X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההפקרות בשיח הציבורי הגיעה לדרגה כזו, שפניה לכוחות הלוחמים לסרב לפקודות חוקיות הניתנות על-ידי הדרג המדיני ועל-פי שרשרת הפיקוד החוק בצבא, נחשבת כחלק מהשיח הדמוקרטי הלגיטימי
▪  ▪  ▪
מטוסי חיל האוויר. קריאה לסירוב פקודה [צילום: פלאש 90]

עיתון הארץ מבשר בשמחה כי "מעל 400 בני אדם, בהם המשפטנים הפרופסורים מני מאוטנר וחיים גנז מאוניברסיטת תל אביב, חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת לטייסי צה"ל לסרב פקודה ולא לתקוף באירן אם יידרשו לעשות זאת."
הקורא הרגיל משפשף את עיניו ופשוט לא יכול להאמין. ההפקרות בשיח הציבורי הגיענ לדרגה כזו שפניה לכוחות הלוחמים לסרב לפקודות חוקיות המתקבלות על-ידי הדרג המדיני ועל-פי שרשרת הפיקוד החוק בצבא נחשבת כחלק מהשיח הדמוקרטי הלגיטימי.
כבר התרגלנו לכך שבמסגרת מאבק בממשלה [שעיקרו כידוע נובע מסיבות עיתונאיות מסחריות] מותר לזרוע תעמולה תבוסתנית, מותר להפחיד את הציבור ולהלך עליו אימים בכל מה שצפוי אם חלילה נתקוף באירן ומותר גם לשכנע אותו שהוא מונהג על-ידי צמד מטורפים חסרי אחריות. אנחנו מקבלים את המסע התקשורתי הזה כלגיטימי מאחר שאנו מקדשים בכל זאת את חופש הדעה וחופש הביטוי, יהיו מניעיו נפסדים ככול שיהיו.
הערה צדדית - אינך יכול שלא לתהות מה היה קורא לו ראש משלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל היה מבסס החלטותיו על-פי רמת מוכנות העורף של בריטניה לבליץ של קיץ 1940. לו היה מסתמך על עיתונאים כדוגמת כתבי ידיעות אחרונות ו-ynet אנחנו יכולים לשער בבטחה שהצעות הכניעה להיטלר לא היו מתעכבות. לו היו עומדים לרשותו המומחים שלנו הם בוודאי היו משכנעים אותו במה שהיה ברור לכל, שבריטניה לבדה תוכל אולי רק "לעכב" את גרמניה הנאצית ולכן אין טעם להמשך המלחמה. לו היה נשמע להם ההיסטוריה הייתה בוודאי נראית אחרת. איני עושה אנלוגיות אבל תבוסתנות, פחד והיעדר נכונות לעשות את הנדרש גם אם הדבר כרוך בקורבנות מהווים מאז ומעולם מתכון בדוק לתבוסה.
אולם גם בכל הנוגע לתבוסתנות יש קווים אדומים ואלו קבועים בחוק. קריאה לכוחות המזויינים להפר פקודה חוקית היא חציית קו כזה. העצומה המופנית כלפי טייסי חיל האוויר והקוראת להם לסרב לפקודות היא בראש ובראשונה עבירה על סעיף 109א לחוק העונשין קובע כי "מי שהסית או שידל אדם החייב בשירות בכוח מזויין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו - מאסר חמש שנים." גם סעיף 134 א קובע כי "המפרסם, מדפיס, או משעתק פרסום ויש בו כדי להמריד, דינו - מאסר חמש שנים". פרסום ממריד הוא פרסום "שיש בו להביא לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה, או לרשויות השלטון, או המשפט שלה שהוקמו כדין". בקיצור למשפט הישראלי יש ויש מה לומר על העצומה יוזמיה וחותמיה והיה ראוי שיעשה כן בדחיפות.
כאן עלי לאכזב את הקורא. אין אנו יכולים לצפות שהיועץ המשפטי הרופס שהוא המוסמך להגיש כתבי אישום בעבירות האמורות יפעל. מזה זמן רב אימץ מוסד זה את הדעה שחופש הביטוי גובר על כל הוראות החוק ולמעשה הסיכוי שיועמד מסית כלשהו באשמת המרדה הוא אפסי. בזמנו התלוננתי על הסתה גלויה שכוונה לחיילים ואשר קראה להם שלא להתייצב לשירות מילואים בעת מבצע עופרת יצוקה. אז קיבלתי הסבר מלומד מעו"ד שי ניצן מדוע לא תינקט כל פעולה ולי היה ברור מתשובתו שאנו מצויים במדרון חלקלק שסופו בהכרח אסון.
אם היינו זקוקים להוכחה אקטואלית בדבר השתלטות השמאל על צמרת אכיפת החוק זו תימצא לנו בעסקת הטיעון המחפירה שנכתרה עם העיתונאי אורי בלאו. אזרחי ישראל אינם יכולים לצפות שהיועץ המשפטי ופרקליטות המדינה יעשו משהו להגנת מדינת ישראל ולקביעת גבולות מותר ואסור בוויכוח על שאלות קיומיות.
מה נותר לעשות? לדעתי הדרך היחידה שנותרה היא מאבק ציבורי חסר פשרות ביוזמי העצומה וחותמיה. רבים מהחותמים על העצומה הם מרצים במוסדות אקדמיים. ראוי שהציבור ובראש ובראשונה הסטודנטים באותם מוסדות יעשו כל שמותר על-פי החוק להבהיר למרצים ההלו שהם מכל בחינה שהיא נחשבים כמוקצים מחמת מיאוס. עליהם להחרים אותם, להביע עליהם באופן קולני את דעתם בכל הזדמנות ולעשות על-מנת שבכל מקום בו הם מופיעים יהיה מי שיזכיר להם את פשעיהם. עלינו לאמץ קו של אפס סובלנות חברתית כלפי החותמים על העצומה. יש לבודד אותם ולהוקיע אותם ממש כפי שבודדו בימי קדם את המצורעים. רק תגובה בוטה ומאד לא מנומסת של הציבור כלפי עדת המנוולים הזאת תלמד אותם משהו על גבולות המותר והאסור.

