X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי שס - משת"פי הימין וחסרי ההשקפה התורתית של גדולי ישראל מהדור הקודם, מדרדרים את היהדות החרדית לעימות מסוכן עם האוכלוסיה הערבית בהחלטה להקים את העיר חריש - וכל זאת ללא שום סיבה אובייקטיבית אמיתית לעימות זה
▪  ▪  ▪
חריש. החרדים הפכו לבשר תותחים נגד ערביי השטחים [צילום: פלאש 90]

פרויקט הקמתה של העיר חריש - בתוככי ואדי ערה, עלול להיות פרויקט הרה אסון ובלתי הפיך בנזק ובסכנה שלו ליהדות החרדית שמתוכננת להתיישב שם. אם מר אלי ישי - שר הפנים, מוכן היה להתפשר על 25 אלף תושבים בעיר העתידית הרי שמתחרו לכס יו"ר שס, שר השיכון - אריאל אטיאס, חפץ להגדיל את העיר עד ל-150 אלף תושבים.
מאחורי מר אטיאס נושף שר הבריאות לשעבר משס, הרב ניסים דהן, שהוא כיום גם יו"ר המועצה הממונה בחריש ה"קטנה" (פחות מאלף תושבים). ניסים דהן חפץ להיות ראש עיר גדולה ורחבה כמה שיותר ולשם כך הוא אינו בוחל בשום אמצעי כולל גידופים והתרסות כלפי מתנגדי הרעיון - וכולל תושביה היהודיים הנוכחים של חריש ובני הישובים הערביים באזור בנוסח "אם לא מתאים לכם לכו למדינה של אבו מאזן". מר אטיאס לעומת זאת "הסביר" כי "החרדים הם חיל חלוץ לעצירת הערבים מלהתפתח".
עימות מסוכן עם הערבים
אין ספק שאנשי שס - משתפ"י הימין וחסרי ההשקפה התורתית של גדולי ישראל מהדור הקודם, מדרדרים את היהדות החרדית לעימות מסוכן עם האוכלוסיה הערבית וללא שום סיבה אובייקטיבית אמיתית לעימות זה. המגמה החילונית תמיד הייתה להשתמש בחרדים כמקל חובלים נגד הערבים כאשר מדובר בנושא הדיור.
מלכתחילה צמח הרעיון הזה כאשר כבר בראשית שנות ה-80 חשבו "קברניטי ישראל" על דרך לפתור את ה"בעיה החרדית" של העלייה המבורכת בגידול היהדות החרדית. דוד לוי - דווקא איש שומר שבת ומתון, היה הראשון, כשר שיכון, שדחף את הרעיון לבנות גטאות בטון לחרדים במקומות העימות עם הערבים כדי להרחיקם מלהתיישב בערי ישראל הרגילות. הפרויקט דאז ניקרא העיר עמנואל ומאחר שגדולי ישראל דאז - ובראשם הגר"מ ש"ך (שהתנגד אח"כ מאותן סיבות להתיישבות בעיר ביתר), התנגדו לפרויקט ההתיישבות החרדי בשטחים הכבושים הרי שרק קללה רובצת עד היום על עיר זו.
אך מאז ועד היום זרמו וזורמים מים עכורים ומצוקת הדיור, יוקר הדיור והרצון החילוני לסלק את החרדים ממרכז הארץ - יחד עם צמיחת עסקנים חרדים קטני השקפה והפיכתה של מפלגת שס ללווין ציוני ולאומני ללא קשר לתורת ישראל, הפכו את החרדים ל"בשר תותחים" ציוני נגד ערביי השטחים הכבושים וכיום (בחריש ובכסיף) גם בשטח ה"קו הירוק". היהדות החרדית נתונה לחסדי החילוניים הקיצוניים מצד אחד ומנגד שבויה בידי עסקנים קטנים בקירבה שאינם רואים תורתית את הנולד ומביאים נתונים שקריים לגדולי התורה, והתוצאה מכך הופכת להרת אסון מיום ליום.
שק של צרות
בחריש מצפה לאוכלוסיה החרדית שק של צרות החל מבעיות אקולוגיות (בין תחנות כוח לעשן רעיל) ועד פיקוח נפש ממש עם אוכלוסיה ערבית שהמדינה החליטה לגזול ממנה אדמות פרטיות וציבוריות כדי לעצור את התפתחותה. אם יבנו בתי העיר החרדית בחריש מול בתי הכפר אום אל כתף הרי שרק קללות ועימותים יהיו פרי ה"דו קיום". אין ספק שגם הימין וגם השמאל הציוני ירקדו על הבעיות הללו ויצעקו לשמים כי זו ההוכחה שהצרות באות רק מהדת וכי החרדיות והאיסלאם הקיצוני הם האשמים.
בעיר כזו - שתיבנה על אדמות גזל ומריבה, אפשר יהיה לחנך ילדים כהניסטים אך בודאי שלא ילדים חרדים נורמליים שחפצים ללמוד תורה ולהתקדם בחיים כיהודים תורתיים. בעיר כזו יהפכו החרדים ללאומנים יותר - כולל קבוצות מתונות הבאות להתיישב רק משום זולות המקום, והערבים שמסביב יהפכו לשונאי היהדות למרות שבעבר האיסלאם והיהדות חיו ברוב הזמן בהרמוניה בארצות האיסלאם. עיר כזו איננה נותנת סיכוי לפיתוח עתידי של תושביה ומנגד חוסמת את פיתוח התושבים הנוכחים בישובים הערביים שמסביב. נוסיף לכך את הקיבוצים והאנטי דתיים באזור והרי היהדות החרדית באה מלכתחילה להתיישב במרכז של אבק שריפה פוליטי ותרבותי, עד פיקוח נפש ממש. גם גילויים של קברים עתיקים ומערות קבורה - באזור הבניה המתוכנן, הוסתר מארגוני הקברים היהודיים ומגדולי ישראל.
