X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשהמתנחלים עותרים בבג"צ להריסת בנייה ערבית בלתי חוקית, כאן, המדינה משיבה בשלילה מפני ש"בשל המחסור במשאבים ובכוח אדם נאלצים לקבוע סדרי עדיפויות באכיפת דיני התכנון והבנייה" הריסת בנייה ערבית, אפילו על אדמות יהודיות פרטיות בירושלים, היא בעדיפות נמוכה, הבתים עומדים עד היום
▪  ▪  ▪
סדרי עדיפויות [צילום: איציק וולף]

עוד מעט יהרסו הבולדוזרים 5 בניינים ויגרשו משכונת האולפנה בבית-אל 30 משפחות שהשתכנו בתום לב בבתים שנבנו על-ידי משרד השיכון. הן תושלכנה לרחוב, למרות שבית משפט מחוזי טרם הכריע בטענת מוכר השטח, שצצה אחר שנים, שהוא כביכול חילק את הקרקע ל-13 יורשים ומכר קרקע לא לו - או שמא "החלוקה" הזאת רק הומצאה תחת איום?
ליתר ביטחון פנה המוכר גם למסלול המהיר לסילוק מתנחלים, הבג"צ. מהיר, מפני שבג"צ אינו שומע ראיות וכאשר פרקליטות המדינה אינה מתנגדת לעתירה, פסק-דין הפינוי הוא אוטומטי. פרקליטות, שבגלל נטייה פוליטית או הוראות הדרג הפוליטי נוהגת כך, חורצת את דינם של המתנחלים, וכך היה באולפנה.
"א- דאולה מענא - "הממשלה איתנו", צעקו בתהלוכות האנטי-יישוביות בתקופת הבריטים. היום, הסיסמא הזאת עדיין פוגעת בהתיישבות היהודית, כאילו ה"דאולה" לא התחלפה מאז.
הכל נעשה, כמובן, תחת עיקרון "שלטון החוק": "ייקוב הדין את שכונת האולפנה!"
אלא, שגם מלפני העיקרון הזה יש "שווים" ויש "שווים יותר", ופעמים אנשי החוק בעצמם מתפשרים על שלטון החוק, ומי שדורש למצות את הדין נגד המתנחלים דווקא, לפחות בל יהיה צבוע.
דוגמאות? בבקשה.
בשלהי מלחמת השחרור נוכחתי במקרה בגירוש תושבי הכפר הערבי איקרית. ראיתים עולים על המשאיות ללא התנגדות בהאמינם להבטחה, שלאחר שבועיים יחזרו. הם לא שבו עד היום, למרות שהבג"ץ פסק שיש להחזירם. אנשי איקרית משוועים לשווא לשלטון החוק.
בנגב הקימו בדואים 60,000 (!) מבנים בלתי חוקיים. הממשלה מבקשת "להסדיר" את התיישבותם ומציעה שבמסגרת ההסדרה לא יאכפו צווי הריסה, ואפילו ירשו להקים מבנים ארעיים נוספים, עד להשלמת ההסדר. צאו וראו, כמה סבלנות יש לשלטון החוק אל הבדואים, וכמה קצר-רוח הוא כלפי מתנחלים יהודים!
מגורשים בכוח
לא כן, כשהמתנחלים עותרים בבג"צ להריסת בנייה ערבית בלתי חוקית. כאן, המדינה משיבה בשלילה מפני ש"בשל המחסור במשאבים ובכוח אדם נאלצים לקבוע סדרי עדיפויות באכיפת דיני התכנון והבנייה". הריסת בנייה ערבית, אפילו על אדמות יהודיות פרטיות בירושלים, היא בעדיפות נמוכה. הבתים עומדים עד היום.
ומתי "סדרי העדיפויות" מתהפכים והמשאבים וכוח האדם מצויים בשפע? להוציא יהודים מ"בית השלום" ומ"בית המכפלה" בחברון, כמובן!
עמותת "רגבים" עתרה לבג"צ לקבוע מועד לביצוע צו שניתן שנים לפני כן להריסת בתים "פלשתינים" בני 14 שנים. בג"ץ קיבל גם כאן את טענת "סדרי העדיפויות" וסירב לעתירה. לאחר מכן, במקרה הפוך של בנייה בלתי חוקית של מתנחלים, בג"צ שינה את טעמו והחליט שלמרות "סדרי העדיפויות" יש לקבוע "לוח זמנים" להריסה. ראו זאת אנשי "רגבים" וביקשו מבג"צ לקבוע "לוח זמנים" גם להריסת בתים ערביים. על כך השיבה הפרקליטות תשובה מקוממת במיוחד: נוכח החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה היהודית, היא חייבת "למקד את משאביה באמצעי כפייה אלו... בעדיפות גבוהה". כלומר: צווי הריסה נגד ערבים אינם נאכפים, כי אכיפה נגד יהודים קודמת.
משרד השיכון, בטעות, בנה שכונה בברקן שבשומרון על אדמה פרטית של יהודי. כאן, המדינה הציעה פיצויים כנהוג בישראל במקרים כאלה. היא לא חלמה לפנות את המשתכנים.
ובעיר חברון, רכוש היהודים שנרצחו או גורשו בפרעות תרפ"ט, העזוב והמוזנח, מוקנה לאפוטרופוס, כלומר לממשלת ישראל שאוסרת לעשות בו שימוש למען ההתיישבות היהודית. ועדת עררים צבאית ביקרה קשות את נהיגת ההפקר ברכוש הזה. מתנחלים, שנכנסו לשם, גורשו בכוח. היכן הזכות המקודשת של הקניין הפרטי כשהבעלים הם יהודים?!
על כן, ההילך, בעוברך ליד החורבות בשכונת האולפנה, זכור: כאן החריבו היהודים לעצמם לא רק את מקומות מושבותיהם, כי אם גם את חוקיהם ומשפטיהם.

