X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין מבצע "צרצר " של שנות החמישים למותו של העצור המצרי עומר אבו גרבאן עברו כששים שנה, אבל מנטליות הש"ג נשארה וכואבת ובעיקר מסוכנת
▪  ▪  ▪
אהרונוביץ'. מעורב [צילום: פלאש 90]

בשנות החמישים, לפני כ-55 שנה, נשלחו 5 לוחמי חי"ר להחליף סוללות במכשיר האזנה בסוריה. החוליה נתפסה, אחד ממנה התאבד בכלאו, שמו היה אורי אילן והשאר עונו בכלא הסורי עינויי תופת. הרביעייה שוחררה לאחר כשנה וארבעה חודשים ואז התחיל מסע היסורים האמיתי שלה.
שניים מהחולייה הועמדו לדין ודרגותיהם נשללו, אחד מהם חיפש את מותו במלחמת קדש ומצא אותו, והשאר ירדו מהארץ, לא יכלו לשאת את הבושה. רק אחד מהם, מאיר מוזס נלחם 55 שנה לאחר האירוע.
כאשר נפתח תיק המבצע נמצא, כי החולייה נתפסה בעקבות הלשנה ומה שחיכה להם בסוריה היה מארב מתוכנן שלא היה להם סיכוי לחיות אם היו נלחמים בו. החמור בפרשה הוא שבכירי המודיעין ידעו על העניין אולם בחרו להקריב את חברי החולייה, להשפיל אותה בחוזרה למדינה ולהעמיד את הלוחמים למשפט צבאי.
סגן מאיר מוזס קיבל כעבור עשרות שנים את דרגותיו בחזרה ואת כבודו האבוד, אף אחד לא יכול להחזיר לו את השנים האבודות בהם נחשב כפחדן ובוגד.
הש"ג ישלם
פרשת מבצע "צרצר" מקבילה בדבר אחד למותו של עומר אבו גרבאן שהיה תושב עזה ונהג לגנוב רכבים בישראל, עומר אבו גרבאן הורד סמוך למחסום באחד ממעברי הגבול עם הרשות הפלשתינית ומצא את מותו. הוא הורד על-ידי השוטר אסף יקותיאלי ובהנחיית קצין התורן פקד ברוך פרץ. שניהם הורשעו לפני כשבועיים בעניין מותו של עומר אבו גרבאן. עד כאן הסיפור ידוע. ההמשך מפתיע ומקביל דימיון מדהים לפרשת מבצע "צרצר".
מי שנתן את ההוראה לגרש את עומר אבו גרבאן שהיה עצור בלתי מזוהה היה תת ניצב שמעון שומרוני, שהנחה בהתאם את סגן ניצב יוסי בכר. מיד עם מציאת גופתו של עומר אבו גרבאן מיהר תת ניצב שומרוני לכתוב זיכרון דברים לפקודו סגן ניצב יוסי בכר, דבר שאינו מקובל כלל במשטרה. ואילו סגן ניצב יוסי בכר מיהר להתייעץ בעורך דין יעקב וינרוט מטובי עורכי הדין במדינה ויש אומרים היקרים שבהם.
בעוד שסגן ניצב יוסי בכר מקבל דרגת ניצב משנה ותת ניצב שמעון שומרוני מקודם לתפקיד מפקד מרחב שרון, מוקרבים הזוטרים על מזבח הצדק בבית המשפט, ועל הצדק בבית המשפט הישראלי כבר אמר אחד מעורכי הדין המפורסמים במדינה פנחס פישלר "צדק זה שם של כוכב".
מדינת ישראל עושה כיום את אותה טעות שעשתה ללוחמי מבצע "צרצר". המפקדים מקודמים ולא משלמים שום מחיר והש"ג שביצע מועלה על מוקד ויושב בבית הסוהר.
הפרשה מקבלת גם מימד אחר שיכול להאיר באור חמור את מעורבותו של השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ בפרשה. בבית המשפט השלום בתל אביב מתבררת תביעה בענינו של ניצב עמיחי שי שהיה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה וקידם את ניצב משנה יוסי בכר ותת ניצב שמעון שומרוני הטוען שהוא לא אשם בטיוח פרשת מותו של העצור עומר אבו גרבאן...מה שאומר שהיה טיוח !!!

תאריך:  30/07/2012   |   עודכן:  30/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין מבצע "צרצר " למותו של עומר אבו גרבאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב רפי פוירשטיין
שנאת חינם פירושה פגיעה בכלל בתגובה על עלבון פרטי, ולמרבה הצער חיינו מלאים בה    דבריו של משה רבינו בפרשת השבוע וט"ו באב מסמלים את ההפך הגמור: העדפת אינטרס הכלל ופיוס לאומי
איתמר לוין
האם נהג שיכור זכאי לפיצוי כאשר הוא גורם לתאונה? בתי המשפט נחלקו בנושא ובית המשפט העליון טרם אמר את דברו. ראוי שמשרד האוצר יסתום את הפירצה - בחקיקה או בתקנות - ויקבע בצורה חד-משמעית: שיכור לא יקבל פיצוי
איתמר לוין
גרוניס מטייח את מעשיה הפליליים של אלשיך ועולה התמיהה האם קרא כראוי את ממצאיו של גולדברג    התקווה האחרונה היא יעקב נאמן, הרשאי לבקש מהוועדה למינוי שופטים לדון בהדחתה של אלשיך
נבון קצב
בתפילה לבורא עולם שב"ה ובקרוב ישתנו פה הדברים ובתקווה שלא על-ידי חולי וייסורים, כי זה בדיוק המצב עליו דיברו הנביאים ירמיהו, ישעיהו ועמוס
איתן קלינסקי
תשעה באב מהווה תזכורת כואבת למחיר שמשלמת חברה על מחדלי מנהיגות בעבר, שהטילה כל יהבה על המלחמה כמוצא יחידי ולא שעתה לשוועתו של הנביא ירמיהו, שצעק בגרון ניחר לשווא - לא למלחמה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il