X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני כששים שנה מדינת ישראל הענייה העמידה על סדר היום הציבורי את הדיור הציבורי לא במלל, אלא בעשייה מעוררת כבוד מה שנותר הוא תקציב אחזקה לפיל הלבן בדמות החברה "עַמִּי לֹא דַּר כָּאן" את העוול הזה תקפו בכל שבוע, במליאת הכנסת, במשך כעשרים שנה, רק מספר מצומצם של חברי כנסת, שלא הצליחו להרעיד את אמות הספים של סדר היום הציבורי
▪  ▪  ▪
ח"כ לשעבר רן כהן. שיאן המצליפים [צילום: פלאש 90]
עבריינית חוק
למעשה, ממשלת ישראל היא עבריינית חוק. על-פי חוק הדיור הציבורי היא הייתה צריכה לבנות דירות חדשות לזכאי דיור ציבורי רק בכסף, שהועבר לידיה ממכירת הדירות על-ידי "עַמִּי לֹא דַּר כָּאן" ויתר החברות לדיירי הדיור הציבורי משנות החמישים והששים

הדירות הזדקנו, הדיירים בהם הזדקנו, נושאי התחזוקה של מה שנותר הוא בבחינת תעודת עניות לנו כחברה, ולמי שהוסמך לכך על-פי החוק חברת "עַמִּידַר", (סליחה, חברת "עַמִּי לֹא דַּר כָּאן").
את המציאות הכאובה הזו מוביל במיוחד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמתנגד נמרצות לחוק הדיור הציבורי. כתב האשמה אינו צריך להיות מופנה רק כלפי בנימין נתניהו, אלא גם לחותמות הגומי - ישראל ביתנו, ש"ס, עבודה וקדימה, שסייעו בקבורת חוק הדיור הציבורי בחוק ההסדרים.
מה שנותר הוא תקציב אחזקה לפיל הלבן בדמות החברה "עַמִּי לֹא דַּר כָּאן". אם פירורי אחוזים - ממה שהושקע בלשכות מפוארות, בסולמות שכר למנהלים ובצי רכבים למנהלים - היה מושקע בתחזוקת הבניינים הנוטים ליפול ומשדרים עזובה מצמררת, אולי היה בא מזור זעיר למראות הקשים של דירות, שכל מהנדס אחראי היה חותם צו הריסה על חלקן הגדול.
התופעה החמורה היא שמספר הדירות בדיור הציבורי ירד רק בעשרים השנים האחרונות בלמעלה מ-60% ולא נבנתה אף לא דירה אחת.
למעשה, ממשלת ישראל היא עבריינית חוק. על-פי חוק הדיור הציבורי היא הייתה צריכה לבנות דירות חדשות לזכאי דיור ציבורי רק בכסף, שהועבר לידיה ממכירת הדירות על-ידי "עַמִּי לֹא דַּר כָּאן" ויתר החברות לדיירי הדיור הציבורי משנות החמישים והששים.
המכירה הסתכמה ב-4 מיליארד דולר, שיועדו על-פי החוק רק לבנייה חדשה לזכאי הדיור הציבורי. ארבעה מיליון דולר התאיידו באוויר, אף לא דירה אחת נבנתה.
משרד השיכון על שריו שהתחלפו, עַמִּידַר וְעַמִּיגוּר (עַמִּי לֹא גָּר כָּאן) לא פצו פה, לא העלו על סדר היום את פשר היעלמות הכסף, שהמחוקק קבע שיועד אך ורק לדיור הציבורי. כן, שרי השיכון לדורותיהם נושאים באחריות להתאיידות 4 מיליארד דולר, שהועברו לשלל יעדים אחרים, שמילאו את החורים בכיסי התקציב.
לצערי, את העוול הזה תקפו כמעט כל שבוע במליאת הכנסת במשך כעשרים שנה רק מספר מצומצם של חברי כנסת, שלא הצליחו להרעיד את אמות הספים של סדר היום הציבורי.
הממשלה התמידה להוריד בבוטות גסה כל הצעה לסדר היום כדי לא לדון בהתאיידות כספי מכירת הדירות, ואי הפניית הכסף ליעד לו הוא נועד. בין המעטים שיצאו נגד אי יישום חוק הדיור הציבורי נפקד מקומו של הימין, למרות שהימין ניזון מהציבור הזכאי לדיור ציבורי.
הצעות לסדר היום
בעזרת נְכָדַי, עברנו על כל ההצעות לסדר היום בנושא הדיור הציבורי בעשר השנים האחרונות. שיאן המצליפים בנושא הוא חבר הכנסת לשעבר רן כהן (מרצ). תמיד הצעותיו נדחו על-ידי הרוב הקואליציוני של ממשלות ליכוד, קדימה וגם כשהעבודה הייתה שותפה בממשלות ישראל.
וכאן מוכנה הפתעה לקוראים. הטענה השכיחה, שחברי הכנסת הערבים אינם מתעניינים בנושאים הנוגעים לכלל החברה הישראלית. אם כן, את רן כהן (מרץ) כנראה לא יהיה מי שיוכל להדביק במספר ההופעות בנושאי הדיור הציבורי, גם שהוא כבר אינו חבר כנסת. בשלוש הכנסות האחרונות מופיעה בעקביות שלישיה של חברי כנסת, שאינה נותנת מנוחה לנושא - מוחמד ברכה, חנא סוויד, ודב חנין (חד"ש). בכנסת האחרונה נוסף גם עפו אגרבייה (חד"ש), גם מקומו של אחמד טיבי (רע"ם תע"ל) לא נפקד. בכנסת האחרונה חשוב לציין גם את ההתמדה של שני חברי כנסת נמרצים - אילן גילאון וניצן הורביץ (ממר"ץ). לצערי, היו רק הבלחות מעטות של חברי ש"ס והופעה מכובדת ומרשימה בשבוע האחרון של שר השיכון, אטיאס.
לעומת אפס הופעות בכל הכנסות. בכנסת הנוכחית הימין מיוצג בזירה הזאת - הדורשת לגאול את כספי הדיור הציבורי - אך ורק על-ידי חברת כנסת אחת, שאני חולק לה את כל המחמאות - אורלי לוי אבוקסיס. לזכותה, כל הופעה שלה בנושא הדיור הציבורי היא עניינית ומגובה בנתונים. לעומתה, מירי רגב ממקדת כל הופעה בהתלהמות צעקנית על גבול ההיסטריה, ולנושא חוק הדיור הציבורי התייחסה רק בשבוע האחרון.
אני מסיים את הכתבה בהבעת משאלה, שחוק הדיור הציבורי - שנקבר בערלות לב על-ידי ממשלות ישראל בחוק ההסדרים - יקרום עור וגידים.
לצערי, כשפוליטיקה של שיסוי והסתה מנווטת את סדר היום הציבורי, אנחנו מתרחקים מהסיכוי, שנראה את חוק הדיור הציבורי חי וקיים, כמו שידעה להפעיל אותו ישראל הענייה בימים קשים יותר לכלכלת ישראל.

