שוב העגלון יוצא לדרך, המושכות בידו והפֶּרֶד החזק מושך את עגלתו. העגלון:
יריב אופנהיימר. הפֶּרֶד החזק, יצור כלאיים, לא סוס לא חמור, או אולי שניהם גם יחד: הליכוד.
אבל כשיריב אופנהיימר המגלם בהצגה את העגלון הצנום החלשלש וכבד הראייה יָצָא לדרכו, השוט בידו והפרד רתום לרתימותיו, הוא הבין שעדיין אין בכוחו לבצע במו ידיו עבודה כה קשה ולשם כך יש עליו לגייס פועלים, וזה לא בעיה מסתבר.
הפרד שהוא יצור כלאיים כאמור ולמרות ששערו האפיר משָנִים ויש לו אנגלית מצויינת, עדיין לבדו לא יוכל לחולל נפלאות וכאמור זקוקים לפועלים. מסתבר שבמדינת ההיפך כשלנו, אין בעיה למצוא פועלים לעבודות הכי מלוכלכות שיש ; לדחוף ידיים נקיות לשקר, להעמיס על העגלה ערימה גדולה של כזבים, להמשיך לנסוע על גביה ללב הבוץ והמדְמֵנָה ולשקוע, ולשבור אח"כ את הראש איך לצאת.
בכל מקרה אם העגלון, העגלה, הפועלים והפרד ישקעו עד צווארם מכוֹבֶד המשקל כפי שקרה לא אחת אצלנו בעמק יזרעאל בחורפים הקשים, כאן להבדיל, העגלון במגפיים נקיות ייצֵא לחפש ישועה כדי להמשיך בעבודה עם הצוות שתחת ידו ואם לא, אז הוא יחפש באותו כפר, עגלה אחרת, פועלים ופרד, כי צריך להמשיך.
כאמור עגלון בהיר, חיוור, חלשלוש ומשקפופר ובידו המושכות והשוט. פרד כלאיים עתיר כוח ואישיות מפוצלת בהתאם, ופועלים אוחזים בידיהם פטישים ומכושים לשבור ולרוצץ ולפלס דרך לעגלות הבאות אחריהם.
כמה פועלים אני רואה שם? שנים-עשר כמדומני, גם פועלת ביניהן, נפלא, כאן אין
הדרת נשים. הם זועקים לאחד שיבוא לעזור להם, הוא מבריז ובורח, אבוּד לו אין לו חברים.
וככה כולנו רואים אותם יוצאים לרוצץ לשבור ולהרוס ולא צריך להזכיר נשכחות מעשה דומה אודות עגלון, עגלה פועלים ופרד הרי התרחש כאן לפני מספר שנים. חברים שלהם לצד הדרך, שותפים אפילו, צועקים להם, היזהרו! אבל הם לא שומעים ולא רואים ואולי אפילו לא חושבים, והעגלון מכה בשוטו וממשיכים.
הצופים בהצגה בחושך, מתֵי-מעט גועים בצחוק, הרוב ממרר בבכי, ופרד עם אישיות כלאיים, ופועלים בלי אישיות בכלל, ממשיכים בפרקי ההצגה עד שיסיימו אותה ברעש גדול ובניצוצות אש ולא יישאר כלום על הבמה וגם הבמה לא.
אגב, בחוגי המקצוע אומרים שאם ההצגה תצליח ותהפוך לשלאגר עולמי (כמו טוביה החולב למשל) ייכתב תסריט והיא תצולם לסרט בשם "הינתקות 2" כשבקנה 3 וְ-4 ואולי יותר, שהרי הפרד העגלה הפועלים והעגלון תמיד יהיו שם והכל אפשרי.