X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נקודת הפתיחה היא הבעיות הרבות שקיימות בשווקים הפיננסים כאשר הרבה משקיעים רואים שחורות והמשך נפילות בשווקים הגדולים. עם זאת, ראיית שוק דרך עין פסימית לעולם לא הועילה למשקיע, ולכן כל שנותר הוא לדעת למצוא אופטימיות כאשר הכל מסביב פסימי. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במדד הניקיי
▪  ▪  ▪
הבורסה ביפן [צילום: AP]

בהשקעה בשווקים גלובלים אני מעדיף לבצע באמצעות ETF (תעודות סל). הערך המוסף שבמכשיר מסוג זה הוא עצום, ואילו נקודת החולשה היחידה הינה וויתור מראש על אפסייד משמעותי שקיים במניות סטרייט.
העדפה נוספת הינה ביצוע עסקות בשקלים ולא במט"ח מאחר שכך ניתן לחסוך עלויות גבוהות בדמות העמלות השונות המשולמות לחברי הבורסה (בנק או בית השקעות). העדפה שרירה במיוחד כאשר מדובר בשווקים "רחוקים" כגון המזרח הרחוק או אירופה.
למה ניקיי?
נקודת הפתיחה הינה הבעיות הרבות שקיימות בשווקים הפיננסים כאשר הרבה משקיעים רואים שחורות והמשך הנפילות בשווקים הגדולים. עם זאת, ראיית שוק דרך עין פסימית לעולם לא הועילה למשקיע ולכן כל שנותר הוא לדעת למצוא אופטימיות כאשר הכל מסביב פסימי. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במדד הניקיי.
יפן מדורגת (עדיין?!) בדירוג של AA כאשר כלכלת המדינה החלה בשנת 2012 להציג צמיחה לצד יציבות באחוזי האבטלה במשק. צריך לזכור שהמדינה עדיין מלקקת פצעיה מרעידת האדמה והנזק העצום שנילווה אליה ואולי פה טמון עיקר ההבדל בין מדד הניקיי לבין כל מדד מערבי \ מזרח אסייתי אחר.
כאשר העולם צופה ומצפה לצמיחה ברת קיימה של סביב 2% שנתי נראה כאילו יפן מצליחה להשיג יעד זה ואולי אף להכפילו. זו כבר נקודת זכות לטובת המשק היפני.
בבחינת ביצועי המדד לאורך השנים ניתן לזהות כי לאחר 25 השנים האחרונות עומד המדד במקום. השיא של תחילת שנת 90? החל לשקוע ככל שחלפו השנים ומכאן - הניקיי הוא אחד המדדים היחידים בעולם שלא הניב תשואה למשקיעים בו לאורך תקופה כה ארוכה. אולי הגיע העת?!
ההשקעה הממשלתית הגבוהה שצפויה להיות לאור משבר איתני הטבע והפגיעה מהתחום הגרעיני (פגיעותם וסגירתם של כורים גרעיניים במדינה המייצרים אנרגיה) יכולה לתת דחיפה משמעותית לשוק היפני המדשדש ובמידה והיבשת הישנה (אירופה) תצליח לשחרר את הלחץ סביב המשבר בה ולהמשיך לשרוד יתכן וזה ישורשר באופן חיובי גם למשק היפני.

תאריך:  25/06/2012   |   עודכן:  27/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
יפה הוא החלום שעיקרו מזרח תיכון חדש שכל יושביו מתכלכלים בחדווה, העסקים משגשגים והתותחים דוממים. כמה טוב. הבעיה של החלום הזה זהה לבעיות של כלל החלומות ומדובר בשלבם הסופי והבלתי נמנע – היקיצה
אלכס לוין
על הניסיון הכושל להשיג את הקונסוליה בבלרוס ועל קומדיית הטעויות בניסיון להשיג את שגרירות ישראל בבלרוס. הגיע הזמן לנער את אלו שמזלזלים בקהל ומתעללים בו ומציגים את הפנים המכוערות של המדינה
נורית גרינגר
תחושה גדולה של אובדן מורגשת כשצופים בסרט על חייו הקצרים של יוני נתניהו. האם אפשר לשער מה הפסדנו עם המוות של יוני נתניהו? לעולם לא!
דניאל גיגי
דוח מבקר המדינה שוב חושף את המחדלים האידיאולוגיים והמנהיגותיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל באותה נשימה הוא גם מבליט את התקווה למנהיגות חלופית של שלי יחימוביץ' שמתגלה כמנהיגה בעלת חזון אידיאולוגי ויכולת לחשוב לטווח ארוך. חודשים לפני האסון על הכרמל יחימוביץ' עשתה כל שביכולתה כדי לעצור את המדיניות הדורסנית של משרד האוצר נגד מערך הכבאות, והדוח החמור של מבקר המדינה חושף כמה היא צדקה
איתן קלינסקי
לניצב אהרון אקסול מסיבות תמוהות אין בידיו אפילו תמונה אחת של מפגינים מיידים סלעים בשוטרים. אם הייתה לו תמונה, בוודאי היה דואג שהיא תקשט כל עיתון. ניצב אקסול, אני כאזרח מזכיר לך שזה לא יפה לשקר, וגם אסור לשקר, כדי לייחס לנאשם דבר שלא עשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il