X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הדימוי שיוצרת התקשורת הממוסדת ועל האמת
▪  ▪  ▪
קורבנות עד היום [צילום: פלאש 90]
אין הבדל בין ניצול שואה מיוגוסלביה לניצול שואה ממצרים. לכל קשיש במדינת ישראל שעשה את חלקו בתקומת העם והארץ מגיעה הזכות להזדקן בכבוד

בני הצעיר מסרב לקבל את ה-18 באפריל כיום הולדתו, אבל רק השנה. כי השנה האווירה היא של ערב יום השואה, ואין זה יום חגיגות, אלא יום אבל, כאשר בתי הספר, שהם סניף של התקשורת (על-פי תכני הלימוד של מקצוע האזרחות), מעתירים על התלמידים את המסר של קורבנות השואה מצד אחד, ושל מסכנותם של ניצולי השואה מצד שני.
אם נאמין לתקשורת הממוסדת, הרי שניצולי שואה הם זקנים, חולים, מסכנים, גלמודים, עריריים, החיים על סף רעב, בדוחק רב, קופאים בחורף ומתעלפים מחום בקיץ, שכספם נשדד בידי מדינת ישראל הזדונית שקיבלה שילומים מגרמניה והשאירה אותם עירומים וחסרי כל, כמעט מוכנים לשוב אל תאי הגזים, כי טוב מותם מחייהם - תמונה של עגמומיות עד דיכאון מצמית, המבטל את החזון הציוני כבלתי ראוי לקורבנם של ניצולי השואה. ואולי מוטב היה לו היו עושים כעצתו של מי שהיה יו"ר הכנסת ויו"ר הסוכנות הציונית, ודורשים לקבל את אזרחותם הגרמנית/אוסטרית/צרפתית/בלגית/פולנית/יוונית וליהנות מכל הטוב של אירופה השלווה ומוכת האשם, במקום לסבול את נחת זרועה של המדינה הלבנטינית אוכלת יושביה שונאת ניצוליה, המנצלת את השואה לצרכי תעמולה מרושעת וגם מאמללת את הניצולים.
אם זוהי דמותם של ניצולי שואה, אז אבא שלי, ואחיו ואחיותיו, ובני דודיו ואחייניו אינם ניצולי שואה.
לא שהם ישבו באמריקה, או בישראל תחת המנדט הבריטי, בעת שיהדות אירופה הוכרעה לטבח. לא, הם היו שם. הם גורשו וברחו והסתתרו ושילמו שלמונים, והתקיימו בדוחק כחיות ניצודות ונרדפות ללא רחם. סבא נתפס, ונשלח אל מותו. אבל תושיית מרביתם, כולל אבא שלי, עמדה להם לשרוד, ולסיים בחיים את הפרק הנורא של מלחמת העולם. אבא שלי הוא האסיר היחיד שברח מן האגף היהודי של בית הסוהר בטורינו. כל שאר האסירים סיימו דרכם ברכבות ובמשרפות.
אם כן מה הוא אבא שלי, ניצול או לא?
לא על-פי התיאורים הללו. כיתר הניצולים, השורדים, הגיבורים, הגיבורות - שילדו ילדים והניקו אותם גם במרתף טחוב תחת חרב חיפושי הגסטפו - הם קמו על רגליהם, הקימו משפחות, הקימו מדינה, נלחמו עליה, גם בבריטים, גם בסזון, גם בערבים, ולבסוף גם בממסד הסוציאליסטי, זה שגיבה את קסטנר, הממסד שראה בניצולים אבק אדם. הם לא ביקשו עזרה או כסף מן המדינה. הם שמחו על ההזדמנות לקחת את גורלם בידם, את הנשק בידם, את חייהם שלהם בידם, והביאו אותנו עד הלום, למדינה של קרוב לששה מיליון יהודים שעוצמתה הצבאית גדולה מזו של בריטניה ה"גדולה" על בירתה לונדוניסטן. גם כיום, בגיל גבורות, הם חיים ברשות עצמם, נסמכים על חסכונותיהם ועל צאצאיהם להמשך התבגרות מלאת און.
אז מה הם - ניצולי שואה או לא?
נראה שלא. הם לוחמי שואה, הם ניצולים רק מבחינה זו שחוסר האונים היהודי, חוסר הריבונות היהודית על ארץ ישראל, מנע את הצלתם כדרך שאנגלים, צרפתים, אמריקנים והולנדים יכלו להינצל - על-ידי לחימה בפולש הנאצי עד שהובס. אבל מן הזמן שהריבונות קיימת, אין הם עוד ניצולי שואה, אלא גיבורי העם היהודי - שקטים, נסתרים, שאינם מנופפים בעצמם כקורבנות - בגשר עד הלום, בקרבות מצודת יואב, בפתיחת דרך בורמה, בקימום עם מהריסותיו.
