X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל בת 64. הישגים נעלים בשנות קיום מועטות [צילום: פלאש 90]
הנה מה טוב ומה נעים
למדינת ישראל מלאו 64 שנה ויש בה מכל וכל: אהבה אינסופית ושנאה יוקדת; רעות וחברות, ומאידך-גיסא התנכרות; אך בכל זאת היא שלנו
לא קלה דרכנו
יש הטוענים שגיל 64 הוא גיל הבשלות, אך בחיי אומה זה גיל הינקות. עדיין יש צורך לעצב את ה"נולד", להראות לו את הדרך. והאמת היא שאין זו מלאכה קלה

כה מהר עבר הזמן, והנה המדינה היא כבר בת 64. אין האדם יכול שלא להתרגש. נכון, השמחה מהולה בעצב, כי כך זה אצל היהודים, בוכים וצוחקים, שרים ושותקים. כך נגזר עלינו. הגולה הארוכה רוויה מכל אלה, ואין קהילה שלא ידעה את המר והמתוק. הקמת המדינה לפני 64 שנים קטעה את התפתחות הגולה, אך הגולה עדיין שרירה וקיימת. יבחר כל יהודי כאוות נפשו היכן הוא רוצה לקיים את חייו. אלה שבחרו לחיות כאן עשו בחירה לא קלה, אך הכרחית.
המדינה קמה מתוך עפר ואפר, מתוך תחושת החנק שהרגישו הראשונים בגולה הרעה שבה הפכנו לצחוק ולקלס. נכון, לא בכל מקום ולא בכל אתר. נכון גם שמקומות רבים בעולם קורצים יותר, שקטים יותר, נעימים יותר, אך אלה כבר לא "שלנו", כלומר של אלה הנטועים כאן היטב.
לא לשם המליצות ולא לשם ההטפה, ולא לשם קבלת "מחיאות כפיים", אפשר לומר בבטחה: ישראל היא שלנו, לטוב ולרע. יש בה מכל וכל: אהבה אינסופית ושנאה יוקדת; רעות וחברות, ומאידך-גיסא התנכרות; אך בכל זאת היא שלנו. כאן בנינו את ביתנו החדש, וכאן נולדו ילדינו, כמילות השיר. אין להקל ראש בכך, ואין לראות זאת כמובן מאליו. רבים מפקפקים בקיומה של ישראל, וביכולתה להמשיך ולהיות "הבית היהודי". מיהו הנביא בעירו? תעלומה גדולה. ובכל זאת, אסור להיות פסימיסט כה עקשני.
לא נתעלם מהבעיות, וכאלה ישנן רבות מאוד. לא נסתיר את חילוקי הדעות בינינו, כי מי שמטאטא את הבעיות אל מתחת לשטיח, יגלה בעתיד "אוצר" בלתי רצוי. יש הטוענים שגיל 64 הוא גיל הבשלות, אך בחיי אומה זה גיל הינקות. עדיין יש צורך לעצב את ה"נולד", להראות לו את הדרך. והאמת היא שאין זו מלאכה קלה.
"מחלות הילדות" של מדינת ישראל
מותר לנו להתווכח לאן ובאיזו דרך יש לבחור. חילוקי הדעות אינם סיבה לשנאה, להרמת יד איש ברעהו. מותר לשגות ומותר לבקש לתקן. אין לאף אחד המונופול על החוכמה. אז יש להודות שכללים אלה נשכחו מאתנו. את הוויכוח בינינו על עתיד המדינה, על עתיד ילדינו, הפכנו למקל וחרבות, והם מכים בנו, בכולנו, ללא רחם. להודות בחולשה זה כוח, וחולשתנו היא בפילוג ווכחנות אין קץ.
ישנם הישגים אשר אומות אחרות אפילו לא חלמו להשיג, וודאי לא לאחר 64 שנות קיום מדיני. לא באנו לכאן ריקים מכל תוכן. רבים היהודים שתרמו לעולם מכל טוב פרי יצירתם. שומה עלינו החובה לא להשכיח את העבר, כי מי שאיננו מביט אל העבר, דרכיו לעתיד מעורפלות.
ודווקא כאן, בארץ היהודים, נדמה שלפעמים המפריד גדול מהמאחד. ולא עבור זאת חזרו יהודים לארץ אבותיהם. אסור לשכוח זאת, ואסור להקל ראש מפני הסכנות. אנו גאים על שהורשנו לעולם דפוסי מוסר שאין כדוגמתם, אך פעמים רבות מדי דווקא אנו מתעלמים מהם. "מחלות" הילדות פוקדות אותנו תדירות, אפילו תדירות מדי. הן פוגעות בנו קשות ומפילות קורבנות.
ראוי שכל אחד יעשה חשבון נפש. מדינה איננה חזות הכל אלא אם כן כל אחד מאזרחיה מרגיש שייך, נטוע היטב, שותף למפעל גדול האמור לשרת את האזרחים, את טובתם, לאפשר להם להגשים את תקוותיהם ומאווייהם. לדאבון הלב, אנו עדיין רחוקים מכך.

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אין לה לתקשורת כותרת מרנינה יותר מהודעה על בחירות חדשות. עד שזה יקרה, טוחנים לנו ת'מוח על "אוטוטו בחירות". בינתיים, מתלבטים רוצחי האופי את מי להריץ מול נתניהו. הניסיון מחייב לא להאמין להם. רוצים הוכחות? הלכתי לארכיון...
אברהם פכטר
האירועים האחרונים על מגרשי הכדורגל הם סימפטום לאלימות, כוחנות ובריונות של חלקים מהחברה הישראלית. ניהול הקבוצות, פרט לבודדות, הוא חובבני, לא מקצועי, ע"י אנשים לא מתאימים    הענישה של בתי הדין המשמעתיים, כולל בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, לא הולמת ולא מאוזנת    הצעות ועדת סטרשנוב - לא יושמו ברובן    להקים בית דין עליון לכל ענפי הספורט
איציק וולף
השאלה המשפטית שצריכה לעמוד בפני בית המשפט העליון בבקשה של המדינה לפתוח מחדש את הדיון על בתי שכונת האולפנה בבית אל היא האם אפשר להאמין לבעל דין שחוזר בו מגרסתו הראשונה זמן רב לאחר שיצא מבית המשפט    התשובה של המשפט העברי על כך ברורה מאוד - לא
עמוס שנער
מעניין שאותם העקרונות שליוו את הליכוד שהיה שייך לימין המתון אשר חצי מדינה תמכה בו והיללה אותו, אותם עקרונות בדיוק נתפשים כיום כעקרונות הימין הקיצוני (וזהו ניצחונו של השמאל)
איתמר לוין
חוק העונשין עמוס בעבירות שביצעו ומבצעים יובל דיסקין ומאיר דגן בפטפוטיהם החצופים וחסרי האחריות בנושא אירן    אם יהודה וינשטיין לא יורה לפתוח בחקירה נגדם, הוא הופך להיות שותף לדבר עבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il