X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יעל גתי תזונאית קלינית   |  סטודיו C
במקום לקנות פיתות, העדיפו לחם מלא וגם לחם קל הביאו כמה שישיות מים במקום שתיה מוגזת ומיצים בתור ארוחות קלות ובין לבין, אפשר להביא פירות, פירות יבשים, אגוזים, שקדים ופריכיות אורז
▪  ▪  ▪
פירות לנשנוש [צילום: פלאש 90]

לפני כחודש בערך הכריז בעלי, יוצאים לקמפינג! הגיע הזמן שהבנות ידעו מה זה לישון בטבע, באוהל, שיכירו את הארץ דרך הרגליים, ולא רק את הקניונים שמסביב. בנוסף, יהיה לנו זמן איכות עם חברים. כי ביננו - מתי יוצא לנו כבר לשבת עם חברים מסביב למדורה, כשכל הילדים כבר ישנים. אממממ, אף פעם בערך. ומה עם מקלחות, שירותים? שאלתי בחשש. אל תדאגי, נישן בחניון מסודר. אז הסכמתי.
לאחר סבב טלפונים עם חברותי למסע, הוחלט שאני אהיה א. מזון (שזה בעצם אחראית על הקניות בסופר), ומתוקף תפקידי המכובד, החלטתי לקחת את זה למקום חיובי, כי מי קבע שטיול = חגיגת אוכל וחטיפים?
כשהגעתי לסופר לקחתי החלטה, אם אקנה עכשיו פיתויים, כמו למשל חטיפים ופיצוחים, זה מה שנאכל בטיול ואם אתאפק, אז פשוט לא יהיה, ונוכל לשמור על בריאותינו והרגשתנו הטובה.
אז קודם כל, במקום לקנות פיתות קניתי לחם מלא וגם לחם קל, כי אני כבר מזמן החלטתי שאת מנות הפחמימה שלי "אבזבז" במקום אחר ולא על לחם.
שתיה מוגזת ומיצים לא קניתי, אלא כמה שישיות מים, יש צורך להסביר למה? אתם יודעים ששתיה ממותקת הורסת את השיניים ומרחיבה את המותניים. ובקיצור, הכי טוב לשתות מים.
נשמתי עמוק ליד מדף החטיפים / העוגיות / השוקולדים והצלחתי לחצות אותו בבטחה. אבל בכל זאת צריך משהו מתוק ליד הקפה. אז לקחתי ביסקוויטים, כמה עוגות בחושות (המשקיענים יכולים להכין בבית ואז גם לשים קמח מלא במקום לבן או חצי לבן-חצי מלא, וגם לחתוך את כמות הסוכר והשמן שבמתכון בערך בשליש).
ומה בכל זאת ננשנש? בתור ארוחות קלות ובין לבין, אפשר להביא פירות, פירות יבשים, אגוזים, שקדים ופריכיות אורז. ואם רוצים גם חטיפים, אז אפשר להחליט שמביאים שני סוגים בלבד.
אבל משהו היה חסר לי... בעודי משוטטת בין מדפי החנות, הרגשתי שקצת הלכתי לאיבוד, לא היה לי שום רעיון לארוחת ערב. קלטתי שרק תכננתי כל הזמן מה לנשנש, כי זאת הנקודה החלשה שלי. אבל צריך גם ארוחה אמיתית. החלטתי להתקשר לבשלן האמיתי שבחבורה, איש המדורות והתבשילים. הוא כמובן מייד פתר את בעייתי המורכבת במשפט אחד: "מה הבעיה? נכין פויקה על המדורה, סלט ירקות, אורז, קצת טחינה ונסגור סיפור..."
בסדר עניתי, נשמע טוב! ומה עם בוקר? צהריים? "אל תסתבכי, תלכי על ארוחות פשוטות, קלות להכנה, אל תשכחי שאנחנו בטיול.."
אז לארוחת בוקר קניתי גרנולה, קורנפלקס, חלב, קצת גבינות (לא לשכוח להביא צידנית עם קרח ואם אין, אז גבינה מותכת וגבינה צהובה נשמרות יחסית יותר זמן), טונה וירקות. ולצהריים נכין שקשוקה, סלט ירקות וכמובן פסטה לילדים.

