X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדיון המתחדש בשאלת השוויון בחלוקת הנטל בין אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים, החזיר לתמונה את מי שהיה ועודנו נציגה המובהק של ההנהגה הערבית ה"אותנטית" בסוגייה - עו"ד אחמד עודה - האיש המתהדר בתואר המפוקפק של "יו"ר הוועדה הערבית להתנגדות לשירות אזרחי" מטעם ועדת המעקב של ערביי ישראל. מסתבר כי האיש הוא גם חובב שירה
▪  ▪  ▪
הזמרת פיירוז

עד לא מזמן סברו הכל כי תפקידו של אחמד עודה, האיש שהופקד מטעם וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל על התפקיד הנחשק של הובלת ההתנגדות לשירות האזרחי, בא לידי סיום.
הקמפיינים המתוקשרים והמשולבים של ההנהגה הערבית ה"אותנטית", זו המיוצגת והמדובררת ע"י חברי הכנסת הערביים של בל"ד, חד"ש ורע"מ-תע"ל עשו את שלהם. רק 1% של ערביי ישראל הצליחו להסתנן תחת עינם הפקוחה של שליחי ההנהגה המתקראת "אותנטית" אל עבר זרועות התמנון הישראלי. "מצורעים" כינה אותם ח"כ זחאלקה, אחרים הדביקו להם כינויים קשים אף יותר והפחות מאופקים הפגינו מול בתיהם, השפילו אותם, תקפו אותם פיסית, איימו עליהם ונידו אותם בכפריהם. משכל אלה לא הועילו - סיפרו לנו כי מרבית המתנדבים נשים, וכי גם אם ניקח בחשבון את השיטור הקהילתי אין מדובר ביותר מאשר 2% מתנדבים מכלל הציבור הערבי.
אחמד עודה - דובר רהוט ומרצה מבוקש
פסיקתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, השופטת דורית ביניש, טרם פרישתה, לא רק שגלגלה בפעם המי יודע כמה את תפוח האדמה הלוהט למגרשן של המפלגות היהודיות ולציבוריות הישראלית, אלא גם ליבתה את השאלה במיגזר הערבי והחזירה לחיים את מיודענו עוה"ד איימן עודה. האיש, שרק לפני ימים ספורים יכול היה לנשום לרווחה בעקבות מעורבותו הנטענת בפרשת אל-עראקיב שבנגב, שב למחזר את סיסמאותיו בנושא ההתנדבות והשירות הלאומי. אמרנו "לאומי"?
אכן, סוד גלוי הוא שנקעה נפשם של ערביי ישראל מכל שילוב שמופיעה בו המילה "לאומי". לכלל הזה יש יוצא מן הכלל - שילובה של המילה לאומי בצמד המילים החביב "ביטוח לאומי".
אחמד עודה, בעקביות ראויה לציון, אומר בכל הזדמנות ובכל אירוע, כי זכויותיהם של ערביי ישראל יונקות מעצם היותם אזרחים ומעובדת היותם, כהגדרתו "מיעוט יליד", וכי ערביי ישראל מתנגדים להתניית זכויותיהם ב"כל מיני שירותים" (לשרת את בני כפרך, עירך, סביבתך זה "כל מיני שירותים?").
אחמד עודה נחשב לדובר רהוט ולמרצה מבוקש בפורומים רבים. אין הוא מסתיר את העובדה שהוא אינו ערבי ישראלי, כי אם פלשתיני ("אנחנו לא ערבים ישראלים. אנחנו פלשתינים...", אימן עודה בכנס מעלות תרשיחה לחיים משותפים, יוני 2010). לא תמיד נוחה דעתו של עודה מן המקום שבו הוא מתארח, גם אם הוא בלב הגליל העליון הישראלי ("הגעתי לפה, למקום יפה, ששייך רק ליהודים, ושהוקם על אדמות של ערבים. אני מרגיש שאני נמצא במקום של קולוניאליסטים, בכל מובן המילה...", איימן עודה בפאנל דוגרינט בשורשים, 12.4.12).
