X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ראש הממשלה היה מוכן לוותר על כינוס ועידת הליכוד כדי להימנע מהתמודדות מביכה על תפקיד יו"ר הנשיאות. רק דבר אחד מפריע לו - רצונו לשנות את סעיף 'איחוד הרשימות' בחוקת הליכוד, סעיף שהוא הפתח להכנסתם של אהוד ברק ואנשי קדימה לרשימת הליכוד לכנסת הבאה
▪  ▪  ▪
נתניהו וישראל כ"ץ. ביבי משתמש באיום המרומז כאיום טקטי, אך לא מדובר באובדן שליטה
בחירות בזק או המתנה
ישראל כ”ץ מעוניין בבחירות בזק למוסדות הליכוד. ארדן ממתין. בינתיים מסתמנת חלוקה מעניינת למחנות בתוך הסיעה - חלוקה שהיא פוליטית נטו. יו"ר המרכז, משה כחלון (שנעדר מהפגישה ביום ראשון), בצד אחד – ויו"ר המזכירות, ישראל כ”ץ, מצד שני

ביום ראשון הגיעו ללשכתו של נתניהו השרים ישראל כ"ץ, גדעון סער וגלעד ארדן. ישראל כ”ץ העלה הצעה שנועדה לחסוך מראש הממשלה מבוכה פנים מפלגתית - ההתמודדות בבחירות חשאיות על תפקיד יו"ר נשיאות ועידת הליכוד מול דני דנון ומיכאל איתן. על-פי ההצעה תינעל הוועידה ותהפוך באופן אוטומטי למרכז, וכך יוכל נתניהו לפסוח באלגנטיות על המהלך שנכפה עליו בכינוס הוועידה כשהצירים עלו על הכיסאות וזעקו "חשאית, חשאית!" הוא לא חושש שיפסיד, אבל הישג משמעותי לדנון בהצבעה חשאית יפגע ביוקרתו של יו"ר המפלגה.
מנגד הוגשה לבית הדין של הליכוד עתירה של עו"ד אביעד ויסולי ופעילים אחרים המזוהים עם האגף הימני בליכוד בדרישה לכנס בדחיפות את הוועידה ולערוך בחירות לנשיאות. העניין מתגלגל כרגע, ובתשובה לעתירה נמסר מהליכוד כי "עברו רק 47 יום מכינוס הוועידה".
נתניהו מוכן לוותר על כינוס הוועידה, אך דבר אחד הפריע לו. הוא היה רוצה, הסביר, לשנות את סעיף איחוד הרשימות, והתכוון לעשות זאת בוועידה. זאת הבעיה שביקש לפתור.
"סעיף איחוד הרשימות" נשמע כעוד פרט טכני מהתקנון המפלגתי האפור והיבש, אך לא כך: מדובר בפתח שיכול לאפשר את כניסתם של אהוד ברק ו/או אנשי קדימה לרשימת הליכוד לכנסת הבאה.
על-פי חוקת הליכוד נכון להיום, על-מנת לבצע איחוד רשימות דוגמת הקמת גוש הליכוד-גשר-צומת ערב בחירות 1996, על המציע לזכות ברוב אבסולוטי של חברי מרכז. כלומר, לא חשוב כמה חברי מרכז יגיעו לכינוס שבו תיפול ההכרעה, 1,000 או 3,000, ההצעה תאושר אך ורק אם תזכה ברוב של כ-1,700 קולות שהם יותר ממחצית חברי המרכז.
הפתח אם כן הוא פתח צר. הסבירות לגייס רוב כזה נמוכה ביותר, בלי קשר לעמדותיהם ולנטיותיהם הפוליטיות של חברי המרכז. חלק לא מבוטל מהם חולם להשתלב בעתיד ברשימת המפלגה לכנסת, וכל שריון מרחיק את החלום.
נתניהו מבקש להרחיב את הפתח: לשנות את הסעיף כדי שהצעה על איחוד רשימות תוכל לעבור ברוב רגיל. את השינוי התכוון לאשר בוועידה, שכל עוד לא הפכה למרכז, מוסמכת לחולל שינויים בחוקת המפלגה.
ספק אם נתניהו מתלהב במיוחד מן הרעיון לראות בקרב חברי סיעתו את כצל'ה, ואם כך הכוונה היא מן הסתם לא לצרף לליכוד את תקומה או את מפלגתו של מיכאל בן-ארי. אם יורחב הפתח, מי שעשויים להיכנס פנימה הם שאול מופז עם כמה בכירי קדימה, ואולי גם אהוד ברק.
