X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה לתאר במילים את המשמעות של ירושלים והכותל המערבי לעם היהודי. הרגשות מתגברים כאשר מגיעים לביקור בעיר הקדושה לעם היהודי וניצבים מול הכותל המערבי
▪  ▪  ▪
בר מצווה בכותל המערבי [צילום: AP]

ב-20 במאי, 2012 צויין יום ירושלים. במבט לאחור, החלטתי לכתוב סיפור מחיי שנוגע ישירות באותו יום היסטורי, מרגש ביותר לעם היהודי. הסיפור מתחיל ביום השני למלחמת ששת הימים, כשמרדכי "מוטה" גור, אז מפקד חטיבת הצנחנים, שהשיב את ירושלים לעמה זעק, וזה נכנס לספרי ההיסטוריה - "הר הבית בידינו"!.
ב-5 ביוני בשעה 07:45 בבוקר לפי שעון ישראל, סירנות ההגנה האזרחית נשמעו ברחבי מדינת ישראל ומלחמת ששת הימים החלה.
ב-7 ביוני 1967, חיילי יחידות הצנחנים של צה"ל פרצו, דרך שער האריות, לחלקה העתיק של ירושלים והתקדמו בסמטאות העיר העתיקה לעבר הר הבית והכותל המערבי, והשיבו את המקום הקדוש ביותר בעיר ירושלים לשליטה יהודית, לראשונה, אחרי 2000 שנה. בעוד שמפקד חטיבת הצנחנים רב אלוף גור התקדם לכוון העיר העתיקה הודיע למפקדי הגדודים שלו, וישנן הקלטות קול של האירועים, "אנחנו יושבים עכשיו על הרכס ואנחנו רואים את העיר העתיקה. בעוד זמן קצר ניכנס לעיר העתיקה של ירושלים, שכל הדורות חלמו עליו. אנחנו נהיה הראשונים להיכנס לעיר העתיקה ... "וזמן קצר לאחר מכן," הר הבית בידינו! אני חוזר, הר הבית בידינו! ". אז הרב הראשי של צה"ל שלמה גורן, תקע בשופר ליד הכותל המערבי לסמל את שחרורוה מידי האויב. לישראלים ויהודים בכל רחבי העולם, זה היה אירוע מהנה ובעל חשיבות. רבים גם רואים זאת כמתנת אלוקים. ישראל כובשת את ירושלים.
מיד לאחר המלחמה, בימי השירות הצבאי האחרונים שלי, הייתה לי הזכות ל-"טייל" בעזה, רמת הגולן, "הגדה המערבית" וירושלים. בפעם הראשונה ראיתי את השטחים שהצבא שלנו החזיר לידינו, שטחים שבאופן חוקי שייכים לעם היהודי שנלקחו מאתנו, במלחמה תוקפנית, שהערבים פתחו נגד ישראל יום אחרי שדוד בן-גוריון הכריז על עצמאותה.
להיות בירושלים, ללכת ברחובותיה הצרים והמיסטיים, לעמוד ליד הכותל המערבי ולהשאיר פתק תפילת-משאלה בסדקיו הייתה גולת הכותרת של ביקורי הראשון בקדוש ביותר לעם היהודי, הקיר החיצוני של בית המקדש היהודי.
חגיגת בר המצווה בכותל המערבי
מאזת למרות שאני גרה בחו"ל, ביקרתי בישראל ובכותל פעמים רבות. כשבני א. עמד לחגוג את יום ההולדת ה- 13, ב-7 בדצמבר 1985, במסורת היהודית הוא יום הבר מצווה, החלטתי שאין מקום אחר על פני כדור הארץ בו כדאי לחגוג את יום ההולדת המיוחד הזה, מאשר הכותל המערבי.
מארה"ב, שם אני מתגוררת, בעזרתה של אחותי שנפטרה לא מזמן ושהתגוררה בישראל, תכננתי אירוע בר מצווה שהפך להיות אחד מרגעי השיא של חיי.
בני א. ואני הגענו לישראל כמה ימים לפני היום המיועד. היה באפשרותי לקבוע את יום הטקס ליד הכותל ביום שני, 23 דצמבר, 1985, ימים מועטים לאחר המועד האותנטי של יום ההולדת של בני, שהוא ה-7 בדצמבר.
לילה לפני היום המיועד ירד גשם חזק במיוחד. היות שהטקס היה אמור להיות תחת כיפת השמיים הייתי מוטרדת ולא יכולתי לישון; אם ימשיך לרדת גשם, עברה מחשבה במוחי, הטקס יתבטל.
אבל אלוקים היה איתנו, כל היום כולו ומעבר לזה. העננים התפזרו והשמש, שהבריקה במיוחד באותו יום, חיממה את כדור הארץ, חייכה אלינו וליטפה אותנו באהבה. כדי שאנשים לא יצטרכו להאבק עם התנועה, שכרתי אוטובוס ומדריך טיולים לכל היום לשירות האורחים. החלטתי שזה יהיה יום טוב, אם גם לישראלים, שמדריך טיולים יעביר להם שיעור בגיאוגרפיה והיסטוריה על מדינתם. האוטובוס הגיע בזמן ויצאנו מביתה של, עכשיו המנוחה, אימי בחיפה, לכיוון ירושלים ואספנו אורחים לאורך כל הדרך. זה היה נפלא להיפגש עם בני משפחה וחברים רביםת מרחבי העולם וישראל שהזמנו לחלוק איתנו יום מיוחד זה.
