X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה עושים עכשיו במדינת ישראל, באחת מתקופות השפל שידענו במדינה: מכינים קמפיין טלוויזיוני, הנראה כמו עולם אידילי, בפרבר אמריקני בסרט הוליבודי ישן, שמחירו 10 מיליון דולר שמגמתו לשכנע אותנו כמה טוב לנו לחיות בישראל עכשיו. אם צריכים לספר לנו בפרסומת ממשלתית כמה טוב לנו, כנראה שצריך לבדוק שוב, איפה כל כך טוב
▪  ▪  ▪
ממשלת נתניהו. תעמולה ההולמת משטרים טוטליטריים [צילום: פלאש 90]

פוליטיקאים ישראלים המשתמשים בשיטת השקר בהזדמנויות שונות, לא המציאו את השיטה הזו. רוב המשטרים הטוטליטריים בהיסטוריה, בין האחרים, המשטר הסובייטי הכירו היטב את השיטה שאומרת: "לא חשוב מה שתגיד, גם אם זה השקר הכי לא סביר - אם תחזור על זה אין סוף פעמים הוא יתקבל בסופו של דבר על דעתם של האנשים."
קמפיין חדש ב-10 מיליון שקל
מה עושים עכשיו במדינת ישראל, באחת מתקופות השפל שידענו במדינה: מספרים לנו סיפורים ורודים, מכינים קמפיין טלוויזיוני, הנראה כמו עולם אידילי, בפרבר אמריקני בסרט הוליבודי ישן, מחירו: 10 מיליון דולר שמגמתו לשכנע אותנו כמה טוב לנו לחיות בישראל עכשיו. אנחנו שמשלמים יותר ויותר עבור הדלק, (ומשלמים עבור מכוניות מחירים הגבוהים בעולם) החשמל, המים, האוכל החינוך, מוצרי הצריכה ושכר הדירה. פלוס עליית תשלום מע"מ שמייקרת הכול.
אנחנו, שמסביבנו מפטרים אנשים בכל רמות ההשכלה והמקצועיות בכול הגילים, (16 אלף מפוטרים רק בחודש יולי הנוכחי). אנחנו שמאוימים במלחמת חורמה קשה ומנסים לחיות כרגיל. אנחנו שחיים במדינה שהפשע גואה בה בכל רחוב ושכונה ואין אף שוטר לרפואה שנוכל לקרוא לו בעת צרה. אנחנו שמשלמים שנים כסף רב לחינוך "חינם", שמינו לנו ועדת טרכטנברג כדי לזרות לנו חול בעיניים. לנו, מספרים מהיום בתעמולה ההולמת משטרים טוטליטריים - כי המצב בישראל השתפר מבחינה כלכלית. משלמים פחות עבור שיחות סלולריות, מקבלים חינוך חינם לגיל 3 ועוד כמה ניסים ונפלאות שבכול מדינה עד עכשיו היו נורמה סטנדרטית.
כמה טוב לחיות בישראל
כבר בררנו במשך שנתיים ומעלה וראינו במדויק, בעזרת מומחים מעולם הכלכלה ומומחים לנעשה בארצות העולם, מדינות OECD ואחרות - כי בישראל כל מוצר וכל שרות הוא בין היקרים בעולם ויש שרותי רווחה שלא קיימים בישראל בכלל-כבר שבענו מהשקרים שלעומת כל העולם הכושל - אצלנו בישראל חיים בצמיחה שאין דוגמתה. כמעט שוכנענו שרק אצלנו אין אבטלה שרק אצלנו אין מיתון, שמענו והרמנו גבות.
היו כאלה שהתלהבו: וואו, ביבי איזה ראש ממשלה, גאון פיננסי, מצליח בעולם שבו כולם כמעט נכשלו. הוא הוליך את ישראל להצלחה כלכלית שאין לה אח ורע . אוהבי ביבי התמוגגו. אבל עכשיו, שכבר יודעים שהולכנו שולל כגדולי הנאיביים, ובעצם אנחנו ככל העמים במשבר כלכלי ובמיתון, שמחיר הלחם עלה וכל מוצר שירד - מחירו עולה וכל מוצר יקר יתייקר עוד יותר ורק מחיר השיחות בניידים ירד, איזה נס קרה לעם הדברנים.
ניסיון מגוחך לשבש את דעתנו
אז בעודנו רואים את השידור הוורוד איך נביט על השרים המנהלים את חיינו? האם נתלהב משיטת "ההיפך", נלך לרופא לבדוק אם לא השתבשה דעתנו? או שפשוט לא נתייחס לתעמולה המגוחכת?. בכל מקרה נרגיש כמו אידיוטים. אלה הן החיים שלנו ואל תבואו לספר לנו סיפורים דמיוניים מפנקסו של תועמלן משרד הפרסום הממשלתי. בקיצור למרות השיטה הותיקה הקובעת שאם תחזור על שקר מספיק פעמים .. וכו.......איך נאמין לפרסומת האידילית כאשר על שולחננו מונח חשבון החשמל הענקי , כרטיס האשראי המראה לנו את מחיר הדלק ששילמנו החודש, שכר הדירה שעלה, שנת הלימודיים שנפתחה עם הקניות לבית הספר לשנה החדשה, החגים בפתח עם מחירי המזון ומוצרי הצריכה?. כמה טיפשים אנחנו יכולים כבר להיות?. הרי לא נצליח לרמות את הכיס של עצמנו!
אם ברור לנו שהממשלה מנסה לספר לנו כמה טובים חיינו, בזמן שהמציאות הפוכה, איך נסמוך על ה"מנהיגים" שהם אכן דואגים לשלומנו הביטחוני ולא לאיזה אינטרס עלום שהם יודעים ואנחנו לא. אם מספרים לנו שמה ששחור הוא בעצם לבן איך נסתכל על הצבעים ועל העובדות. האם נהיה עיוורים ונעריץ את המנהיגים הערצה עיוורת? נלך אחריהם ללא ערעור, לא נביע את דעתנו כי גם על הבעת דעה יש היום אמברגו, לחלק מהאנשים מותר להגיד מה שהם רוצים, ואחרים, חוטפים קיתון רותחים כי הם "עוברים על החוק" (???)
במילים אחרות. אם צריכים לספר לנו בפרסומת ממשלתית כמה טוב לנו, כנראה שצריך לבדוק שוב, איפה כל כך טוב ולמה מנסים בכוח לשכנע אותנו אודות כל הטוב הזה.