ולכל המעוניינים, להלן המתכון לפויקה
(מתאים לסיר מספר 3)
▪  ▪  ▪

  • 1 ק"ג בשר חתוך לקוביות או 6-7 כרעיים של עוף;
  • תפוחי-אדמה;
  • בטטות קישואים;
  • כרישה;
  • בצל;
  • גזר;
  • ראשי שום וכדומה.
אופן ההכנה:
חותכים את הכל לקוביות, משמנים את הפויקה בשמן זית ומתחילים לסדר את הירקות לפי מידת הקושי (תפוחי-אדמה ראשונים). מעל מסדרים את הכרעיים או הבשר, אפשר להוסיף גם כוס אורז או עשבי תיבול כמו סלרי, רוזמרין, לפי הטעם. מוסיפים תבלינים לפי מה שאוהבים: מלח, פלפל, צ'ילי, סויה, ג'ינג'ר, פפריקה, וסילאן ( מומלץ מאוד). מכסים את התבשיל במים (המהדרין מוסיפים יין אדום), מחכים שעה וחצי בערך על הגחלים עד ששני שליש מהנוזלים התאדו.
ועוד עצה קטנה לסיום:
כדאי לשמור על שגרת הארוחות עד כמה שאפשר, גם בטיול. עדיף לא לדלג על ארוחות ולא ליצור פער גדול מדי בין ארוחות, בדיוק כמו בימי שגרה ועבודה. היצמדות למסגרת, מגדילה את השליטה שלנו במה שנכנס לפה, גם בסביבה מלאת פיתויים.
ובקשה קטנה מכדור הארץ: בבקשה, הישתמשו בכלי פלסטיק רב פעמיים או לפחות כאלה הניתנים למיחזור, ואל תשכחו לא להשאיר לי פסולת, זה לא נעים לי.
קמפינג מוצלח וכיפי.

הכותבת היא תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C, סניף רמת-ישי
תאריך:  15/05/2012   |   עודכן:  22/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לשמור על הדיאטה גם בתנאי שטח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
טרגדיות מתרחשות אצלנו מדי יום. כל מעשה פשע אפשרי הוא בן-בית אצלנו וחזון נפרץ. האם ממשלתנו הנאורה תעמוד מנגד ותיתן לפשע להשתלט על חיינו?
לילית רומם
שבועות מתקרב, חג בו הארץ הופכת ל"ארץ זבת חלב ודבש". מגוון הגבינות בארץ גדול, לשמחתנו המתמודדים עם המשקל, יש גם מגוון רחב של גבינות בעלות אחוזי שומן נמוכים שטעמן טוב. לילית רומם, מנכ"ל ומפתחת תוכניות הרזיה ב'שומרי משקל' ישראל, מסבירה מה חשוב לבדוק ומה היתרונות במוצרי חלב:
איתמר לוין
השופט עמית פרייז מפגין בקיאות בתחום הסבוך של דיני התכנון והבנייה, לצד שילוב נכון של תקיפות במקרה המתאים ושל סלחנות במידת הצורך. מצד שני, הוא מאחר ב-20 דקות ללא כל סיבה נראית לעין
חיים נוי
אופרה שכולה מוזיקה כובשת, מרגשת ומופלאה. אין זו אופרה גדושת אריות או רבת-משתתפים. דווקא בזכות ההפקה הסולידית הזו, המצטיינת בביצועי מקהלה ותזמורת עם סולנים ורקדניות - כולם נפלאים ומשובחים
עליס בליטנטל
שרשרת מעשי האונס והרצח הברוטלים המתרחשים כאן מדי יום ביומו, הפכו את ארצנו לגלגול חדש של סדום ועמורה. וזכרו את סופם. נכון שמספר אנשי המשטרה הזעום שמשתדלים לשמור על החוק אין בו כדי מתן תשובה לפיקוח כנדרש; אבל בראש ובראשונה אין לנו לבוא בטענות אלא לעצמנו. החינוך הלקוי, הזלזול בהורים, האנוכיות הגורמת לכל אחד להיות עסוק במכשיר הטלפון הנייד - כל אלה מדליקים נורה אדומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il