X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסמה אגבאריה זחאלקה. אמיתית ורהוטה
אסמה אגבאריה זחאלקה
אותנטית, כמו שאותנטי מוגדר במילון. אמיתית, רהוטה, להוטה, בוטה. בום. ירקה לנו את האמת ישר בפנים. אין יאפיות ונאומים שכותב רגב עם עולם אסוציאטיבי ושזירות רומנטיות של צ'ה גבארה. אסמה אגבריה זחאלקה, תזכרו את השם הזה. בלי חארטה, בלי התיפייפות, אבל עם הרבה שורשיות אסלית, עם שפה מתלהמת וחצי ערסית, עם עברית מתובלת בשפת רחוב, עם משנה סדורה ומילים כמו "חזון". טארח. לַפָּנִים!

מחאה של יאפים
קיץ שלם צעדנו ברחובות, וכמו אוננות בלי אורגזמה, חזרנו לאותו המקום. ביבי שלח את טרכטנברג להקיף, טרכטנברג עשה עבודה מקיפה, הדוח שלו עבר בממשלה לאחר שביבי כפה על הממשלה לקבל את הדוח בשלמותו (תרגיל מבריק ביחסי-ציבור), והשאר היסטוריה.
מחירי המחיה לא השתנו לטובה. המזון התייקר. הדלק ממשיך להתייקר. הדיור עשה סימנים של מג'עג'ע, אבל החונטה של הבנקאים תקעו את המימון להתחלות בניה, ולא משנה כמה קרקעות יוציא אטיאס מהכספת, בהעדר מימון אין בניה, ובהעדר בניה המחירים עולים.
היאפים חזרו לבתי הקפה, הפוליטיקאים חזרו לנמנם עד שהתחילו השמועות על בחירות. הפריימיריז הפכו את היאפים למבוקשים על-ידי המפלגות, וכל יאפ רץ מהר לבדוק כמה הוא שווה בבורסת הפוליטיקה. יש כסא פה, יש הצעה משם, מפלגות חדשות, היאפים יסתדרו ולכל אחד יהיה כסא.
רוצי שמולי כבר רץ איפשהו, סתיו ודפני אומנם כבר לא צ'ילבות אבל גם לא רצות ביחד, כל אחת רצה לבד. גם מחוץ לחבורת רוטשילד יש קנדידטים. איציק (קוטג') אלרוב, מחפש מקום טוב. אבל אין מה לדאוג - כולם יסתדרו. ממילא מתפנים המון מקומות, 29 מנדטים של קדימה ועוד 6 של אהוד ברק.
מחאה של יפואים
ובעוד כל היאפים מחממים את המנועים האלקטורליים לקראת עוד קיץ שיעלה את מחירם בבורסת הכיסאות המתפנים, צצה לפתע מחאה אמיתית. לא ממומנת, לא מנוהלת, לא ממוסחרת, מחאה שהיא לא מריונטה של איזו קרן ולא מטעם חבורת מחפשי כיסא. מחאה עממית, אותנטית. מחאה שנולדה ברחובות המצוקה, ולא מחאה שיצאה מבתי הקפה לרחוב בקול צעקה.
בדרום תל אביב יצאו תושבי השכונות לרחובות, עוד לפני שהגיעו המתסיסים וספסרי הקולות של מפלגות הימין הגזעני כדי לרכב על הגל. תושבי השכונות הפנו את כעסם אל העובדים הזרים, אבל הצביעו על מצוקה אמיתית, כואבת, מלאת יצרים, על אש רוחשת בסמטאות אפלות, אש שממנה עשויות מהפכות. זו אש של שנאה. אש זרה, אש רעה, אבל עדיין - אש.
מיפו יצאו נשים ערביות, עובדות קבלן, פעילות במפלגת דע"ם, מפלגת פועלים. הן אספו נשים ערביות ונציגי ציבור ערבי מכמה חלקי הארץ, והגיעו לאירוע של היאפים של סתיו "כזה, כאילו", ובמוצ"ש רצו להניח תשתית היסטורית לשיתוף פעולה בין יהודים יאפים לערבים יפואים.
