X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועידת הליכוד פתחה אתמול את מסע הבחירות של ממשלת הליכוד-ש"ס-ישראל ביתנו, והמחזה הקשה יותר לא היה של ימי "מרכז הליכוד" עם גסטון מלכה, ואפילו לא הפייגליניזם שהפך את הליכוד לקהילת עוגבי-גבעות. המחזה הקשה ביותר היה זה של הביבי-מריונט של הפייגליניזם, אשר מנה מניין הצלחות למכביר. החל בביטחון וכלכלה, וכלה בחינוך והשכלה. דן כנר לא היה שם, אבל נתניהו מילא את מקומו עם הרבה פחות דיקציה, אבל עם הרבה יותר פיקציה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו בועידת הליכוד. פחות דיקציה יותר פיקציה [צילום: פלאש 90]

וועידת הליכוד

אם יש דבר שאיפיין את בית"ר (לא זו של החוליגנים בכדורגל, אלא זו של התנועה הרוויזיוניסטית), זהו ההדר הבית"רי. גאוות מייסדי התנועה הרוויזיוניסטית, מייסדי תנועת החירות שלימים התאחדה עם "הליברלים" והקימה את גח"ל, יסודותיה של תנועת הליכוד. ההדר הבית"רי. הרבה לפני מרכז הליכוד וההופעות של גסטון מלכה, והרבה לפני וועידת הליכוד והפייגליניזם.
ההדר הודר מוועידת הליכוד. את מקומו של ההדר מילאו אמש המראות שהכרנו בימי מרכז הליכוד של ימי הגסטון מלכאים. המון מול הבמה, המון צובא על הדלתות בחוץ, אחד נתניהו על הבמה, אחד אלוהינו, מריונטה בתיאטרון הפייגליניזם. מרוב מתנחלים אי-אפשר היה לראות אנשי ליכוד. תנועת הליכוד הפכה אתמול למפלגת עוגבי הגבעות. חתן השמחה היה, כתמיד, כה מרוכז בעצמו עד שלא שם לב לחתן הראשי שהפך את הליכוד לשבוי של יו"ש.

מאזן רב-שנתי

נתניהו פתח את הוועידה עם מחמאות לעצמו כמובן. הוא הודה להמוני בית ישראל שניחמו אותו ואת משפחתו בשבוע האחרון, ומיד קטף את דמי האבל הפרטי, תוך שהוא גורף אל כיסו הדמיוני את משקלו האלקטורלי של האבל. משם המשיך הביבי-מריונט למניין הצלחותיו בקדנציה הנוכחית, כמי שמקריא לעצמו את רשימת המחמאות הפרטית שאסף לעצמו, תוך התעלמות מופגנת מדעת הקהל הציבורית.
הצלחות היו שם למכביר. החל מביטחון וכלכלה, וכלה בחינוך והשכלה. דן כנר לא היה שם, אבל נתניהו מילא את מקומו עם הרבה פחות דיקציה, אבל עם הרבה יותר פיקציה.

סל הישגים חברתיים

מאות אלפים צעדו בקיץ שעבר ברחובות הערים והביעו מחאה על מדיניותה הכלכלית של ממשלת נתניהו. המחאה החברתית כללה את מחירי המזון, הדיור, החינוך, הבריאות, והיו אפילו ניצוצות של מחאה בנוגע לעלויות הביטחון. הרמזים הקלים הללו, שפזלו לעבר הפרה הקדושה ביותר של הציבוריות הישראלית (עלות הנטל הביטחוני ומשמעותו המשתמעת לגבי הפרת האיזון של "חיים בביטחון" לעומת "ביטחון בחיים").
הרמזים הללו הספיקו כדי שאוכלוסיית המתנחלים תדיר עצמה מרצון מאירועי המחאה. אל הרמזים הללו התלוו כמובן תנאי מחיה טובים יותר במגזר שבמקום לרכוש קרקע לדיור – פשוט לוקח אותה.

סל הישגים מדיניים – תהליך השלום הלך

בתחום המדיני הצליחה ממשלת נתניהו לבלום את ההתקפה המרושעת של הערבים, זו המנסה בכל כוחה לדחוף את ישראל לקרן זווית שבה ישרה שלום בין ישראל ושכנותיה. ממשלת נתניהו שלחה את אבו-מאזן לזרועות החמאס העזתי, תוך שהיא חונקת את הרשות הפלשתינית בשטחי יו"ש, ומערערת את יכולת האחיזה של הרשות הפלשתינית בתוך יו"ש ובמסדרונות הדיפלומטיים ברחבי העולם. השימוש הכוללני במינוח "הם", הושרש בתקופת ממשלת נתניהו, והחזיר את הישראלים לעידן הגלותי של הפראנויה מפני השמדה ושואה, תוך הצבעה לכיוון מזרח באופן שכורך יחדיו את האירנים עם הפלשתינים. "הם", אומר נתניהו בכל הזדמנות, ומטשטש את זהותם. "הם".
ואם "הם" עובד כלפי חוץ, אז למה לא לשכפל אותו גם בבית?

