X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחירות ייקבעו ככל הנראה לתאריך הארבעה בספטמבר 2012. רשימת הסיבות לבחירות ארוכה, אבל עצם הצורך להגדיר את הרשימה מראה שכנראה אין לנו מושג מה קורה. מה שברור, שמצבנו לא משתפר לפני הבחירות, ועל-פי הנראה כרגע, גם לא אחריהן
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו מצביע. מצבנו לא משתפר [צילום: AP]

תלמידים הציתו את חדר המורים של בית ספר בו לומד בני. הדבר הוזכר כחלק מהאלימות של סוף השבוע בחדשות ערוץ 2. כולם הזדעזעו, צקצקו בשפתותיהם ואמרי שחייבים לעשות משהו. מי שמכיר את התנהלות הדברים, יודע שהקשר בין התלמידים למורים, בין התלמידים לבית הספר, בין התלמידים להורים מתדרדר והולך. המנגנונים המנופחים של משרד החינוך עסוקים בטיפוח עצמי של המנגנון. הם עסוקים בהקלות בבחינות הבגרות כדי להציג תוצאות טובות יותר. אף אחד לא מתעניין האם התלמיד יהיה אדם יותר טוב, או יהיו לו קישורים טובים יותר לחיים.
לא מטפלים בדברים שלא תופסים כותרות
האלימות שתפסה כותרות בסוף השבוע. זה הרי רק מקרה שרצף כזה של ארועים התכנס לסוף שבוע אחד ויצר כותרות. הרי כל מי שבקיא בדברים יודע, שהמשטרה לא מטפלת בדברים שלא תופסים כותרות. היה רצח, תראו מיד בטלווזיה מספר ניידות שלא ידעתם שהם קיימות כאשר תתקשרו לדווח על אלימות, על הפרעה לסדר הציבורי, על פגיעה בפרט. גם כאן, כאשר הנושא עולה, כולם מדברים על תקציבים, על משטרה שעובדת מאוד קשה ומטפלת בביטחון. כולם בודקים את הנתונים השנתיים שמפיק המנגנון השמן של המשטרה אשר מצביע על הפחתה באלימות.
כשפשטה האלימות בכדרגל בשבועות האחרונים, הסבירה השרה שצריך לפעול אבל זה לא בסמכותה. אולי זה ההתאחדות, אולי זה השחקנים, הטוטו רק לא הממשלה. מעניין מה היה קורה אם היה צריך לחוקק חוק זריז הקשור לפעילות של שר זה או אחר ברמה האישית.
מאז המחאה - לא קרה שום דבר משמעותי
בקיץ האחרון, פשטה המחאה החברתית בארץ. רבבות יצאו אל הרחובות במחאה על כך שהמדינה לא משרתת את האזרח הקטן, הלא משוייך לסקטור מסוים. ההמונים מחו על עלית המחירים, על מחסור בדיור, על מחיר החינוך החילוני, על החיים. מאז, לא קרה שום דבר משמעותי, המחירים המשיכו לעלות, הממשלה מטפלת בהתנחלות א' בסיקור תקשורתי נרחב, אין בשורה לדיור ציבורי, החרדים עדיין לא מתגייסים לצבא וממשיכים לקבל קצבאות שאותם לא מקצצים ולא מדברים על קיצוץ. זה יותר טאבו מתקציב הביטחון.
הבחירות יקבעו ככל הנראה לתאריך הארבעה בספטמבר 2012. רשימת הסיבות לבחירות ארוכה, אבל עצם הצורך להגדיר את הרשימה מראה שכנראה אין לנו מושג מה קורה. מה שברור, שמצבנו לא משתפר לפני הבחירות, ועל-פי הנראה כרגע, גם לא אחריהם. ברשימה אפשר כמובן למנות ולערבב את מחאת התקיפה, את אוהלי אירן, את דיור ציבורי במיגרון, התחלות חרדית ב', חוק גיוס סקטוריאלי, משואת לפיד ועוד.
מאחר שיש בחירות, הרי יש מקום להתחיל לבחון את המפלגות המועמדות.
