16,084 עובדים, שפוטרו בחודש יולי, לא הצליחו להבין את פשר הפרסומות, המשבחות תמורות חיוביות, שחלו במשכורתו של כל עובד, כשמכתב הפיטורים בידיהם.
16,084 עובדים, שפוטרו בחודש יולי, לא הצליחו להבין מדוע לשכת ראש הממשלה השקיעה למעלה מ-5 מיליון שקלים בקמפיין, הכולל שידורים בטלוויזיה, באינטרנט, בעיתונים וברדיו, שתכליתו לשכנע אותם שמצבם הוטב במידה משמעותית.
16,084 עובדים, שפוטרו בחודש יולי, הבינו את מניעי ארבע המשפחות, שהביעו נכונות להצטלם לתשדירי לשכת ראש הממשלה תמורת סכום "פעוט" של 10.000 שקלים לכל משפחה, שכל אחת מהן נידבה מסדר יומה שני ימי צילום. אך אף לא מפוטר אחד הבין איך הצליחה הלשכה של ראש הממשלה לבזבז 5 מיליון שקלים כדי לשכנע אותם שמצבם הכלכלי השתפר.
מצער, שלשכת ראש הממשלה לא הפנימה, שאין דבר קשה יותר מאבטלה, אין דבר מדכא יותר מאבטלה, אין דבר עצוב יותר מאשר להתעורר בבוקר ולא לדעת איך מעבירים את היום. אין דבר מבייש יותר מהורים מובטלים, הניצבים חסרי אונים מול צרכי היום יום של ילדיהם.
לכתובתם של אלה, שנלכדו בקללת האבטלה, שולחת לשכת ראש הממשלה גלויה הזויה, המספרת להם על שיפור במצבם. מדפיסה את הגלויה בעיתונות, מקריאה את תוכנה ברדיו ומקרינה אותה על מסכי הטלוויזיה, ועוד מבזבזת על כך 5 מיליון שקלים מכספי ציבור משלמי המסים.