כשהגענו אל הכותל, הרב שעליו הוטל לנהל את הטקס קיבל את פנינו. הוא היה מודאג מכך שהיות שבר המצווה לא דיבר עברית, הוא יתקשה לקרוא גם את הפרק המקראי וההפטרה שהוקצו לתאריך הלידה שלו, אותם הוא למד במשך חודשים. גם אני הייתי עצבנית למדי.
ליד הכותל האורחים התפצלו; הגברים עברו לעמוד ליד חתן הבר המצווה, במשטח הכותל והנשים עמדו בסמיכות מאחורי קיר נמוך. בני א. היה עצבני ודמו אזל מפניו. היות שאני גרושה, אביו לא נכח בטקס וגיסי וחבר ילדות שלי השתלטו על עמדת אביו לסייע לו.
הבן שלי נשלח למתחם ליד הכותל להביא משם את ספר התורה שממנו היה אמור לקרוא. הוא יצא משם עם מראה מלכותי, חובק וצועד עם ספר התורה לכיוון הבמה והשולחן משם היה אמור לקרוא את מילות הטקס התנכיות. ואז הטקס החל ובני התחיל לקרוא את פרק התורה וההפטרה שהוקצה לו בסדר מופתי. בתחילה הוא קרא בקול חלש ועצבני במקצת, אך מיד הרים את הקצב. קולו הלך וגבר וקריאתו, בעברית, הייתה ללא רבב.
בעוד שהוא קורא, בעברית זורמת, פניו של הרב אורו; הוא התרשם מאד מיכולתו של בני לקרוא בתורה. והאורחים, או-הו האורחים, הם היו בארץ האושר. השמש המלטפת במיוחד בשילוב עם הרוח הקרירה של ירושלים; עומדים ליד קודש הקודשים, הכותל, עם דמעות שמחה וחיוכים בעת היותם בין חברים ובני משפחה בטקס בר המצווה, ללא רבב, ביחד הזכירו לכולם כמה גאים אנו צריכים להיות כיהודים.
אני בירושלים הקדושה הייתי באושר שמיימי. לא יכולתי להיות מאושרת יותר. אין מקום אחר בעולם שבו יכול ילד יהודי יכול לחגוג את התחלת גבריותו וכניסתו לחיים בוגרים מאשר הכותל המערבי, סמוך למקום שבו עמד בית המקדש היהודי הראשון והשני. הסוכריות שהאורחים זרקו על בר יום ההולדת, שירתם ופניהם המחייכות העידו על זה.
משם התכנסנו במלון הולילנד לארוחת צהריים מאוחרת טעימה ביותר ונהדרת.
היום היה מושלם כפי שאלוקים יכול לספק בעירו, ירושלים. אין שמחה לאומית גדולה יותר שממנה אני יכולה ליהנות יותר מאשר הידיעה שכל ירושלים בידינו, בידי היהודים. אין רגשות אחרים להשוואה עם הרגשות שמציפים אותי ופורצים מתוכי כאשר אני עומדת ליד הכותל, בעבר, ביום הבר מצווה של בני, והיום.
הר הבית בידינו, הר הבית הוא שלנו.

תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלל צ'רני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בר מצווה ליד הכותל - 23 בדצמבר 1985
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
פעם לפני כ-30 שנה הייתה קצת הגינות באירוויזיון וניסו לבחור לפי הפופולריות של השיר. היום אירופה הפכה לשוק עם פי-שתים של מדינות שרובן אינן בדיוק מפותחות מבחינה תרבותית, והפוליטיקה כיום משדרת משם בקביעות אי הגינות בסיסית בייחוד כלפי ישראל
אפרים הלפרין
אכן, קשה לנתח אירוע בו איבדנו שמונה בני משפחה אחת בתאונה קטלנית ומחרידה. אך אם אירועים קשים כאלה לא ננתח, מה יהיה סופנו?
איתן קלינסקי
ביום ירושלים השפה העברית מצאה עצמה מובסת ומתפלשת במדמנת שנאה רוקדת, כשבפתחי בתים של בני עם אחר נתנה השפה העברית התר לשיר בעברית - "מוחמד מת" ו"הבאנו נכבה עליכם"
ד"ר אראל מרגלית
45 שנה לאחר שהעיר אוחדה הגיעה העת לעסוק בעתידה של העיר ולהתמסר לתכניה, לא רק להתרפק על עברה ולהישבע על גבולותיה
עו"ד אירית רוזנבלום
האונס שבוצע ב"גן העיר", הוא פשע נוראי ועלינו להיזהר בפרשנותו ולהימנע מלדון בו כאילו הוא חלק מן הסכסוך האזורי. פיגוע מיני, אף שקיים דבר כזה בדברי ימי ההיסטוריה, עדיף לנו שלא נעשה שימוש פוליטי במעשהו הנתעב של האנס ושלא ננסה לצבוע את המעשה כטרור מסוג חדש על-רקע הסכסוך בין העמים. יש לדבוק בהוכחת העבירה הפלילית ובאם יורשע יש להטיל עליו את העונש המקסימלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il