דנון, שבנה את ההתמודדות שלו לנשיאות כמהלך שנועד לבלום את צירופו של ברק לרשימה, אמר לישראל כ"ץ שזו הכוונה גם הפעם. כ”ץ השיב שלא. שהכוונה היא לאפשר איחוד עם סיעות אחרות במקרה שיעבור חוק שלפיו הסיעה הגדולה ביותר היא שתרכיב את הממשלה. בסביבתו של רה"מ חוזרים ומכחישים כל כוונה לשריין מקומות לברק ומופז. גם אם ניתנה הבטחה שכזו לכל אחד מהם, לא היה סיכום מחייב ומן הסתם הסתפקו ברמזים.
כ”ץ מציע לנעול בדחיפות את הוועידה, ואילו משה כחלון וגלעד ארדן מציעים למשוך עד לחגים. אחרי החגים מתחילה שנת הבחירות, ובה מוקפאים בליכוד מהלכים פוליטיים כולל בחירת ראשי מוסדות המפלגה. עד שיתחילו הדברים להתגלגל מחדש, יעברו מים רבים בירדן. ישראל כ”ץ מעוניין בבחירות בזק למוסדות הליכוד. ארדן ממתין. בינתיים מסתמנת חלוקה מעניינת למחנות בתוך הסיעה - חלוקה שהיא פוליטית נטו. יו"ר המרכז, משה כחלון (שנעדר מהפגישה ביום ראשון), בצד אחד - ויו"ר המזכירות, ישראל כ”ץ, מצד שני. יו"ר הקואליציה זאב אלקין שהתכוון להתמודד מול כחלון זוכה בסיעה לתמיכתם של ישראל כ”ץ וחיים כץ. חיים כץ אף פעל נגד הניסיונות בשבוע שעבר להדיח את אלקין מתפקיד יו"ר הקואליציה. מאידך-גיסא, נוצרה ברית פוליטית בין משה כחלון לגלעד ארדן, ששוקל להתמודד על תפקיד יו"ר המזכירות מול ישראל כ”ץ. השבוע יצא ארדן לכנס בברזיל בנושא האקלים. התלווה אליו כרמל שאמה, ששמו הועלה כמי שהיה אמור להחליף את אלקין בראשות הקואליציה.
כך או אחרת, טועה מי שחוזר וטוען שנתניהו חושש מאיבוד שליטה בליכוד ועל כן שוקל בכובד ראש לחולל מפץ חדש. נתניהו משתמש באיום המרומז כאיום טקטי, אך לא מדובר באובדן שליטה. עם זאת, ההצעה לאחד רשימות - שהיא בעצם הצעה לשריין מקומות לנציגי מפלגות אחרות - עשויה להיתקל בהתנגדות כמעט מקיר לקיר.
בסיעה יש מי שמעריך כי מדובר בהצעה מצומצמת. לא באיחוד רשימות אלא בשריון מקומות למספר מצומצם של אנשי קדימה, כאלה שלא יעוררו התנגדות ברחוב הליכודי, דוגמת צחי הנגבי, יעקב אדרי ועתניאל שנלר. להנגבי זוכרים בליכוד חסד נעורים. אדרי, שמנמיך פרופיל לאחרונה - אומרים בשטח - הוא "עם רגל אחת בליכוד". במקרה של שנלר לא מדובר בחזרה הביתה, אך נראה שהוא בליכוד עם שתי רגליו.

חופש התבטאות בקדימה

עדיין ריכוזית
קדימה של מופז ריכוזית לא פחות מקדימה של לבני. מופז אולי למד מהטעויות של לבני, הוא לא מהסס להטיל סנקציות על ח"כים שמפרים את המשמעת הסיעתית

ביום שני דנה סיעת קדימה בשני נושאים. האחד, החלופה לחוק טל. יו"ר ועדת קש"ב יוחנן פלסנר הציג מסקנות ביניים. השני, תגובת המפלגה לדוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל.
