|
1 |
|
|
זנד מונע ע"י התשוקה לאקדמיה ולציבור, להראות מי זה זנד!
בני אדם שרק כדי להבליט עצמם בוחרים לפתח תאוריות אחרות, "מהפכניות" וחסרות יעוד, אינם ראויים להחשב אנשי אקדמיה בודאי שלא אנשי מדע!
וזנד הוא פרופ' שוטה, שמתפרנס מהבלים!
הפרופסור הזה מתעסק באובססיה שאינה פחותה מהאובססיה של יריביו הרבים. כל אלה המשקיעים את מרצם וחלבם כדי להוכיח דברים שאין להם כל ערך מדיני או מעשי לחיינו כאן עכשיו ומחר.
לאבותי הישירים ז"ל, שהגיעו לכאן מאירופה בשנות השלשים של המאה הקודמת, מתוך אמונה שזאת ארץ ששייכת היסטורית ליהודים, רק משום שאלה היו התפילות של אבותיהם הפרטיים והיהדות הכוללת, לא נדרשו ההוכחות והתאוריות של הזנדים המעטים, או של יריביהם המרובים.
ובאשר לי עצמי ולקרובי, שנולדנו כאן זה בודאי ובודאי חסר כל משמעות. מה עוד שמדובר בתאוריות ובמילים שלא נתנות להוכחות ברורות ומוחלטות.
גם אם היה הפרופ' מסוגל להוכיח מעל לכל ספק את התאוריות שלו, למה ולמי זה משנה?
ובאותה מידה אילו הוכח מעל לכל ספק שהמסופר בתנ"ך זה היסטוריה אמיתית, למי ולמה היה זה משנה? מי יכול היום להוכיח קשר ברור בין היהודי ההוא שדרך בגת בבית לחם ליהודי הזה שסחר בבדים בורשה או יצר תכשיטים בצנעה?
העובדות הפשוטות והברורות הן שבני אדם מאמינים במה שהם רוצים להאמין, או מתאים להם להאמין בו, וסביב האמונה הזאת הם מתלכדים ויוצרים תנועות חברתיות היסטוריות.
בסופו של התהליך החברתי, אין כל משמעות מעשית לידיעה המוכחת, האם האמונה בתחילתה היתה כולה אשליה של אגדה או אמת עובדתית צרופה. על אחת כמה אין משמעות לתאוריות הנשענות על ספקות שאינן נתנות בדיעבד, להוכחה או להכחשה!
האמת היחידה הנחשבת הוא מבחן עוצמת ההשתרשות ואיתנות העמידה לאורך הזמן ההיסטורי החולף.
במבחנים האלה השתמרות היהדות על כל גווניה לאורך הדורות, היא הוכחה ברורה ומספקת! וכמותה גם הנצרות ולאחריה האסלאם.
אפילו החילוניות הצעירה בת 350 שנה בס"ה, טרם עברה באופן מוחלט וברור את מבחן איתנות העמידה לאורך השנים.
כך שיכולים ארכאולוגים והיסטוריונים לאומיים לנפנף עד מחר בתאוריות מלומדות על הקשר בל ינותק, שבין טרשי חברון לסנדלי נערי הגבעות המדלגים עליהם בחדוה וכמיהה,
ולעומתם, יכולים "הזנדים" המלומדים להכחיש עד מחר, את קיומם של קשרים כאלה.
אלה ואלה העוסקים באובססיביות ביצירת דמויות חדשות או מחודשות לעבר הרחוק, עוסקים בתפלות חסרת כל ערך. עוסקים בצלמים ריקים במקום באמונה עצמה.
