X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוח מבקר המדינה האחרון לא ישנה דבר ממנהגי הקברניטים שלנו. הם מצפצפים על המבקר, ורק למען הכבוד המינימלי, הם מוציאים הודעות דוברות חיוורות לחלוטין. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. מה שהיה הוא שיהיה. לטובת אזרחי ישראל, נקווה כולנו שאירועי קיצון לא יהיו מנת חלקנו
▪  ▪  ▪
ההשתלטות על המרמרה. קבלת ההחלטות - חלטורה אחת גדולה [צילום: AP]

יתכן והיו כאלה אשר ציפו, אולי, שדוח מבקר המדינה על קבלת ההחלטות בנושא המשט ירעיף שבחים על קברניטי המדינה. הדוח וודאי אכזב אותם. אז קוראים יקרים, אין ממה להתאכזב. מי שמעורה במה שקורה בפורומים הביטחוניים-מדיניים ואיך מתקבלות ההחלטות, יודע אל נקלה עד כמה מבקר המדינה לא יכול היה לאכזב. מי ששערותיו נעמדו (לא אצלי!) ראוי שיעשה חושבים היטב לגבי מעורבותו במה שמתרחש במדינה.
אין זו הפעם הראשונה שנושא קבלת ההחלטות בביטחון לאומי עולה לכותרות, אלא שלאחר כמה גלים שאינם מזיזים לאף אחד, הכול חוזר לקדמותו, ומנהיגנו ממשיכים לנוע בשיירה הארוכה מאוד של מסורת קלוקלת של קבלת החלטות בביטחון לאומי.
מאז וועדת אגרנט ועד הדוח הנוכחי, כולם טוענים שתהליכי קבלת ההחלטות הן חלטורה אחת גדולה. שוו בנשפכם שאין המדובר בעוד איזה נושא שולי אלא במהות החיים שלנו כאן. היה מצופה שמישהו ירים את הכפפה ויתחיל להתנהל לפי ההמלצות האין-ספור שהופיעו בדוחות השונים.
"מלחמות אגו" של יהודים
הדוח הנוכחי חושף בפנינו "מלחמות אגו" של יהודים שכל עניינם טובם האישית. עתה, על אלה אשר השמיצו את פרופ' עוזי ארד עם פרישתו מלשכת ראש הממשלה ותפקידו כראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), יבקשו ממנו סליחה על כל ההשמצות שהמטירו עליו. מתברר שהאיש דיבר אמת. לו היה מרחיב, הייתה מתגלית התמונה הקודרת עוד יותר.
מתברר שהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה מנהל מו"מ מדיני עם גורמים שונים. משרד החוץ פועל לפי מיטב הבנתם של ראשיו מבלי שראש הממשלה בכלל מודע לכך. משרד הביטחון מנהל מדיניות חוץ משלו, מנותקת לחלוטין מזו של משרד החוץ או משרד ראש הממשלה. הגוף האינטגרטיבי שאמור לתכלל את כל האופציות ולהביאם בפני הקברניטים, היינו המל"ל, מנוטרל לחלוטין. עובדי המל"ל בכלל מתחלפים בקצב שאפילו ממשלות אינן מתחלפות. בקצב כזה איך ניתן לבצע עבודה רצינית ומעמיקה? אי - אפשר.
כותב המבקר: "רק ביוני 2011, כשלוש שנים לאחר חקיקת החוק וכשנתיים לאחר כינון הממשלה הנוכחית, אישר ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, את "נוהל ליישום הוראות חוק המטה לביטחון לאומי, התשס"ח-2008" אשר נועד "להסדיר את אופן הפעולה של המטה לביטחון לאומי בתוך משרד ראש הממשלה, לרבות לעניין יחסי הגומלין בין ראש המל"ל לבין בעלי תפקידים אחרים במשרד ראש הממשלה, וזאת בהתאם לקבוע בסעיף 8 לחוק המל"ל". ב-28.12.11 אישר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו תיקון לנוהל האמור. נוהל זה מעביר סמכות ואחריות שנקבעו למל"ל בחוק לגופים ביטחוניים אחרים, במקביל לסמכות ולאחריות של המל"ל, באופן המנוגד לחוק המל"ל ולתכליתו, ואשר עלולות למנוע מהמל"ל לבצע את תפקידו כנדרש." הדברים מדברים בעד עצמם.