לא מאהבת החרדים אלא משנאת הערבים
אחת הדוגמאות לצביעות המנהיגות החילונית - ביחס למצוקת הדיור החרדית וליחס השרלטני לאוכלוסיה זו היא הדוגמה של מר מאיר ניצן - יו"ר הוועדה הממונה של העיר לוד ולשעבר ראש עיריית ראשל"צ בין השנים 1983 ל-2008. האיש הזה פיתח ובנה את הגדולה בערי המדינה בכל הנוגע לתנופת בניה בארבעים השנה האחרונות. האיש הזה - בתככיו המשונים, הכשיל את כל הניסיונות לבנות שכונות חרדיות בעיר ראשל"צ ובכללן שתיים שכבר עלו על מפת משרד השיכון והבינוי. האיש הזה - שלא מעט שערוריות שחיתות ומוסר הן הרקורד שלו, לא רצה חרדים בעירו ובכל שכונה שרק החרדים התרבו (כמו רמת אליהו ושיכון המזרח למשל) הוא דאג לשלוח לשם תושבים חדשים לא דתיים ובכללם לא מעט בעיתיים רק כדי שהחרדים לא יתרבו שם. והנה כיום - בעיר לוד, הוא זה המרצה בחום על "ישוב הארץ" לחרדים וזאת כדי למשכם ללוד לשם חסימת הציבור הערבי בעיר.
ניצן איננו לבד בסיפור וגם בעפולה ובנצרת עילית לא מעודדים את חסידות ויזני'ץ משום האהבה לחרדים אלא משנאת הערבים. חסימה אחרת נגד חרדים ראינו בימים עברו לא רחוקים בעיירה ירוחם שמר עמרם מצנע היה מוכן לחסום את התפתחות העיירה ולהשאירה נקודה מבודדת במדבר איון ורק לא להביא לשם אוכלוסיה חרדית נוספת. תראו כיצד תושבי בית שמש החילונית (עיירה נידחת עד שהחרדים יישבוה ופיתחוה) משתוללים כשהחרדים הופכים שם לרוב ומביאים קידמה לעיירה שהשוק היה מרכז הפעילות שלה בעבר. אבל כל אלה רוקדים על הגגות כשהחרדים נשלחים לחסום את הערבים במסגרת "פלישתים בפלישתים".
הכישלון נראה עוד לפני שהונחו הפיגומים
קשר ישיר בין החרדים לערבים - ולא ע"י המשת"פים של שס או פוליטיקאים אחרים משמשי ממסד , היה פותח דרך אחרת לדו קיום ולשיויון בארץ הזו ולא עוד מצב שבו הממסד עורך "הפרד ומשול" בין שתי האוכלוסיות האותנטיות והילידות האמיתיות של ארץ זו.
שלל סיבות הלכתיות ותורתיות מכריעות את הכף היהודית- תורתית לא להתיישב בעיר זו ובראשן פיקוח נפש, גזל נוכרים, עימות עתידי שלא על דרך ישראל סבא וחוסר עתיד לעיר זו. לא מעט פרויקטים חרדים הפכו לכישלונות ובראשם אותה עיר פיגומים ורפאים ששמה עמנואל. הפעם הכישלון נראה עוד לפני שהונחו הפיגומים. את הפרויקט הזה צריך לעצור ולו כדי להוכיח ל"קונצנזוס הציוני" שהחרדים אינם מוכנים לשאת בעול "בשר תותחים" נגד הערבים כאשר גם האזור הלה נטול אפשרויות תעסוקה ופיתוח.

תאריך:  15/08/2012   |   עודכן:  15/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חריש עמוק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה טובה וכנה שחושפת את האמת
איציק כהן  |  3/09/12 11:35
2
נו, באמת
machinery  |  8/10/12 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי מור
ישנם סוגים רבים של מקלחונים במגוון עיצובים ופונקציות    כיצד יש לבחור את המקלחון המתאים לכם ולאורח החיים שלכם?    במאמר זה אנסה לפרט למי מתאים כל סוג של מקלחון
מנחם רהט
גם למדינת ישראל כיכר תחריר משלה, שמתארגנת מדי קיץ ביוזמת אנרכיסטים ושמאלנים, שכל מטרתם לרסק את הדמוקרטיה    רוממות הדמוקרטיה בפיהם והאנטי-דמוקרטיה במעשיהם
חיים בר
שיעורי ההצלחה של השתלות עולים עם חלוף השנים ומנגד עולה מספרם של חולים הזקוקים להשתלות שאין עבורם איברים    המצוקה הרבה בהשגת איברים להשתלה הביאה להתפתחותה של "תיירות השתלות"    הסחר באיברים גורם לפגיעה בזכיותיהם של רבים, בשל האפשרות של גריפת רווח כתוצאה ממכירת איברים וניצול שכבות חלשות של האוכלוסיה ובנוסף מעורר שאלות לגבי זכותו של אדם לקבל החלטה שפירושה פגיעה בגופו
ד"ר כרמית טל
נפגעתם בתאונת דרכים, וחברת הביטוח מציעה לשלם לכם סכום כסף מסוים, אבל מבקשת שתחתמו על טופס קצר? זהירות! ייתכן שמגיע לכם הרבה יותר. איך תדעו?
ד"ר שייקה מרום
למרות ההוצאה הכספית זמן מיתון מתאים לרכוש ידע שיועיל לעובד ולחברה כשהמצב ישתפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il