X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את ההוויה הישראלית האמיתית לא ניתן לתאר ללא פזמונאי הצמרת חיים חפר, שהלך בראש השנה לעולמו, ושיותר מכל אחד אחר הצליח להאציל עליה מרוחו ולעצב אותה לדורות הבאים
▪  ▪  ▪
חיים חפר ז"ל. פזמוניו עיצבו את רוח התקופה [צילום: פלאש 90]

קשה, ואפילו בלתי-אפשרי, לתאר את רוחה של ההוויה הישראלית הצברית ללא המשורר והפזמונאי חיים חפר. היה זה הוא שהצליח, בדרכו שלו, להאציל עליה מרוחו יותר מכל אחד אחר בדורו.
פזמוניו של מי שהיה אבי הזמר העברי אינם אלא תמצית התהוותה של הארץ הזאת, ולא נולד, עדיין, מי שהיטיב כל כך כמוהו לתאר אותה בפזמוניו הסוחפים.
לחפר היה כמעט מונופול על הזמר הישראלי. כל הפזמונאים האחרים, שהתחנכו לרוחו, מסשה ארגוב, דרך יורם טהר-לב, ועד דן אלמגור, לא הצליחו לסחוף אחריהם בשיריהם את ההמון הישראלי, מ"עמך" ועד ל"אצולת הממון", כפי שהצליח לעשות זאת, בקומה זקופה כל כך, משורר הפלמ"ח.
עם הסתלקותו, הסתלקה מאיתנו גם תקופה הרואית של דור נפילים, שהיו מענקי התרבות העברית. פה ושם נותר, אומנם, עוד קומץ מהם, כמו המשורר חיים גורי, בן-דורו ועמיתו בלב ובנפש מן הפלמ"ח, או נעמי פולני, שעיצבה את דור הזמרים המיתולוגיים של להקת הנח"ל מראשית התוותה, ואת דור ההמשך שלה ב"תרנגולים".
מרים המורל
היו אלה פזמוניו של חיים חפר שעיצבו את רוח התקופה ושהיטיבו יותר מכל לבטא אותה בשירה. לא נולד עוד כמוהו מי שידע להרים את המורל לחיילי צה"ל ולמפקדיהם בנתיב הלחימה שלהם. ליבו פעם באהבת ישראל ונפשו רטטה למען מי שהיו מוכנים למסור את נפשם למען המדינה.
הצ'יזבטרון - להקת הלהקות של כל הזמנים - הייתה בת-טיפוחו וממנה ינקו את מורשת הזמר העברי כל אותן להקות שקמו בעקבותיה. חיים טופול, אורי זוהר, אריק אינשטיין ויהורם גאון, הם רק כמה מאותו דור-נפילים של זמרים-שחקנים מיתולוגיים שהתחנכו לאורה ושחלמו תמיד להעפיל למרומי פסגתה. את מה שתרם ידידו ורעו בלב ובנפש, דן בן אמוץ, לספרות העברית - תרם חיים חפר לזמר שלה. הגם שהשניים לא היו צברים מבטן ומלידה - הם השלימו, איש את רעהו, כמו זוג תאומים סיאמיים, ברוח הישראלית שפעמה בקרבם.
וכמו רבים אחרים בארץ הזאת גדלתי גם אני לאורם של פזמוני חיים חפר. הם היו תמיד נר לרגליי ואבן שואבת לדרך-חיי. פזמונים כמו "רבותי היסטוריה חוזרת", היו זמנים", "הרעות", "הן אפשר", "דודו", "הוא לא ידע את שמה" ו"לא נפסיק לשיר" - הם נכסי צאן ברזל ששימשו סם-חיים לכולנו, והם גם אלה שלאורם יתעצבו הדורות הבאים, שלא ידעו את חיים חפר בחייו.

תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי זוהר  יהורם גאון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניאל פרבר
הספר אינו מביא את נבואותיו של יונה אלא עוסק בסיפורו של יונה במסעו לנינווה. מה כל כך מיוחד בספר יונה שחז"ל קבעו שיקרא באחד מרגעי תפילת יום הכיפורים?
משה חסדאי
אי-אפשר שלא לגנות ולהתנגד נחרצות לקריקטורות ולסרטוני ההשמצה המבזים ומשפילים את הנביא מוחמד ואת הדת המוסלמית    כל מי שצלם אלוהים לו ולב בריא פועם בו – חייב להילחם בתופעה המפלצתית הזו    ממרקש ועד בנגלדש, מראש הנקרה ועד אילת, מאשדוד דרך בית אל וירושלים ועד נהריים, מאובמה ועד נתניהו, מפוטין ועד אמא תרזה, כולנו נילחם יחדיו נגדה
דן אלון
אם היו עובדי מעריב, ערוץ 10 או פניציה בקטגוריה של מתנחלים, הממשלה הזו הייתה פותחת ברוחב לב את הקופה הציבורית, מעניקה להם מתנות בשווי מאות מיליוני שקלים לאוניברסיטה בשטחים, או מנסרת להם את המפעל ומעבירה אותו לקרבת צינור הגז הטבעי כדי שיוכלו להתפרנס ממנו. "המירוץ למיליון" של כוכבי הליכוד הוא דווקא המירוץ לחברון. שם נמצא קהל ה"בייס" של נתניהו. שם ובסמטאות בני-ברק
יהודה דרורי
אסור שהנשיא הבא של ארה"ב יהיה ברק אובמה, בעל האוריינטציה האיסלאמית הברורה, הלוחץ עלינו להסדר עם הפלשתינים, והמקרטע בנושא אירן בצורה מסוכנת עבורנו; מי שצריך להיות הנשיא הוא מיט רומני, הרואה סוף-סוף את התמונה הריאלית במזרח התיכון
רונן מואס
הרבה מאתנו נוטים להיזהר פחות כאשר אנחנו גולשים באינטרנט במהלך חופשה או נסיעת עסקים בחו"ל ובכך אנו חושפים את עצמנו לסכנות מיותרות    אולי זו אווירת החופש או אולי פשוט חוסר מודעות, להאקרים זה לא משנה, הם כבר ידעו לנצל את חוסר הזהירות שלכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il