שמעתי היום (יום ה', 13.9.12) פרסומת של טבע עדן מרקט על קריאתה ללקוחות לבוא ולקנות אצלה, כי כל החנות ללא מע"מ ולרגע לא האמנתי למה שאני שומע.
איך ניתן לתת הנחה גורפת של 14.5%? (המע"מ הוא 17% אולם הוא מחושב לא ממחיר המכירה, אלא הוא תוצאתי ולכן גובה ההנחה האפקטיבית הוא "רק" 14.5%).
מקובל לפעול בעולם הקמעונאי בשיטה של "לוס לידר", קרי מתן הנחה חזקה על מספר מצומצם יחסית של פריטים, על-מנת למשוך את הלקוחות לחנות ולהציע להם את שאר המוצרים במחירים סבירים ו/או תחרותיים ביחס לתחרות באזור.
אנו רואים את מבצעי ה-loss leader בדרך כלל בכל פרסום שאינו פרסום תדמיתי ו/או אינו פרסום של מגוון מוצרים של הפעילות.
כמובן שניתן לשלב בין פרסום "חזק" של "לוס לידר" לפרסום רגיל ואו מגוון, על-מנת לתת ללקוח את הרגשה שכדאי לו לפקוד את נקודת המכירה.
גובה הנחה כל כך גדולה על
כל החנות מראה, בדרך כלל, על שני דברים, בגדול.
או שהמחיר הבסיסי של המוצרים הוא מאוד יקר או שמישהו עושה מאמץ חריג להכניס מזומנים לקופה - קרי יש בעיה, או שילוב של שני הדברים גם יחד.
ניתן ללמוד מפרסומות
אין ספק שימים לא פשוטים עוברים על רשתות השיווק, מאחר שכולן מילאו את "אסמיהן מכול טוב" ולא מרגישות עדיין במלוא עוזו את החג הקרוב, דבר אשר גורם לחלק מהרשתות לנקוט פעולות חריגות.
טוב תעשה הממשלה אם תתמוך בפעולות אשר יגבירו את הצריכה ולא תעלה מע"מ או מיסים ישירים ואו עקיפים אחת לבקרים, על-מנת שהציבור יחוש ייתר נוחות להגביר את רמת הצריכה שלו.
גם רשת
הום סנטר יצאה לאחרונה במבצע שמטרתו להכניס אנשים לחנות בכל מחיר בשיטה של להמיר כסף בכסף, כלומר היא מציעה ללקוחותיה מוצרים במחיר שמתחת לקרן בהגבלת קניה לא גבוהה, מתוך כוונה ותקווה שהלקוחות ייקנו אצלה עוד מוצרים, אשר יפצו אותה על "ההפסד" של המבצע.
במילים אחרות כנראה גם הום סנטר מרגישה ירידה חדה בפעילות והעדר אטרקטיביות.
ניתן ללמוד הרבה על מצב הרשת "ומצב הרוח שלה" רק מעיון בפרסומות שלה, אשר משקפות במידה רבה על מצבה ועל מידת הלחץ ואותות המצוקה שהיא משדרת.