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכונת האולפנה בבית אל ושלטון החוק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זה מקומם ועדין לא מצדיק הפקרות
פועה  |  29/04/12 16:01
 
- תגובה
צנחן  |  2/05/12 23:19
2
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי
יש רק הפקרות!  |  30/04/12 15:42
3
העצני מגשים את חזון החמאס
ע.ג.  |  1/05/12 16:17
 
- מאיפה הבלבול מוח כזה? חזון
זקן  |  3/05/12 11:30
4
לפנות או לא?
הקלמר הירוק  |  9/05/12 17:42
5
נתניהו הפחדן
רוזית  |  27/05/12 03:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
אחרי מות קדושים אמור, זכרם גבורתם בלב שמור, זיכרון והמנון והגשמת חלום, במותם זרעו זרעי השלום
ד"ר צ'לו רוזנברג
למדינת ישראל מלאו 64 שנה ויש בה מכל וכל: אהבה אינסופית ושנאה יוקדת; רעות וחברות, ומאידך-גיסא התנכרות; אך בכל זאת היא שלנו
נרי אבנרי
אין לה לתקשורת כותרת מרנינה יותר מהודעה על בחירות חדשות. עד שזה יקרה, טוחנים לנו ת'מוח על "אוטוטו בחירות". בינתיים, מתלבטים רוצחי האופי את מי להריץ מול נתניהו. הניסיון מחייב לא להאמין להם. רוצים הוכחות? הלכתי לארכיון...
אברהם פכטר
האירועים האחרונים על מגרשי הכדורגל הם סימפטום לאלימות, כוחנות ובריונות של חלקים מהחברה הישראלית. ניהול הקבוצות, פרט לבודדות, הוא חובבני, לא מקצועי, ע"י אנשים לא מתאימים    הענישה של בתי הדין המשמעתיים, כולל בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, לא הולמת ולא מאוזנת    הצעות ועדת סטרשנוב - לא יושמו ברובן    להקים בית דין עליון לכל ענפי הספורט
איציק וולף
השאלה המשפטית שצריכה לעמוד בפני בית המשפט העליון בבקשה של המדינה לפתוח מחדש את הדיון על בתי שכונת האולפנה בבית אל היא האם אפשר להאמין לבעל דין שחוזר בו מגרסתו הראשונה זמן רב לאחר שיצא מבית המשפט    התשובה של המשפט העברי על כך ברורה מאוד - לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il