קדימה של מופז ריכוזית לא פחות מקדימה של לבני. מופז אולי למד מהטעויות של לבני, הוא לא מהסס להטיל סנקציות על ח"כים שמפרים את המשמעת הסיעתית. בשבוע שעבר נערכה באחד הבניינים של אוניברסיטת בר-אילן הוועידה האידיאולוגית של קדימה. התקשורת הגיעה, אך האירוע לא זכה לחשיפה. אולי משום שהמארגנים טעו, כפי שציינה דליה איציק, כשקבעו את הוועידה ליום חמישי, אחרי סגירת מהדורות סוף השבוע - אך גם משום שהוועידה הייתה משמימה. לא נרשמו ויכוחים ולא אמירות הראויות לכותרות. יו"ר המפלגה, לבוש בחגיגיות, עלה על הבמה בפריים-טיים ונשא נאום שלא היה בו חידוש.
קדימה מקפידה להציג עמדה אחידה, אך בהתייחסותה לדוח המבקר היא שמרה על פרופיל נמוך. יואל חסון, ששימש במחצית הראשונה של הקדנציה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יזם במידה רבה את הדוח. ביום רביעי, כשפורסם, הוא מיהר למתוח ביקורת חריפה על השרים ישי ושטייניץ. אלא שלחסון לא הייתה בעיה, משום שלא שימש בעבר שר. לעומתו, רוני בר-און ומאיר שטרית, שבממשלת אולמרט כיהנו בתפקידים שבהם מכהנים היום שטייניץ וישי, העדיפו מטעמים מובנים לשמור מרחק. לבסוף אפשרו בקדימה לח"כים להגיב כפי שיעלה על דעתם. שלמה מולה הגיב בחריפות. עתניאל שנלר קבע שהמבקר הגזים. בשיחה שניהלנו הוסיף שמי שיטיל אחריות על ישי ושטייניץ ישירות במקום לרדת לרמת השטח, יזמין את מותם של 50 איש נוספים.
כצפוי, דוח המבקר יצר סערה בכוס מים. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה הנוכחי, אורי אריאל, אפילו לא קבע ישיבה מיוחדת לדיון בדוח - ולא משום שאריאל מבקש להקל על הקואליציה. ביום השבעתו של מופז לשר עיכב את ההשבעה בשעה כשדרש לחשוף את ההבנות הסודיות בין נתניהו למופז והביך בשידור ישיר את ראש הממשלה. לכל בר דעת ברור ששר האוצר לא משגר את מכבי האש ושר הפנים לא פותח את הברז לכבות את השריפה. הסערה הפוליטית האמיתית צפויה בעוד כעשרה ימים - כשוועדת פלסנר תציג את החלופה שגיבשה לחוק טל.
שלמה מולה, שאיים השבוע בפרישה מהסיעה אם החלופה לא תהיה מספקת, אומר שפלסנר הציג לסיעה מתווה "לא מספק". מולה ומספר חברי סיעה נוספים שמעו בדבריו של פלסנר צלילים שנועדו לפייס את הסיעות החרדיות. נכון לעכשיו מדובר בסיכומי ביניים בלבד. הרטוריקה של פלסנר היא מפייסת, אבל אם הוועדה תעמוד במה שפורסם השבוע - הצעה הכוללת סנקציות כלכליות למי שלא יתגייס - מדובר ברטוריקה שהיא בעיקר עטיפה. הכוונה להטיל סנקציות כלכליות קרובה למתווה של דודו רותם שפרסמנו כאן בשבוע שעבר - אין מעצרים, אין עונשי מאסר, לפי העיקרון ייתנו - יקבלו, לא ייתנו - לא יקבלו. לא לחינם העריך רותם שיש לו רוב.
אבל מדובר ברוב אריתמטי ולא ברוב פוליטי. בשבוע הבא תיאלץ ועדת פלסנר לרבע את המעגל. לדעת ח"כ מולה, אם הסיעות החרדיות לא פורשות סימן שההצעה לא כוללת שינוי, הסיעות החרדיות תתנגדנה לכל הצעה שתספק את מופז, שלא לדבר על ח"כ מולה.
נכון לעכשיו פתרון אין, אבל בקדימה סמוכים ובטוחים שפרישה מהקואליציה בעוד חודש לא עומדת על הפרק. אם כן, הכיוון ברור.