מארגני ההפגנה לא נתנו למחאה האותנטית לקחת חלק. זה נוגד את ההשקפה המיינסטרימית שלהם. "כזה כאילו" זה בכלל לא בערבית. יוהרה קוראים לזה. חטא ההיבריס.
ואז באה אסמה
ככה זה כשאין תוכן, וילדים צעירים משחקים מול מקצועני הכיסאולוגיה את משחק הכיסאות המוזיקליים, על גבו של ציבור עם מצוקות אותנטיות. חבורת ילדים תאבי שררה גררו מדינה שלמה לכיכר המדינה. הפקת ענק של כמעט 500 אלף איש, ובעקבותיה צלילה אל תהומות האבדון הפוליטי על-רקע חוסר הניסיון, חוסר היכולת, חוסר ההבנה שאין ניסיון ואין יכולת. ועכשיו, לקראת קיץ 2012, מתארגנים שוב ב"כזה כאילו", כמה מחנות. כל אחד על-פי שיוכו הפוליטי וההסכמים שעשה או מתעתד לעשות עם מפלגה כזו או אחרת. כולם רוצים לספק את הסחורה.
ואז, לפתע, באה אסמה.
אותנטית, כמו שאותנטי מוגדר במילון. אמיתית, רהוטה, להוטה, בוטה. בום. ירקה לנו את האמת ישר בפנים. אין יאפיות ונאומים שכותב רגב עם עולם אסוציאטיבי ושזירות רומנטיות של צ'ה גבארה. אין סיפורי משנה על יום שישי בצהריים, כשרגב והחבורה יושבים בקפה בוהמייני ומורידים כוסות של עארק כדי לשמור על אותנטיות. אסמה אגבריה זחאלקה, תזכרו את השם הזה. בלי חארטה, בלי התייפיפות, אבל עם הרבה שורשיות אסלית, עם שפה מתלהמת וחצי ערסית, עם עברית מתובלת בשפת רחוב, עם משנה סדורה ומילים כמו "חזון". טארח. לַפָּנִים!
אסמה אגבריה זחאלקה, תזכרו את השם הזה
בנאום מאולתר, גדוש תחושת עלבון וכעס על הרגע בו הבינו הנשים של דע"ם שאינן מקבלות את הזכות (המפוקפקת בעיני) לנאום על הבמה של "חבורת סתיו כזה כאילו", לאחר שהבינו שהולכו שולל על-ידי החבורה והוזמנו רק מתוך ניסיון להביא לכיכר כמה שיותר אנשים, על-מנת שישמשו תפאורה לנאומים שהוכנו, נסרקו וצונזרו מראש, פצחה אסמה במונולוג אל מול המצלמה ודיברה כמו מנהיגה אמיתית.
היא דיברה על הזדמנות היסטורית שהוחמצה, ועל הגשר בין יהודים וערבים, ועל ההזדמנות לחלץ את ישראל מהבידוד הבינלאומי שהיא נמצאת בו בגלל גזענותה, ועל ההזדמנות שנשים ערביות תפנינה מעל הבמה אל הציבור הערבי בכללותו שיבוא ויקח חלק בעשיה החברתית, ועל האפשרות להראות לעולם הערבי כולו את שיתוף הפעולה הישראלי-ערבי בתוך ישראל. אם אסמה הייתה צריכה לקבל תפקיד בממשלה שתקום לאחר המהפכה, אזי היא שרת חוץ.
מאחר ששנאום נלכד בעין המצלמה במלואו כמעט, אין טעם שאביא את דבריה בכתובים. אין טוב ממראה עיניים. מחאה חברתית, אמיתית, אותנטית, שורשית. שילוב מעולה של מחאה יפה וחצופה. תושבי דרום תל אביב, אתם רוצים פתרון למצוקה האמיתית שלכם בלי כתר הגזענות על הראש, תחצו את הכביש ולכו לחפש את אסמה בסימטאות יפו. היא תבין את מצוקתכם, היא לא תתן לכם להפנות אצבע מאשימה אל החלשים והמסכנים בסיפור הזה, היא תוביל אתכם מעל הראש של ספסרית הקולות רגב - היישר אל לשכת האימפוטנטיהו.
אסמה אגבריה זחאלקה. תזכרו את השם הזה.

תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  04/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסמה אגבאריה זחאלקה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
כפיים, כפיים, כפיים!!!!!
מי שאכפת לה......  |  4/06/12 15:21
 
- איזה מעשה גברת-להתפוצץ כשהידית ל"ת
הצעה מגונה  |  4/06/12 20:01
2
אנרכיסט המתלהב מערבייה ברחוב ל"ת
דע"מ בולשיט  |  4/06/12 15:23
3
ברברן מתלהם- מי בכלל מסוגל...
מומחה לפוקים  |  4/06/12 15:53
4
ההיתי יורק לה ישר לתוך העין
דן ה  |  4/06/12 18:15
5
ירקה לנו את האמת ישר לפנים...
נרי ארכיונרי  |  4/06/12 18:45
6
ישר למשרד החוץ
קוליקו  |  4/06/12 18:55
7
כמה הערות
מבקרת  |  4/06/12 19:45
 
- היא סתם פוסטמה מתלהמת ופוליטית ל"ת
שמאל-לאומני  |  5/06/12 18:24
8
שכחה את הכדורים. שתלך לעזה. ל"ת
שם כבר יטפלו בה  |  4/06/12 22:52
9
לערבים אכפת שיש יהודים בארץ
אלון פלג  |  5/06/12 00:00
10
לסמול נולדה מנהיגה חדשה. הידדI ל"ת
ו  |  5/06/12 08:48
11
צודקת. פועלי כל העולם - התאחדו
נטע אלון  |  5/06/12 10:15
12
אני מוחה בתוקף:
אלעד דקר  |  5/06/12 12:53
 
- אלעד אתה צודק
עטרה שגב קלימי  |  6/06/12 05:30
 
- טמבלית שימושית
נרקומן בדימוס  |  7/06/12 08:23
 
- נרקומן יקר !אוסמה לא מפחידה או
עטרה שגב קלימי  |  8/06/12 06:10
13
שורשית ואותנטית אבל פוליטקאית
אורלי  |  5/06/12 21:47
14
ממי אתה מתלהב,טיפש
נרקומן בדימוס  |  7/06/12 08:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אי-אפשר שלא להתרגש, כשגיליתי תנועת נוער, את תנועת "הצופים" בישראל, הפותחת דלת ולב לנערים החיים כאן, לא מתוך פטרונות, אלא מתוך רקימת דפוסי חיים שוויוניים של חברות
יובל ברנדשטטר
מה שהשתנה במזרח התיכון הוא מעמדם של היהודים. מבני חסות כנועים, מועילים כלכלית ובלתי מאיימים מספרית או עדתית, הפכו היהודים ליישות כופרת, בעלת עוצמה, הקוראת תיגר על הטורקים בפרט ועל המוסלמים בכלל
אברהם בן-עזרא
בית המשפט מרגיש כי הסכומים שנכללים בחוות הדעת של המומחה - נמוכים מדי והדייר לא יוכל לתקן ולבטל הליקויים, אלא אם כן יקבל תוספת נכבדה למחירי המומחה. הפתרון - הוספת רווח קבלני למחירי המומחה בשיעור גבוה במיוחד
דפנה נתניהו
בעולם הפוליטי, כאשר חוסר אידיאולוגיה והיעדר השקפת עולם מצטרפים אצלנו לרצון להיות "מתון", מתרחשות שתי תופעות    האחת היא התכנסות למרכז של מפלגות שהיו בעבר בעלות זהות נפרדת ושהיו להן עמדות שונות וברורות, כמו הליכוד מצד אחד ומפלגת העבודה מהצד האחר    השנייה היא שזה 35 שנה, ערב כל מערכת בחירות, קמות מפלגות "מרכז" - שינוי, ד"ש, צומת, מפלגת המרכז, הגימלאים וקדימה הן רק כמה מהן
משה חסדאי
לרבים ברור שהאקטיביזם השיפוטי של בית המשפט העליון בישראל, פועל נגד אזרחי מדינת ישראל. בעיקר נגד החלוצים המתיישבים, בשטחים המשוחררים, שבנו בתיהם בשליחות ממשלות ישראל ובסיוען האזרחי והביטחוני והכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il