במהות "המלומדים" האלה אינם שונים מכוהני הדת העושים אותה קרדום לחפור בו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
אין מחקר תמים, כמו שאין מאמר תמים. כל מחקר מוטה על פי תפיסתו של החוקר, מה גם שבמדעי החברה יכולת הסטטיסטית מוגבלת. זנד טוען שאין עם יהודי זה בסדר כי הנ"ל מהו? הוטנטות? מחקרי DNA הוכיחו שייכות נרחבת לעם שמכונה יהודי. לכהנים "טוהר הגזע" בולט במיוחד. זנד רוצה למצוא חן בעיני האנטישמים כאשר מרים להם להנחתה את התיאוריה שלו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורי פ |
|
|
|
|
|
קשר בין יהודים ליהודים אחרים. זה נשמע לך הגיוני? דת זה משהו פנימי. זה משהו של אמונה. זה מונח פילוסופי. איך בדיקת DNA תוכל לומר לך אם האדם הספציפי הזה הוא יהודי, בודיהיסטי או מוסלמי?
אם אתה אומר שה- DNA של רוב היהודים מוכיח שהיהודים הם עם (ולא רק קהילה דתית) אז אתה אומר בעצם - הדם שלנו שונה מהדם של הנוצרים וכך אתה למעשה מצדיק את הקיצוניים שלבאנטישמיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חיים ב. |
|
|
|
|
|
לצערי נחשפתי לשיח בדבר אי היות העם היהודי עם עוד בילדותי לפני 40 שנה. זה היה חלק בלתי נפרד מהאידאולוגיה הקומוניסטית. זנד פשוט מגיע מהמקור הזה וממשיך בהטפה השקרית ההיא. היות ותחום הדוקטוראט שלו הוא בכלל בהיסטוריה של הקולנוע, אינו יכול לפרסם את הבליו באקדמיה, תחת זאת פנה לספרות פסאודו מדעית (למעשה פובליציסטיקה ספרותית) שאינה עומדת תחת ביקורת של אקדמאים. חלק מהדיוטות התקשורת מוחאים לו כפיים היות ולפי אמונתם תם עידן הלאומיות ואין מקום ללאומיות יהודית. האמת הפשוטה היא ששני ספריו בנוגע לעם ישראל הינם גיבוב של חצאי אמיתות ושטויות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמעון עזר |
|
|
|
|
|
שמעון עזר , אני מתנגד להרבה הנחות של פרופסור שלמה זנד. אך לא הייתי עושה מה שאתה עושה .
נהוג אצלנו לשטח את הויכוח . מי שאנחנו לא מסכימים איתו , אנחנו הופכים אותו מייד לאדם בור ונבער מדעת.
חובה להתייחס בכבוד .
אני שלא מסכים עם דעותיו של זנד , מעריך את עבודותיו בכל הקשור לנושאי הקולנוע , לא הייתי יורדת לרמה , שהוא לא כלומניק בנושאי היסטוריה כמו שאתה עשית .
אני מתיחס בהערכה רבה לעבודותיו בהיסטוריה וחולק עליהם , וכך עלינו לנהוג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לשמעון עזר.. |
|
|
|
|
|
ספרותית!
להיות מנומס ולכבד רק לצורך הפגנת נימוס, זה מגוחך!
זאת צביעות מטופשת! כי במקרה הזה, דוקא חסר הנימוס וההתחשבות הוא המספר בעצמו הלא הוא מיודענו זנד.
וכשמעלה הסופר על הכתב סיפור רק כדי להרגיז ולקומם את הקורא, רשאי הקורא ואפילו חייב להשיבו מידה כנגד מידה! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
פועה את עושה לך חיים קלים. ואני כותב זאת דווקא מתוך כך שאני חולק כמעט על כל עמדותיו של שלמה זנד.
הספר הקודם של פרופסור זנד תורגם לשש עשרה שפות . הוא זכה להערכה רבה בקרב הקהילה האקדמית של אוניברסטאות מובילות .
גם בכירי ההיסטוריונים בארץ החולקים על דעותיו , כמו פרופסור אניטה שפירא מבטאים ההערכה לעבודתו האקדמית .
גם אני סבור שהויכוח אינו צריך להיות מתוך הנחה שהציג בתגובתו מר שמעון עזר , שמדובר בשלמה זנד הנבער מדעת או כמו מגיבה אחרת שהוא כותב רק כדי להרגיז.
