות: דרושה ענישה מידתית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
על מה ולמה להעניש ,בפנים לינק
והוא רק ירק  |  17/04/12 21:38
2
לדרוש את כל הצילומים מ-10
אלעד1  |  17/04/12 21:49
 
- כל שכתבת בתגובתך אמת ויציב! ל"ת
אורי בן   |  18/04/12 02:35
3
כבר אמרתי.דמעות תנין ועיני זאב
הגוי..  |  18/04/12 01:17
 
- נו וחוץ מליילל, מה אתה עושה???
לגוי האידיוט  |  18/04/12 19:18
4
צריך גם לבדוק
מי היתה  |  18/04/12 05:05
5
מזלו שלא זרק על הפעיל נעל
עובדיה הוכמן  |  18/04/12 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל כהנא
חיילי צה"ל מועסקים כבר יותר מדי שנים בעבודות שיטור אזרחיות שאינם אמורים ולא הוכשרו לבצע. ישראל חייבת להפסיק את שליטת צה"ל באוכלוסיה המתגוררת ביהודה ושומרון, ולהעבירה לשליטה מלאה של הרשויות האזרחיות
חנן וייס
הפצ"ר מנדלבליט, שיחד עם רא"ל אשכנזי והמפכ"ל כהן, קבעו כי קבלת שוחד ע"י קצין בכיר בקבע אינה נחשבת לעבירה פלילית; והקמצ"ר תא"ל מאיר אוחנה, מפקד מצ"ח בעברו, שאמר כי "אנשי הקבע גילו את עבירות הצווארון הלבן"
דניאל גיגי
המאבק החברתי הלגיטימי ביותר מתקיים היום ליד בית רה"מ בי-ם, אך הציבור והתקשורת לא נותנים למאבק זה במה. הצעירים האתיופים האמיצים שהחליטו להקים את המאהל נאבקים על דמות החברה הישראלית, וכולנו צריכים לעזור להם במאבק הזה
יורם דורי
לחברי בשמאל אומר הרפו מעט מההשתלחות בסמח״ט. פסלו את המעשה אבל אל תתעללו באיש. טעותו גדולה. אובדן עשתונות אסור שיקרה לקצין. אבל מכאן ועד הצגתו כשטן או כבריון רחוקה הדרך. לתומכים מימין אומר כי עוול אתם גורמים לו. כמעט הופכים אובדן עשתונות רגעי לאידיאולוגיה. מעשה של חוסר שליטה אתם הופכים לפשע בכוונה תחילה. גם אתם, אל תנצלו את מחדל הסמח״ט לפוליטיקה זולה
הרצל חקק
יום השואה ויום העצמאות די סמוכים זה לזה. לפניכם סיפורו של צעיר יהודי שחונך על חיים של ערכים ואהבת העם, צעיר בשם יצחק קמינסקי שיצא בשליחות למחנות העקורים בגרמניה - וכאשר חזר לארץ נפל בשיירה ליחיעם כלוחם בצבא העברי. אהבת העם, ערבות הדדית, חיים למען הכלל - מושגים שכמו נשכחו מעמנו. זה סיפורו של יצחק קמינסקי זכרונו לברכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il