הרפז לא מועמד לדין
על-אף שיש בידי המשטרה הודאה של הרפז, ועל-אף שאין המשטרה מחפשת חשוד אחר/נוסף בכתיבת המכתב,
בועז הרפז לא מועמד לדין, דבר המטיל ספק משמעותי בכל הטיפול של המשטרה בפרשה. למה הוא לא מועמד לדין?, האם למשטרה יש בקיעים בראיות?, למה היא לא ממשיכה לחקור מי הוא הכותב או שמא טועה היא?. מחד אומרת המשטרה, זה הכותב ואין בלתו, ומאידך היא יושבת בחסר מעש - הייתכן? או שמא פוחדת היא מפתיחת תיבת פנדורה עם תחילת משפטו?. האם בועז הרפז שולט בשלטון החוק כפי ששלט בלשכת הרמטכ"ל?, ואם כן אולי יש עוד כמה ששולטים בשלטון החוק?
אחרים שהשתמשו המונית במסמך לא נחקרים ולא מועמדים לדין
מ-DAY ONE חוזרת וגורסת המשטרה, גרסה משוללת כל בסיס, שיש שלנו עיסוק בסעיף חוק אחד שנחקר, סעיף הזיוף (סעיף 418 לחוק העונשין) תוך שהוא טומנת ראשה בחול, מסעיף משלים סעיף 420 לחוק העונשין, סעיף השימוש במסמך המזויף.
והרי רבים השתמשו בו, אשכנזי, לשכתו, אנשים ממשפחתו, שרשרת ההפצה שלו, ואולפן ערוץ 2 בראשות
יאיר לפיד שפרסם אותו, על עורכיו כתביו ופרשניו. ובעניין יאיר לפיד נשתכללה עילה ענקית לפגיעה בגורמים שלכאורה המסמך הזה נועד לפגוע בממשלה ובעיקר בשר הביטחון.
סעיף 420 לחוק דורש בנוסף לשימוש גם מודעות לזיוף, ועל-פי פרשנות מובהקת של בית המשפט העליון (לפי סעיף 20 לחוק העונשין) די לנו במודעות הממשית והריאלית באפשרות שהמסמך מזויף, ועצימת עיניים מהאפשרות הזו.
ואם נתחיל מהסוף, מודעות כזו ודאי הייתה לכאורה באולפן שישי, כי אייל ארד הודיע להם טרם השידור כי מדובר בתעלול או זיוף, ולכן ודאי שחובה במקרה כזה לנהל חקירה קצרה, לאמת את העובדות המפורסמות, ולהגיש כתבי אישום בכפוף להוכחת המודעות הנראית כעת ככבר מוכחת על פניה.
יש גם לחקור את כל אלה שעסקו בהעברת המסמך, שמא היה כר נרחב לחשוב שהמסמך מזוייף, ודאי יש לחקור את כל מי שהשתמש בצבא במסמך לפחות אשכנזי, לשכתו אם היה להם חשש שהמסמך מזויף, אם עצמו עיניהם מבסיס נרחב לחשש כזה, ועל פניו הסתרתו במשך חודשים, אי העברתו לגורמי המשפט והוצאתו לאולפן שישי ממש בשנייה המכריעה, יותר מחשידה בעיני את אלה שעסקו בו בלשכה, ובהכירם את הרקע של הרפז, כי עצמו לכאורה עיניהם מהאפשרות המאד ריאלית לה היו מודעים לכאורה, שכל הסיפור הוא בישול של הרפז, היינו זיוף.
יש לנו עילות מובהקות, יש לנו שימוש המוני מסמך מזויף (כ 400 אלף צופים, ומשם לכל המדינה), יש עדויות מובהקות לגבי חלק מהאנשים על מודעות ברורה לאפשרות המאד סבירה שהמסמך מזויף, ולגבי אחרים חוברה לחקור, והמשטרה שובתת ממלאכה. מה קורה כאן?
מבקר המדינה מושם לצחוק
מבקר המדינה השקיע מספר רב של חודשים, וחוזר ליועץ המשפטי לממשלה עם המלצות לחקירה פלילית, והיועץ ישן, עד כדי כך שהיועץ מצוטט כפונה ליועץ המשפטי לממשלה ומביע שוב את תקוותו כי היועץ המשפטי לממשלה יורה על פתיחת חקירה פלילית בהקדם, בנושאים שהועברו לידיעתו באופן מפורט ושהוכח בהם חשש ממשי לביצוע
עבירות פליליות.
איפה ואיפה
בואו נזכור על איזה עילות עפו
צ'יקו תמיר ו
עימאד פארס מהצבא, ובואו נזכור מה היה מיד לאחר פרסום אותו זיוף, אז, בימי אותו מסמך חקר המבקר את עניין הבית והקרקעות של גלנט ומצא פגמים בהתנהגותו, הפגמים האלה – שהם פגמים מנהליים, פגמים של התנהלות אל מול גורמי המינהל, ובית המשפט בגין אות עניין מנהלי, שאיש לא ראה בו פגם פליליים, הוצפו מייד לממשלה, היועץ המשפטי אמר שלא יגן בבית המשפט, על-אף שהשופט טירקל (האחראי על בירור טוהר המידות של רמטכלי"ם טרם מינויים) לא מצא לנכון לשנות החלטתו המאשרת את המינוי, הממשלה נחשפה מול בית המשפט ללא הגנת היועץ, והמינוי של גלנט הלך לפח. ועתה כאשר מדובר בחשש ענק לפלילים של הצד שכנגד, אותו צד שבמלואו או בחלקו העליל על גלנט את כתיבת המכתב, היועץ המשפטי שובת ממלאכה.
התנהגות תמוהה ומוזרה
כולנו לכאורה שווים על-פי החוק, כולנו רוצים לקוות שאין כאן שווים יותר, אבל מה שנראה על פניו שזה שהשיווין הזה הוא פארסה, חששות ענק לפלילים לא נחקרים, לא נבדקים, ומנגד רמטכ"ל נבחר מסוכל בשל פגם בהליך מנהלי שלו מול הרשויות, בכל הקשור לקרקע חקלאית. המצב הזה לא ייתכן, המצב הזה בלתי אפשרי, והרי ברור שאם ימשיך היועץ המשפטי בחוסר המעש שלו בעניין זה, הוא יצטרך להגן על עמדתו בבית המשפט, ואם סרב להגן על גלנט בבית המשפט, כיצד יגן על חששות כל כך מובהקים לפלילים אשר חובתו לציבור ודאי מורה לו לחקור אותם לעומק, והוא ישו שנת ישרים.
מה הולך כאן? האם גם בית המשפט בכיס של הרפז?
התנהגות כזו, מורידה לאפס את אמון הציבור במערכת האכיפה, התנהגות כזו, ודאי מתבטאת גם בזלזול הולך וגובר במערכת אכיפת החוק, בכל שאר המישורים, כפי שכולנו מרגישים אותה בכל פינה, כאשר עבירות לכאורה מתבצעות בראש חוצות, עם עילות מובהקות, וכאשר מבקר המדינה מעמיד ראיות לכאורה לפלילים וכל זה לא נחקר, אפשר לסגור את לשכת היועץ המשפטי, אפשר לסגור את לשכת פרקליט המדינה, אפשר לפטר את המפכ"ל ואת ראש אגף החקירות והמודיעין, כי ממילא הם לא ממלאים את תפקידם וחבר על כל גרוש שמשלמים להם.