אחמד עודה מקפיד להדגיש בכל הזדמנות, כי הציבור הערבי מקפיד לשלם מסים. האומנם? עדיין מרחפים הדי דבריו של פרופ' דן גלאי בפאנל ועידת הנשיא ב-21.6.12: "נציב מס הכנסה בעבר אמר לי שלא גובים מס הכנסה מערבים... כי מפחדים שיקבלו מכות"; "אנחנו לא גובים משני המגזרים האלה" (הכוונה לערבים ולחרדים - א.י.).
מדבר בשתי שפות
אבל מסתבר שאחמד עודה מתוחכם דיו כדי לדבר בשתי שפות - השפה שרוב אמצעי התקשורת החפצים ביקרו רוצים לשמוע (בעברית כמובן), וה"שפה" שערביי ישראל רוצים לשמוע. מתחוור שבערבית מרשה לעצמו מיודענו קצת יותר. בראיון האחרון שהעניק אחמד עודה ל"אלערב" ול"כל אלערב" בנצרת ב-29.6.12 לכתבת מרוות אשקר קבע אחמד עודה נחרצות:
"במקרה של אכיפת החוק נקרא תיגר על החוק, נקרא לאי כיבודו ולאי ביצועו". ובהמשך ישיר לדבריו מצטייד (או כדבריו הוא "מתחמש" - א.י.) אחמד עודה באמירתה של המשוררת והזמרת פיירוז: "אין די בתי כלא שיכילו את כל האנשים" (בתעתיק ערבי: "מא פי חבוס תסע כל אלנאס" - א.י.), וממשיך עודה ומסביר: "קרי: כאשר תהיה עמדתנו מאוחדת כי אז ייכשל הממסד באכיפת החוק".
אחמד עודה אינו לבד. חברו לסיעת חד"ש, וסים חורי, המשמש עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ ד"ר עפו אגבריה, כתב בימים אלה ממש ("הגדה השמאלית", 5.7.12) את מה שחלק מאיתנו, הציבור היהודי, אינו יודע בוודאי: "הנהגת הציבור הערבי הכריזה על כוונה למרי אזרחי באם יהיה על בן המיעוט, בין היתר, להוות עורף פנימי ומגן אזרחי כשהרוב הלאומי ייצא למלחמה נגד עמו הנכבש".
עיון מקוצר זה בחלק מ"יצירות המופת" של עודה, חורי ופיירוז חושף אותנו בפני אמיתה אחת ברורה: אליבא דאחמד עודה, קרי - לשיטת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, אין צורך עוד בדרישת הסף של "רוב לאומי היוצא למלחמה נגד עמו הנכבש" כדי להביא את ערביי ישראל למרי אזרחי; די, לשיטתם של אלה, באכיפתו של חוק שחוקקה כנסת ישראל!
עורו אחים עורו.

תאריך:  10/07/2012   |   עודכן:  17/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשעו"ד עודה פוגש את הזמרת פיירוז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
על התופעה המיתית שמתקיימת בתרבות ובאמנות משחר ההיסטוריה האנושית - הרצון למצוא כוחות על-טבעיים ביקום אשר גם יעבירו את המבקש בחוויה מתקנת. המעשייה אינה קשורה לזמן ולמקום, ניתן לספרה במקומות ובזמנים שונים, בהתאם לכך משתנים תפקידיה: שעשוע, פורקן מועקות וביטוי למשאלות
שלמה ברום, יואל גוז'נסקי
מרכיב מרכזי בזהותה של מצרים הוא ראייתה את עצמה כמדינה הערבית המרכזית ומנהיגת העולם הערבי
הרב אליהו קאופמן
כאשר "בני הישיבות" וקהלם לא יקחו עוד כספים מהמדינה, כאשר הללו לא יעמדו בראש הלאומנות במדינה וכאשר הללו יחרימו את הבחירות השונות, או-אז, אני אזיל דמעה על גיוסם. בינתיים הללו צריכים ללמוד שעל המיטה שהם מציעים הם גם צריכים לישון עליה
עו"ד זיו שרון, עו"ד אורית קוך, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה ניתן על-ידי בית המשפט העליון פסק הדין הקובע כי בהארכת חכירה לא ישולם מס רכישה על עצם מימוש תקופת האופציה
ציפורה בראבי
לגייס ערבים? זאת בדיחה, נכון? וההזדרזות ההיסטרית לגיוס מהיר כבר של חרדים מעוררת פליאה    לא יכול להיות שזה אמיתי כל הדיונים האלה    זה לא רציני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il