תאריך:  19/07/2012   |   עודכן:  19/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדיור הציבורי אינו מעניין את דנון, רגב וכצ'לה
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
את הימין מעניין רק הכיבוש
כצלה  |  19/07/12 11:35
2
הדמגוגיה של רגב
דיור ציבורי  |  19/07/12 11:52
 
- רגב "השתקנית"של חלוץ חצוף.
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  19/07/12 16:40
3
מדינה ללא סדר יום חברתי
סדר יום חברתי  |  19/07/12 12:06
4
זכרון הערכה לרן כהן
מתי דוד מתתיהו  |  19/07/12 12:14
5
דיור ציבורי לא בנוסח שנות ה-50
מתיחת פנים  |  19/07/12 12:34
6
תעודת כבוד לרן כהן ממרץ
תעודת כבוד   |  19/07/12 18:24
7
עובדה
יואל ק  |  19/07/12 22:18
8
עובדה
יואל ק  |  19/07/12 22:37
9
כל כך הרבה שטויות במאמר אחד??
יצחק אשר  |  20/07/12 00:04
10
רגב תמכה בהקפאת החוק בחוק ההסד ל"ת
אבי מ  |  20/07/12 00:11
11
הבה ונזכר מה היה לפני כשישים
מגיב ותיק  |  20/07/12 01:44
 
- למגיב וותיק
איתן...  |  20/07/12 05:15
 
- לא ענית למגיב ותיק לעניין
איריס כהן  |  20/07/12 17:16
12
להחזיר את חוק הדיור הציבורי ל"ת
קליין נעמי  |  20/07/12 06:46
13
עובדה
יואל ק  |  20/07/12 08:31
 
- לא לחוק דיור צבורי כדברי יואל
עובדה  |  20/07/12 10:23
14
יש (היה) כסף
צפורה בנאי  |  20/07/12 10:34
15
הבעיה בשלטון השקרי
איריס כהן  |  20/07/12 17:22
16
למה לא מישבים ביהודה ושומרון
איריס כהן  |  20/07/12 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סימון אזולאי
אטימות ליבך, אדוני ראש הממשלה, היא קפיטליסטיות מרושעת, שבה רק החזק שורד    אתה נוטל מהעני את פת הלחם    אתה מנותק מהמציאות ובלתי גמיש למצוקה האמיתית
חנן וייס
לקיבוצים נוצר חור - חור בלוחמים, חור אשר ימלאו "שחורים" אחרים, כאלה שאפשר לשלוח לעזה והם יחשבו, בגלל הצפיפות, שהם במאה שערים או באלעד. אבל החרדים לא פראיירים - הם מכירים את דרכי ההטעיה
שולמית קיסרי
עכשיו, כשהבחירות באמת מתקרבות ויש תאריך משוער (ינואר), אין כבר קואליציה של כמעט כל 120 חברי הכנסת ורשימת ה"הצלחות" של ראש הממשלה מונחת לפנינו, מדויקת לרגע זה, ברורה ומפורטת, בלי הצגות, בלי עבודת טאטוא מתחת לשטיח ואפשר לסכם: מה עשה ראש ממשלתנו בזמן היקר שישב על הכסא? מה, מלבד התואר "קינג ביבי", שחציו לגלוג וחציו מרמז על מעמדו השלטוני של ראש הממשלה בישראל, יעמוד לזכותו ביום הבוחר?
איתן קלינסקי
מה שאסור לי - אסור לנהל נורמות חיים שקריות - מסתבר, שזה מותר לחברות "הוט" ו"מירס". מסתבר, שמותר להן להשתמש בנורמות שקריות בוטות בדיאלוג עם דיירים, כשאת הדיאלוג הופכות השתיים למונולוג של מיטיבים עם האזרחים - "אנחנו רק מחליפים תשתיות ישנות בבניין שיחסית הוא חדש"
ראובן לייב
חרף 75 שנותיו, עדיין לא נס קול הזמיר של רן אלירן, הזמר הישראלי המיתולוגי של שנות ה-50, שחבר בשעתו לנחמה הנדל בצמד "רן ונמה"    כיום הוא ממשיך לעשות חיל בשיריו העבריים הרחק מהארץ, כשהוא נישא על גל אדיר של פופולריות ביבשת האמריקנית    כשגריר הזמר העברי מהדהד קולו כמעט בכל מועדון יהודי המצוי בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il