בונים את הבית היהודי
בנט. יצליח לפרוץ? [פלאש 90]

שחזור ההצלחה של יחימוביץ'
לאורלב יש אנשי שטח וניסיון פוליטי רב. בנט יפעל לגייס את חברי 'ישראל שלי' ואת המצביעים החופשיים בניסיון לשחזר את הצלחתה של יחימוביץ' בעבודה. ובזמן שכולם מתמקדים בעימות אורלב-בנט, הרשקוביץ לא שוקט על שמריו וממשיך לפקוד אנשים, בעיקר בפריפריה

בשבוע שעבר ערך נפתלי בנט חוג בית ביישוב עלי. 90 איש הגיעו למפגש. בנט יצא מהמפגש ובידו 40 טפסי התפקדות. שלל לא רע בכלל בהתחשב בכך שבציונות הדתית רבים מהמתפקדים הפוטנציאליים של הבית היהודי רשומים כבר בליכוד. במטה בנט מספרים על מתפקדים רבים שנרשמו דרך פייסבוק או האינטרנט, על טפסים שמוחזקים בינתיים קרוב לחזה על-מנת לבלבל את האויב כדי שלא ייחשף למספרים אמיתיים. את הדיבורים הללו קשה לבדוק. חוג בית הוא דבר מוחשי.
המפקד בבית היהודי הוארך עד ארבעה בספטמבר, ואין שום דרך לאמוד נכון לעכשיו את יחסי הכוחות בין המתמודדים על ראשות הרשימה ואת כוחם של המתמודדים לכנסת. לאורלב יש אנשי שטח וניסיון פוליטי רב. בנט יפעל לגייס את חברי 'ישראל שלי' ואת המצביעים החופשיים בניסיון לשחזר את הצלחתה של יחימוביץ' בעבודה. ובזמן שכולם מתמקדים בעימות אורלב-בנט, הרשקוביץ לא שוקט על שמריו וממשיך לפקוד אנשים, בעיקר בפריפריה. במטה של הרשקוביץ מספרים על החתמות בבית-שאן, באשקלון, בשדרות, במעלות, במגדל-העמק, בנתיבות ובקריית-מלאכי. סדר גודל של כמה מאות מתפקדים בכל עיר. הפרופ', כך נראה, השקיע בשלוש השנים האחרונות בלא מעט פרויקטים בפריפריה. שוב, הטפסים טרם התקבלו בוועדת המפקד, שם מדווחים על מספר קטן של טפסים שהתקבלו בינתיים. הטפסים בחלקם הגדול נשמרים במטות, אולי גם משום שמדובר במצביעים חופשיים שהם לא רוצים להדליף את קיומם למתחרים. אגב, אם הרשקוביץ יחליט לוותר על ההתמודדות - שמועה שרבים במפלגה מדברים עליה על-אף שנכון להיום זו הערכה בלבד - המתפקדים שלו צפויים לתמוך בנפתלי בנט.
כל העיניים מרותקות לקרב על תפקיד היו"ר, אבל הבית היהודי הוא לא ישראל ביתנו. היו"ר לבדו לא יביא את המנדטים, ייבחר מי שייבחר, והרשימה צפופה. המפלגה הולכת לבחור את מועמדיה לכנסת בשיטת האירוויזיון - שיטת המפד"ל הקלאסית, פרט לעובדה שבמפד"ל נבחרו המועמדים לכנסת בידי חברי המרכז ועתה ייבחרו בפריימריז.
וכך עובדת השיטה - כל מתפקד מסמן מועמדים לפי סדר עדיפויות. נניח שהוא רוצה את חיים ראשון, את משה שני ואת שרה שלישית. חיים מקבל בספירה 60 נקודות, משה 30 ושרה 10. הספירה יכולה להיות קצת שונה, אבל העיקרון ברור: המועמדים מדורגים על-פי פופולריות, לא רק כמות הקולות מקבלת משמעות אלא גם סדר העדיפות עשוי להכריע.
האם שיטה מורכבת שכזו מעניקה יתרון לאחד מהמחנות? דבר ראשון, טרם התגבשו רשימות מועמדים שרצות אחת מול השנייה. הרב רונצקי שתומך בבנט לא הודיע אם יתמודד לכנסת. בבנט תומכים גם אורי אורבך שבנט הבטיח לו תמיכה למקום השני ברשימה, סגן ראש מועצת בנימין מוטי יוגב, איילת שקד ושולי מועלם, וכן יוני שטבון המתמודד על משבצת הצעירים.
