X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ריבונו של עולם נתן לנו מלכות בעולם כדי שנתקן באמצעותה את העולם במלכות שדי, ללא המטרה אין הצדקה לאמצעי
▪  ▪  ▪
מעשה אלוהים המה

ראוי להתבונן בקשר בין ארועי י״ז בתמוז וט׳ באב אשר ארעו את אבותינו במדבר, לבין הקורות את עמנו בהם, מאות שנים אחר כך בחורבן הארץ.
י״ז בתמוז היה היום בו ירד משה רבינו מהר סיני ושני לוחות אבנים בידו, והלוחות מעשה א-לוהים המה, והמכתב גם. יום זה היה יכול להיות יום חג, יום קבלת הלוחות, חטאי אבותינו גרמו שלא היינו ראויים להם. בעקבות חטא העגל שיברם משה רבנו תחת ההר, שברי הלוחות הונחו אחר כבוד בארון הברית יחד עם הלוחות השלמים שניתנו יותר מאוחר.
י"ז בתמוז:
חטא העגל היה חטא ההינתקות מהשם, גילה את הפחד לעמוד נוכח השם. שבירת הלוחות מבטאת צינון היחסים עם ריבונו של עולם. כל זמן שהשברים טרם התאחו זהו סימן, שעוד לא השלמנו לתקן חטא זה.
ולאחר מאות רבות בשנים בדיוק ביום זה פרצו חיילי טיטוס הרשע את חומות ירושלים, ביום זה בעצם נפלה סופית מלכות ישראל, מבחינה צבאית הקרב הוכרע בעצם הפריצה, כי החומות היו התקוה האחרונה של מגיני ירושלים, הם היו קו ההגנה האחרון.
שאלנו מה הקשר בין חטא העגל לבין אובדן הממלכה?
ריבונו של עולם נתן לנו מלכות בעולם כדי שנתקן באמצעותה את העולם במלכות שדי, ללא המטרה אין הצדקה לאמצעי.
קריאת ספר מלכים מלמדת אותנו שהחורבן היה תוצאה של הסתאבות השלטון והממלכה, של אטימות מלשמוע את דבר השם.
כך גם הבית השני נחרב. כך לאורך ההיסטוריה כל הממלכות נחרבו כאשר הם הסתאבו מבחינה מוסרית.שבירת הלוחות גררה באופן סמוי את שבירת החומות.
ט׳ באב היה היום בו בני ישראל בכו בכיית חינם לאחר חזרת המרגלים מתור את הארץ. היה יכול להיות יום הכניסה לארץ יום חג לישראל, ונהיה יום בכייה לדרות, בעקבות מאיסת ארץ האבות.
ומאות שנים אחר כך בדיוק ביום זה נחרב בית מקדשנו, הן בחורבן הבית הראשון והן בחורבן הבית השני 490 שנה אחר כך.
מה הקשר בין מאיסת הארץ לבין גלות השכינה מאיתנו? הרי לכאורה מאיסת הארץ הייתה ממניעים דתיים, ישראל רצו להישאר במידבר לאכול את המן, לעסוק בתורה ולהתענג על השם, מדוע גררה מאיסת הארץ ברבות השנים גם את הנפילה הרוחנית?
חשוב להבין שריבונו של עולם לא חפץ בעם של נזירים, בחבורת מיסטיקנים מרחפים. הוא נתן תורה- הדרכה מעשית לבנ״י כיצד לתקן עולם במלכות שד״י. השם רצה שכשתלכו מהר חורב מקום שלמדתם עליו תורה, תפנו פניכם אל הארץ, מקום שמירת התורה, כי לא המדרש עיקר אלה המעשה...ואל מקום שמירת המצוות לא פניתם(הכלי יקר דברים א ו)
אם כן מאיסת הארץ בעצם מעקרת את התורה, משאירה אותה רק בתאוריה. לכן ברבות השנים הגם שישראל כן נכנסו לארץ בנו אותה והתנחלו בה, בכל זאת נשאר איזה רושם מאותו חטא קדום, אשר גרם ברבות השנים לריחוק בין עולם התורה ועולם המעשה, בין קודש וחול. גלתה שכינה ונחרב ההיכל.
מאמינים אנו שדבר השם לא ישוב ריקם, הנפילות יתוקנו, האבנים ישובו ויתאחו, גם השכינה תחזור לציון, החול יתקדש והקודש יתחדש, וימי צום יהפכו לימי ששון ושמחה. והייתה לה׳ המלוכה.

תאריך:  27/07/2012   |   עודכן:  27/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עולם התורה / Olam HaTorah
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם אין תורה אין מדינה, אם אין ארץ אין שכינה!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרלה
לנוכח מצבה הכלכלי של פורטוגל קיימת מגמה אצל חלק מאזרחיה להגר חזרה למקומות שהיו מושבותיה, ובין היתר הפכה אנגולה לאחד מהיעדים המבוקשים
מרדכי ניסן
דומה כי החרדים עומדים מנגד להלכי החברה הפתוחה והדינמית, ומתבצרים במוכר להם, לרוב מנותקים מן העולם הסובב – מן המעשיר והמהנה, וגם מן המפתה והמאיים שבחוץ. לצד תסיסת התחייה הלאומית של עם ישראל בארצו, מעגל החיים של חרדים רבים מסתובב בבועה סגורה של טקסטים, דרשות ופסקי הלכה, פטפוטי הבלים וסוגי השגחות והקפדה על תלבושת אחידה    תרבותם מצטיירת כחסרת חיות ונשמה
גבריאל בן-עמי
לאיינשטיין מיוחסת האמרה הבאה: "יש רק שני דברים אינסופיים: היקום והטיפשות האנושית. לגבי הראשון אני מסופק"    דומה כי המקרה של משה סילמן שהצית עצמו במהלך הפגנה שופך אור חדש על האמרה הזאת משני היבטים: מחד, טיפשותן של רשויות הרווחה אטומות הלב שהתעללו בו, ומאידך, כסילותם של אנשי השמאל התובעים הגדלה של מדינת הרווחה    כן, אותה מדינת רווחה שכשלה בטיפול בסילמן
צבי גיל
לא מתקבל על הדעת כי תושבי השטחים, שהם המתקדמים בעולם הערבי, יהיו אדישים לגורלם שלהם בשעה ששינויים מפליגים עוברים על העולם הערבי השכן    באין פתרון מדיני יש סבירות גבוהה שתהיה אינתיפאדה שלישית
עו"ד אברהם הללי
הפטרה זו מבטאת נאמנה את המועד בה היא נאמרת: ט' באב שהיא יום שבו חרב פעמיים בית המקדש ונסתלקה השכינה מתוכנו, לכן אנו צמים כביום כפור ובוכים על הָחָרְבָּן, אך יום ארוך זה שנמשך כ-26 שעות ובצאת יום ט' באב נכנסים לתחום שבת ואתחנן שנקראת שבת נחמו כי ההפטרה בשבת זו פותחת בפסוק: "נחמו נחמו עמי", לאמור: הצער יתחלף בנחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il