עדיף ביבי חזק על פני ביבי חייב לכולם
קדימה בראשות מופז הרי היא בדיחה. הרי לא היינו קונים מהם רכב משומש. העבודה בראשות שלי יחימוביץ, הרי יש כאן תרגיל תקשורתי, תיאוריות סוציאל דמוקרטיות ונביבות עניינית חמורה, כאילו אפשר לנהל מדינה בכותרות. ליברמן, לפחות הוא אומר מה שהוא חושב, ואפשר לא להסכים אבל יש דברי טעם. חרד"לים א' או ב', כולם רוצים להשתלט עלינו ולהקים מדינת הלכה קיצונית ימנית. יאיר לפיד, שאולי עד 2020 יצבור ניסיון בניהול של משהו (אפילו שלי יחימוביץ כבר יודעת את העבודה הפרלמנטרית). אהוד ברק, נו באמת. והליכוד של ביבי.
לכאורה, על-פי תמונת המצב כיום, ביבי יהיה ראש הממשלה הבא. אז אם הוא כבר ראש ממשלה, עדיף ביבי חזק על פני ביבי חייב לכולם. אבל נכון לתמונת הליכוד מאמש, ביבי חזק זה סניף חרד"לי ג'.
הפייגלינים עושים גיוס, מתפקדים לליכוד, והופכים אותו לליכוד דתי, קיצוני פנאטי, שמשקיע את מיטב כספינו ועתידנו בפרויקטים שמיטיבים עם 200 אלף תושבים דתיים, ימניים קיצוניים.
ואולי נלך לישון, ונתעורר כאשר יגיע משב רוח מרענן, שישנה את המשוואה הבלתי אפשרית הזאת. כאשר יחברו האנשים הטובים, בעלי הניסיון בניהול, בקבלת החלטות, בעמידה בלחצים וינהלו את המדינה מבלי להיות מוטרדים מעסקן א', מיחצן ב', או מסחטן ג'. אולי נלך לשון כשנדע שהעומדים בראש דואגים למרבית האזרחים ולא מזניחים את המיעוט. מטפחים את הטובים וגם את החלשים. דואגים למדינה ולאזרחיה בראיה ארוכת טווח, תוך בחינה שאפשר לשרוד בטווח הקצר.עוסקים במהות ולא בפלסטרים שיראו טוב במהדורת החדשות.

תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  08/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה יש בחירות ולמה אין למי להצביע?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבות כאלה קראתי
רוני החכם  |  7/05/12 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
כמה שורות לא חשובות עם פואנטה חמקמקה, על שתי בנות לאבות מפורסמים. נועה מימן ויסמין פיינגולד. נועה הדעתנית זכתה באב חם ואוהב. אייבי נתן (ז"ל), אבא של יסמין, ידע לתת לכל העולם, רק לא לביתו (והוריו). לקרוא, ולהודות לאלוהים על כל דקה. הלכתי לארכיון...
דניאל גיגי
הבחירות בפתח והתחרות האמיתית על השלטון היא בין מפלגת העבודה לליכוד, כאשר מפלגת העבודה נמצאת במגמת התחזקות. כדי למנוע התמודדות לראשות המשלה מנסים מקורבי נתניהו להציג את יו"ר העבודה כחסרת ניסיון, ולכן כלא ראויה    לשלי יחימוביץ' ישנו ניסיון לא מבוטל בחקיקה    ההיסטוריה העולמית מוכיחה: אין קשר אמיתי בין ניסיון למנהיגות
הרב אליהו קאופמן
סגידתו של דרעי לאשכנזים איננה רק בשל אינטרסים או מאבקי כוח אלא זו סגידה תרבותית ממש עם בוז לספרדים שאותם הוא רואה רק מתוך משקפת אלקטורלית. האיש הזה הטיל טרור כשהיה יו"ר שס. לפיד הינוקא עוד יכול לקחת אצלו שיעורים בדיקטטורה פוליטית-מפלגתית
הרב איתן זן-בר
תפישת היסוד של היהדות קרובה הרבה יותר לסוציאליזם מאשר לקפיטליזם, ומתנות העניים יוכיחו. ואולם, גם במחזור החסד ישנן הפסקות המאפשרות לנתמך לבחון את עצמו ולהיחלץ ממעגל המצוקה למעגל העשייה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בפסק דין שניתן לאחרונה על-ידי בית המשפט העליון הובהרו התנאים להכרה בביטול עסקת מקרקעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il