X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הריסון פורד היה שחקן דרמטי אדיר ששילב יכולות קומיות. הוא יצק מימד של אנושיות לכל דמות אותה הוא גילם. כיום, מדובר באיש עצל וזעפן המשמש בבואה חיוורת של השחקן הגדול שהיה בעבר
▪  ▪  ▪
פורד. תהילה שחלפה

כאשר מסתכלים על הקריירה המופלאה של הריסון פורד, ניתן לזהות בה מעין החמצה קלה. הוא שיחק תפקידים מגוונים, אך לא כאלו שנחשבו כעוצרי נשימה.
הריסון פורד נולד ב-13 ביולי 1942 בשיקגו לאב ממוצא אירי ולאם ממוצא רוסי-יהודי. לאחר שלמד במכללת ויסקונסין משחק, הוא ערך אודישנים לתפקידים רבים אך לא הצליח לעבור אותם. בשנת 1964 עזב פורד את המערב התיכון ועבר לגור בלוס אנג'לס כדי להחיות את קריירת המשחק הכושלת שלו אותה עת. אך לאחר שהופיע במספר תפקידי-משנה זניחים החליט לעסוק בתחביב האהוב עליו - נגרות.
מי שזיהה את כשרונו היה הבמאי ג'ורג' לוקאס, לו התקין פורד ארונות על הסט של "מלחמת הכוכבים", וכן השתמש בו לוקאס להקראת שורות עם שחקניות שנבחנו לתפקיד הנסיכה ליאה בסרט "מלחמת הכוכבים" שעתיד היה לצאת במהלך 1977. רבים שמו לב לכך שהכריזמה השוצפת של פורד גרמה לו להתאים לתפקיד האן סולו. לוקאס התנגד בתחילה, בטענה שהוא לא רוצה להעסיק שחקנים שכבר עבד איתם (פורד שיחק בסרטו של לוקאס "אמריקן גרפיטי"). אך לבסוף השתכנע לקבל את פורד לתפקיד.
קריירה מקצועית
החיוך העקום, המבט הנחוש, הטון הציני והגבריות הפגועה - כל אלו אפיינו את הדמויות שגילם פורד בקולנוע. הוא היה ידוע כמאלתר מעולה. לאחר ששיחק שוב את האן סולו ב"האימפריה מכה שנית" ב-1980 הוא החליף את טום סלק בתפקיד הארכיאולוג אינדיאנה ג'ונס בסרט "שודדי התיבה האבודה".
ב-1982 כיכב פורד כשוטר בדרמה העתידנית של רידלי סקוט, "בלייד ראנר". בשנים 1984-1983 שיחק שוב את האן סולו ואינדיאנה ג'ונס בסרטי המשך. ב-1985 הופיע פורד בסרט "העד" של פיטר וויר, בו גילם תפקיד דרמטי עוצר נשימה לצד קלי מקגיליס. על תפקיד זה היה מועמד לאוסקר.
שיתוף הפעולה בין וויר לפורד הוליד את הסרט הכושל "מפרץ מוסקיטו", בו גילם פורד איש משפחה קיצוני אשר גורר את משפחתו לג'ונגלים של מרכז אמריקה. הוא ניסה להתאושש מכשלון הסרט על-ידי משחק בשלושה סרטים בהם גילם פחות או יותר אותה דמות: "פרנטיק" של רומן פולנסקי (1988), "נערה עובדת" של מייק ניקולס (1989) ו"בנוגע להנרי" שגם בוים על-ידי ניקולס ב-1991.
מכאן ואילך מחליט פורד לברור את תפקידיו בקפידה ולהעדיף שיקולים מסחריים על פני איכות. בהתחלה זה עבד כאשר גילם את הרופא ריצ'ארד קימבל אשר נחשד ברצח אשתו בסרט "הנמלט" ב-1993 ואת נשיא ארה"ב בסרט "אייר פורס 1" ב-1997. ב-1998 הוצע לפורד לגלם את התפקיד הראשי בסרט "טראפיק" של סטיבן סודברג, אך לאחר עיון בתסריט הוא סירב והתפקיד הוצע כאמור למייקל דאגלס.
גם הסרטים הבאים בתחילת שנות האלפיים לא עשו חסד עם פורד, אשר בחר תפקידים שלא בהכרח הלמו את כישוריו. וגם ניסיונות הקאמבק ב-2008 עם סרט נוסף בסדרת אינדיאנה ג'ונס והמערבון "הפלישה למערב" בשנה שעברה, לא החזירו אותו למעמד בו היה בעבר.
חייו האישיים
ב-1964 התחתן עם מרי מרקורדט. לזוג שני ילדים: בנג'מין וויליארד. ב-1979 התגרשו השניים. ארבע שנים לאחר מכן התחתן שוב, הפעם עם השחקנית מליסה מתיסון ב-1983. לזוג שני ילדים: מלקולם וג'ורגיה. ב-2004 התגרשו בני הזוג. לאחר הגירושין קנה פורד צי מטוסים, ככל הנראה עישן מריחואנה, ולפני נישואיו השלישיים החל לענוד עגיל על אוזנו הימנית. ב-2002 פגש פורד את קליסטה פלוקהארט בטקס פרסי גלובוס הזהב. הזוג אימץ ילד בשם ליאם והם נישאו ב-15 ביוני 2010 בסנטה פה. לפורד שלושה נכדים.
הריסון פורד היה שחקן דרמטי אדיר אשר שילב יכולות קומיות, וכן יצק מימד של אנושיות לכל דמות אותה הוא גילם. כיום מדובר באיש עצל וזעפן אשר משמש בבואה חיוורת של השחקן הגדול שהיה בעבר.

תאריך:  09/07/2012   |   עודכן:  09/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תוכנית ויסקונסין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימי התהילה שלו כבר מאחוריו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין. ל"ת
ינקה  |  10/07/12 08:21
2
הבל השקר של הוליווד..
ליאת בת המלך  |  10/07/12 12:34
3
באמת חשוב מאד.
אוונגארד  |  11/07/12 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
סרט יוצא דופן באיכותו וסגנונו, מבית היוצר של הכותבים והבמאים יוני זיכהולץ וינאי גוז - "יותר איטי מלב" עולה בסינמטק ת"א בימים אלה
אורן פרסיקו
מחקר על פרסום סמוי חושף את תעשיית השקר בתוכניות הבידור והתעודה בטלוויזיה המסחרית בישראל: "אם לא היה פיקוח בכלל, היינו עושים סדרות שקוראים להן 'ביסלי' ו'במבה'"
חיים נוי
המחזה שומר מחד-גיסא על מארג הבית הקשוח והמסורתי, אך מאידך-גיסא הוא נותן דרור לגישה קלילה יותר ולמשחק רגיש ומתון יותר שהופכים את הצפייה למעניינת ולמרתקת
רואי קלנר
השקעה מוצלחת בנדל"ן דומה להצלחה בכל השקעה שהיא    כדי שתצליח דרוש תכנון קפדני מראש והבנה של הסביבה העסקית    למשקיע החובבן הפועל על-פי טעם אישי, מתוך "הידלקות" על הרעיון, האזור או הנכס, מתוך קנייה אימפולסיבית או קנייה שנדחקו אליה, המתכון לכישלון הוא כמעט בטוח
ליאון אלי
ריגולטו היא אופרה העוסקת באהבה גדולה המסתיימת במות האישה כאשר היא מקריבה את חייה כדי שאהובה יוכל להמשיך לחיות    מוזיקה, בימוי וקולות מקסימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il