X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא להאמין: נשיא, ראש ממשלה, שר ביטחון ודובר הצבא מגיבים בנחרצות, בתקיפות ובהיסטריה על אירוע שולי שלא יירשם באף הערת שוליים בהיסטוריה. פרס מזועזע, נתניהו נלחץ, והצבא כבר השעה את מי שהציל את רס"ן בניה ריין ונתן את חייו למדינה. להם היה זמן לארגן תגובה, לסא"ל אייזנר לא. אז מי לא מתפקד פה בשעת לחץ?
▪  ▪  ▪
סא''ל שלום אייזנר. נקודתית בטח לא טעה אסטרטגית כפי שעשו ראשי המדינה [צילום: פלאש 90]

אין כמו התקשורת הישראלית להפוך אירוע סולידרי לאירוע תעמולה של שנאה-עצמית. חיידקי השנאה יתורצו כרייטינג, האלוהים החדש. התרגלנו. אבל למה כל צמרת המדינה מזינה את הרייטינג החולני הזה? מדוע כל צמרת המדינה מתעסקת בזוטות? מה אכפת לראש ממשלה מאיזה פעיל בארגון טרור שחטף מכה? איך צבא שלם יוצא נגד מפקד בכיר, משעה אותו, דובר צה"ל מדברר בחריצות "בחומרה רבה", איך נשיא מדינה שבעבר מסר נשק לאויבים (לא עם אופניים) שרצחו אלפי יהודים יוצא "מזועזע" מאירוע שולי שכזה?.
מהיכן "ההערכות" שאייזנר יודח....? מי המעריכים? למה? בשם מי? לשם מה? והנה: אייזנר הודח.
לאהוד ברק נקדיש שורות בולטות. שימו לב: "אין סתירה בין ביצוע משימות להתנהגות הולמת ושמירה על ערכי צה"ל ורוחו". את זה אמר מפקד מחדל ההפקרה של מדחת יוסוף בקבר יוסף.
רק במדינה חולה, משוגעת ומפוחדת כישראל נשיא, ראש ממשלה שר ביטחון ורמטכ"ל נכנסים ללחץ היסטרי, מגיבים בלחץ ומלחץ - ובאותה נשימה טוענים שסא"ל לא יכול להגיב ככה בשעת לחץ... ייתכן שזה נכון, אולם אנו צריכים להיות מודאגים יותר מלחץ של ראשי מדינה, שיכול להוביל לבקע לאומי מאשר מלחץ של סא"ל שהוביל רק לתפר בשפה. אז מי לא מתפקד בשעת לחץ, בתנאים שונים ומלחיצים מעט יותר מאשר חיילים שנשלחו על-ידי לחוצי-המדינה? היה להם אפילו זמן לחשוב האם נכון לשלוח את צה"ל לפזר הפגנה שכזו, ולהגן על ציר דרך מרכזי, אבל הם עסוקים בלהגן על עצמם.
פרס מזועזע. רא"ל גנץ פועל מהבטן. ברק תוקף. נתניהו נלחץ. הפעם מתפר בשפה של פעיל ארגון תומך טרור. מפחיד. לא התפר בשפה של שונא ישראל-אלא הבקע הלאומי שנוצר פה, בקע של התגוננות חולנית, בור של אשמה-עצמית-אוטומטית. אני חושש יותר מראש ממשלה שלא תומך (כן, אפשר תמיכה דיפלומטית, בדיוק כפי שהתנפלתם, רק הפוך) בצבא שלו, מצבא שמדליף "הערכות" על סילוק מהצבא של מפקד מוערך, בכיר ומוסרי, מנשיא שהפך את מדינת ישראל לזירת דמים מאשר אדם ערכי ומפקד מוערך כמו סא"ל שלום אייזנר, שטעה טעות נקודתית - בטח לא אסטרטגית כפי שעשו ראשי המדינה.
התקשורת הישראלית(?)לא מתבלבלת. מאז שנוצר המושג "שני הצדדים", בינינו לפלשתינים, כאילו היה סכסוך שכנים, ולא מסע השמדה ורצח, היא הפכה את עצמה לסניף של האו"ם. היא יודעת מתי להיות סולידארית, טרור היא מכנה "אלימות", אצלה "צה"ל טוען", "הפלשתינים טוענים", ומפה הדרך קצרה להפוך סא"ל בצה"ל (עם כיפה) למפלצת, ואפילו יש כבר לו שם: "הסא"ל המכה", כך נפתחו חלק ממהדורות החדשות. יש כבר 8,260 תוצאות ב"גוגל". הדמוקרטיה במיטבה. "הביקורת" חוגגת. כמה נפלא.
מכה קלה בכנף
זוכרים את ההתבטאות של דן חלוץ? אז, בחיסול שחאדה נהרגו 14 אזרחים ערבים, היום נתפרה שפתו של חבר בארגון תומך טרור. התקשורת חגגה על ה"מכה קלה בכנף" של חלוץ, את זה עוד אפשר להבין. לחם לתקשורת. אבל פה? - לקחת סרטון תעמולה מהצד של האויב (יש מילה כזו) לשדר אותו שוב ושוב, להציג את המכה של אייזנר בפניו של אנרכיסט החבר בארגון שמבטל את לגיטימיות המדינה בפני כל העולם? זו אפילו לא מכה קלה בכנף, זו לא תקשורת מגויסת, זו תקשורת חולה. אה, שכחנו: מפגין אנרכיסט תומך בפעילות טרור פלשתינית שבר את היד של קצין בכיר בצה"ל.
התשתית להדחת אייזנר הושלמה: התקשורת, האנרכיסטים, "העולם", צמרת המדינה - שיתפו פעולה במערכה נגד אדם אחד. גבורה לאומית.

תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  18/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפר בשפה ובקע לאומי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ואמרה המכשפה-גולדה
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  18/04/12 15:44
2
מיניתם שמאלן לרמטכ"ל. בתאבון
שלא תיחנקו איתו  |  18/04/12 15:48
3
אנחנו חולים.בכל העולם רצח והרג ל"ת
שמואל בן אברהם  |  18/04/12 17:09
4
עם ישראל צריך להתעורר
יואל קורנבלום  |  18/04/12 17:21
5
אייזנר צריך להקים את הצבא
חשדנית  |  19/04/12 13:20
6
אורן- אתה היית סומך
אבנר צפוני  |  20/04/12 06:21
 
- תשובה לאבנר
אורן ק  |  21/04/12 21:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
מי יודע למדוד מה עצום יותר - מלח הדמעה או מאורו של "אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ"? דמעה היא שיעבוד מלכויות. שְׂחוֹק פִּינוּ הוא ימות המשיח. אך מי העז בימי המונה של רומי להיות כְּחֹלְמִים את חלום שִׁיבַת צִיּוֹן?    וינייטה לפרשת מצורע התשע"ב
דן אלון
על הבימה המרכזית, נושאים נאומים כל רמי המעלה. כל אחד מערבב את המילים בסדר קצת שונה, וכולם ממלמלים את אותו הדבר. אבל אז מגיע תור רה"מ. והוא מסיט מיד את הדיון לרווח הפוליטי שלו. "לעולם לא עוד" מקבל השנה שוב את התפנית האירנית. רה"מ יזכיר לנו מה קורה לעם שלא קם ומגן על עצמו, והוא יעשה זאת משום שזה ממצב אותו בתור "הראשון שידע"
נרי אבנרי
אין לי בעיה עם העובדה שהיהירות חיסנה אותך מכינויים מעליבים. יש לי בעיה עם חוסר היושרה שלך. הלכתי לארכיון כדי לעמת אותך עם דברים שאמרת...
אפרים הלפרין
האם גם אתם משתייכים לאוכלוסיות נחשלות כלכלית ורוצים כסף? תגישו תוכנית הבראה. אינכם חייבים לעבוד, אינכם חייבים ללמוד, אינכם חייבים ללכת לצבא או לשרת בשירות אזרחי, רק תראו לנו איך כל שקל שאנחנו משקיעים בכם מעלה את ההכנסה הממוצעת אצלכם
אלכס נחומסון
אם כנגד גורם כמו ה–ISM, שנציגיו עושים כאן מעשי חתרנות והתגרות באין מפריע, אין לנו כל מענה, אז למה לשלוח את הצבא להתעמת איתם כשהנזק רב מהתועלת? כמה תסכול יכול חייל או מפקד לספוג עד לאובדן שליטה? המקרה של שלום אייזנר מהווה את אותה נקודת-רתיחה בלתי-נמנעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il