תאריך:  17/08/2012   |   עודכן:  18/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצומת ההמרדה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
על המרדה, עריקה וסרבנות מצפון
ד"ר רון בריימן  |  17/08/12 15:00
 
- לשמאל מותר הכל: אלטלנה סיזון  ל"ת
אוסלו ערפאת חמאס  |  18/08/12 19:27
2
אכיפת חוק סלקטיבית ?
שלמה המגיב  |  17/08/12 16:19
3
למי מותר לקרוא לסרוב פקודה?
אהוד פרלסמן  |  17/08/12 17:52
 
- כן-דין אחד חיב לחול
גולדבלט משה  |  17/08/12 22:39
4
ימ"ח שמו של השמאל הקיצוני
tovale  |  17/08/12 21:04
5
הבעייה- בגידת BB וברק בעם!
נמר טורף  |  18/08/12 11:33
6
ברק V נתניהו או מה ייצא לברק
חשדנית  |  18/08/12 13:34
 
- איך ברק חיסל את אולמרט-נפולאונ ל"ת
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  18/08/12 22:18
7
המלחמה באיראן: שוק והלם
חשדנית  |  18/08/12 13:54
 
- יש רק טעות אחת " בניתוח" שלך!
וזה קשור בנתניהו  |  18/08/12 16:04
 
- איך קראו לנפולאון-קצב של אירופ
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  18/08/12 23:15
8
השמאל היבסקצי קם ובועט בישראל
מיכל מירושלים  |  18/08/12 14:08
9
הגיס החמישי ירד מהפסים
בן טיבוגה  |  18/08/12 14:50
10
שקרניהו וברדק-פחדנים
סתם עברתי  |  18/08/12 19:07
11
הפרקליטות נשלטת על ידי הקרן
לישראל חדשה  |  18/08/12 21:46
12
מה שיותר עצוב זה הניתוק של
בוץ'  |  20/08/12 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
מה קורה כשחרדים ששילמו כסף לקבלן עבור בניית שכונה בבית שמש מגלים פתאום לחרדתם כי במקום פזורים קברים?    רמז: פתרון יצירתי נמצא מהר    על ההבדל שבין הכיס החרדי הפרטי לנכסים של כלל הציבור
אברהם הללי
לתת מבטחנו בנו, ולשים אזננו קשבת אל הרהורי לבנו כמו מלאכת מחשבת
נסים ישעיהו
יכול להיות מצב שהנביא לא מדבר בכלל בשם ה' אלא בְּשֵׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, שזה כולל כמובן גם כשמדבר בשם עצמו. הוא נשמע כמו נביא, אבל איך נדע בשם מי הוא מדבר?    אף אחד מהמפחידנים הקולניים שלנו אינו מתיימר לדבר בשם ה', אבל דומני שלא נצליח למצוא מי שיסתייג מהקביעה כי איש מהמפחידנים של השבועות האחרונים אינו עומד במבחן של התאמתות נבואתו
ציפי לידר
פרשת רְאֵה: האגודה לתרבות הדיור    לתת את הנשמה. לתת את הלב    עגל הזהב? לא במחוזותינו    לא על המזל לבדו    וגם על אקולוגיה רוחנית
יצחק מאיר
"טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ". יש מי שהשמן הטוב, הרכוש הרב, קונה לו שם טוב. הוא קורא את הפסוק כאילו נאמר בו כי "שם טוב בא מן השמן הטוב". הקריאה הצינית הזאת בפסוק לא עומדת במבחן האמת. אדם נולד, אין יודעים מה יהיו מעשיו, אם ייטיבו עם הבריות או יעברו בלא שיעשו רושם כלל. רק ביום מותו יודעים להעריך אם מעשיו היו בעלי משקל סגולי גדול יותר ממשקלו של השמן הטוב    וינייטה לפרשת ראה התשע"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il