כן , אסור לגרום לרדידות של ויכוח בהצגת האחר כדמות מגוחכת .
כן, ויכוח חייב להיות מתוך כבוד . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ארץ הצבי |
|
|
|
|
|
הויכוח חדל להיות אקדמי! במקרה שמעתי את אניטה שפירא מתבטאת ולמיטב זכרוני היא אמרה שזנד כותב היטב!
יגאל מוסנזון כתב היטב את חסמב"ה, ולא טען שזה היסטוריה!
וגם הסיפורים שלו "עשו היסטוריה"...
אילו הייתה רצינות מחקרית בספרו, זנד היה מספיק נחוש להותיר אותו לדיון אקדמי בתוך המסגרת האקדמית, ואז היה מקום "לדיון מכובד".
משהעמידו לשפיטת הרחוב, אין הוא שונה מכל עיתונאי מהגיגן או מסתם סופר... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
והמוסיף רק יגרע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
הן בשל הרישא והן בשל הסיפא, גם ההסתייגות מדעותיו של הפרופסור, השוללות את הזכויות של העם היהודי בא"י, בד בבד עם גינוי חריף של מילות הסתה שנאמרות נגד הפרופסור או נגד כל אדם אחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
4 |
|
|
יש פזורה ערבית בא"י, צאצאי מהגרי-עבודה ערבים שהיגרו לפלשתינה-א"י. אין היסטוריה פלסטינית, אין ארכאולוגיה פלסטינית, אין תרבות או מורשת פלסטינית, אין דיאלקטיקה פלסטינית. כרגע, הדבר היחיד שמאחד את צאצאי הבוסנים וצאצאי הסודנים וצאצאי החורנים הוא השנאה ליהודי באשר הוא יהודי. עובדה שהיא לעצמה מצערת עד מאוד, אבל מציאות שאין להתכחש לה, פשוט משום שהיא נאמרת בריש גליי על ידי 'הפלסטינים'. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
|
|
|
מורה נבוכים מזכיר לי את תקופת סאלין . הוא טען שליהודים אין את ארבעת סימני ההיכר של עם , לכן הוא לא עם .
מורה נבוכים קובע לעם הפלשתינאי שהוא לא עם .
אף אחד לא יכול היה להחליט לעם היהודי , שהוא אינו עם.
אף אחד אינו יכול להחליט לעם הפלשתינאי , שהוא אינו עם .
סטאלין לא יכול היה להחליט לעם היהודי , אם הוא עם או אינו עם .
מורה נבוכים אינו יכול להחליט לעם הפלשתינאי , אם הוא עם או אינו עם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא מורה |
|
|
5 |
|
|
לקרוא את שניהם, גורם לי להזכר בגרטרוד שטיין.
ערב מלחמת העולם השניה, אשת הרוח היהודיה האמריקנית המפורסמת, המליצה על מועמדותו של אדולף היטלר לפרס נובל לשלום. בין השאר בזכות הבנתו שצריך להפרד מגורמים מסכסכים כגון היהודים.זה אמיתי, גם אם קשה לקורא/ת להאמין למראה עיניו. תבדקו בבקשה בגוגל ותראו בעצמכם. מי שמספר שהיא לא התכוונה, מזכיר את העסקנים היהודים משנות ה-30 של המאה שעברה שטענו שהיטלר לא מתכוון לפגוע ביהודים. אישוש לכך ניתן למצוא בעובדה ששטיין נשארה לגור בצרפת במשך המלחמה, ואף ניהלה קמפיין יחסי ציבור עבור ממשלת וישי הנאצית בתקשורת בארה"ב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חגא |
|
|
6 |
|
|
מר קלינסקי מאוד לא אוהב לקרוא את האמת של זנד - אבל מה אפשר לעשות? יש המון דברים לא נעימים בעולם, ולישראלים הלאומיים העובדה שיהדות היא דת ולא לאום פשוט מקלקלת את הנרטיב השקרי שעליו התחנכו ואותו מנחילים לילדים המסכנים שגדלים כאן.