אורלב לא מציג רשימה משלו. הוא מחזיק את הקלפים קרוב לחזה ונמנע מלהודיע במי מהמועמדים לכנסת יתמוך. עמיעד טאוב ואסף וייל ששניהם מתמודדים למשבצת הצעיר תומכים בו, כמו גם הח"כית לשעבר גילה גמליאל, אבל רשמית הוא לא מריץ רשימה. גם שותפו זה שנים ניסן סלומינסקי מנהל מפקד עצמאי ומתמקד בהתמודדותו לכנסת מבלי להתייחס ישירות להתמודדות על ראשות המפלגה.
אם לקראת הסוף כן יתגבשו שתי קבוצות, שיטת הניקוד דווקא מונעת ממחנה מסוים לקחת את כל הקופה - הדירוג לא מאפשר זאת. אבל עוד חזון למועד.
הפריימריז לראשות המפלגה נקבעו לשישה בנובמבר. שבוע לאחר מכן, ב-13 בנובמבר, ייערך סיבוב שני במידת הצורך וגם ייבחרו המועמדים לכנסת. בחירת המועמדים עשויה להתברר כצעד מוקדם מדי. מפלגות משתדלות שלא לבחור רשימות לכנסת כל עוד לא ברור מה תהיה האג'נדה של הקמפיין ומי היריבים.
בינתיים, הקרב בעיצומו. אורלב בונה על מוסדות הציונות הדתית ועל השטח הוותיק. סגני ראשי ערים מטעם המפד"ל מתייצבים לצדו בהנחה שידאג לסייע להם להיבחר גם בפעם הבאה. בנט בונה על כוחות חדשים, על צעירים ועל בניית המפלגה כמפלגה של כולם, מסלול שלהערכתו יביא מתפקדים וקולות מהליכוד. הרשקוביץ על היוקרה.
בינתיים, המספרים קטנים אבל בוועדת המפקד מדווחים על עשרות אלפי טפסים שהפעילים ביקשו לקחת. הבית היהודי לא צפוי לשחזר את הישגי המפקד הקודם של המפד"ל שבו היו כ-60 אלף מתפקדים, אבל חציית הרף של 30 אלף כן תיחשב להצלחה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  23/06/2012   |   עודכן:  23/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את מי נתניהו מתכוון לצרף?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נמאס מהפוליטיקה המזוהמת של מל
קורןנאוה טבריה  |  24/06/12 05:57
 
- גברת נאוה, כנסי.......
בצלאל ליכודניק  |  24/06/12 16:23
2
באקס באני הולך באוויר
מסעודה משדרות  |  24/06/12 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
תקלות הן קמט במישור ההוויה? להפך, האנושות היא הקמט. 'המלון של פולטי' הוא המחשה טובה למצב עולמנו: מערכת מאורגנת על סף קריסה
יואב יצחק
על דוח מבקר המדינה שמעמעם את אחריותם של כלל חברי הכנסת    על קונסיליירי שמגיש תוכנית משפטית    ועל מנהל בחברה ציבורית שעשה לעצמו "שפחת מין" וזוכה לתמיכתה של אשת תקשורת
שוקי שדה
בבר-אילן סוערות הרוחות: מבקר המדינה שלח לבכירי האוניברסיטה הגדולה בישראל טיוטת דוח מיוחד הכולל ביקורת נגד הנשיא פרופ' משה קוה והמנכ"ל חיים גליק    בין הסעיפים נמצאים נפוטיזם בקרב חברי הסגל האקדמי והמינהלי, אי קיום מכרזים והטבות שכר לבכירים
ציפורה בראבי
תכירו: אורה לוי, מורה לספרות שיצאה לפנסיה, בעלת רישיון נהגת מונית, מייסדת "מוניתה" - תחנת מוניות הנהוגות על-ידי נשים בלבד. חידוש נשי ומרענן, אין ספק. הדרת גברים? ממש לא... אבל היא תיעלב אם גבר ירצה להרים מזוודותיו בעצמו לתא המטען של המונית
אלעזר לוין
דורון נמרוד, שיחד עם רמי בסירמטן הוא הבעלים של חברת רם אדרת, יתחיל בשבוע הבא בבניית הפרויקט הראשון של ראש העין החדשה    מגרש ב-50 מיליון שקל    65 דירות ראשונות מתוך 2,720    דיוקן של חברה קבלנית במגזר הציבורי, שנכנסה גם לבניית דירות כיזם    פנטהאוז ב-2.2 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il