אבא שלי אינו ניצול שואה כי השואה לא נגמרה. היא נמשכת. כל עוד מופתי ערבי מגיע להר הבית היהודי ללא חותמת של מדינת היהודים על דרכונו, השואה נמשכת. כל עוד איסלאמו-נאצי בטהרן, ברמאללה, בעזה, בביירות, באנקרה, בקהיר, דורש מוות ליהודים, השואה לא נגמרה. כל עוד נאצי דני/אמריקני/קנדי מגיע לארץ ישראל כדי להתעמת עם העם היהודי לטובת האיסלאמו-נאצים, השואה לא הסתיימה. כי השואה אינה מצויה רק ביכולת להרוג יהודים, אלא ברצון ובהנעה האידיאולוגית לחסל את העם היהודי. באירופה הנאצית, לפני המלחמה, במהלכה ואחריה, התחברו ביחד הרצון והיכולת. אלפי ניצולים ששבו למקומות מושבם מצאו עצמם מגורשים או נרצחים גם לאחר סיומה הרשמי של המלחמה. בימינו הרצון נשאר, אבל היכולת מוגבלת על-ידי הריבונות היהודית המתגוננת. ברגע שהיכולת הזו תישחק, או תיעלם, השואה תשוב במלוא עוצמתה, כך מבטיח לנו כל איסלאמו-נאצי מאז סיום מלחמת העולם השנייה.
אבא שלי אינו ניצול שואה רק מפני שהיה שם. אלא כי כולנו ניצולי שואה, כל עוד עוצמתנו עומדת לנו להתגונן, וכולנו קורבנות שואה מן הרגע שעוצמתנו לא תעמוד לנו.
ובאשר לאותם בני גבורות שלא הצליחו לבצר את זקנתם במהלך צעירותם, אין הבדל בין ניצול שואה מיוגוסלביה לניצול שואה ממצרים. לכל קשיש במדינת ישראל שעשה את חלקו בתקומת העם והארץ מגיעה הזכות להזדקן בכבוד. המטלה הזו מונחת קודם כל לפתחם של בניו ובנותיו, לפתחו של העם היהודי, ורק לבסוף לפתחה של המדינה. כי המדינה הזו כולה היא ניצולת שואה.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  20/04/2012   |   עודכן:  20/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבא שלי אינו ניצול שואה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם הקרן הקיימת וכספי שלקחה
58  |  20/04/12 22:39
2
ליובל
יואל ק  |  21/04/12 08:40
3
אין מה להוסיף
אהרן שמוש  |  21/04/12 09:42
4
אכן כולנו,"ניצולים" על תנאי ל"ת
הניה  |  21/04/12 15:46
5
but where is the money?
rebbe  |  21/04/12 19:16
6
יש nizol' ויש nizul
58  |  21/04/12 20:39
 
- השאלה היא מה אתה עשית
אובד מדינה  |  22/04/12 06:55
7
אתה מפגין כעס, זעם וחוסר הגיון
אהוד פרלסמן  |  22/04/12 04:20
8
אבא שלי אינו ניצול שואה
פריטה  |  22/04/12 10:10
9
המשפט האחרון אינו נכון כלל! ל"ת
ויובל יודע זאת !!  |  22/04/12 13:14
10
הרבה פתוס מעט אמת
ההיסטוריה חוזרת  |  25/04/12 00:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרלה
המצב המשברי החמור משמש הזדמנות למנהיגי אירופה ולכלכלניה לבחון מחדש את תפישתם הכלכלית
עמוס דאי
יהודים, לכו מכאן. קניתי לכם קונטיינר של בגדי-ים ואני מקווה שאתם יודעים לשחות...
איתמר לוין
כיצד קבעה המשטרה בתוך כמה שעות מה גרם לאסון בהר הרצל ומי נושא באחריות לכך? וכיצד - להבדיל - הצליחה להגיש בתוך כמה ימים כתבי אישום בנוגע להתפרעות באיצטדיון בפתח תקוה? ולאן נעלמת היעילות הזו כאשר לא מדובר בתיקים מתוקשרים?
ציפי לידר
מדד הרוח: מה נלמד מהפרד שטייל בתוך... הדלעת?    ומה בין הפרשה לספירת העומר, ובין השבת לספירה?    מדוע מתו תלמידי רבי עקיבא? רבי שמעון - אופטימיסט ללא תקנה?    פרק נוסף באקולוגיה רוחנית
אברהם הללי
נולדנו טהורים ונטמאנו, כל שעלינו לשוב לכור מחצבתנו ולנער מעלינו כל שדבק בנו
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
העתיד המבהיל של האומה הערבית   /  מנשה שאול
כישלון ידוע מראש  /  מרדכי קידר
בקצה העולם ימינה עם סלסולים   /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il