סל הישגים: המרקם החברתי

"הם" של הבית זה "השמאלנים", וגם "הערבים", וגם "החרדים", וגם "התקשורת", וגם "הטייקונים", וגם "החברתיים", וגם "השופטים ובתי המשפט", וגם, וגם... בתחום הזה השיגה ממשלת נתניהו הצלחה משמעותית ביותר, ומעולם לא הייתה ממשלה שפלגנות הייתה חלק כה מהותי ממדיניותה הרשמית.

סל הישגים ביחסי חוץ: ארה"ב והמדינות המפותחות

"הם", עבד עבור הממשלה הזו גם בנושא מדיניות החוץ. זו הממשלה הישראלית הראשונה, מאז ומעולם, שהצליחה להכניס את יחסי ישראל ארה"ב למבוך של יחסים אישיים מורכבים עד כדי מצב שבו נשיא ארה"ב ונשיא צרפת חולקים ביניהם חוויות משותפות מיחסיהם עם "השקרן". זו גם הממשלה הישראלית הראשונה, מאז ומעולם, שחצתה את גבולות הדיפלומטיה והפכה את "הנושא הישראלי" לכלי משחק במערכת הבחירות האמריקנית, וזו הממשלה הישראלית הראשונה שעשתה צעדים מוחשיים שנועדו לסייע למועמדים לנשיאות להחליף נשיא מכהן.
"הם", בתחום המדיני, כלל גם את האירופאים, וגם את הקוורטט, וגם את האו"ם, וגם את כל מי שהעז להאיר את מדיניותה הדורסנית של הממשלה הזו באור של חוסר נוחות דיפלומטי.

סל הישגים: בוראט בהרי האטלס

ומלבד מדינות ידידות שהרחקנו מעלינו, היו גם מדינות שעשינו מאמצים להתקרב אליהן, כמו רוסיה של פוטין (שמשקיפים מטעם ליברמן יצאו להגנתו בבחירות לנשיאות וקוממו על ישראל את העם הרוסי), וגם הצלחות במזרח הרחוק עם סין האנטי-דמוקרטית המשגשגת באופן סימולטני גם בדיכוי זכויות אדם וגם בתמיכה הגרעין האירני. אה, וכמובן, הידידות החדשות בהרי האטלס, ושר החוץ הישראלי שמיום ליום נראה יותר כמו בוראט הישראלי שמחפש חברים לאחר שנודה מחברות במועדות המדינות המפותחות.

סל הישגים: לנו זה עלה יותר!

בתוך מניין הישגי הממשלה הזו, אפשר למנות את ההישגים הכלכליים שהביאו את מרבית מעמד הביניים למעמד של בן-ערובה בידי קבוצות שוליים (טייקונים מחד ומתנחלים מנגד), ואפשר גם למנות את ההישגים המדיניים שהביאו את ישראל למקום המפוקפק של מדינה מבודדת מבחינה דיפלומטית, שאף מדינה מפותחת אחרת אינה רוצה לארח את שר החוץ שלה.
אפשר גם למנות את ההישגים בתחום הביטחון. עם גדרות גבוהות ומודרניות העוטפות את המציאות הישראלית מכל עבר, והופכות את הבידוד הישראלי בתחום יחסי החוץ, ומתרגמות את הרס תהליך השלום עם הפלשתינים למתקן מעצר ממלכתי. מתקן המעצר הזה מקיף את המציאות הקפיטליסטית של קניוני צריכה אובססיבית. מתקן המעצר הזה מבודד את ההווייה הקולוניאליסטית-קפיטליסטית בתוך החומות, ומגן עליה בעיקר מפני עצמה, אך לא מגן עליה מפני המשמעויות החברתיות של הניכור המעמדי שמביאה עימה תרבות הקפיטליזם הקולוניאליסטי. הגדרות הבאות יגנו על האזרחים מפני שוכני הגנים הציבוריים, והגדרות שלאחר מכם יגנו על שוכני מגדלי אקירוב מפני הדיירים השחורים של דרום תל אביב. גדרות רבותי, גדרות. מחר, אולי נרימה עוד גדרות, מחוף אילת עד חוף אכזיב.
אפשר למנות בין הישגי הממשלה הזו עוד המון הצלחות מפנקס ההצלחות הפרטי של ביבי-מריונט, אבל הצלחה אחת אי-אפשר יהיה לקחת ממנו לעולם, כי זו באמת ההצלחה העיקרית שלו. הוא הצליח לגבות מאיתנו יותר. יותר עבור יוקר המחיה, יותר עבור אשליית החיים, יותר עבור אובדן חיים, ויותר עבור אובדן האמונה בעתידנו.
המחשבה שביבי-מריונט יקבל מהציבור סיבוב נוסף הופכת את בחירות 2012 לבחילות 2012.

תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  מתנחלים  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחילות 2012
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אוי.... ל"ת
י.ש  |  7/05/12 17:48
 
- ואבוי... ל"ת
...אין  |  7/05/12 21:40
2
תעמולת בחירותשל שמאלני-אנרכיסט ל"ת
להקיא מהמאמר הזה  |  7/05/12 17:49
3
אוי....
י.ש  |  7/05/12 17:55
4
עובדה
יואל ק  |  8/05/12 09:41
 
- כל הכבוד לתגובתך המצויינת ל"ת
אזרח פשוט  |  8/05/12 10:48
5
השמאל החילוני הקיצוני = 0.  ל"ת
כולו גזענות ורעל!  |  8/05/12 11:13
6
רשעות עם קשקוש.. תאכל את הכובע
אורי עמר  |  9/05/12 10:36
7
שוב קיפוח?
ש.ש.  |  9/05/12 12:12
8
מדינת-ישראל עברה את אמצע הדרך
סובול עידן  |  9/05/12 12:57
 
- עובדה
יואל ק  |  9/05/12 22:57
 
- "יואל ק." עצתי לך
עידןסובול  |  11/05/12 00:48
9
לך כואב הלב על ההצלחה של
אברהם מערב השומרו  |  9/05/12 15:27
10
אני לתומי חשבתי שתתיחס לאתרוג
מקס פאואר  |  9/05/12 15:47
11
מה שרע לשמאלן המפגר טוב ליהודי ל"ת
יוסי המבקר  |  9/05/12 15:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה ובר
הבחירות ייקבעו ככל הנראה לתאריך הארבעה בספטמבר 2012. רשימת הסיבות לבחירות ארוכה, אבל עצם הצורך להגדיר את הרשימה מראה שכנראה אין לנו מושג מה קורה. מה שברור, שמצבנו לא משתפר לפני הבחירות, ועל-פי הנראה כרגע, גם לא אחריהן
נרי אבנרי
כמה שורות לא חשובות עם פואנטה חמקמקה, על שתי בנות לאבות מפורסמים. נועה מימן ויסמין פיינגולד. נועה הדעתנית זכתה באב חם ואוהב. אייבי נתן (ז"ל), אבא של יסמין, ידע לתת לכל העולם, רק לא לביתו (והוריו). לקרוא, ולהודות לאלוהים על כל דקה. הלכתי לארכיון...
דניאל גיגי
הבחירות בפתח והתחרות האמיתית על השלטון היא בין מפלגת העבודה לליכוד, כאשר מפלגת העבודה נמצאת במגמת התחזקות. כדי למנוע התמודדות לראשות המשלה מנסים מקורבי נתניהו להציג את יו"ר העבודה כחסרת ניסיון, ולכן כלא ראויה    לשלי יחימוביץ' ישנו ניסיון לא מבוטל בחקיקה    ההיסטוריה העולמית מוכיחה: אין קשר אמיתי בין ניסיון למנהיגות
הרב אליהו קאופמן
סגידתו של דרעי לאשכנזים איננה רק בשל אינטרסים או מאבקי כוח אלא זו סגידה תרבותית ממש עם בוז לספרדים שאותם הוא רואה רק מתוך משקפת אלקטורלית. האיש הזה הטיל טרור כשהיה יו"ר שס. לפיד הינוקא עוד יכול לקחת אצלו שיעורים בדיקטטורה פוליטית-מפלגתית
הרב איתן זן-בר
תפישת היסוד של היהדות קרובה הרבה יותר לסוציאליזם מאשר לקפיטליזם, ומתנות העניים יוכיחו. ואולם, גם במחזור החסד ישנן הפסקות המאפשרות לנתמך לבחון את עצמו ולהיחלץ ממעגל המצוקה למעגל העשייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il