תאריך:  23/08/2012   |   עודכן:  23/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לבלבל את האזרחים?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דולר או שקל?
ה.א.  |  23/08/12 16:33
2
ראיתי את הסרט בהקרנה מקדימה
יש בו יתרונות   |  23/08/12 19:44
3
הקיסרית, אין להם ברירה
מיכאל אומלאוף  |  24/08/12 01:20
4
איפה היית?
ד"ר רון בריימן  |  24/08/12 01:28
 
- בריימן
דניאל פריידנברג  |  24/08/12 15:38
5
התחרות עם יעל פז מלמד נמשכת
רני  |  24/08/12 17:12
6
שקר ה'שלום' והבל השולמית=מי ס
קורןנאוה טבריה  |  26/08/12 05:52
7
מה איתך? הכי טוב פה!
אליה קדן  |  26/08/12 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מורשת אתיופיה - לא לגזענות    איפה הקמפיינים לעידוד התחבורה הציבורית?    ברבי לא לבד    די לפטפטת האירנית    דניאל מעוז מציג: דרמה בהמשכים    מה דעתכם על כיתת גן?    ולקינוח זה רב?
אורי שרגיל
חברי הכנסת יעמדו לביקורת ציבורית עצומה. אתם משחררים פושעים בחצי מחיר, נזעק בהפגנות מחאה. אחד פלוס שנים חינם, זה בסדר. כל המחירים במשק עולים בעקומה צווחנית לשמים ורק המחירים שפושעים משלמים יורדים. זו כנסת או שזה רדיו?
איתן קלינסקי
כשאני כותב שורות אלו אני רואה לנגד עיני את ד"ר אחמד חיג'אזי עומד במרכז הרוחני הפלורליסטי שיש בו יסודות יהודים, נוצרים, מוסלמים ובודיסטים ומדבר בלהט על חזון של שלום בין שני העמים החולקים פה כברת ארץ אחת. מי ייתן ועל כל פינה בחיינו יקרינו רוחו של ד"ר אחמד חיג'אזי
ד"ר מוטי גולן
מלבד היות המלך בחיר האל ומשמש כמנהיג מדיני לעם, הוא אמור ואכן, הוא משמש כ"מקור לא אכזב" של דוגמה חיובית לנתיניו. מודל לחיקוי חיובי. חובותיו, כמו גם זכויותיו המיוחדות של המלך הינן מלמדות, משכילות, מעצימות ומחזקות את עם ישראל . עליו מוטלת החובה והאחריות להוביל את העם ולא רק להישגים מדיניים/כלכליים גרידא אלא, ואולי, בעיקר, להישגים רוחניים/דתיים
דרור עמית
ניתוק מן האלמנט והרובד הדתי הבלתי מתפשר ובתוכו האלמנט של ייחוס קדושה לשטחים מצד שני הצדדים יוריד את מפלס האמוציות והחששות בין הצדדים. הפקעת העיסוק בנושא הפתרון לסכסוך הנדל"ן מידי ההנהגה הפוליטית והמדינית של הצדדים השונים תביא לניתוק הסמכות להכרעה בדבר, ממחליטים בעלי דעות מוקדמות בלתי מתפשרות למחליטים אחרים, מקצועיים ובלתי תלויים וכמו-כן גם ינתק את בחישת הגורמים הבינלאומיים השונים המעוניינים בהנצחת הסכסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il