אם יהדות היא לאום ולא דת - איך זה שאי אפשר להצטרף ללאום הזה בלי להמיר דת, ועוד בדרך האורתודוכסית ביותר? איך זה שנפסלים אנשים שתרבותם זהה לזו של היהודים, שפתם דומה, מקום מגוריהם בשכנות - ובכל זאת אינם חלק מן ה"לאום" המדומיין והשקרי? החברה הישראלית לא במקרה מתפוררת ונרקבת מבפנים. זה מה שקורה כשהשקר הוא הבסיס התרבותי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני ואני ואני |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
הרמב"ם לא יכול לדבר על הלאומיות באותה משמעות בה אנו מדברים כיום כי בתקופתו לא היתה קיימת מדינת הלאום אלא המדינה הפאודלית. הלאומיות היא תופעה מודרנית המשליכה לאחור את ההווה הנוצר.
אין לבלבל בין סולידריות לבין לאומיות. בין קבוצות שונות של אנשים יש סולידריות אבל זה לא הופך אותם לבני לאום הרואים עצמם כמי ששייכים לאותה מדינה, אותה מערכת פוליטית. יהודי המערב שפעלו נוכח עלילית דמשק לא ראו עצמם כשייכים לאותו לאום, מה גם שגם אז לא נכון לדבר על לאום יהודי אחד,ותהליכי העיצוב הביאו לכיוונים שונים: אוטונומיזים,טריטוריאליזים,ציונות,אנטי ציונות חרדית, אנטי ציונות של בני משה בן הלאום של המדינה בה חיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי ברנע |
|
|
9 |
|
|
להתווכח מהו העם היהודי,לאום או דת,ומה היה בעבר ומה אמר הרמב"ם וכו... נראה לי מיותר לחלוטין.העם היהודי או העברי עבר מיום היווסדו גילגולים שונים ופורמטים שונים ולא יכול להיות אחרת לעם ששורד 4000 שנה.אז פעם היינו עבדים, אז כשיצאנו ממצרים מישהו אמר "רגע אנחנו עבדים, מה פתאום שניהיה לעם?" או כשהגענו לארץ ישראל מישהו שאל " הרי אנחנו שבט של נוודים,מה פתאום שנתנחל בארץ מסוימת?" בעצם היו בטח כאלו ששאלו,"הזנדים" של פעם, אבל ההיסטוריה שטפה אותם אל תהום הנשיה. בכל תקופה אנחנו מחליטים לאיזה פורמט אנחנו נכנסים,או שמישהו אחר מחליט בשבלינו ואין לנו כח לשנות את זה.המקום שאנחנו נמצאים בו עכשיו בא בדיוק לענות על הבעיה הזו.שאף אחד לא יחליט בשבלינו אלא אנחנו נחליט בשביל עצמנו.יש כאלה שחיים עוד בגולה מבחינת הראש שלהם בדיוק כמו אלה שרצו לחזור למצרים לסיר הבשר.מי אמר שההיסטוריה לא חוזרת על עצמה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
10 |
|
|
מידה להמשך קיומו של העם היהודי בארץ ישראל.שניהם הפכו את היהודים ל"כובשים" בארצם מולדתם=ודינו של כובש הוא מוות או גירוש!
אני כבר לא מתביישת לומר בגלוי שאני מתעבת בשנאה גלויה את ה0מול הבזוי בנוסח הפרופ0ור לשנאת ישראל,זנד=שכלל אינני רואה בו "יהודי" משום שיהודי אמיתי לא היה מעליל עלילות דם נגד העם היהודי בשביל כסף=כשאויבי ישראל משתמשים בזאת נגדנו!!!
לא תהיה לזנד ושכמותו מחילה וכפרה על עלילותיהם!
זעקי ארץ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|