ממשיך המבקר וקובע: "ראש המל"ל מופקד על יישום החלטת הממשלה בדבר העמקת הידע של שרי הקבינט בענייני החוץ והביטחון; בפועל לא נערכו דיונים בקבינט להעמקת בסיס הידע של שרי הממשלה בנושאים מדיניים-ביטחוניים במתכונת שנקבעה בהחלטת הממשלה מנובמבר 2007, וכפי שקבעה ועדת וינוגרד במסקנותיה כלקח ממלחמת לבנון השנייה." זו הדרך שבה מחליטים שרי ישראל על פעולות צבאיות-מדיניות הרי גורל. האם יש מקום לדאגה? ייתן כל אחד מן הקוראים תשובה לעצמו.
ראש הממשלה - מחוץ לתמונה
גם בתחום ההסברה בתקופת שקדמה למשט ולאחריו, ישנה התייחסות של המבקר. הממצאים חמורים היות שהגורמים המופקדים על הפעילות המדינית - הסברתית, נרדמו בשמירה. הבעיה היא שזו המסורת גם בנושאים אחרים. משרדי הממשלה המופקדים על ניהול המדיניות חוץ והסברה ממדרים זה את זה. קנאת סופרים תרבה חוכמה? כלל לא בטוח. כל אחד פעל לפי מיטב הבנתו, וכך נראו התוצאות. ראש הממשלה היה מחוץ לתמונה, וזו הבעיה הקשה ביותר.
דוח מבקר המדינה האחרון לא ישנה דבר ממנהגי הקברניטים שלנו. הם מצפצפים על המבקר, ורק למען הכבוד המינימלי, הם מוציאים הודעות דוברות חיוורות לחלוטין. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. מה שהיה הוא שיהיה. לטובת אזרחי ישראל, נקווה כולנו שאירועי קיצון לא יהיו מנת חלקנו.

תאריך:  14/06/2012   |   עודכן:  14/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ונמשכת שיירה...
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה לעשות שראש ממשלה
נבחר בבחירות  |  15/06/12 00:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
חטא המרגלים היה חטא של מוגי לב מתוחכמים להפליא שפחדו להתייצב מאחורי עמדתם ולשו, במילה שמשמעותה גלשה מתוכה כאימה, את העם כולו לעיסה דביקה של "לא נעלה". הדמגוגיה הטעונה ב"אֶפֶס", הייתה חזקה להוותנו הרבה יותר מאשר הנבואה בפי משה כבד-הפה והלשון. איש לא שרד את העוון הזה. לבד מיהושע ומכלב, כי רק הם ידעו להתייצב חסרי סיכוי אבל עשירי מצפון בפני ה"אֶפֶס"
משה חסדאי
בסדום ועמורה, כמו בסן פרנסיסקו שבסרט 'הארי המזוהם', הכל חוקי. הכל שפיט. הכל הוא דין חלוט. אלא שבסדום ועמורה לא הייתה שנאת יהודים. במקרה הישראלי, יש שנאת יהודים חלוצים. יש כאן שנאה של 'שלום עכשיו' ו'יש דין' ו'בצלם' כלפי יהודים. החוק משוגע והוא משרת את שונאי היהודים החלוצים. החוק משרת את אויבי ישראל ואויבי היהודים
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
אותה מוקדנית שקיבלה את השיחה במשטרת ישראל מהמשפחה שאיבדה את השליטה על הבלמים ברכב, פעלה באופן בלתי הולם בעליל לאירוע הקשה. במקרה בו אזרח במצוקה מתקשר למשטרה ומדווח על אסון הקרב ובא, יהא בידי מי שנמצא בצידו האחר של הקו, במשטרת ישראל, ליתן מענה שיש בו כדי לסייע להצלתו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיהו מורה לחיים?    התקשורת כן אשמה: חגי עמיר סלב?    סופרים וגנבים    יובל, רד מעץ המע"מ    לא לוַגנר    כתובת הנאצה הייתה על הקיר? - לא לכותרת    מרְק לא לבד    די לילקוט הכזבים של מעוז    ולקינוח: כרת ראש ציפור - ולא תמות?
עו"ד אברהם הללי
הוצאת דיבת הארץ הייתה מעשה חמור שאין כמוהו וגרמה לירידת מורל העם בהגשמת המטרה אשר לשמה יצא ממצרים - לרשת את ארץ כנען. האנשים שנבחרו, נשלחו לתור את הארץ ולבוא ולספר את מה שנתבקשו לבדוק ולא נתבקשו לחוות דעה, אם כדאי לעם להילחם על הארץ אם לאו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il